Husk meg
Brukernavn
Passord

I morgen starter treningene igjen

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 11 6

Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 13 jan 10, 17:22

Opprinnelig postet av hasse33

Opprinnelig postet av Modric

Etter mine kunnskaper, så var det vel Slydal og Becken jeg så på trening ihvertfall...

Synes du at  Slydal og Becken holder mål ??

Begge disse to er gode nok for å være med i A-lagstroppen. Uten tvil.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 13 jan 10, 20:11
Endret: 13 jan 10, 20:13
Endret av: hasse33

Opprinnelig postet av 1947modell

Opprinnelig postet av Modric

Opprinnelig postet av hasse33

Er det noe gæernt med oss nysgjerrige gamle gubber ???Cool

Nei, ingenting galt med det.. Sikkert greit for dere å ha noe å fordrive tiden med og ikke bare cafè besøk med kaffe og skolebrød Tongue out

den var stygg.

 

Synes ikke jeg.......Cool


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 13 jan 10, 20:58

Opprinnelig postet av Lunddesign

Opprinnelig postet av hasse33

Opprinnelig postet av Modric

Etter mine kunnskaper, så var det vel Slydal og Becken jeg så på trening ihvertfall...

Synes du at  Slydal og Becken holder mål ??

Begge disse to er gode nok for å være med i A-lagstroppen. Uten tvil.

Hyggelig hvis de er gode nok. Du må gjerne skrive litt om hvorfor du mener at de er gode nok også. Litt om spillertyper, styrker/svakheter osv. Hvordan er de er forhold til konkurrentene sine? Da tenker jeg på Becken opp mot Shabani, Ophaug og Piiroja, og Slydal opp mot Tegan og Trulsen.

Det er sikkert mange her inne som ikke vet altfor mye om disse spillerne.


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 14 jan 10, 12:29

Opprinnelig postet av Plankekæll

Hyggelig hvis de er gode nok. Du må gjerne skrive litt om hvorfor du mener at de er gode nok også. Litt om spillertyper, styrker/svakheter osv. Hvordan er de er forhold til konkurrentene sine? Da tenker jeg på Becken opp mot Shabani, Ophaug og Piiroja, og Slydal opp mot Tegan og Trulsen.

Det er sikkert mange her inne som ikke vet altfor mye om disse spillerne.

Selvfølgelig. Jeg har hatt gleden av å spille med begge to på bylaget, samt Slydal på klubblaget. Jeg tar for meg en om gangen og da starter jeg med Becken:

Becken var/er en mer defensiv midtbanespiller enn en midtstopper. Hvert fall slik Norge liker å se midtstoppere. Men om man har interesse av å ha en spillende midtstopper så er Becken perfekt. En spillende midtstopper er en nødvendighet etter min mening når man ser hvordan fotballen har utviklet seg verden over. Han er ikke den som rager høyest over gresset, men han gir alltid alt i duellene. Jeg ville beskrevet ham slik, en litt lavere Piiroja med mye bedre teknikk (mottak og pasninger). I forhold til Shabani er han en god del raskere og bedre langs bakken, men til gjengjeld kanskje litt dårligere i lufta.

Slydal, eller Sly, som alle kaller han. Fansen kan jo like greit starte nå. ;) Denne gutten har alltid, helt siden første skoledag briljert med teknikken sin. Det var rett og slett moro å se på og lære av ham hver eneste dag på trening. Etter hvert som han ble eldre ble han mindre og mindre "ego" og spilte ballen mye oftere. Det var på dette punktet han også merket at han var litt "spinkel" i forhold til de største gutta. Vi spilte for juniorer når vi selv var guttespillere. Etter å ha spilt sentral midtbane på guttelaget ble han brukt som spiss for juniorlaget. En rolle han blomstret voldsomt i etter min mening, kan kanskje ha noe med å spille ballen litt oftere også? Det tok ikke mange kampene før gutten fikk sansen for å score mål og da helst pene mål. Til tross for sin "spinkelhet" har han alltid vært god på hodet også. Etter at han kom med på juniorlaget til Fredrikstad vet jeg at han har trent mye med styrken sin og ingen tvil om at det har hjulpet. Som spillertype er han forskjellig både fra Tegstrøm og Trulsen. Sly er vanskelig å beskrive. Plutselig kan han jobbe langt tilbake på egen banehalvdel fordi han føler han gjorde en feil for så å prøve og rette den opp igjen. Han kan dra av både, to og tre mann. Han kan score med begge ben og er alltid en trussel inne i feltet. Veldig flink til å komme seg foran forsvareren og være der ballen havner. Den eneste svakheten hans er hurtigheten, men etter hva jeg har sett holder han bedre tempo en både Tegan og Trulsen.


