Husk meg
Brukernavn
Passord

Piiroja: Fyll og slåssing ødela samholdet

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 10 nov 09, 11:57

Sånn går det når trenere som ikke er ledere, skal bestemme alt.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 10 nov 09, 12:00

Har vært fyll, faen og dårlig moral helt siden Grönhagen kom.

---------------------------

Vuorinen på topp!! Men aldri i FFK =(


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 10 nov 09, 12:00

At gerrbrand sloss kommer ikke som noen overraskelse. En av de mest aggressive menneskene jeg har møtt på byen i Fredrikstad.

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!

Skrivefeil kan forekomme ofte, da mitt tastatur har vært utsatt for en alkohol ulykke.


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 10 nov 09, 12:06

Nei, seriøst? Fortelle?

 

Men at man sloss til at kjever blir knekt, det er aldri særlig bra.

---------------------------

Vuorinen på topp!! Men aldri i FFK =(


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 nov 09, 12:08

Må si jeg aldri har opplevd Patrick som noen aggresiv person.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 10 nov 09, 12:10
Endret: 10 nov 09, 12:30
Endret av: Holters

Det var like mye fyll og fanteri i 2008, og mangel på disiplin og orden var jo en av grunnene til at en viss tidligere sportsdirektør ønsket Anders Grönhagen fjernet (han satte seg på bakbeina mot ordenstiltak) for å få inn en hovedtrener med andre verdier, og som ikke hovedsaklig var en kampdriller, men spillerutvikler. Grönhagen hadde jo selv sine egne "disiplinære problemer".

Per Morten Haugen og Harry Hansen fikk jo munnkurv som en del av sluttpakka. Barsom var en av de som var superkritisk til fyllekulene, men nå har han utviklet seg til en typisk svensk diplomat.

Det er ingen som virkelig tør stå frem!

Derfor synes jeg det er helt strålende at flere og flere nå tar bladet av munn og faktisk tør å gå ut med kritikken, selv om media isolert sett ikke er det ideelle stedet å ta kampen.

Folk må gjerne ikke tro på meg, men jeg vet at alt dette Piiroja prater om startet så tidlig som i 2008. Patrik Gerrbrand kom full på trening ved flere tilfeller. Da han ble satt ut mot slutten, så var det grunnet disiplinære problemer og psyken - ikke hovedsaklig skader. Gerrbrand har også en fortid med fyllekjøring fra Sverige. I det store og det hele er det utrolig at fyren klarte å prestere så godt som han gjorde.

En artig kuriostiet er at Gerrbrand kastet ut Demokraten-journalist Knut Stein Johannessen fra puben de festet på i Molde (2008) pga. Gerrbrand mislikte "Fuck off, Wehrman"-kommentaren. Bussen hjem fra Molde gikk kl. 8. Gardar tok sin siste øl halv åtte.

Trekløveret med Gardar, Kasey og Gerrbrand hadde fester omtrent hver eneste helg. Jeg har selv vært i kontakt med folk som har vært invitert til eller vært på fest hos FFK-spillere på f.eks. tirsdag kveld/natt midt i sesong.

Slagsmålet mellom Wehrman og Gerrbrand (mars 2009?) trodde jeg alle hadde fått med seg nå, selv om ingen av slagene traff den gang. Wehrman klikket i vinkel ut av ingenting som skulle tilsi en slik reaksjon. Klubben hadde lange krisemøter der det diskutert om han skulle få sparken. I møtene med klubben sa han seg helt likegyldig og uttalte at han var ferdig med klubben. Likevel skjedde ingenting.

Historiene er MANGE!

Det som er noe ironisk er jo hvordan adm. dir. og omtrent begge styrene møtte opp på juniortreningen da Jonas Becken måtte stå skolerett pga. han hadde dratt til noen. Becken ble utestengt fra både kampsituasjon og treninger en periode, mens de som har gjort lignende hendelser - kanskje også verre - på A-laget har man knapt hørt et ord om. Årsak? Manglende mediadekning selvsagt...

PS! Kall meg gjerne ryktekjerring, men jeg er lei av å holde alt dette for meg selv bare for å få "kjeft" hver gang man ymter frempå noe.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 10 nov 09, 12:11

Abgar Barsom: Slosskamp avgjorde ikke nedrykk

Lite utdrag fra artikkelen til VG:

"- Raio er en av de mest profesjonelle spillerne jeg har møtt, og etter nedrykket er det nok følelsene og frustrasjonene som snakker. Jeg forstår hva han mener, men samtidig skal vi spillerne ikke skylde på ting. Det var vi som gikk ut på banen i 30 seriekamper som rykket ned. Jeg tror ingen FFK-spillere i dag kan se seg i speilet og si de har gjort en god sesong."

---------------------------

Drillo svarte følgende på et spørsmål om det var noe magisk ved ham.

- Nei, dette er ikke noe magi. Det har med avstander, vinkler,løpskapasitet,førsteforsvarsjobbing og overganger å gjøre, og ikke med magi.


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 10 nov 09, 12:24

Skremmende.

---------------------------

Heia FFK


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 10 nov 09, 12:30

Opprinnelig postet av Holters

... Gerrbrand har også en fortid med fyllekjøring fra Sverige. I det store og det hele er det utrolig at fyren klarte å prestere så godt som han gjorde...

Bare en liten digresjon som i grunn ikke har noe med dette å gjøre, men... Tony Adams f.eks var jo av samme kaliber. En alkis av rang og han presterte jo noe så inn i hampen allikevel... 

