Husk meg
Brukernavn
Passord

Ingen tillit til Tom Nordlie

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 25 7

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 22 nov 09, 16:36
Endret: 22 nov 09, 19:04
Endret av: FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Shadar

Det er et godt bilde på hvor absurd dette er. 5 mill i ungdomssatsing, og 5 mill for en ny spiller er skrekkelig skeivt  i forhold til bærekraftig drift.

Uten at jeg skal forsvare Nordlie sin satsing på yngre spillere, synes jeg dette blir for lettvint.
De millionene ble brukt som ett desperat trekk for å unngå nedrykk.
Og Nordlie gjorde det fordi han fikk lov av styret og investor.

Jeg har ikke sett at noen her, smått populistiske Demokraten inkludert, som vet noe om hva Nordlie vil prioritere i budsjettet for neste sesong. Ett budsjett som mange mennesker skal utarbeide sammen.

Men, ungdomssatning er alt for viktig til at det bør overlates til en hovedtrener som kun måles på kortsiktige resultater.

---------------------------

Eurosport kommentator: "de er ikke så lette disse reglene i beach hockey"

http://twitter.com/FFKprasempre


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 22 nov 09, 18:33

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Uten at jeg skal forsvare Nordlie sin satsing på yngre spillere, synes jeg dette blir for lettvint.
De millionene ble brukt som ett desperat trekk for å unngå nedrykk.

Joa, det er greit nok. Det er bare det at dette ikke er den eneste gangen de har gjort slik. Det var egentlig ikke ment som kritikk av akkurat det siste overgangsvinduet, men generelt.

Vourinen, Stadheim, Gashi og nå kanskje Everton. Samme om de har floppet eller ikke ikke. Satsingsforholdet er allikevel skeivt. Ellers så er jeg enig med deg.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 24 nov 09, 06:37

FFK-spillerne er misfornøyd med Nordlie

FFK-spillerne er misfornøyd med Tom Nordlie (47). Enkelte spillere skal være villig til å gå ned ti prosent i lønn for å bli kvitt FFK-treneren.


Vi har kommet til et punkt hvor ledelsen etter min mening ikke har annet valg enn å avsette Nordlie. Det er krise å gå inn i en ny sesong med et slikt utgangspunkt. Da kan det gå riktig ille.


Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 24 nov 09, 07:14

det vil skje ting.. bare vent å se..


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 24 nov 09, 07:35

Synes hele ffk gjengen er en gjeng med sutre unger.Faen ta tak idere selv gutta.

FFK har ikke økonomi til å sparke han.når skal folk forstå det`?

---------------------------

You'll Never Walk Alone


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 24 nov 09, 07:42

manglende motivasjon i spillergruppen har vært problemet hele 2009 sesongen.Med engang de får litt motstand så griner de på nesa med engang.Latterlig spillergruppe synes jeg.Bare klager hele tiden de uten og tenke på at det er faktisk de som har fått oss ned i adecco ligaen.Er så lett å skylde på alle andre.Ja greit jeg er enig at det har vært mye rot rundt ffk detta året men nå får spillergruppen hel ta tak i nakken selv og gjøre en innsats for klubben og prøve da!!!

Ergo sparker vi Nordli nå så har vi hvertfall ikke et øre å kjøpe ny spiller for plus at vi kanskje mister noen uansett.Da sitter vi fint idet.

Ja nordli har mye rart for seg men nå får alle samles og gjøre det beste ut av dagen sitvasjon.Ikke bare klage som hele laget har gjordt i hele år.

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 24 nov 09, 08:20

At du i det hele tatt heier på FFK er ett under for meg!! Du minner meg om 3 typer som sitter bak meg på stadion som skjeller ut FFK spillere til gangs hele kampe igjennom og piper på egene spillere.. Ta vær litt konstruktiv istede. Spillerne ønsker ikke en trener som så til de grader kjører sitt eget show. FFK trenger en samlende ledelse og en samlende leder overfor spillergruppa m vi i det hele tatt skal kunne drømme om opprykk til året. Man må tenke på FFKs beste, ikke sitt eget, spillerne eller ledelsen.


