Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvem skal ut og hvem vil vi ha inn 2010?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 55 2

Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 09 nov 09, 13:27

Hva skjer egentlig med Adihya? Han har blitt solgt ikke sant?

---------------------------

2010: The new era begins.


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 09 nov 09, 13:28

Opprinnelig postet av Welhaven

Hva skjer egentlig med Adihya? Han har blitt solgt ikke sant?

Han signerte for Milan forrige uke, så han er vekk ..


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 09 nov 09, 13:40

Opprinnelig postet av Guillermo

for Milan forrige uke, så han er vekk ..

Var det jeg mente. 12 millioner inn der da iallefall. Hjelper jo litt!

---------------------------

2010: The new era begins.


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 09 nov 09, 13:46

 

Klubben får vel ikke mer enn 5-6 millioner, ASA skal vel ha sitt.. Men joda, hjelper jo _LITT_ men vi er uansett i en økonomisk håpløs situasjon,,.


Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08
Innlegg: 212

Lagt til: 09 nov 09, 13:47

Klubben får ikke penger.

ASA eier 50% og skal da ha 6mill og Invest eier 50% og skal dermed ha de siste 6mill.


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 09 nov 09, 13:55

Seriøst?

---------------------------

2010: The new era begins.


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 09 nov 09, 14:01

Opprinnelig postet av Guillermo

 

Klubben får vel ikke mer enn 5-6 millioner, ASA skal vel ha sitt.. Men joda, hjelper jo _LITT_ men vi er uansett i en økonomisk håpløs situasjon,,.

Milan betaler 6mill nå og 6mill til sommeren.hehe

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 09 nov 09, 14:06
Endret: 09 nov 09, 14:06
Endret av: Guillermo

Opprinnelig postet av kjellemann

Opprinnelig postet av Guillermo

 

Klubben får vel ikke mer enn 5-6 millioner, ASA skal vel ha sitt.. Men joda, hjelper jo _LITT_ men vi er uansett i en økonomisk håpløs situasjon,,.

Milan betaler 6mill nå og 6mill til sommeren.hehe

Ja det vet jeg. Men at FFK ikke får en eneste krone mener jeg er feil, FFK eier 50% og ASA 50%. Utifra hva jeg har hørt fra personer innad. Så hvor du har fått dette fra, lurer jeg veldig på? :-)

 

Edit: Spørsmålet mitt er rettet til Modric


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 09 nov 09, 14:09
Endret: 09 nov 09, 14:11
Endret av: Rey

Det er vel ASA som står som eier av spilleren. Det er jo ASA som fører opp spillerne som egenkapital, ikke klubben, og da er det naturlig at det er de som får pengene også. Veldig usikker på hvor du har fått det fra at klubben eier 50%

Ca 5 mill til ASA, Ca 5 mill til Spillerinvest og 10% til Hearts of Lions eller hva dem nå het nede i Ghana

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 09 nov 09, 14:10

Opprinnelig postet av Modric

Klubben får ikke penger.

ASA eier 50% og skal da ha 6mill og Invest eier 50% og skal dermed ha de siste 6mill.

Her er det greit å ha tunga rett i munnen.

FFK Sport ASA står for den økonomiske driften av klubben. Dette er for at ikke FFK skal gå dukken ved en evt konkurs. Det er klubben som i utgangspunkter har eierskap til hele stallen overfor NFF, men det er Sport ASA som betaler og lønner spillerne inndirekte.

Klubben, FFK ,hverken kjøper eller selger spillere, da de har gitt Sport ASA mandat til å gjøre dette.

FFK er "eid" av medlemmene. De velger klubbens styre. Klubben er deleier i FFK Sport ASA, har styreposisjon samt plass i sportsutvalget. FSI, Fredrikstad Spillerinvest, er eid av andre aksjonærer, og har to plasser i sportsutvalget. 

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Brutus

Knøttespiller
Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 49

Lagt til: 09 nov 09, 14:16

Opprinnelig postet av FFK Forever

Det første som må skje, er at Henriksen,Gjeldnes og Vestvik  går av!  De har med sin inkompeanse ført klubben utfor stupet. Ansett Tor Kristian Karlsen som ny sportsdirektør i klubben. Gi Lars Tjernås og pål andre C  sentrale rolle i klubben. Kutt ned alt som kan kuttes i administasjon.  Bli kvitt Ramberg,Ophaug,Kvisvik,Barsom,Kenny,Gardar og Gashi.
Sats på unge lokale spillere isteden!

La plankehaugen flytte over på den andre siden hvor bortesupporterne står i dag. Dette er definitivt den beste plasseringen med tanke på vind og akkustikk.

Hva gjeder Nordlie så er jeg usikker, han blir det svært dyrt å sparke nå.  Åpner det seg muligheter, så ansett Even Juliussen(juniortrener) som ny hovedtrener!

