Husk meg
Brukernavn
Passord

Ingen tillit til Tom Nordlie

Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 25 9

erfo

Knøttespiller
Ble medlem: 01 mai 03
Innlegg: 65

Lagt til: 24 nov 09, 16:29

Kan en av grunnene til at Nordlie kom skjevt ut fra hoppkanten være at Wehrman,Kvisvik og Ramberg føyk rett ut av laget etter en trening og en kamp?

Jeg stiller også spørsmålstegn ved om den skakkkjørte spillergruppen i FFK skulle vært tatt med på råd når det galdt ansettelse av ny trener. Det er jo flere som ikke skjønner at det å drikke seg dritings ikke er forenlig med toppidrett. Når de i tillegg sloss, danner klikker og slenger dritt om hverandre så lurer jeg på hva slags trener de ønsker seg. Har spillerne tatt selvkritikk?
Nei, dette nedrykket har spillerne klart utmerket selv. Jeg syntes det blir helt patetisk å skylde på Nordlie.

 

---------------------------

erfo


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 24 nov 09, 16:37

Henviser til mitt tidligere innlegg om hvorvidt det er Nordlies skyld eller ei at nedrykket ble et faktum til slutt.

Skjønner godt at Ramberg ble irritert over Piirojas uttalelser når du kommer opp med sånn dritt som du gjør nå. Spillergruppa i FFK er ikke som du beskriver.

Etter hva jeg har fått med meg var det èn tidligere spiller i FFK som hadde alkoholproblemer. Det var vel denne spilleren som skal ha vært årsaken til mye av bråket på La Manga og i Portugal. Kan sikkert også ha vært andre spillere som drakk en del, men jeg har inntrykket av at de er borte nå.

"Slåsskampen" var noen slag på èn trening mellom to personer.

Skammelig av deg å komme med slike uttalelser om helt vanlige fotballspillere. Husk at når du skriver slikt, rammer det ALLE spillerne i spillergruppa. Vet ikke om du har et bilde av Jan Tore Ophaug som alkoholisert bråkmaker...?


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 24 nov 09, 16:46

Opprinnelig postet av b-tribunesliter

Hvor er pengene til dette Lemmy?

Opprinnelig postet av Ymer

Se på dette:

Utgifter ved å sparke Nordlie: 2,4 millioner (en årslønn ikke 2 som du skriver) Spart: 2.4 millioner
Gymlæreren: 2 årslønner spart = ca 1,6 millioner. Spart totalt ved å hive ut Laurel & Hardy = 4 milloner

Utgifter ny trener i 2 år (om vi går ut fra samme kontraktslengde som Nordlie har) 1.2 millioner x 2= 2.4 millioner

Pris for Laurel & Hardy ut 2011(kontraktstiden) 4.8 milliner+1.6 millioner=6.4 millioner
Pris uten Laurel & Hardy (etterlønn+lønn ny trener i 2 år): 2.4 milliner+2.4 millioner=4.8 millioner. Spart ved å sparke ut Nordlie og Gymlæreren: 1,6 millioner.
I tillegg sparer klubben noen hundre tusen på sosiale utgifter i forbindelse med lønn til gymlæreren.

Når i tillegg godt over halvparten av spillerne har mistillit til treneren og faktisk er villige til å bidra økonomisk ved å gå ned i lønn om Nordlie blir sparket, så er det ikke tvil om at å sparke ut Nordlie & co blir billigere enn å beholde ham. Og da snakker vi bare om penger.
Skal vi ta med andre sider av saken, slik som viktigheten av å ha en trener med tillitt i spillergruppa og en trener som tenker langsiktig, ja så er det faktisk rene lotto-gevinsten Cool å kvitte seg med Nordlie nå, før han får gjort mer skade.. Han ble hentet i ren panikk for å redde plassen vår i TL, og det klarte han ikke. Hva skal vi med ham da? Og Gymlæreren? Hva pokker er han der for!?

Det du skriver om ro i spillergruppa er i beste fall uvitenhet, eller verre: ondsinnet spekulasjon...

Vi har i tillegg en spillerinvest gruppe som faktisk i nesten _alle_ tilfeller har gjort det styret har forespurt disse om. Jeg er svært takknmelig for at vi har disse menneskene med hjertene i klubben, og jeg har ikke likt helt måten vi har brukt dem på, men nå er virkelig tidspunktet for å krype til korset.