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 14 jan 10, 13:08

Opprinnelig postet av Lunddesign

Beskrivelse av både Becken og Sly....

Hadde tenkt å skrive selv når jeg fikk tid men ser at Lunddesign treffer veldig bra i sin beskrivelse.

Felles for begge er at de har vært litt uheldige med skader. Becken pga spillestil (tøff i dueller) og Sly pga litt dårlig fysikk.

Etter sommeren har Sly prioritert å bygge muskler og det har også resultert i en nesten skadefri høst. Sly kan drible 4 stk i en telefonkiosk (for oss som er så gamle å huske dem) og komme ut med både ball og vekslepenger Cool

Har selv trent Sly og kjenner ham godt fra Skogstrand. Må ha trent Lunddesign også da (A..... ? eller H.... ?)

I den situasjonen FFK er i så er begge spillere vi bør satse på.

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 14 jan 10, 13:14

Kjenner jeg blir glad av å lese slikt om nye spillere. Det gir håp for sesongen og jeg begynner å glede meg til å gå på kamp igjen. Den første allerede neste fredag. Håper noen er ute etter å revansjere seg!

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 14 jan 10, 13:21

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av Lunddesign

Beskrivelse av både Becken og Sly....

Må ha trent Lunddesign også da (A..... ? eller H.... ?)

A eller H? Må nok litt lenger bak i alfabetet. Ø. Lund. Wink


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 14 jan 10, 13:25

Ø.Lund... en av mange gode spillere fra Skogstrand Cool

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 14 jan 10, 13:29

Opprinnelig postet av Rafn

Ø.Lund... en av mange gode spillere fra Skogstrand Cool

Var dessverre ikke god nok (ikke like god som Hansen, Eriksen, Sly og Rafn), men kan trygt si at jeg angrer på at jeg ga opp fotballen. Nesten så det frister å satse igjen, men det toget har nok godt, ja. Yell


danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 14 jan 10, 13:48

Opprinnelig postet av Lunddesign

Opprinnelig postet av Rafn

Ø.Lund... en av mange gode spillere fra Skogstrand Cool

Var dessverre ikke god nok (ikke like god som Hansen, Eriksen, Sly og Rafn), men kan trygt si at jeg angrer på at jeg ga opp fotballen. Nesten så det frister å satse igjen, men det toget har nok godt, ja. Yell

Ikke enig! :) Du var et minst like stort backtalent som Eriksen(selv om dere begge også spilte på midtbanen)!  Å spille fotball kan du jo fortsatt gjøre, kanskje ikke på toppnivå men man skal aldri si aldri. Jaap Stam debuterte ikke på toppnivå før han var 23-24, uten sammeligning for øvrig ;)

---------------------------

"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."

-Ullo


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 14 jan 10, 13:49

Hei Jan - Gratulerer med værvet, har tro på at dere klarer jobben :-)

 

Over til juniorspillerne, de hørtes meget spennende ut. Sitter igjen med et inntrykk at Sly - kan være en litt Øyvind Hoås type? Slepen teknikk, og høy radius.

Hvordan blir disse spillerne fulgt opp og trent - er dagens apparat godt nok? Målet er å produsere tippeliga kvalitet og kan ikke se at spill i andre og tredje divisjon er arenaen for å gjøre det.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 14 jan 10, 13:55

Opprinnelig postet av danieltr

Ikke enig! :) Du var et minst like stort backtalent som Eriksen(selv om dere begge også spilte på midtbanen)!  Å spille fotball kan du jo fortsatt gjøre, kanskje ikke på toppnivå men man skal aldri si aldri. Jaap Stam debuterte ikke på toppnivå før han var 23-24, uten sammeligning for øvrig ;)

Jeg like god som Eriksen? FFK sikla jo etter gutten og jeg fikk beskjed om at jeg ikke var god nok. Så forksjellen der var da nokså stor. Men jeg må nesten spørre hvem du er ettersom du vet såpass mye om meg? Navnet ditt sier meg nemlig ingen ting. Laughing


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 14 jan 10, 13:58
Endret: 14 jan 10, 13:58
Endret av: Lunddesign

Opprinnelig postet av Fjedjik

Over til juniorspillerne, de hørtes meget spennende ut. Sitter igjen med et inntrykk at Sly - kan være en litt Øyvind Hoås type? Slepen teknikk, og høy radius.

