Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK i eliteserien 2010 allikevel??

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 17 nov 09, 12:42

- Mister ett av eliteserielagene lisensen, kan Fredrikstad og Tom Nordlie være tilbake i eliteserien om to måneder.

- Det beste laget som rykket ned vil da få tilbudet, bekrefter arrangementssjef Dag Vestlund i NFFs konkurranseavdeling.

Link

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


Acromion

A-lagspiller

Ble medlem: 05 jun 04
Innlegg: 292

Lagt til: 17 nov 09, 12:55
Endret: 17 nov 09, 12:56
Endret av: Acromion

Kommer aldri til å skje. Blir sikkert i verste fall -3 poeng for de pengedoperne, som bruker penger de ikke har. Så dyktig og fornuftig drevne klubber som FFK må ned i Adecco! (og forresten: Wink)

Om det skulle skje, burde det nesten være sånn at vi har stolthet nok til å si at vi rykket ned, og skal ta den. På den annen side står det jo litt om eksistensen vår...


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 17 nov 09, 13:02

Opprinnelig postet av Acromion
Om det skulle skje, burde det nesten være sånn at vi har stolthet nok til å si at vi rykket ned, og skal ta den.

Liker den. Tror også FFK vil komme mer styrket ut dersom vi kan få tatt en helt nødvendig prosess med utskiftninger, lage et manifest for klubben mht veivalg og mer lokal satsning, kort sagt satse på sjela til klubben fremfor å måtte jage i TL med en gang.  Håper jeg hører "stabilt tippeligalag" før "Ut i europa" når det gjelder målsetninger fremover.

FFK har endel ressurser nå som feks et flott anlegg og organiserte supportere.  Nå gjelder det å bygge økonimisk kraft og lokal identitet.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 17 nov 09, 15:24

Jeg vil ikke fortsette i Tipeligaen på grunn av andres ulykke. Jeg mener det blir feil. Vi trenger denne perioden for å klubben tilbake på riktig spor igjen.

Så uansett hvor mye patriot jeg er: nei til at vi skal spille tippeliga neste år.

---------------------------

Vuorinen på topp!! Men aldri i FFK =(


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 17 nov 09, 16:04

Opprinnelig postet av Gressvikslampen

Jeg vil ikke fortsette i Tipeligaen på grunn av andres ulykke. Jeg mener det blir feil. Vi trenger denne perioden for å klubben tilbake på riktig spor igjen.

Så uansett hvor mye patriot jeg er: nei til at vi skal spille tippeliga neste år.

Jeg er helt uenig! Tror ingen var inne på denne tanken da sarp(sparta) slapp å rykke ned til 2div, pga raufoss mistet plassen for et par år siden.Og ALLE sarpinger drar fram det som en lykkedag,og selvsagt grunnen til at de nå har et godt lag på gang. Dette er ikke glrde over andres ulykke,men glede over at man fikk en sjanse til.Noe som nok man kan overføre til mange,og mer alvorlige ting enn sport...


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 17 nov 09, 16:18

Det er nok mer sannsynlig at en snøball overlever i Helvete enn at FFK får plassen i tippeligaen på denne måten.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 17 nov 09, 16:20

Når administrasjonen (les: Henriksen) har til de grader gjort en så dårlig jobb at vi har rykket ned, så må administrasjonen (les: Henriksen) ta sin straff. Så kan det ryddes opp først, så fjernes Henriksen etterpå.

---------------------------

Vuorinen på topp!! Men aldri i FFK =(


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 17 nov 09, 16:21

Jeg orker egentlig ikke  å bruke en kalori på dette drømmescenario, fordi jeg ikke har noe tro på det.
Men hvis det skulle skjedd må det være en lykke, tenk ikke  minst på de ansatte. Det er ingen spøk for en organiasjon å halvere omsetningen, spesielt ikke når du har 50% av kostnadene bundet opp av lønn.
Og historien har vist, at det ikke er noe automatikk i opprykk, det har spesielt vår egen historie vist.

