Husk meg
Brukernavn
Passord

Nytt styre i FFK...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 nov 09, 12:34

Det sittende styret har bevist gang på gang at de ikke duger. Noen som har forslag på gode kandidater til styret i klubben?

Selv vil jeg lansere følgende forslag:

Jan Rafn- Har hjerte for og kjenner klubben godt. Opptatt av talentarbeid. Ryddig og engasjert. Kjenner fotballens verden..

Dagfinn Enerly- Står for positivitet og har gode kunnskaper om hva som rører seg i fotballen. Stort kontaktnett.

Øyvind Karlsen- Kjenner klubben ut og inn. Opptatt av å gjøre en jobb for klubben, og ikke for eget ego.

Pål Andrè Czwartek- Mr. FFK. Need say no more...

Teje Sørlie- Lojal mot klubben. Grasrotas mann.

 


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 14 nov 09, 12:40

Sjelden jeg er enig med deg Ymer, men her kunne vi ikke vært mer enig!Wink Eneste problemet jeg  ser er at disse ikke har nok "makt" Det er når de med makt kommer inn i bildet at det ufine spillet starter. Må vel inn noen damer også, noen forslag? Ordføreren? Hehe. Kona til Terje Høili? 


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 nov 09, 13:04

Opprinnelig postet av Gardarson

Sjelden jeg er enig med deg Ymer, men her kunne vi ikke vært mer enig!Wink Eneste problemet jeg  ser er at disse ikke har nok "makt" Det er når de med makt kommer inn i bildet at det ufine spillet starter. Må vel inn noen damer også, noen forslag? Ordføreren? Hehe. Kona til Terje Høili? 

Makt får de i egenskap av å være et styre med medlemmene, spillere og administrasjon bak seg. Dette er folk jeg mener kan bygge klubb og definere hvordan FFK skal drives og framstå. Folk som har evnen til å få alle til å dra i samme retning.
Har ikke så mye kjennskap til damene rundt klubben. Hadde vært fint om noen kunne komme opp med forslag på damer som duger.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 14 nov 09, 13:48

De foreslåtte navn pluss kona til Høili høres bra ut.

Tror det er liten tvil om at dagens styre kunne hatt godt av et par utskiftninger. For eksempel kunne man få inn noen som faktisk kan litt om fotball, til en forandring.

---------------------------

Alt og ingenting er like umulig,
resten er innen rekkevidde.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 14 nov 09, 17:00
Endret: 15 nov 09, 12:38
Endret av: FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Gardarson

Sjelden jeg er enig med deg Ymer, men her kunne vi ikke vært mer enig!Wink Eneste problemet jeg  ser er at disse ikke har nok "makt" Det er når de med makt kommer inn i bildet at det ufine spillet starter. Må vel inn noen damer også, noen forslag? Ordføreren? Hehe. Kona til Terje Høili? 

Må inn noen damer også? nei det må vi absolutt ikke. Kvotering kan vi overlate til de som er lovpålagt å kvotere.
Hvis det er AS styret vi snakker om, kommer du inn pga en eierandel, og/eller fordi du tilfører styret komplementær nyttig kompetanse.

Kona til Høili? makan, hvilken kompetanse har hun da?  konekompetanse?

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 14 nov 09, 17:02

...og for dem som ikke har fått det med seg. FFK Sport ASA er blitt til FFK Sport AS for blant annet å slippe denne kvinnekvoteringen.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 14 nov 09, 17:26

Jeg synes absolutt at Mariann eller Terje Høili burde sitte i styret siden disse har økoomiske interesse og et stort hjerte for klubben.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 14 nov 09, 18:44

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg synes absolutt at Mariann eller Terje Høili burde sitte i styret siden disse har økoomiske interesse og et stort hjerte for klubben.

Herr Høili har en spennende bakgrunn som jeg lenge har ønsket meg inn i styret selv, i tilegg til sin generøse lommebok.
Men hva gjør Fru Høili interesant, annet enn at hun er kona hans? Jeg spør seriøst fordi jeg ikke vet.

