Husk meg
Brukernavn
Passord

Mere negativitet: Sarp 08 mener FFK ikke har betalt nok for kvalikkampen

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 522

Lagt til: 28 jan 10, 11:05

ffk har hvite hjemmedrakter

men vi har rød shorts det er riktig..........derfor dem kaller oss rødbuksene vettu sarpen  

---------------------------

jaddajadda


madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 28 jan 10, 12:43

Opprinnelig postet av sarpen

Litt store ord fra deg, men jeg skjønner frustrasjonen din.

Det er nå brakt på det rene at det er klubben FFK som skylder S08 billettpenger, sagt med andre ord, S08 er ikke en kreditor. I retningslinjene fra NFF skal billettinntekter settes på egen konto og fordeling til involverte parter skal foretas umiddelbart etter kamp. FFK har benyttet vår andel til andre ting. FFK AS kan gjerne gå konkurs, dette endrer ikke kravet fra S08, da må selve klubben gå konk.

Kanskje litt stygt å sparka de som ligger nede, men for en ekte sarping kan jeg ikke si annet enn at det er deilig å "nappe" sigaren ut av munnviken deres og ønske dere velkommen til moder jord. Dere har svevet på en rød sky lenge, fallhøyden ser ut til å bli stor og vond.

Ønsker forøvrig Joachim Thomassen lykke til i Stabæk, de har ihvertfall noe blått i drakten sin. Misliker sterkt at sarpinger nedverdiger seg med røde drakter.

Disse oppgulpene velger jeg å anse som symptomene på diagnosen kronisk lille-mann syndrom.

Get over it. Klubbene har dialog og er tilsynelatende enige seg imellom.


Noik

Knøttespiller
Ble medlem: 06 sep 09
Innlegg: 35

Lagt til: 28 jan 10, 13:08

Hehe... "Get over it" og "get a life"er hardtslående argumenter! Da er jo fakta at flesteparten her inne tok skammelig feil,og at vi IKKE regnes som noen kreditor. Greit å ha det avklart,så vet vi at vi har krav på penga selv om A//S`et deres går lukt til helvete.

---------------------------

Evig blå


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 28 jan 10, 13:51

Det du sliter med å forstå er jo at FFK og S08 har inngått en avtale hvordan dette skal løses. Så jeg skjønner ikke hvorfor du absolutt må mase her inne på de pengene? Du får de ihvertfall ikke av oss her inne!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 522

Lagt til: 28 jan 10, 13:58

du vet det at sarpsborg liker å tro at dem er størst i østfold når de egentlig bare er en lilleputt klubb hehe

 

dem ga ut en dvd fra kampen mot ffk......  SÅ stolte var dem da de slo ffk.........

 

patetisk liten drittklubb egentlig hele pædekummen fk 08  

---------------------------

jaddajadda


sarpen

Juniorspiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 136

Lagt til: 28 jan 10, 16:36

Opprinnelig postet av lordofwhat

du vet det at sarpsborg liker å tro at dem er størst i østfold når de egentlig bare er en lilleputt klubb hehe

 

dem ga ut en dvd fra kampen mot ffk......  SÅ stolte var dem da de slo ffk.........

 

patetisk liten drittklubb egentlig hele pædekummen fk 08  

Det kan vi leve fint med. Velkommen til dit dere hører hjemme selv.

Vi gleder oss til møtene med dere i år. Vi sang dere ut av "værste" i høst og skal gjøre det igjen.


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 28 jan 10, 17:08

Opprinnelig postet av Noik

Hehe... "Get over it" og "get a life"er hardtslående argumenter! Da er jo fakta at flesteparten her inne tok skammelig feil,og at vi IKKE regnes som noen kreditor. Greit å ha det avklart,så vet vi at vi har krav på penga selv om A//S`et deres går lukt til helvete.

Håper Sarpsborg08 denne sesongen kommer til så SLITE for å rykke ned i 2 divisjon.. Til og med Mossingene har gått lei dere nå... Hoverende blærete.. ja...

Nei dere er IKKE no kreditor, og AS'et våres går ikke konkurs, hvertfall sånn jeg har skjønt det, hvis du absolutt skal ha de forbaska pengene så får du ringe styret i S08 som nå har gått med på en avtale med FFK om løsning.. Så får du klage på dem i stedet..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 29 jan 10, 08:22

Opprinnelig postet av kanogvetalt

 

Dette er det reneste svada. Sarpsborg 08 er en kreditor som alle andre. Klubben er registrert i Brønnøysund. Det er relativt "vanlig" at klubber ikke overholder betalingsfrister ved spilleroverganger. Det er en økonomisk transaksjon som NNF ser strengere på at blir overhold, enn ved dette tilfellet mellom FFK og S08.

Slå opp underslag og se hva det betyr. Man blir klokere av å lese litt skjønner du. Eventuelt kan du få noen voksne til å lese for deg.

Tør vi be om en oppdatering ? Er alle som er registrert i brønnøysund automatisk kreditor av FFK eller skal vi noen voksne folk til å lese litt for oss..


