Husk meg
Brukernavn
Passord

Terje Sørlies åpne brev til styret i FB

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 13 nov 09, 14:56
Endret: 13 nov 09, 15:15
Endret av: Holters

http://f-b.no/article/20091113/FFK/221255611/1220/NYHET her er brevet Sørlie, som er en av FFKs enestående frivillige, har levert klubben og FB.. der står det blantannet:

Sommeren 2006 var FFK Sport ASA i realiteten konkurs. Takket være konseptet Fredrikstad Spillerinvest AS ble klubben reddet fra konkurs. Etter dette ble FFK-systemet tilført mange dyktige personer, som arbeidet langt mer enn det man kan forvente av noen arbeidstager. Når jeg tenker tilbake har de ansatte og frivillige jobbet til alle døgnets tider, til enhver jobb er utført. Nå om dagen er det slik at mange av de ansatte står med hånda på dørklinka klokken 16.00.
På bakgrunn av den støy som foregår rundt FFK for tiden, at jeg ser at de ansatte i klubben mistrives, samtidig som Ulf og Jaran Berg blir uthengt på en særdeles smakløs måte, velger jeg å uttrykke den fulle og hele sannheten om hvordan jeg opplever hverdagen i FFK.

Dette er ikke noen personlig vendetta mot administrerende direktør Runar Henriksen. Jeg bedyrer at Henriksen aldri har gjort meg noe personlig vondt. Det jeg vil komme frem til er at alt bråket som nå foregår, i etterkant av et helt unødvendig nedrykk, kunne vært tatt tak i på et langt tidligere tidspunkt. To svake styrer og en lite samlende administrerende direktør må ta det hele og fulle ansvaret for den situasjonen klubben befinner seg i. Vi har jobbet i et år totalt uten retningslinjer, uten en plan, og uten en styring fra toppen.

Den første store saken klubben fikk i fanget var oppsigelsen av Tor Kristian Karlsen. I forkant av dette foregikk det en hektisk virksomhet blant enkelte ansatte ledere og styremedlemmer, som ville fjerne Anders Grönhagen som hovedtrener. Disse personene misregnet dog intelligensen til Grönhagen, som forsto hva som foregikk. Grönhagen ventet til rett tidspunkt, der han hadde spillergruppen i ryggen og satte press på Henriksen og styret, som de ikke hadde forventet. De vendte seg da mot Tor Kristian Karlsen og valgte å si opp ham i stedet, da de var redde for det trykket omgivelsene ville sette inn hvis Grönhagen måtte gå. Spillerne, som er FFKs ansikt utad, visste allerede da om det skitne spillet som foregikk i klubben, og fikk selvsagt mistillit overfor ledelsen. Tor Kristian Karlsens store feil i FFK var trolig at han ikke presenterte seg for spillergruppen og viste at han var deres arbeidsleder. I tillegg hadde han skrevet negative blogger om FFK og enkeltspillere, som selvsagt ikke ga ham tillit blant spillerne.
Grönhagen vant maktkampen, og visste at flere i styret hadde jobbet bak ryggen hans i lengre tid. Hans tillit til Henriksen og styrerepresentanter ble selvsagt ikke større etter dette

Står litt mer om møtene som har blitt holdt, og litt andre ting som har skjedd der sånn.. Hva skal man si til dette her da? Horribelt vil jeg si..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 13 nov 09, 16:03
Endret: 13 nov 09, 16:04
Endret av: Flisa

Personlig mener jeg at man akkurat i dette øyeblikket har to veier å gå:

1. Forsette som før med Henriksen, Gjeldnes, og Tom Nordlie og "late" som man tar en evaluering...
2. Stake en ny kurs med nye (våre gamle) verdier, og tankegang med ny administrerende direktør og lokale krefter...

Valget er etter min mening enkelt. Selv om nummer 2 fort desverre kan ende med at vi ikke rykker opp igjen. Men heller en aristokrat i 1. divisjon et par år til, enn det vi fremstår (fremstod) i Tippeligaen i år...

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 13 nov 09, 16:39

Opprinnelig postet av Flisa
Valget er etter min mening enkelt. Selv om nummer 2 fort desverre kan ende med at vi ikke rykker opp igjen. Men heller en aristokrat i 1. divisjon et par år til, enn det vi fremstår (fremstod) i Tippeligaen i år...

 

Amen. Alt annet enn sånn FFK har fremstått i år...

---------------------------

Drømmesituasjon: FFK rykker opp til Tippeligaen igjen...men tviler på at det kommer til å skje med det første.


