Husk meg
Brukernavn
Passord

Tom Nordlie fortjener støtte.

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 13 6

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 05 jan 10, 21:54

De er vel nødt til å tegne proffkontrakter tror jeg? Det er jeg ikke sikker på, men jeg tror det.

Så uansett om de har gyldige kontrakter eller ikke, tror du de vil spille under han? Jeg tror ikke det.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 05 jan 10, 21:59

Seriøst, get real.

Det er selvfølgelig ikke mulig å spille i adeccoligaen med ni juniorspillere og to seniorspillere. Det har det heller ingen ment. Det har vært "mast" om at FFK må ha to-tre juniorspillere i troppen.

For meg er det totalt urealistisk at Tom Nordlie kan bli i klubben. Om det nye styret freder Tom Nordlie (noe som ville overraske meg mye), så er det etter min mening grunn nok til å skaffe et nytt allerede i februar.

FFK kan velge mellom å sparke Tom Nordlie eller å ha kun to spillere i troppen til neste år som har tiltro til hovedtreneren sin. Spillerne kan selvfølgelig ikke bestemme hvilken trener de skal ha, men alternativet er å ha en spillergruppe som etter all sannsynlighet ikke presterer.

I tillegg så vil det mest sannsynlig si at spillerne går ned ti prosent i lønn. Dette vil klubben tjene mye på. De spillerne som har kontrakter i flere år, vil man spare ganske mange tusener på. I tillegg vil det være vanskeligere for nye spillere som kommer til klubben å argumentere seg til sinnsvakt høye lønninger.

Er valget vanskelig? Nei!

 


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 05 jan 10, 22:04

Opprinnelig postet av Lemmy

Seriøst, get real.

Det er selvfølgelig ikke mulig å spille i adeccoligaen med ni juniorspillere og to seniorspillere. Det har det heller ingen ment. Det har vært "mast" om at FFK må ha to-tre juniorspillere i troppen.

For meg er det totalt urealistisk at Tom Nordlie kan bli i klubben. Om det nye styret freder Tom Nordlie (noe som ville overraske meg mye), så er det etter min mening grunn nok til å skaffe et nytt allerede i februar.

FFK kan velge mellom å sparke Tom Nordlie eller å ha kun to spillere i troppen til neste år som har tiltro til hovedtreneren sin. Spillerne kan selvfølgelig ikke bestemme hvilken trener de skal ha, men alternativet er å ha en spillergruppe som etter all sannsynlighet ikke presterer.

I tillegg så vil det mest sannsynlig si at spillerne går ned ti prosent i lønn. Dette vil klubben tjene mye på. De spillerne som har kontrakter i flere år, vil man spare ganske mange tusener på. I tillegg vil det være vanskeligere for nye spillere som kommer til klubben å argumentere seg til sinnsvakt høye lønninger.

Er valget vanskelig? Nei!

 

Ja jeg forstår problemet.Men spillerene presterte vell ikke så mye bedre før Nordlie kom hel?Spillerne har klaget lenge før Nordlie kom.Jeg sier ikke at Nordlie er uskyldig men det er virkelig ikke spillerne el

---------------------------

You'll Never Walk Alone


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 05 jan 10, 22:05

Opprinnelig postet av Lemmy

Seriøst, get real.

Det er selvfølgelig ikke mulig å spille i adeccoligaen med ni juniorspillere og to seniorspillere. Det har det heller ingen ment. Det har vært "mast" om at FFK må ha to-tre juniorspillere i troppen.

For meg er det totalt urealistisk at Tom Nordlie kan bli i klubben. Om det nye styret freder Tom Nordlie (noe som ville overraske meg mye), så er det etter min mening grunn nok til å skaffe et nytt allerede i februar.

FFK kan velge mellom å sparke Tom Nordlie eller å ha kun to spillere i troppen til neste år som har tiltro til hovedtreneren sin. Spillerne kan selvfølgelig ikke bestemme hvilken trener de skal ha, men alternativet er å ha en spillergruppe som etter all sannsynlighet ikke presterer.