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 24 nov 09, 08:34
Endret: 24 nov 09, 08:34
Endret av: Jens G Best

Fra folk som ser TN i aksjon i FFK er han blitt beskrevet som følgende:

Ekstremt fotballfaglig dyktig, veldig morsom og underholdende, tidvis svært hyggelig og imøtekommende, og ledermessig med de samme egenskapene som en liten drittunge. Han skal være nesten blind for hvilke knapper han trykker på i en gruppe, og behandler folk som møkk på treningsfeltet.

Om spillerene nå er villige til å kutte i lønna for å fortsette uten ham, synes jeg det vitner om en spillergruppe som tar ansvar. Jeg håper inderlig, at vi kan ta fatt på en ny sesong med en samlet by og klubb. Og uten Tom Nordlie.

---------------------------

Svaberget for alltid!


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 24 nov 09, 08:48

Hvis detta virkelig stemmer som det sikkert gjør,hvorfor er det ingen av spillerne som faktisk går ut og sier det som det er da?De skriver 14 stk var enige men ingen av de vil innrømme det??

---------------------------

You'll Never Walk Alone


guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 24 nov 09, 09:03

Opprinnelig postet av kjell-H

Hvis detta virkelig stemmer som det sikkert gjør,hvorfor er det ingen av spillerne som faktisk går ut og sier det som det er da?De skriver 14 stk var enige men ingen av de vil innrømme det??

Du har ikke tenkt på det at de kanskje ikke vil gå ut for å bli urettferdig behandlet av Nordli dersom han IKKE får sparken? Godt mulig de sier hvem de er, dersom han skulle få sparken..

---------------------------

Hvordan er det mulig å r*vkjøre en klubb så hardt i løpet av ett år, Henriksen?


erfo

Knøttespiller
Ble medlem: 01 mai 03
Innlegg: 65

Lagt til: 24 nov 09, 09:20

Spillernes holdninger sier meg at Nordlie stod overfor en umulig oppgave. Det nytter ikke å berge en klubb hvis ikke spillerne en gang vil forsøke.

En ting er sikkert. Det er ihvertfall ikke Nordlies skyld at klubben rykket ned.

---------------------------

erfo


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 24 nov 09, 09:41

Opprinnelig postet av kjell-H

FFK har ikke økonomi til å sparke han.når skal folk forstå det`?

Du kan ikke regne du. Det billigste alternativet for klubben er å sparke ut Laurel&Hardy nå. Da sparer vi faktisk penger, for ikke å snakke om verdien av ro i spillergruppa...


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 24 nov 09, 10:00

Så folk tror at sirkus FFK avsetter Tom Nordlie før sesongstart? Det eneste som kan gjøre denne suppa mer komplett er at styret henter inn sjefen sjøl igjen, Anders Grönhagen! Kontraktsforhandlingene går supert, slik at klubben betaler tre hovedtrenerlønninger. Etterlønn Grönis og Nordlie pluss ny lønn til Grönhagen.

...men sånn seriøst, hva er alternativene? Hareide går til Viking, og ville nok uansett ikke vært interessert i Adecco. Håper klubben henter inn en ukjent kar med god trenerutdannelse, godt forhold til media og aksepterer å ha en sportsdirektør over seg. En stilling vi forresten kan ansette Joachim Jonsson i med en eneste gang.


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 24 nov 09, 10:24

Opprinnelig postet av Ymer

Opprinnelig postet av kjell-H

FFK har ikke økonomi til å sparke han.når skal folk forstå det`?

Du kan ikke regne du. Det billigste alternativet for klubben er å sparke ut Laurel&Hardy nå. Da sparer vi faktisk penger, for ikke å snakke om verdien av ro i spillergruppa...

Ro i spillergruppa?Samma hvem trener den spillergruppa har så blir det ikke ro det!Sparker vi Nordli så må ffk betale han lønn i 2år og det =4mill plus at de må lønne evt ny trener.Så det regne oppleget der er jo ikke logisk??