Tror vi kan si med sikkerhet at Nordlies fremdeles tilstedeværelse IKKE kan forsvares i økonomien...

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


erfo

Knøttespiller
Ble medlem: 01 mai 03
Innlegg: 65

Lagt til: 24 nov 09, 16:50

Jan Tore Opphaug er en kjernekar. Selvsagt er det flere med  gode kvaliteter i spillegruppa, men du er i beste fall naiv hvis du klarer å lukke øya for de problemene den samme gruppa sliter med. Jeg reagerer sterkt på at det er Nordlie som er syndebukken her.

---------------------------

erfo


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 24 nov 09, 16:53

Kan du nevne hvilke problemer den nåværende spillergruppen sliter med som er større enn problemet Tom Nordlie er for FFK?


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 24 nov 09, 17:47
Endret: 24 nov 09, 17:59
Endret av: hasse33

hmmm

Spillerne er villige til en lønnsreduksjon på 10% hvis TN drar. Snittlønn til spillere ca 1 mill (mulig litt drøy der?) 

En lønnsreduksjon vil da bli på ca ca ca 1, 5 - 2 mill pr. år. Muligens et litt forenklet regnestykket, men avstanden tiil fallsjermen til TN og reduserte spillerlønninger blir ikke så veldig stor? 

(ja det stemmer, jeg har ikke gått på BI Cool)


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 24 nov 09, 17:51
Endret: 24 nov 09, 18:00
Endret av: hasse33

Opprinnelig postet av Plankehue

http://www.dagbladet.no/2009/11/24/sport/tippeligaen/fotball/rosenborg/erik_hamrn/9181859/

 

det hadde vært fint om nordlie kunne innfri det ønsker Tongue out

 

hehe jeg er ikke for eller i mot nordlie.

 

Men FFK kunne ha brukt for pengene

Kan noen sende en mail til Hoftun og si at TN kan stille på timen ?


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 24 nov 09, 18:27

Jeg håper at ledelsen kan ta tak i hva som er grunnen til denne mistilliten og sørger for at enten TN tilpasser seg de synspunktene som er verdt å låne øre til eller at spillergruppa får beskjed om hvor skapet skal stå om dette bare er sutring.

Klarer vi ikke å løse denne floken på annen måte tror jeg at en bør finne en løsning hvor TN blir fristilt fra kontrakten.

Saklig kritikk fra spillergruppa er absolutt verdt å lytte til - og bør tas på alvor om en ønsker en åpen klubb på alle plan.

 

 


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 24 nov 09, 19:13

Hold dere fast, en liten mail fra " brakka" forteller at FFK jobber mot Stig Inge. Det er visst spillernes ønske. Nordli muligens inn i en hjelpetreners rolle sammen med Jamtfall i RBK. Det hele beror på hvem RBK får fatt i. De vil ha dette på plass før årsskiftet. Herre min hatt, fra karakter 1 til -2 (måtelig). Er det noen som har litt innside info ?


Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 24 nov 09, 19:24
Endret: 24 nov 09, 19:26
Endret av: Thor Gunnar

Opprinnelig postet av 1947modell

Hold dere fast, en liten mail fra " brakka" forteller at FFK jobber mot Stig Inge. Det er visst spillernes ønske. Nordli muligens inn i en hjelpetreners rolle sammen med Jamtfall i RBK. Det hele beror på hvem RBK får fatt i. De vil ha dette på plass før årsskiftet. Herre min hatt, fra karakter 1 til -2 (måtelig). Er det noen som har litt innside info ?

Håper du tar inderlig feil der!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 24 nov 09, 19:25

Stig Inge er vel en bra mann ?????

1.Ble behandlet dårlig i Start, så det er positivt at han har efaring med dårlig ledelse.

2. Fotballfagelig er han vel helt på høyden med andre elitetrenere (Berg ol)

3. Som pedagog ???

Synes faktisk det høres spennende ut jegCool

 


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 24 nov 09, 19:27

JAA!

Fabelaktig!

Har i alle innlegg nevnt Stig Inge, og Skullerud som gode erstattere. Spennende. (men er vel egentlig bare fornøyd bare nåværendre situajson endrer seg uansett...)

Men hvor sikre er kildene er vel spørsmålet?