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 13 nov 09, 18:43

Opprinnelig postet av Flisa

Personlig mener jeg at man akkurat i dette øyeblikket har to veier å gå:

1. Forsette som før med Henriksen, Gjeldnes, og Tom Nordlie og "late" som man tar en evaluering...
2. Stake en ny kurs med nye (våre gamle) verdier, og tankegang med ny administrerende direktør og lokale krefter...

Valget er etter min mening enkelt. Selv om nummer 2 fort desverre kan ende med at vi ikke rykker opp igjen. Men heller en aristokrat i 1. divisjon et par år til, enn det vi fremstår (fremstod) i Tippeligaen i år...

Det er vel akkurat motsatt?! Fortsetter vi med nr 1, vil vi aldri rykke opp igjen, snarere rykke ned i 2. div.

Valg 2, som er det eneste riktige vil nok "garantert" føre til direkte opprykk. Flere spillere som ikke har tillit til styret og Henriksen vil garantert bli og stemningen i klubben vil bli bedre. Da er det ingen lag i adecco som er i nærheten av FFK!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 13 nov 09, 18:51

Det er bare en liten hake:

Det flotte og kompetene styret vårt har jo gitt Henriksen og Nordlie kontrakter med så høye fallskjermer at klubben vil gå konkurs hvis de sparkes.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 nov 09, 18:53

Høili er kar om å løse ut Nordlie hvis han vil, men spørs om han har lyst. At han lar FFK gå til grunne tviler jeg sterkt på. Såpass hjerte har han i klubben ( tror jeg ).


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 13 nov 09, 19:01

Jo men gang blir vel han også lei?


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 nov 09, 19:03

Å bidra ? Tror faktisk ikke det kamerat.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 13 nov 09, 19:08

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Å bidra ? Tror faktisk ikke det kamerat.

Tror du virkelig han er så glad i å hive penger ut av vinduet at han vil betale ut en trener han var med på å hente kun for noen måneder siden?


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 nov 09, 19:13

Jeg tror ikke han er ufornøyd med Nordlie. Jeg tror han vil at han skal få oss opp igjen fortast mulig. Men hvis han ikke er fornøyd med Nordlie sin jobb, så tror jeg faktisk at han bidrar med å løse han ut ( unnskyld at jeg er naiv her ).


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 nov 09, 19:43

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Jeg tror ikke han er ufornøyd med Nordlie. Jeg tror han vil at han skal få oss opp igjen fortast mulig. Men hvis han ikke er fornøyd med Nordlie sin jobb, så tror jeg faktisk at han bidrar med å løse han ut ( unnskyld at jeg er naiv her ).

Du har nok rett Haugen


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 nov 09, 19:52

Opprinnelig postet av solano2

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Å bidra ? Tror faktisk ikke det kamerat.

Tror du virkelig han er så glad i å hive penger ut av vinduet at han vil betale ut en trener han var med på å hente kun for noen måneder siden?

Det som er brukt på Tom Nordlie er sunk cost. Ingen vits i å kaste mer penger etter en investering som ikke gav avkastningen man forventet, og som heller ikke vil gi avkastning i fremtiden. Da er det bedre å komme seg ut billigst mulig, og det er som oftest kjappest mulig....

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


madserazzi

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09
Innlegg: 117

Lagt til: 13 nov 09, 19:57

Enig i det her.

Tap er tap, og jo snarere man innser det, jo bedre. Nordli er ikke FFK sin framtid.Det er heller ikke henriksen m.fl

 

Her må startes på nytt med blanke ark(les: ny trener, direktør etc)


erfo

Knøttespiller
Ble medlem: 01 mai 03
Innlegg: 65

Lagt til: 13 nov 09, 20:08

Ganske morsom lesing her inne.
Henriksen er for svak som direktør. Nordlie er for sterk som trener. Nå er det like før Tom Freddy Aune blir genierklært. Det koster jo ikke mer enn 5 millioner å bli kvitt de to første og ende opp med en som ikke har bevist noe som helst.
Eller kanskje man skal bruke noen millioner til på en ny kompetent trener og en ny  ressursterk direktør. Penger er det nok av. Hallo!

---------------------------

erfo


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 13 nov 09, 20:26

Opprinnelig postet av Erikk

Det er bare en liten hake:

Det flotte og kompetene styret vårt har jo gitt Henriksen og Nordlie kontrakter med så høye fallskjermer at klubben vil gå konkurs hvis de sparkes.