I tillegg så vil det mest sannsynlig si at spillerne går ned ti prosent i lønn. Dette vil klubben tjene mye på. De spillerne som har kontrakter i flere år, vil man spare ganske mange tusener på. I tillegg vil det være vanskeligere for nye spillere som kommer til klubben å argumentere seg til sinnsvakt høye lønninger.

Er valget vanskelig? Nei!

 

Et veldig vanskelig valg. Velger de løsningen du skisserer så er klubben tapt ansikt er en ting men en annen er at der nede får spillerne bestemme alt og det er null kontroll. Tror nok ikke det er så veldig bra heller.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 05 jan 10, 22:07

Jeg har heller ikke sagt at spillerne begynner å prestere om Nordlie forsvinner. Det er ingen selvfølgelighet. Men jeg føler meg 101% sikker på at spillerne ikke kommer til å prestere om han blir.

For meg handler det lite om at spillerne ikke har prestert. Det handler også lite om at klubben rykket ned. Det handler heller ikke om at Tom Nordlie ikke klarte å redde klubben fra nedrykk.

Det handler om at Tom Nordlie har en oppførsel overfor spillerne som er forkastelig. Det handler også om måten hans å tenke fotball og klubb på.

Om styret velger å ta en retning hvor vi skal satse på talenter, utvikle klubben vår, ha en sunn økonomi etc. fungerer det ikke at Tom Nordlie er i klubben.


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 05 jan 10, 22:07

For å være litt djevelens advokat (bokstavelig talt, i hvert fall å dømme etter de flestes uttalelser om Nordlie her inne... ): 

Rekk opp handa de som tror at Kongsvinger hadde spilt Tippeliga neste år uten Nordlie som trener....??

Hvor mange hender ser jeg...?? Oj, det var visst ikke så veldig mange, nei....

Men for all del. La oss ikke være så strenge med spellæræne. Synes vi skal la dem i fred, så de kan gå på fylla så mye de vil, og slåss litt innmellom på treningsturene. Og for all del: Få inn Tom Freddy som trener igjen. Ærn'te så mye bråk med ham, se'. Og alt så jo bare så utrolig lovende ut på sensommeren i fjor, før Udyret Tom Nordlie kom inn og ødela alt....

Ramberg blir Adecco-toppscorer i 2010. Garantert!!!


Saturnus

Bedriftsspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 6

Lagt til: 05 jan 10, 22:14

Opprinnelig postet av kanogvetalt
En ting er at Nordlie har fått pepper av alt og alle. men hva kunne han gjort selv? Han kunne insett at han ikke vil lykkes med denne spillergruppa og sagt opp jobben med begrunnelse av at han ikke lyktes med å holde plassen. Da hadde han sluppet støyen og den negative omtalen. Dette kunne han gjort lenge før den tøfferste kritikken nådde riksmediene. Og dette ville han fått respekt for, men ikke fem øre(dvs han kunne nok forhandlet frem en viss sluttpakke)

Tydeligvis så gir han blaffen i CV og rykte, og går for penga. Dermed blir det urimelig å kritisere de som begår karakterdrap på Nordlie. Den har han solgt selv.

Ingen bedrift kan forvente at folk skal si opp stillingen sin fordi kollegaer og arbeidsgiver henger dem ut i media. Det er tvert imot uprofft, graverende og uetisk. Hvis arbeidsgiver går inn for å sverte/psyke ut en ansatt ender det ofte i rettsak med påfølgende erstatning. I denne saken tror jeg advokat Elden får en enkel jobb med å få FFK til å betale en millionerstatning hvis de sparker ham. FFK har tross alt i et slikt tilfelle ikke bare sagt opp mannen (og brutt kontrakten), men i tillegg redusert hans sjanser til å få seg en ny jobb.

