Husk meg
Brukernavn
Passord

Gleden tilbake?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 24 jan 10, 23:44
Endret: 25 jan 10, 15:55
Endret av: Lemmy

Mattias Andersson sier at gleden er tilbake i spillegruppa....... Hva tror folket? 

http://www.f-b.no/article/20100123/FFK/701239989/1220/NYHET

MOD (Lemmy): Fikset linken din og endret en mini-skrivefeil i overskriften din :-)

 


suggas

Juniorspiller

Ble medlem: 23 aug 09
Innlegg: 79

Lagt til: 25 jan 10, 00:33

Man kan jo leve i håpet. Håper det gjelder alle spillerne og ikke bare Mathias, Det er jo helt essensiellt for å få en god sesong. Det som bekymrer meg mer er frafallet på treningene. Den offisielle forklaringen er jo skader men kanskje de ikke gidder på pga treneren. Nå må de få en endelig avklaring på trener spørsmålet.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 25 jan 10, 08:16

Dette vil jeg tro er "diplomatiske" svar på spørsmål fra jornalister, som igjen har blitt skrevet om av den samme jornalisten.


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 25 jan 10, 08:38

Det var da svært til tolkning i negativ retning. Til det motsatte er bevist må man tro på det folk sier, stemmer. Her virker det mer som om dere ikke vil at det skal være god stemning i laget for det passer ikke med det bildet dere har lagd dere om at alt er forferdelig og at alt blir mye bedre bare Tom Nordli slutter.

Generelt sett er det altfor mye synsing og tolking mennesker i mellom. Vi tror  at noen er sure, blide , sinte osv uten å spørre dem om dette stemmer. Hvis Mattias sier at gleden er tilbake i laget, ja så er den det. Hvis folk ikke kommer på trening fordi de er skadet, ja så er de skadet. Slutt å tolke og spekulere! Sealed

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 25 jan 10, 08:47

Vi har tidligere fått høre at 2 spillere har tillit til Nordlie og det ligger vel i kortene at Andersson er en av disse. Jeg vil anta at han ikke ønsker ennå flere negative avisoppslag og at han derfor svarte på en måte som gjorde at han slapp det.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 25 jan 10, 09:26

Opprinnelig postet av Morgaine

Det var da svært til tolkning i negativ retning. Til det motsatte er bevist må man tro på det folk sier, stemmer. Her virker det mer som om dere ikke vil at det skal være god stemning i laget for det passer ikke med det bildet dere har lagd dere om at alt er forferdelig og at alt blir mye bedre bare Tom Nordli slutter.

Generelt sett er det altfor mye synsing og tolking mennesker i mellom. Vi tror  at noen er sure, blide , sinte osv uten å spørre dem om dette stemmer. Hvis Mattias sier at gleden er tilbake i laget, ja så er den det. Hvis folk ikke kommer på trening fordi de er skadet, ja så er de skadet. Slutt å tolke og spekulere! Sealed

Er jo lov å bruke hodet da.

Vi vet at majoriteten av spillerne, og resten av klubben, ønsker at Nordlie slutter.

En annen ting er at Nordlie har en helt annen tone på trening om dagen. Han vet også at han er på vei ut, og har nok klare instrukser fra advokat Elden på hvordan han skal oppføre seg. Sånn sett er det en avventende holdning fra både spillere og trenere om dagen.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 25 jan 10, 09:40

Kan det også være Nordlie som gjør et godt forsøk på å skifte stil?? Han må jo forstå at hvis han får "sparken" i FFK er vel trenerkarrieren hans over. 

Referata til Modric og andre som har observert treninger sier jo også noe om bedre humør pg glede der.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 25 jan 10, 09:52

Tom burde vel skjønte det for lenge lenge siden, at han ikke har skjønt at han må endre seg før tror jeg da gjør at han aldri vil skjønne det. det er jo ikke første gang det stormer rundt Tom. Men at stemmningne er bedre tviler jeg ikke på. Det skjer jo mye i klubben som er possitivt og det smitter nok over på spillere og trenere også, men spørsmålet er hvor lenge gleden er der når alvoret starter igjen blant spillerne. Regner med at når det nærmer seg sesongstart så kommer adrenalitet til spillere og tom tilbake. Hvis Tom fortsatt er trener da (noe jeg tviler på) så skal det bli spennende å se hvor lang tid det tar før det kommer en del utbrudd

---------------------------

There's only one United. Leeds United


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 25 jan 10, 11:37

Kall meg naiv, men jeg håper og trur dette er riktig;)

kan jo prøve å ta seg i nakken og slutte å grine så mye.( tenker da mest på Rambbergen).