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 24 nov 09, 10:51
Endret: 24 nov 09, 10:54
Endret av: Ymer

Opprinnelig postet av kjell-H

Ro i spillergruppa?Samma hvem trener den spillergruppa har så blir det ikke ro det!Sparker vi Nordli så må ffk betale han lønn i 2år og det =4mill plus at de må lønne evt ny trener.Så det regne oppleget der er jo ikke logisk??

Se på dette:

Utgifter ved å sparke Nordlie: 2,4 millioner (en årslønn ikke 2 som du skriver) Spart: 2.4 millioner
Gymlæreren: 2 årslønner spart = ca 1,6 millioner. Spart totalt ved å hive ut Laurel & Hardy = 4 milloner

Utgifter ny trener i 2 år (om vi går ut fra samme kontraktslengde som Nordlie har) 1.2 millioner x 2= 2.4 millioner

Pris for Laurel & Hardy ut 2011(kontraktstiden) 4.8 milliner+1.6 millioner=6.4 millioner
Pris uten Laurel & Hardy (etterlønn+lønn ny trener i 2 år): 2.4 milliner+2.4 millioner=4.8 millioner. Spart ved å sparke ut Nordlie og Gymlæreren: 1,6 millioner.
I tillegg sparer klubben noen hundre tusen på sosiale utgifter i forbindelse med lønn til gymlæreren.

Når i tillegg godt over halvparten av spillerne har mistillit til treneren og faktisk er villige til å bidra økonomisk ved å gå ned i lønn om Nordlie blir sparket, så er det ikke tvil om at å sparke ut Nordlie & co blir billigere enn å beholde ham. Og da snakker vi bare om penger.
Skal vi ta med andre sider av saken, slik som viktigheten av å ha en trener med tillitt i spillergruppa og en trener som tenker langsiktig, ja så er det faktisk rene lotto-gevinsten Cool å kvitte seg med Nordlie nå, før han får gjort mer skade.. Han ble hentet i ren panikk for å redde plassen vår i TL, og det klarte han ikke. Hva skal vi med ham da? Og Gymlæreren? Hva pokker er han der for!?

Det du skriver om ro i spillergruppa er i beste fall uvitenhet, eller verre: ondsinnet spekulasjon...

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 24 nov 09, 10:54

- 14 FFK-spillere misfornøyde med Nordlie. (VG)

De skriver selvsagt at Fredriksstad Blad kjenner til....

Det jeg synes er litt rart er at så fort "Fredriksstad Blad" skriver noe (kopierer/stjeler noe) fra ffksupporter.net er det plutselig så voldsomt troverdig for den øvrige Norge-mannen i gata. Da denne suverene supportersiden for et par uker siden kom med denne gamle nyheten ble Holters & co beskyldt for både det ene og det andre. Spesielt på feks VG-nett. Nå er tonen en annen.

Står vi ovenfor identiske saker med Tom Nordlie og Peter "oralsex" Mueller her? To brautende figurer som prater og skriker seg ut av jobbene sine? Jeg velger å applaudere NSF, jeg håper også at jeg kan applaudere FFK snart.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 24 nov 09, 10:55

VG kommer med mer...


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 24 nov 09, 10:57

Opprinnelig postet av Ymer

Gymlæreren? Hva pokker er han der for!?

  • Sette på plass kjegler
  • Koseprate med Tom
  • Tøy og bøy

En helt fantastisk talentløs stilling. FFK er en sløsetragedie, for å sitere Kvisvik.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 24 nov 09, 10:59

Opprinnelig postet av Ymer

VG kommer med mer...

Saken i VG er sist oppdatert:

VG NETT 24.11.2009 kl. 09:41, Sist oppdatert 24.11.2009 kl. 10:29


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 24 nov 09, 11:11

Opprinnelig postet av Ymer

Utgifter ved å sparke Nordlie: 2,4 millioner (en årslønn ikke 2 som du skriver) Spart: 2.4 millioner

Opprinnelig postet av vgnett

Tom Nordlie har kontrakt med Fredrikstad i ytterligere to sesonger. Det er vanlig praksis at trenere i Norge sikrer seg med lønn ut kontraktsperioden om de blir sparket, i så fall vil det koste flesk å kvitte seg med Nordlie i Fredrikstad

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 25 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3