Hvis en bedrift lokket noen av oss til å bytte arbeidsgiver for deretter å kjøre karrierene våre i dass eller presse oss ut etter kort tid hadde vi også blitt forbannet. FFK headhuntet Nordlie fra KIL. Greit at Nordlie har høy lønn i FFK, men han hadde omtrent den samme lønnen i KIL. Nordlie gikk til FFK fordi de ga ham en langvarig kontrakt.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 05 jan 10, 22:15

Hehe, vi fikk kjempegod tid til å rekke opp hendene våre må jeg si. 

Jeg tror ikke KIL hadde vært like gode nå hvis ikke Nordlie hadde trent dem i litt over en sesong. Men jeg vil fortsatt ikke ha han i FFK.

Ellers var resten av innlegget meget bra. Eller noe sånt.


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 05 jan 10, 22:45

Opprinnelig postet av Plankekæll

Hehe, vi fikk kjempegod tid til å rekke opp hendene våre må jeg si. 

Hehe, tar den. 


oasis

Knøttespiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 55

Lagt til: 05 jan 10, 22:48

Opprinnelig postet av Lunddesign

Det er flott for din del at du har vært på disse treningene. Jeg har også vært på treninger med Nordlie ved roret. Konstruktiv kritikk? Check. Får fotball til å være morsomt? Tuller du med meg? Skaper en vinnerkultur? Kall det hva du vil, men når man prøver å vinne fordi man er redd for å tape vil ikke jeg kalle det vinnerkultur. Det handler om å ha lyst til og vinne fordi det er gøy. Om han setter laget foran enkeltspillere, hvorfor kaller han enkeltspillere for ting som kvalifiserer til anmeldelse? Ja, jeg har møtt mannen i en idrettsmessig sammenheng. Jeg er enig i at mannen oser. Hva det oser klarer ikke jeg å sette fingeren på, for det er noe stort og voldsomt. Det godt være det er medmennskelighet. Likevel, det hjelper svært lite hva du oser av ham når han gjør det motsatte ved handling.

Det er ikke snakk om drittslenging i kampens eller treningens hete. Om du ikke har forstått såpass enda... Dette går over på trakkasering og mobbing av en person som skal gå foran som et godt eksempel.

Tuller du med meg? Du blankt avfeier mine ytringer som feil, mens du selv kommer med en masse usakelig vissvass om mobbing og trakkasering. Anmeldelse? Nei, nå har du kommet deg på slik et usakelig nivå, at jeg ikke ser for meg at det er noe grunnlag for å diskutere med deg.

---------------------------

"I always said that it was an honour to serve Tottenham Hotspur and I feel the same every time I walk back into the stadium."

Sir Bill Nicholson


Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09
Innlegg: 133

Lagt til: 05 jan 10, 23:03

Opprinnelig postet av oasis

Opprinnelig postet av Lunddesign

Det er flott for din del at du har vært på disse treningene. Jeg har også vært på treninger med Nordlie ved roret. Konstruktiv kritikk? Check. Får fotball til å være morsomt? Tuller du med meg? Skaper en vinnerkultur? Kall det hva du vil, men når man prøver å vinne fordi man er redd for å tape vil ikke jeg kalle det vinnerkultur. Det handler om å ha lyst til og vinne fordi det er gøy. Om han setter laget foran enkeltspillere, hvorfor kaller han enkeltspillere for ting som kvalifiserer til anmeldelse? Ja, jeg har møtt mannen i en idrettsmessig sammenheng. Jeg er enig i at mannen oser. Hva det oser klarer ikke jeg å sette fingeren på, for det er noe stort og voldsomt. Det godt være det er medmennskelighet. Likevel, det hjelper svært lite hva du oser av ham når han gjør det motsatte ved handling.

Det er ikke snakk om drittslenging i kampens eller treningens hete. Om du ikke har forstått såpass enda... Dette går over på trakkasering og mobbing av en person som skal gå foran som et godt eksempel.