Sly er ingen Hoås type. Sly jobber, sliter, skaper sjanser for andre og for seg selv hele tiden. Et konstant uromomendt. Og det skal godt gjøres uten utrolig hurtighet. Gutten er jo høy, men ikke i nærheten av Hoås. God spenst, men muligens enda bedre timing på opphoppa og løpa sine når det blir slått innlegg. En smart spiller.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 14 jan 10, 14:08

Føler treningene og dialogen med spillerne går bra om dagen. Imponert over spillernes innstilling og humør, som er meget bra.
Vennlig hilsen Tom

Dette skrev tom på f-b nå

Virker som ting har roet seg i spiller gruppa.Det er veldig bra

På tide å få ro så de kan gjøre det de egentlig skal gjøre.Spille fotball

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 14 jan 10, 14:15
Endret: 14 jan 10, 14:19
Endret av: Holters

... og hvis fanden hadde beskrevet helvete som et koselig sted, så hadde du trodd på det også? Cool

Kanskje spillerne er mer profesjonelle enn folk tror, biter i det sure eple, gjør jobben sin og ikke utelukkende er så sutrete som de har blitt fremstilt. selv om de fortsatt ikke har tillit til Nordlie?

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 14 jan 10, 14:17

Opprinnelig postet av Holters

... og hvis fanden hadde beskrevet helvete som et koselig sted, så hadde du trodd på det også? Cool

Var den til meg?hehe.Er noe som heter å være litt positiv å se framover med de folka som er i FFK nå.Er på tide med ro for en ny sesong er faktisk igang

---------------------------

You'll Never Walk Alone


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 14 jan 10, 14:24
Endret: 14 jan 10, 14:25
Endret av: Holters

Jeg tror faktisk dette kan bli tårlig bra sesong så lenge gruppa får ro rundt seg

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 14 jan 10, 14:28
Endret: 14 jan 10, 15:48
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av kjell-H

Jeg tror faktisk dette kan bli tårlig bra sesong så lenge gruppa får ro rundt seg

Det er godt mulig, men hvordan skal det bli ro rundt FFK med nåværende trener og direktør? Av og til må det faktisk nye kluter til, og sjeldent har det uttrykket vært mer passende enn for dagens FFK.

Jeg har per dags dato ingen tro på opprykksfest til året om man ser på stallen, treneren og engasjementet i og rundt FFK per dags dato. Med ny trener og ny administrerende direktør, så vil engasjementet komme tilbake, og da kommer også investorene, noe som forhåpentligvis igjen medfører at FFK vil få mulighet til å forsterke stallen. Det har de ikke økonomi til per dags dato, og da er opprykk lite sannsynlig.

(Når det er sagt, så ser jeg at dette passa dårlig i denne tråden. Wink)

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 14 jan 10, 14:44
Endret: 14 jan 10, 15:29
Endret av: denialsander

Opprinnelig postet av Holters

... og hvis fanden hadde beskrevet helvete som et koselig sted, så hadde du trodd på det også? Cool

Kanskje spillerne er mer profesjonelle enn folk tror, biter i det sure eple, gjør jobben sin og ikke utelukkende er så sutrete som de har blitt fremstilt. selv om de fortsatt ikke har tillit til Nordlie?

Hvorfor har ikke spillegruppa tillitt ??? De kjenner vel knapt Nordlie? i alle sosiale relasjoner tar det tid å opparbeide tllitt til personer.  I denne saken (uten at det skal bli en ny TN tråd) tror jeg at det  er viktig  at får TN vist seg frem som trener i et mer langsiktig perspektiv og da får folk ser hvilken person han og ikke bare når han  behøver å være redningsmannen  for alle nedrykk. 

Uansett spennende å høre om de unge på trening. Bra beskrivelse av de !!


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 jan 10, 23:48

Opprinnelig postet av hasse33

I denne saken (uten at det skal bli en ny TN tråd) tror jeg at det  er viktig  at får TN vist seg frem som trener i et mer langsiktig perspektiv og da får folk ser hvilken person han og ikke bare når han  behøver å være redningsmannen  for alle nedrykk. 

Hvilken Nordlie er det du snakker om? Den TN som er i FFK nå har da fått prøve i "halve TL" før. Det er jo nettopp det som er problemet hans. Han sliter ut omgivelsene over tid! Og får sparken..



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 11 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3