---------------------------

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 nov 09, 12:31

Stå på Holters, om "ryktene" kommer frem må man jo en gang ta stilling til dette. Få det ut til flest mulig!!

Vi som supportere har en plikt om å sørge for at klubben vår ikke blir holdt fanget av folk det ikke går ann å stole på.


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 10 nov 09, 13:01

Opprinnelig postet av Holters

PS! Kall meg gjerne ryktekjerring, men jeg er lei av å holde alt dette for meg selv bare for å få "kjeft" hver gang man ymter frempå noe.

Bare fortsett, godt sannheten kommer ut.

---------------------------

Drillo svarte følgende på et spørsmål om det var noe magisk ved ham.

- Nei, dette er ikke noe magi. Det har med avstander, vinkler,løpskapasitet,førsteforsvarsjobbing og overganger å gjøre, og ikke med magi.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 10 nov 09, 13:06

hehe ja det er vel på tide å kritisere Grönhagen nå! mannen som ga oss serie SØLV! rett og slett patetisk...brått så veldig mange detaljer enkelte nå kommer ut med!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 nov 09, 13:19

Kan være greit å evaluere Grønhagen sin tid FFK å vel, smarten. Selv om det ble medalje behøver ikke dette bety at FFK utvikla seg i positiv rettning av den grunn.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 10 nov 09, 13:25
Endret: 10 nov 09, 13:25
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av paco

hehe ja det er vel på tide å kritisere Grönhagen nå! mannen som ga oss serie SØLV! rett og slett patetisk...brått så veldig mange detaljer enkelte nå kommer ut med!

Alt til sin tid. Nå er det tid for opprydding, og da er det greit å lære av sine tidligere feil. Da igjen er det greit å vite hvilke feil man har gjort.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 10 nov 09, 14:02

Ja det ser jo mye bedre ut fra da Grönhagen ble sykmeldt og frem til nå etter at Nordlie kom inn...


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 nov 09, 14:09

Det er jo når ting kommer til overflaten, husk at problemene startet for lenge siden og Grønis har jo vært her en stund da.


Sulla

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 10 nov 09, 14:41

Opprinnelig postet av Holters

Holters lange post

 

Jeg skulle virkelig ønske alt dette hadde kommet ut mye tidligere, så kunne man tatt affære før faenskapet vokste inn i himmelen. 

For noen år siden var det almen kunnskap i Bodø at enkelte glimt spillere var vel glade i kveldspilsen sin. Dette ble ikke lagt lokk på, men kom ut til de brede lag som hauset seg opp til lynsjestemning. Noe som igjen førte til en hastig opprydning i forholdene. Hvorfor skjedde ikke dette i Fredrikstad?

Det blir interessant å se hva for noe dritt som smelter fram fra snøen de nærmeste ukene.

---------------------------

It is proof of a bad cause when it is applauded by the mob. Seneca


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 10 nov 09, 14:49

Jeg mener at kulturen med fyllefester og slossing starta i sesongoppkjøringen til sesongen 2008. Da snakker jeg om fyll og faen på treningsleire, slosskamper (som ingen skrev om) på treningsleire, fest midt i uka osv. Kan bare nevne at MANGE a-spillere var sørpe dritings etter cupkampen mot Lisleby.

 

Er det av interesse kan jeg få  bekreftet dette av kilden min. Noen interesserte?

---------------------------

Vuorinen på topp!! Men aldri i FFK =(


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 10 nov 09, 15:27

Jeg er hverken trist, nedfor eller forbanna. Jeg er ikke direkte overrasket, men alikevel sjokkert. HELE klubben må ryddes kraftig opp i, hjelper lite å kun fokusere på trenern og spillerne nå.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 10 nov 09, 15:41

Jeg mener å huske å lest/hørt om Grønis at han i de fleste klubbene han har vært har fått til gode prestasjoner/resultater på relativt kort tid, men at det ikke har gått mange sesongene før motgangen har kommet. Hvis han bevisst har kjørt en stil der man har satt spillere opp mor hverandre og godtatt utagerende oppførsel som en konsekvens av dette, så er det ikke utenkelig at dette kan gi resultater på kort sikt. Problemet er at når miljøet er blitt så forsuret at det går utover prestasjonene så hjelper det ikke å sparke treneren; når mange av spillerne går rundt å "hater" hverandre så skal det noe til å endre på dette. Jeg begynner å innse at det var en håpløs oppgave som Aune påtok seg når han skulle ha hovedansvaret for denne skakkjørte gruppen. Det som er skremmende er at vi har en trener idag som har noe av det samme ryktet, hvis han nå får det til, så rykker vi opp neste år, gjør en god sesong i tippeligaen året etter, hvorpå vi rykker ned og opplever spillerflukt sesongen etter det igjen.... Vil mye heller ha et lag som ligger stabilt midt på i tippeligaen en et heislag som gjør en kanonsesong hvert 4. år.

Ser at Holters m fler beskriver useriøse holdninger blant flere av spillerne, er bra det kommer frem i lyset. Vil samtidig bare minne alle på at mange av spillerne også virker dønn seriøse på meg. Har igjennom felles venner vært på noen lørdagsmiddager der Gashi har vært en av gjestene, og det var ikke aktuellt for ham å ta så mye som et glass lettøl til maten en gang. I det hele tatt virket han dønn seriøs i forhold til kosthold og hvordan har forberedte seg til kampene. Skulle vel egentlig bare mangle, men vi ser jo at det ikke er en selvfølge for alle.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24