Tuller du med meg? Du blankt avfeier mine ytringer som feil, mens du selv kommer med en masse usakelig vissvass om mobbing og trakkasering. Anmeldelse? Nei, nå har du kommet deg på slik et usakelig nivå, at jeg ikke ser for meg at det er noe grunnlag for å diskutere med deg.

Selvfølgelig avfeier jeg dine uttalelser om Tom Nordlie sine postive egenskaper da det er på de plassene han har sine dårlige sider... Vi kaller en spade for en spade. Det er ikke min feil at dine uttalelser ikke finner rot i virkelighete, er det? Si meg hva som er "usakelig vissvass" angående mobbing og trakkasering? Anmeldelse, ja. Det er ikke lov å krenke andre mennesker.


oasis

Knøttespiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 55

Lagt til: 05 jan 10, 23:11

Vi er enige om at vi er totalt uenig. Jeg mener og synes han har de egenskapene. At ikke du synes det er greit for meg, men nå kaster du sten i glasshus, for jeg mener likeså at dine uttalelser ikke har rot i virkeligheten basert på oppspinn, vissvass, pjatt, synsing og fordommer.

Usakelig vissvass som du refererer til er såkalt mobbing og trakasering. Ren skjær sprøyt tatt totalt ut av kontekst. Så hvis du mener at dette kvalifiserer til anmeldelse, ja da er jeg oppriktig skremt.

 

---------------------------

"I always said that it was an honour to serve Tottenham Hotspur and I feel the same every time I walk back into the stadium."

Sir Bill Nicholson


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 06 jan 10, 08:56
Endret: 06 jan 10, 09:01
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av kjell-H

Ja jeg forstår problemet.Men spillerene presterte vell ikke så mye bedre før Nordlie kom hel?Spillerne har klaget lenge før Nordlie kom.Jeg sier ikke at Nordlie er uskyldig men det er virkelig ikke spillerne el

Før Nordlie kom var det mange nøkkelspillere som var skadet. Dette var en stor utfordring helt fra sesongstart. Til Nordlies første kamp var det kun Thomassen som ikke var klar, men han ble det helgen etter. I tillegg ble det "forsterket" med Valencia og Andersson. Dermed rådde Nordlie over en helt annen tropp enn hans forgjengere denne sesongen.

Jeg fatter ikke hvordan noen kan kalle seg FFK supportere, og samtidig støtte Nordlie, slik situasjonen har utviklet seg. Det handler ikke lenger om hvorvidt Nordlie skal trene FFK eller ikke. Det er heldigvis avgjort. Dessuten tror jeg at selv Nordlie har forstått at han ikke har evner til å trene laget vårt. Nå er det FFK mot Nordlie. Det det handler om er hvor mye penger han skal klare å dra ut av en mildt sagt slunken klubbkasse. Er det virkelig noen som støtter han i den prosessen?

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


oasis

Knøttespiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 55

Lagt til: 06 jan 10, 09:08

Jeg er FFK supporter. Ja, jeg støtter Nordlie. Det har jeg ingen problemer med. Jeg fatter ikke hvorfor folk skal mene at det er feil å støtte Nordlie hvis enn har tro på ham som trener for FFK?

---------------------------

"I always said that it was an honour to serve Tottenham Hotspur and I feel the same every time I walk back into the stadium."

Sir Bill Nicholson


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 06 jan 10, 09:16

Opprinnelig postet av oasis

Jeg er FFK supporter. Ja, jeg støtter Nordlie. Det har jeg ingen problemer med. Jeg fatter ikke hvorfor folk skal mene at det er feil å støtte Nordlie hvis enn har tro på ham som trener for FFK?

Du forstår vel at slik dette har utviklet seg så er han ferdig i klubben for lenge siden. Tror du det er mulig for håm å lede laget etter det som har skjedd? Om du av en aller annen merkelig grunn noen gang har trodd at han er mannen for FFK, så har det toget gått nå.