Ikke nødvendigvis. Det er nå en gang slik at det heter Etterlønn/Fallskjerm. Dette innebærer ikke at det utbetales omgående, men kan/bør betales ut som ordinære månedslønninger i perioden, altså betaler ikke FFK ut 5 miller med en gang, men budsjettet vil inneholde et par navn ekstra under posten lønn. Helt ærlig hadde jeg aldri mottatt hele min fallskjerm i en utbetalingen, skatten ville jo blitt formidabel...

---------------------------

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 13 nov 09, 21:11

Skatten blir den samme for de som allerede betaler max skatt, altså over toppskatt 2 ca 750.000,- pr år, men trekket blir forskjellig hvis tabelltrekk benyttes noe som ville være unatrulig ved den typen engangsutbetaling.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 13 nov 09, 22:02

Opprinnelig postet av Erikk

Skatten blir den samme for de som allerede betaler max skatt, altså over toppskatt 2 ca 750.000,- pr år, men trekket blir forskjellig hvis tabelltrekk benyttes noe som ville være unatrulig ved den typen engangsutbetaling.

Pleier ikke fallskjermsbeløp bli utbetalt som et engangsbeløp da ? I slike tilfeller så forhandles det vel også om utbetalingens størrelse skulle man tro, selv om beløpet er avtalt på forhånd.

Ved engangsutbetalinger så brukes nok %trekket antar jeg, men det har jo kun interesse for mottageren, FFK må jo utbetale hele beløpet uansett, nettobeløpet til Nordli og forskuddstrekket til kemneren den 15. i måneden etter terminslutt, så om det er tabell eller % har niks betydning for FFK.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 14 nov 09, 00:01
Enig med deg men grunnen til at jeg skrev det var for å forklare missforståelsen som var brukt i tråden. For å oppsummere vil det koste FFK like mye å betale alt nå som å dele det opp, men det siste vil være lettere å håndtere likviditetsmessig. Det vil også være uineterssant for FFK hvor stor andel som betales til de som sparkes og hvor stor andel som betales til kemeneren. Poenget mitt var at mange (ink meg) ønsker at det ryddes opp men at det kan bli umulig fordi Henriksen og Nordlie sitter på avtaler med så høye fallskjermer at at FFK vil gå konk hvis de skal utbetales.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 14 nov 09, 00:29

Opprinnelig postet av FFKgutt1



Tor Kristian Karlsens store feil i FFK var trolig at han ikke presenterte seg for spillergruppen og viste at han var deres arbeidsleder. I tillegg hadde han skrevet negative blogger om FFK og enkeltspillere, som selvsagt ikke ga ham tillit blant spillerne.

 

Overraskende... Er det egentlig noen som har hatt spillerenes tillitt?

 


Thomas 74

Bedriftsspiller
Ble medlem: 14 nov 09
Innlegg: 2

Lagt til: 14 nov 09, 08:51

Er vel ikke noe tvil om at løsning 1 er den eneste realistiske.

Og ikke alt for dum heller.

Alle ser skuffet over sesongen, men Henriksen og Nordlie er ikke de som fikk klubben ned alene.
- Det finnes mange klubber som har slitt med dårlig ledelse, men spillergruppen klarer seg alikevel. Problemene har vært en trener som har vært svak på disiplin og lojalitet (Grønhagen) - noe som kanskje kan forklare hvorfor han har hatt en tendens i også tidligere klubber å ha en god førstesesong, for så etter en studn se laget falle sammen.
TFA er nok bedre enn mange på fotball, men fikk hverken forutsetningene til å rydde opp, siden han aldri ble hovedtrener (Grønhagen lusket i skygene) og hadde heller ikke Pondus.
Keiko har denne pondusen, og ikke rart at han blir upopulær i en spillergruppe som ikke har hatt ledelse på leeeeenge.

Poenget er
- Det er for dyrt å kaste alle og starte på nytt. Ikke er det noen klar løsning på hvem og hva som skal få gråstein til å glimre som gull igjen heller.
- I ledelsen er Henriksen synlig, men ikke sikkert at det han, men eks Gjeldnes som vingler i beslutningne som skaper kortsiktighet og vansklige arbeidsforhold for frontfiguren.
- Keiko har en meritt som er knallgod sportslig sett, selv om jeg ser enkelte prøver å disse den også. Ja, folk rundt ham blir mett på ham, men la han i det minste få en sesong til å bevise det motsatte.

Hovedpoenget:
- Vær med på å skape ro nå, og støtt laget. PH kan godt uttrykke misnøye, og det har de vel gjort, men ikke opptre som et "skyggestyre" og skap splid med å forsøke å være et alternativ styre.

---------------------------

Thomas



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3