Husk meg
Brukernavn
Passord

Elyounoussi til Sarpsborg 08

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 25 nov 09, 10:18

Ser at Elyounoussi har skrevet kontrakt med S08.  Var ikke det en spiller FFK burde ha grepet fatt i? Noen som vet hvordan han har prestert?

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 25 nov 09, 10:40

Han har trent sammen med FFK jr siden i sommer. Det er en spennende spiller med gode egenskaper.

Så gode egenskaper at FFK hadde en muntlig avtale om at kontrakt skulle signeres når han fyllte 16 år.

På fleip kan man si at en muntlig avtale ikke er verdt papiret den er skrevet på.. men for undertegnede så er en avtale en avtale..

Deretter kommer Tore Pedersen (agent for Rune Hauge) på banen og resultat er at han havner i Sarp.

Kan ikke se at FFK har gjort noe feil i denne saken, annet enn å stole på den avtalen som lå i bunn.

Moi (som han kalles) er en fin gutt og jeg håper og tror det er en spiller vi kommer til å høre mer om i tiden som kommer.

Bare synd han ikke får utviklet seg i Østfolds beste juniorlag. Sarpsborg rykket som kjent ned i KM og er ikke lenger i det gode selskap i Interkrets.

Men valget er nok basert på hva agenten har anbefalt ham.

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 25 nov 09, 11:35

Rent rettslig så er jo en muntlig kontrakt bindende og like gyldig som en skriftlig. Men problemet ligger jo i å bevise det. Så kommer jo ikke langt med den påstanden dessverre.

Men uansett synd at han forsvinner.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 25 nov 09, 11:44

Uansett var han under 16 når han inngikk den avtalen og da er den vel ikke bindende uansett?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 25 nov 09, 11:48

Opprinnelig postet av Rafn
Så gode egenskaper at FFK hadde en muntlig avtale om at kontrakt skulle signeres når han fyllte 16 år.

På fleip kan man si at en muntlig avtale ikke er verdt papiret den er skrevet på.. men for undertegnede så er en avtale en avtale..

Til vanlig er jeg enig i at en muntlig avtale er like god som en skriftlig, moralsk sett.  Men, årsaken til at den var muntlig handler vel om regler mht hvor gammel en spiller må være ved kontraktsinngåelse.  Og da er en muntlig avtale uinteressant da den er ugyldig uansett.  Men jeg er usikker på om spilleren her får de muligheter han muligens fortjener og da kan agententen ha gjort en dårlig jobb.  Men hvis han videreutvikles i Sarp08 bedre enn han kunne gjort i FFK mht å slippe til på høyere nivå så kan det jo være bra.

I Obi Mikel saken sa jo Rune Hauge at det eksisterte en gentlemansagreement mht at han skulle signe for Chelsea såfort han ble gammel nok og at MA brøt denne muntlige avtalen da han skrev kontrakt med OM såfort han ble 18 og solgte han til en annen klubb. 

Muntlige avtaler med spillere det ikke kan ingås skriftlige avtaler med har svært lite med gentlemensoppførsel å gjøre.  Det handler vel mer om snusk på bakrommet og forsøk på å omgå regler.

Jeg beskylder ikke FFK for noe her for jeg kjenner ikke denne saken eller reglene godt nok.

 

 

 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3