Men vi er på villspor hvis man får sitte i ett styre bare fordi man har penger. Eller bare fordi man er politiker, kjendis osv.

Man må tilføre styret nødvendig kompetanse, eller en sjelden gang få plass fordi man forplikter seg i form av investeringer.
Med all respekt til Høili familien, hvis de ikke tilfører kompetanse må de forplikte seg til en viss planlagt investering for å sitte der.

Denne sesongen har pengene derfra kommet etter innfallsmetoden. Og i år de kom så sent, at det ikke hjalp overhodet.
Tvert i mot mener jeg at det førte til at vi gjorde to meget dyre hastværks kjøp. Og jeg grøsser over å tenke på hva vi kunne fått for 7-10 millioner hvis det var basert på lansiktig god scouting.

Igjen, jeg er dypt takknemlig for støtten fra dem, men selv om hensikten alltid er god, blir ikke resultatet nødvendigvis like positivt.

Når det er sagt, tror ikke jeg Terje Høili ønsker å sitte i styret, da hadde han sikker vært inne for lenge siden.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 15 nov 09, 04:13

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Gardarson

Sjelden jeg er enig med deg Ymer, men her kunne vi ikke vært mer enig!Wink Eneste problemet jeg  ser er at disse ikke har nok "makt" Det er når de med makt kommer inn i bildet at det ufine spillet starter. Må vel inn noen damer også, noen forslag? Ordføreren? Hehe. Kona til Terje Høili? 

Må inn noen damer også? nei det må vi absolutt ikke. Kvotering kan vi overlate til de som er lovpålagt å kvotere.
Hvis det er AS styret vi snakker om, kommer du onn pga en eierandel, og/eller fordi du tilfører styret komplementær nyttig kompetanse.

Kona til Høili? makan, hvilken kompetanse har hun da?  konekompetanse?

Etter hva jeg leser...mer kompetanse enn Terje Sørlie;)

 


sruben

Knøttespiller
Ble medlem: 02 okt 07
Innlegg: 74

Lagt til: 16 nov 09, 09:31

Mariann har selv sagt at hun ikke har peiling, så hun ville jo passet bra ihop med Runar Henriksen.

Men det er flott at hun har engasjement for klubben og det er tydeligvis tak i ho!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 16 nov 09, 09:48
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

De foreslåtte navn pluss kona til Høili høres bra ut.

Tror det er liten tvil om at dagens styre kunne hatt godt av et par utskiftninger. For eksempel kunne man få inn noen som faktisk kan litt om fotball, til en forandring.

Jeg tror ikke det viktigste er at de har fotballkunnskap. Noen ganger kan det være en ulempe når en skal samarbeide, og inspirere andre, at en kan mye om det de andre skal jobbe med. Fordi en blander seg opp i ting en ikke har noe med osv (den verste sjefen er selvfølgelig den som blander seg opp det hennes ansatte gjør, UTEN å ha greie på det)...

Det som trengs er *organisasjonserfaring*, og da spesielt idrettsorganisasjonserfaring. Det er folka som kjenner organisasjoner som baserer seg på frivillig arbeid, dugnad og trygg økonomi i et langt perspektiv.

Fra hvilke bransjer finner du folk som har disse verdiene, eller i det minste har erfaring med disse verdiene? Jo, folk med idrettsorganisasjonserfaring.

Arbeidet som står foran FFK klubb nå har mye med fotball å gjøre, men ikke i form av "operativ ledelse"; det som trengs nå er en grundig gjennomgang av FFKs verdier som til slutt kulminerer i et rammeverk for klubb og AS. Dette har masse med identitet å gjøre, så jeg vil synes det er en fordel om nytt styre rekrutteres fra klubben internt, og kanskje aller helst noen som ikke har eieforhold til mange av klubbprosessene.