Nå handler det bare om hvor mye det skal koste å bli kvitt ham og gymlæreren. Hvem støtter du i den prosessen?

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 06 jan 10, 09:20

Jeg registrerer i den andre tråden at Tom Nordlies populæritet er dalende. Har det endelig gått et lys opp for de som på død og liv mente Tom Nordlie var rett mann for FFK på lang sikt? Da vi spurte om han var rett mann for FFK på langsikt i tidene rundt ansettelsen så svarte hele 68% at han var rett mann.

Akkurat nå er nesten 83% enige om at han ikke er rett mann. Hva har skjedd? Har folk endelig skjønt det flere av oss skjønte allerede da han ble ansatt, at Tom Nordlie ikke er rett mann? Eller er det rett og slett for å få ro i klubben og at å gi Tom Nordlie sparken er det enkleste tiltaket?


oasis

Knøttespiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 55

Lagt til: 06 jan 10, 09:26

Nei, det forstår jeg desverre ikke. Jeg ser det ikke som en selvfølge at han ikke kommer til å fortsette. Han kom inn på slutten av sesongen, prøvde å redde stumpene av en total mentalt skakkjørt spillegruppe som misstrivdes med å vinne kamper. Nå starter han opp en ny sesong der også sutreungene har fått ytret meningene sine til lokavisen. Da er ihvertfall ting kommet ut, man kan da begynne en ny sesong med ro.

Når du henviser til prosessen så missforstår jeg. Du refererer til gymlæreren, gymlæreren i FFK er jo Tom Freddy Aune.

---------------------------

"I always said that it was an honour to serve Tottenham Hotspur and I feel the same every time I walk back into the stadium."

Sir Bill Nicholson


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 06 jan 10, 09:37

Opprinnelig postet av oasis

Nei, det forstår jeg desverre ikke. Jeg ser det ikke som en selvfølge at han ikke kommer til å fortsette. Han kom inn på slutten av sesongen, prøvde å redde stumpene av en total mentalt skakkjørt spillegruppe som misstrivdes med å vinne kamper. Nå starter han opp en ny sesong der også sutreungene har fått ytret meningene sine til lokavisen. Da er ihvertfall ting kommet ut, man kan da begynne en ny sesong med ro.

Når du henviser til prosessen så missforstår jeg. Du refererer til gymlæreren, gymlæreren i FFK er jo Tom Freddy Aune.

Hvis det er slik at du fortsatt tror Nordlie kan lede FFK så forsvarer det argumentene dine. Ser det.

Men jeg tror at de fleste, inkludert Tom Nordlie, har innsett at hans dager som FFK trener er talte. Nå handler det bare om penger. For det er lenge til Nordlie får en trenerjobb i de to øverste divisjonene igjen etter dette.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


oasis

Knøttespiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 55

Lagt til: 06 jan 10, 09:50

Ja, om han ikke får fortsette i FFK, så tror jeg det vil ta en stund før han kommer tilbake som trener. Isåfall til en klubb der spillere er sultne og positive til å gjøre en innsats. 

---------------------------

"I always said that it was an honour to serve Tottenham Hotspur and I feel the same every time I walk back into the stadium."

Sir Bill Nicholson


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 06 jan 10, 10:09

Opprinnelig postet av oasis

Ja, om han ikke får fortsette i FFK, så tror jeg det vil ta en stund før han kommer tilbake som trener. Isåfall til en klubb der spillere er sultne og positive til å gjøre en innsats. 

Jeg sitter med ett inntrykk av at du, og noen få andre, mener at Nordlie er en streng trener som viser seg å være for streng for late FFK spillere.

Jeg tror få, om noen, har problemer med en streng leder som er konsekvent og rettferdig. Det finnes mange eksempler på at man har lykkes med disse egenskapene innen idrett, og på andre arenaer.

Når man er streng, inkonsekvent og urettferdig så mister man all troverdighet. Det kalles trakkasering. Det er det ingen som finner seg i, viser det seg.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 13 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24