---------------------------

Eurosport kommentator: "de er ikke så lette disse reglene i beach hockey"

http://twitter.com/FFKprasempre


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 17 nov 09, 16:56
Endret: 17 nov 09, 16:56
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av FFK pra sempre
Og historien har vist, at det ikke er noe automatikk i opprykk, det har spesielt vår egen historie vist.

Historien - de siste årene - viser jo også at klubber som faktisk tør å renske opp i egne rekker i spillerstall og administrasjon kommer styrket ut av situasjonen. FFK har nå en unik sjanse til å faktisk satse på ungdommen. Det kommer neppe til å skje om vi likevel spiller Tippeligaen neste sesong. FFK kommer da mest sannsynlig itl å fortsette i samme sporet, og som gjør at vi kanskje står på samme sted om et par år igjen.

Jeg har faktisk begynt å se positivt på nedrykket nå, og håper inderlig at FFK blir en ryddig klubb. Håpet er dog lite, men noen endringer har jo skjedd. Så blir det spennende å se om Nordlie & Co har baller nok til å satse på ungdommen.

Det ville vært småflaut og litt rart om en annens klubb dårlige økonomi skulle gjøre at vi berget plassen. Det betyr jo også at Hamkam berger plassen, for Tippeliga-laget forsvinner vel ned til andredivisjon. Dog, det hadde vært morsomt å terge sarpingene litt. Vant kvalifiseringskampen, men hatlaget deres får likevel spille i Adeccoligaen ;) Men de har jo reddet plasset på nesten samme måte selv.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 17 nov 09, 17:11

Tromsø mister klubblisensen hvis de ikke klarer å skaffe 30 millioner kroner innen nyttårsaften.

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=580599

Min personlig mening så håper jeg på en måte at vi ikke får plassen i tippeligaen neste år.Nå har vi en fin mulighet å få ryddet opp i økonomien og stallen og skulle vi klare å redde tippeligaen med at et lag går konk så blir det litt rart egentlig.Er vi virkelig fortjent det?Men seff så vil jeg ha oss i tippeligaen men ikke på denne måten!

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 17 nov 09, 18:43
Endret: 17 nov 09, 18:44
Endret av: Supreme NTM

For en utrolig merkelig følelse det er å sitte å håpe på at Tromsøs kalkunstyring av økonomien skal gå helt ustraffa hen, sånn at FFK forblir i Adecco og ikke spiller i TL.Undecided For det er det jeg gjør. Jeg vil at klubben min skal ta konsekvensen av de utallige tabbene vi har gjort slik at vi lærer av dem, og på nytt - helt fra begynnelsen (les: Adecco) bygger et nytt lag.

Ikke la oss rykke opp Tromsø, vær så snill!Tongue out

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 17 nov 09, 19:09

Men hva hvis det vil ta 18 år å komme tilbake slik som sist?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 17 nov 09, 19:15

Jeg er veldig delt egentlig.

På en måte vil jeg gjerne at FFK tar tak i problemene og staker ut en ny og bedre kurs i Adeccoligaen. Derimot er jeg skeptisk til at det vil skje. Jeg har dessverre ikke trua hvis klubben fortsetter med samme styre og trenerkabal. Jeg håper det tvinger seg frem uansett, og at vi må satse på våre egne talenter.

På en annen måte er det like greit å teste ut dette i Tippeligaen. Man vet aldri når/om man rykker opp igjen. Historien viser at det er lettere sagt enn gjort.

Jeg heller nok mot å beholde Tippeligaplassen, men jeg har allerede begynt å glede meg til Adeccoligaen også.

 


jarleb

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 06
Innlegg: 90

Lagt til: 17 nov 09, 20:02

Tror nok at klubben har ryddet mye av det som vil komme til å bli ryddet i, FØR nyttår. Det som ikke er ordnet opp i før den tid tror jeg ikke blir tatt tak i i denne runden. Derfor ser jeg på dette som en grei løsning. Litt Ole Brum... "Ja takk, begge deler". Litt opprydning først, så opprykk.

Men som dere skriver muligheten er mikroskopisk.