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 01 feb 10, 18:45

Særpingene har fått pengene sine

Da kan vi endelig få fred fra den kantenTongue out

http://www.sa.no/sport/article4838087.ece


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 01 feb 10, 20:13

Opprinnelig postet av foyn

Opprinnelig postet av kanogvetalt

 

Dette er det reneste svada. Sarpsborg 08 er en kreditor som alle andre. Klubben er registrert i Brønnøysund. Det er relativt "vanlig" at klubber ikke overholder betalingsfrister ved spilleroverganger. Det er en økonomisk transaksjon som NNF ser strengere på at blir overhold, enn ved dette tilfellet mellom FFK og S08.

Slå opp underslag og se hva det betyr. Man blir klokere av å lese litt skjønner du. Eventuelt kan du få noen voksne til å lese for deg.

Tør vi be om en oppdatering ? Er alle som er registrert i brønnøysund automatisk kreditor av FFK eller skal vi noen voksne folk til å lese litt for oss..

En kreditor er en juridisk enhet som har levert en tjeneste eller en vare som den ikke har fått betalt for. S08 har aldri levert verken tjenester eller varer til FFK, og er derfor ikke en kreditor.

Andelen av billettsalget i forb. med kvalikkampen var S08 sin eiendom, og det dreier seg derfor om underslag, og ikke konkurs-akkord. Siden det var forbundet som arrangerte kampen var det FFK klubb som hadde noe å gjøre opp, og dette har jeg aldri vært i tvil om. Jeg har prøvd å si det her inne også, men...

Jeg hadde vært fryktelig flau hvis jeg hadde sittet i forrige klubbstyre og ikke ha tenkt på denne problemstillinga, det måtte faktisk et nytt styre på plass før noen ringte opp lederen i S08 for å gi beskjed om at vi ikke kunne betale med en gang. Og det er ikke bare den forrige lederen som bør føle seg flau, enhver som satt i det styret uten enkel innsikt i hvordan dette fungerer bør være fryktelig flaue...

 


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 01 feb 10, 21:18

Det er godt denne saken endelig er ute av verden. Det har vært en pinlig affære... skamfull opptreden av forrige styre og ledelse, tåpelige diskusjoner her om definisjonen på "kreditor" (spiller det noen rolle? Enten skyldte FFK pengene, eller så hadde de underslått dem. Ingen av alternativene virker som å være noe særlig å skryte av), og besøk av tåpelige 08-supportere som også i kveld og i morgen, etter at pengene nå er betalt, sikkert kommer til å stikke innom her og lire av seg dumheter. Får nesten håpe noen av dem som kommenterer under hver eneste FFK-nyhet på f-b.no kommer innom også, så en får seg en latter eller to.

Nå håper jeg innerlig at Berg IL snart kan få pengene sine også. Men det er klart, jeg kan jo skjønne hvorfor det har tatt noen år. Det er tross alt snakk om et såpass stort beløp som kr. 15.000,-, og det kan jo ta litt tid å spare opp såpass...

---------------------------

Hater hat!


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 01 feb 10, 21:22

Skylder ffk 500.000,- har ffk et problem. Dersom ffk skylder 10 mill har banken et problem ... Merkelig...

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 01 feb 10, 21:39

Opprinnelig postet av Magnum

Nå håper jeg innerlig at Berg IL snart kan få pengene sine også. Men det er klart, jeg kan jo skjønne hvorfor det har tatt noen år. Det er tross alt snakk om et såpass stort beløp som kr. 15.000,-, og det kan jo ta litt tid å spare opp såpass...

Alle klubber har fått sine penger. Det ordnet vi for ca 14 dager siden..  Æresgjeld som er ute av verden..

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 01 feb 10, 22:12

Opprinnelig postet av Rafn

Opprinnelig postet av Magnum

Nå håper jeg innerlig at Berg IL snart kan få pengene sine også. Men det er klart, jeg kan jo skjønne hvorfor det har tatt noen år. Det er tross alt snakk om et såpass stort beløp som kr. 15.000,-, og det kan jo ta litt tid å spare opp såpass...

Alle klubber har fått sine penger. Det ordnet vi for ca 14 dager siden..  Æresgjeld som er ute av verden..

Det er så godt å lese..........

Jeg må innrømme at det har vært plagsomt at vårt kjære FFK har opptrådt med drittsekkfaktor de seneste år, latt vær å betale noen skarve 1000-lapper til Berg IL bl.a.

Men når Rafn nå kommer med opplysningen om at æresgjelden er betalt så føler vi nå at FFK er i ferd med å tre ut av drittsekk-kategorien og inn i hedersmannklubben. Og det å kalle det for æresgjeld, det er kongeord.

Tenk hvor stort det gleder et Fredrikstadhjerte, og da mener jeg byen og ikke bare fotballklubben, at nå..... endelig går vi mot slutten av begynnelsen,,,,,,,, mot dit vi hører hjemme.......

Nemlig, i æresdivisjonen....

Tenk, dagene går uten negative medieoppslag om FFK, det begynner å sildre positivitet ut......

og det lukter suksess.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 02 feb 10, 09:02

Opprinnelig postet av Rafn

Alle klubber har fått sine penger. Det ordnet vi for ca 14 dager siden..  Æresgjeld som er ute av verden..

Flott!

Og for å være ærlig, så regna jeg vel nesten med det. Foreløpig har jeg full tillit til den nye ledelsen (dvs. styret), for å si det sånn... Wink

---------------------------

Hater hat!



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24