Klubben har ikke penger til å sparke tom, hvis ikke onkel Terje hjelper til.

 

Men vi kan ikke be onkel Terje å rydde opp i alt det klubben dritter seg ut på.

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 25 jan 10, 11:43

Opprinnelig postet av Plankehue

Kall meg naiv, men jeg håper og trur dette er riktig;)

kan jo prøve å ta seg i nakken og slutte å grine så mye.( tenker da mest på Rambbergen).

Klubben har ikke penger til å sparke tom, hvis ikke onkel Terje hjelper til.

 

Men vi kan ikke be onkel Terje å rydde opp i alt det klubben dritter seg ut på.

 

Nå er jo Ramberg utnevnt som talsmann for spillergruppa. Det han sier er det flertallet spillergruppa mener. Om han bare at uttalt det han selv mener hadde han nok ikke hatt den rollen.

Det er mye billigere å sparke Nordlie enn å ikke gjøre det.

 

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 25 jan 10, 11:47

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det er mye billigere å sparke Nordlie enn å ikke gjøre det.

 

Det her har blitt nevnt utallige ganger her før, og spørsmålet er også blitt stilt mange ganger uten et ordentlig svar; tør jeg spørre hvordan dette regnestykket er satt opp?

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 25 jan 10, 11:54

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Det her har blitt nevnt utallige ganger her før, og spørsmålet er også blitt stilt mange ganger uten et ordentlig svar; tør jeg spørre hvordan dette regnestykket er satt opp?

Det har faktisk blitt satt opp gode utregninger på dette tidligere, husker bare ikke hvilken tråd det var i.

Men nordlie har 2 år igjen av kontrakten altså 4,8 mill i lønn over de to årene. forsvinner han i dag koster det oss 2,4 mill. da sparer vi der 2.4 mill. så forsvinner også gymlæreren og han var vel 900 000 så der sparer vi 1,8 mill han skal heller ikke ha noe fallskjerm tror jeg. Totalt over to år sparer vi da 4,2 mill så kan vi si at vi ansetter en ny trener og for rundt 1 mill i året (pluss minus litt) burde vi få en bra trener. da sparer vi altså ca 2 mill over to år.

Med tanke på at da folk har sagt seg villig til å gi rentefritt lån for å kvitte seg med tom så blir dette da faktisk lønnsomt for FFK.

---------------------------

There's only one United. Leeds United


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 25 jan 10, 12:04
Endret: 25 jan 10, 12:04
Endret av: Erikk

Et annet spørmål er hva et nytt nedrykk vil koste, noe som desverre kan bli en realtiet i en klubb preget av uro og bråk hvor vi venter hver dag på hva som blir den neste bomba som kommer.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 25 jan 10, 12:10

Opprinnelig postet av mysthical

Det har faktisk blitt satt opp gode utregninger på dette tidligere, husker bare ikke hvilken tråd det var i.

Men nordlie har 2 år igjen av kontrakten altså 4,8 mill i lønn over de to årene. forsvinner han i dag koster det oss 2,4 mill. da sparer vi der 2.4 mill. så forsvinner også gymlæreren og han var vel 900 000 så der sparer vi 1,8 mill han skal heller ikke ha noe fallskjerm tror jeg. Totalt over to år sparer vi da 4,2 mill så kan vi si at vi ansetter en ny trener og for rundt 1 mill i året (pluss minus litt) burde vi få en bra trener. da sparer vi altså ca 2 mill over to år.

Med tanke på at da folk har sagt seg villig til å gi rentefritt lån for å kvitte seg med tom så blir dette da faktisk lønnsomt for FFK.

Forsvinner han i dag koster det oss 2,4 millioner? Ifølge hvem? Ikke Elden hvertfall. Meg bekjent så forhandler man fram kompensasjon for å bryte kontrakten. Og uansett så koster det oss 2,4 millioner, vi sparer ikke 2,4 hvis dette skulle vært tilfelle. Det må lønnes en ny hovedtrener også, selv TFA vil kreve mer i lønn hvis man skulle gå for den gamle Rosenborg-modellen (By Rise, Perry og Tørum).