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 17 nov 09, 22:58

Dette får vi bare ta som en bonus, har vel aldri skjedd før at et TL-lag mister lisensen, så ser ingen grunn til at vi skal gå å håpe på det. Er enig med han som skriver at det som blir gjort av opprydding nok blir gjort innen 31.12, så er ingen grunn til at vi ikke skal få ryddet opp i klubben hvis vi likevel beholder plassen. Er jo ikke sånn at de skrinlegger opprydningsplanene om vi plutselig beholder plassen, samtidig vil jo heller ikke budsjettet bli kuttet like mye med TL-plass. Vi får bare vente å se, men er enig med de som håper at det sportslige blir avgjørende for hvem som spiller i TL neste år.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 17 nov 09, 23:36

Faren med denne saken, er vel at Henriksen nå kommer til å budsjettere med tippeligaspill til året Yell, sammen med mulige lottogevinster og supersalg av spillere...


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 18 nov 09, 22:46

Opprinnelig postet av Oslo

Faren med denne saken, er vel at Henriksen nå kommer til å budsjettere med tippeligaspill til året Yell, sammen med mulige lottogevinster og supersalg av spillere...

Ikke for å ødelegge det "gode" hatet vi har her inne mot Henriksen, men du er klar over at Adm. Dir. i en bedrift vil fremlegge sine budsjetter for et styre som skal vedta dem - eller forkaste dem?

Hvis noen skal og bør skytes for å ha vedtatt et budsjett er det styret og ikke (bare) han som laget forslaget.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 19 nov 09, 11:14

Nå regner jeg det som svært lite sannsynlig at dette skjer. Men om det skjer, er det jo ikke noe annet enn gledelig!. De forandringene som evt skjer eller ikke skjer, blir gjort uansett.  Hvorfor bry seg om hvordan man evt overlevde TL?

Det er jo faktisk mulig at NFF vil sette foten ned, og bevisst sette et eksempel. Hvorav Tromsø blir lidende for det.. Kan teoretisk hende at de heller vil ha FFK i TL i stedet for Tromsø..

 

Men som sagt, tviler på at det kommer til å skje.

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 19 nov 09, 13:04

når det det skal sies så er det ikke umulig at de setter foten ned. De gjorde jo det med raufoss i sin tid. Særp skulle jo vært i andre de hadded et ikke vært for at NFF satte foten ned


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 25 nov 09, 15:22

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=588415 Her er (enda) en artikkel om klubber som har alvorlige pengeproblemer. Og da er det rimelig å spørre seg. hvor alvorlig er dette. Jeg hadde aldri trodd at Lyn skulle klare seg, men "mirakuløst" nok gikk det veien for dem (intil videre)

Så da er spørsmålet:          ser det værre ut en det er eller er det en reel mulighet for at vi blir i landets øvrerste divisjon  

Dere her er jo flinke til å få insideinformasjon. Dere gidder ikke bare ta en telefon ned til sørlandet og finne ut hvordan det står til

Bystyret negativt

Fædrelandsvennen skriver i dag at bystyret i Kristiansand trolig kommer til å stemme mot rådmannens forslag om å gi Start et lån på seks millioner kroner.

I et felles brev som VG Nett har fått tilgang til, skriver styrene Start Toppfotball AS, Start Stadion AS og IK Start at situasjonen er alvorlig dersom kommunen ikke innfrir det forespurte lånet.

Et nei fra kommunen til lånet vil sannsynligvis være dramatisk for Start fordi det i dagens markedssituasjon ikke er mulig å få lån i bank eller tilsvarende.

Og litt senere i brevet:

Start trenger kapitaltilførsel i løpet av de neste ukene. Hvis den ikke er på plass, vil styrene i Start Toppfotball AS og Start Stadion AS måtte vurdere å gå til skifteretten, med mindre man finner andre løsninger.

I brevet skriver styrene at Start trenger seks millioner kroner i tillegg til de 12 millioner som er skutt inn siden juni 2009 og de 5 millioner som er kommittert ifm lån fra kommunen
.

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3