Ellers er jeg av den formening at innstilt styre ikke bare blir presentert gjennom valgkomitéens innstilling - jeg ville se det som svært fordelaktig for voteringa at de innstilte presenterer seg sjøl, forteller om hva de mener klubbstyret skal arbeide med, og hvordan de mener at det skal gjøres. En mini-valgkamp, for å si det sånn. Vi har ikke råd til å velge inn folk som ikke har idé om hva som nå trengs, nå må vi få forpliktende tanker og idéer om hva hver enkelt har tenkt til å gjøre for FFK.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 17 des 09, 20:15

Hva med vår egen übermeister Holters i FFK- styret? Trenger vel egentlig liten argumentasjon på hvorfor jeg mener han innehar de kvalifikasjonene som skal til..


Lillebror

Bedriftsspiller
Ble medlem: 01 nov 09
Innlegg: 23

Lagt til: 17 des 09, 20:20

Ser at noen har nevnt Terje Sørlie. Hva slags kompetanse har han utover å være busssjåfør. Hva vet han om styrearbeid? Regner med at Plankehaugen planlegger et nytt kupp m/ fam. Berg i spissen?


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 17 des 09, 20:28

Opprinnelig postet av Lemmy

Hva med vår egen übermeister Holters i FFK- styret? Trenger vel egentlig liten argumentasjon på hvorfor jeg mener han innehar de kvalifikasjonene som skal til..

Applaus!

Øistein har så mye engasjement og energi for klubben, i tillegg har han en imponerende kjennskap til alle skoens trykkpunkter. Og så tenker han alltid klubbens beste og fokuserer aldri på person uten at det er nødvendig, men det har det desverre vært de siste årene.

Det faktum at Torjusen nå tar sin hatt og forlater skuta forteller mer enn noe annet at det er noe fundamentalt galt i klubben, noe må skje i både admin, styrer og på trenersiden før vi lidenskapelige supportere kan se fram til en ny sesong med optimisme. Nå trenger vi hyggelige medieoppslag, men vi blir desverre fyllt opp av et overflødighetshorn av negativ energi hele tiden.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 17 des 09, 20:32

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

De foreslåtte navn pluss kona til Høili høres bra ut.

Hva med mann til kona til Høili ?

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 17 des 09, 21:35

Onkel Terje må inn i FFK på en eller annen måte. Han er jo stor erfaring fra å drive og bygge opp bedrifter. Når han også da er interesert og godt inne i FFK tror jeg han hadde vært en fantastisk person. Det faktum at han også har stor respekt vil nok gjøre at folk hører på han.

 

Holters er også et godt navn. Uten at jeg kjenner han personlig vil jeg kanskje si at det som taler mot er hans manglende erfaring med denne type arbeid.

Det som taler for og gjør han utrolig interesang og at jeg synes at han bør inn er at han brenner for FFK. Ut fra innleggene og slik her er han utrolig reflektert, saklig og seriøs. Han er utrolig dyktig til å argumentere for sine synspunkter. Og ser viktigheten av en langsiktig plan, han er heller ikke redd for å si det som kan være upopulært heller.

Så ja til Rafn, Høili og holters


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 17 des 09, 21:46

Opprinnelig postet av mysthical
Så ja til  (...) holters

Er helt sikker på at de som leder ffksupporter hadde gjort en mye mye bedre jobb enn de som sitter i ledelsen/styret nå. Til tross for manglende erfaring.

Hjelper ikke en dritt med all verdens erfaring når man ikke bruker den til klubbens beste.

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
http://www.flickr.com/photos/rasle/


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 17 des 09, 22:10
Endret: 17 des 09, 22:14
Endret av: hasse33

Det er ingen tvili min enkle sjel, slik jeg har opplevd både Holters og Rafn her på forumet (jeg kjenner ingen  av dem) virker de to som meget reflekterte og engasjerte personer som vil klubben vår det beste og dermed fungert meget godt i et nytt styre. Samtidig  virker det som de har en god innsikt i fotballens verden (i motsetning til noen av de eksisterende medlemmene)

 


Balto

Juniorspiller
Ble medlem: 23 jun 09
Innlegg: 201

Lagt til: 17 des 09, 23:35

Nå skjer det mye. Gjeldsnes & co stiller sine plasser til disposisjon. Se klubbens hjemmeside.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 des 09, 23:35
Endret: 17 des 09, 23:36
Endret av: Patrioten

Også tar vi med Pål Andre, så har vi et bra styre.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24