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 24 nov 09, 19:28

Opprinnelig postet av 1947modell

Hold dere fast, en liten mail fra " brakka" forteller at FFK jobber mot Stig Inge. Det er visst spillernes ønske. Nordli muligens inn i en hjelpetreners rolle sammen med Jamtfall i RBK. Det hele beror på hvem RBK får fatt i. De vil ha dette på plass før årsskiftet. Herre min hatt, fra karakter 1 til -2 (måtelig). Er det noen som har litt innside info ?

Om ikke ting har endret seg drastisk i det siste døgnet, så stemmer dette dårlig...


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 24 nov 09, 19:29

sikker på at du ikke har lest en gammel historie fra Start sine glansdager da? Bjørneby som overtar for Nordlie? Vi må vel ikke kopiere andres dårlige erfaringer hele tiden? Kan vi ikke skape vår egen posistive historie istedet? Bjørneby... god til å finne Jostein Flo med venstrebeinet sitt under Drillos, men som trener.... har ikke troen på at han er mannen vi trenger. Evt til hvilken pris. Da vil jeg heller ha Tom Freddy/Joackim.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 24 nov 09, 19:29

Opprinnelig postet av 1947modell

Hold dere fast, en liten mail fra " brakka" forteller at FFK jobber mot Stig Inge. Det er visst spillernes ønske. Nordli muligens inn i en hjelpetreners rolle sammen med Jamtfall i RBK. Det hele beror på hvem RBK får fatt i. De vil ha dette på plass før årsskiftet. Herre min hatt, fra karakter 1 til -2 (måtelig). Er det noen som har litt innside info ?

Den avsenderen og det innholdet burde ha vært filtrert bort av spamfilteret ditt... Wink

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 24 nov 09, 19:30

Opprinnelig postet av 1947modell

Hold dere fast, en liten mail fra " brakka" forteller at FFK jobber mot Stig Inge. Det er visst spillernes ønske. Nordli muligens inn i en hjelpetreners rolle sammen med Jamtfall i RBK. Det hele beror på hvem RBK får fatt i. De vil ha dette på plass før årsskiftet. Herre min hatt, fra karakter 1 til -2 (måtelig). Er det noen som har litt innside info ?

Om ikke ting har endret seg drastisk i det siste døgnet, så stemmer dette dårlig...

Dette stemmer ikke....

---------------------------

Drillo svarte følgende på et spørsmål om det var noe magisk ved ham.

- Nei, dette er ikke noe magi. Det har med avstander, vinkler,løpskapasitet,førsteforsvarsjobbing og overganger å gjøre, og ikke med magi.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 24 nov 09, 19:53

Tror nok kilden din har drukket vel mye karsk, 1947.

Og apropos det; vår eventuelle nye trener bør ikke være en avdanket profil fra Tippeligaen. Om FFK ansetter Uwe Rösler, tror jeg jeg går og finner repet. Da er det bedre å beholde Nordlie- av økonomiske årsaker.

Hvorfor skulle et lite land som Norge, med i overkant av fire millioner innbyggere, sitte på all verdens kompetanse? Hva med å prøve noe nytt?


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 24 nov 09, 22:00
Endret: 24 nov 09, 22:00
Endret av: tomroar

Det er gjort mye rart de siste åra, men kommer Bjørneby eller om de lar Aune få ny tillit som hovedtrener så er det totalt svart, og vi er på rask vei til 2. div.

Gud hjelpe meg om dette skulle skje.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 24 nov 09, 22:03
Endret: 24 nov 09, 22:04
Endret av: FFK pra sempre

Bjørneby sine filosofi foreleseninger er sikkert fult på høyde med Ivar Morten Nordmark sineLaughing

Tipper han aldri sees i en toppklubb igjen jeg.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 24 nov 09, 22:08

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av 1947modell

Hold dere fast, en liten mail fra " brakka" forteller at FFK jobber mot Stig Inge. Det er visst spillernes ønske. Nordli muligens inn i en hjelpetreners rolle sammen med Jamtfall i RBK. Det hele beror på hvem RBK får fatt i. De vil ha dette på plass før årsskiftet. Herre min hatt, fra karakter 1 til -2 (måtelig). Er det noen som har litt innside info ?

Den avsenderen og det innholdet burde ha vært filtrert bort av spamfilteret ditt... Wink

Da er det mye som bør filtreres. Tenkte det var artig å dele litt sladder fra brakka. En ting til ; mitt nære familiemedlem er utøvende teolog så karsken er vel et stykke unna Innocent



Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 25 9

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3