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 25 jan 10, 12:16
Endret: 25 jan 10, 12:18
Endret av: Plankehue

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Nå er jo Ramberg utnevnt som talsmann for spillergruppa. Det han sier er det flertallet spillergruppa mener. Om han bare at uttalt det han selv mener hadde han nok ikke hatt den rollen.

Det er mye billigere å sparke Nordlie enn å ikke gjøre det.

 

 

nå har det sakt at ramberg var syttete i Moss også;)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 25 jan 10, 12:18

Opprinnelig postet av Plankehue

 

nå har det sag at ramberg var syttete i Moss også;)

Jeg tolker dette utsgnet(!) som at du mener han var sytete i Moss også? Hva har det med saken å gjøre. Greia er at han er talsmann for spillergruppa i FFK, og snakker derfor ikke bare for seg selv.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 25 jan 10, 12:22

ja den rolle har han missbrukt flere ganger.

Hver gang det har vært noe med raymond, så har han klaget til pressen.

men når det gjelder andre spillere så har han holdt skjeft.

Han fronter seg selv og de han liker. Ellers så holder han skjeft.

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 25 jan 10, 12:35

Opprinnelig postet av Plankehue

ja den rolle har han missbrukt flere ganger.

Hver gang det har vært noe med raymond, så har han klaget til pressen.

men når det gjelder andre spillere så har han holdt skjeft.

Han fronter seg selv og de han liker. Ellers så holder han skjeft.

 

Er du valgt til talsmann så skal du representere gruppa, og ikke deg selv. Hvis han uttaler til media noe som gruppa ikke står bak, så ville han nok blitt frattatt jobben som talsmann.

De andre spillerne snakker for seg selv, det ligger jo i kortene.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 25 jan 10, 12:42

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Forsvinner han i dag koster det oss 2,4 millioner? Ifølge hvem? Ikke Elden hvertfall. Meg bekjent så forhandler man fram kompensasjon for å bryte kontrakten. Og uansett så koster det oss 2,4 millioner, vi sparer ikke 2,4 hvis dette skulle vært tilfelle. Det må lønnes en ny hovedtrener også, selv TFA vil kreve mer i lønn hvis man skulle gå for den gamle Rosenborg-modellen (By Rise, Perry og Tørum).

 

Det skal vist stå i kontrakten at han skal ha en fallskjerm på 2,4 mill. Den er altså bestemt på forhånd. sannsett sparer vi da inn en av to årslønn fra tom. Og for de 2,4 mill vi da har spart så skal man ikke se bort fra at dette alene da er nok til å lønne en ny trener i to år, altså den tiden tom har kontrakt. Det vil da si at lønna til gymlæreren vil bli en ren "fortjeneste"

Men så er det også det andre sier at nedrykk kan bli dyrt noe som fort kan skje med mer bråk. Ikke glem spillerne som også vil bort. Det tar tid og kan fort koste oss dyrt å måtte kjøpe inn et nytt lag.

Så med tanke på at historien har vist gang på gang at tom er og blir seg selv kan det være en fordel å fjerne tom.

Siden det nye styre fortsatt ikke har gått ut å gitt sin støtte til tom virket det for meg som at saken er til vurdering. Hadde den ikke vært det hadde de for lengst avkreftet alle rykter som er i media.

---------------------------

There's only one United. Leeds United


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 25 jan 10, 14:44

Ja greit han har fallskjerm på 2,4mill.Men tipper at han kommer til å forlange mer.er en grunn til han har tatt med seg advokat.

Men hva vil vi?Sparke Nordlie og ikke ha peng til spiller forsterkninger el motsatt?Hvis det det idet hele tatt er peng til noen av dellene i klubben.Jeg velger det første.Synes det er helt topp at vi tar med junior spillere og sånt men vi er oxo avhengig av eldre spillere i stallen med erfaring for å få klubben opp igjen plus at junior spillere kan få prøve seg litt oftere på laget så de kan utvikle seg riktig en å bli kastet rett inn i krigen

---------------------------

You'll Never Walk Alone



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3