Blir alt dette gjort så spiller vi tippeliga i 2011!

 

 

 

 

Kan vel ikke bli mer enig. I tillegg bør vel ahlsen kuttes mtp lønna han får for å flytte kjegler....


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 09 nov 09, 14:24

Opprinnelig postet av Brutus

Opprinnelig postet av FFK Forever

Det første som må skje, er at Henriksen,Gjeldnes og Vestvik  går av!  De har med sin inkompeanse ført klubben utfor stupet. Ansett Tor Kristian Karlsen som ny sportsdirektør i klubben. Gi Lars Tjernås og pål andre C  sentrale rolle i klubben. Kutt ned alt som kan kuttes i administasjon.  Bli kvitt Ramberg,Ophaug,Kvisvik,Barsom,Kenny,Gardar og Gashi.
Sats på unge lokale spillere isteden!

La plankehaugen flytte over på den andre siden hvor bortesupporterne står i dag. Dette er definitivt den beste plasseringen med tanke på vind og akkustikk.

Hva gjeder Nordlie så er jeg usikker, han blir det svært dyrt å sparke nå.  Åpner det seg muligheter, så ansett Even Juliussen(juniortrener) som ny hovedtrener!

Blir alt dette gjort så spiller vi tippeliga i 2011!

 

 

 

 

Kan vel ikke bli mer enig. I tillegg bør vel ahlsen kuttes mtp lønna han får for å flytte kjegler....

Nei Tjernås vil jeg oxo ha langt vekk ifra fredrikstad.Ubrukelig fyr som sikkert fikk jobben for at han er kompis med solheim.sykt opplegg

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 09 nov 09, 14:26

Til de som lurer på hva de tjener:

http://www.f-b.no/article/20091021/FFK/110018433/1220/NYHET

Og Sarp08 vil selvfølgelig selge i år også, er det en ting Sarp trenger er det penger!

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 09 nov 09, 14:40

Kvisvik sin lønn sier seg jo selv at han må bort.Ophaug har 870000 i året??si guttene tjener godt på å jobbe for ffk.hehe.Lasse staw har 587000 i året.Nei styret kan virkelig ikke det må å gi gutta lønn etter det de fortjener.Alt for høye lønninger iden klubben

---------------------------

You'll Never Walk Alone


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 09 nov 09, 15:36

Opprinnelig postet av kjellemann

Kvisvik sin lønn sier seg jo selv at han må bort.Ophaug har 870000 i året??si guttene tjener godt på å jobbe for ffk.hehe.Lasse staw har 587000 i året.Nei styret kan virkelig ikke det må å gi gutta lønn etter det de fortjener.Alt for høye lønninger iden klubben

Dette er ikke rettet mot deg spesielt, men...

Supporterne skriker hele tiden etter forsterkninger. Alle, både publikum, sponsorer, trenere og klubb ønsker resultater. Det har vi fått. Det ble sølv forrige sesong faktisk. Det er bare det at man hadde ikke råd til dette sølvet. Og den prisen betaler man nå. Lønningene i FFK ligger heller under nivået i de klubbene man ønsker å sammenligne seg med, og langt under de største. Prisen de betaler er det de må betale for disse spillerne for å få signert dem. Bedre signeringer hadde kostet enda mer.

Derfor litt spesielt når de samme supporterne mener at "styret" gir spillerne for høy lønn.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 09 nov 09, 15:49

Da får de heller kvitte seg med disse spillerne, så satser vi på det unge. Vålerenga er det vel som har en imponerende ung stall? Da har man godt grunnlag for videre fremdrift.

Hvordan skal Sarp 08 få råd til Kvisvik?

---------------------------

2010: The new era begins.


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 09 nov 09, 15:52

En til jeg vil ha vekk er han stadion komentatoren?Hva heter han?Blir for dumt hver gang han sier hva publikum skal gjøre.Kom igjen hele stadion,klapp nå.Hehe

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Acromion

A-lagspiller

Ble medlem: 05 jun 04
Innlegg: 292

Lagt til: 09 nov 09, 15:55

Oh, det er sant! Han må vekk! Fy, som jeg skammer meg hver gang han gir publikum ordre! er akkurat denslags jeg har kommentert nedlatende overfor venner av meg som holder med lag hvor dette har blitt gjort; at de trenger speaker for å danne stemning.


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 09 nov 09, 15:56

Opprinnelig postet av Welhaven

Hvordan skal Sarp 08 få råd til Kvisvik?

Det har de garantert ikke råd til.

Tipper Kvisvik spiller i Moss neste sesong. Gratis for klubben, sponset av han kompisen som sørget for at Raymond fikk beholde huset.

---------------------------

"Tap og vinn med samme sinn". Måtte det bare bli 3 poeng!!


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 09 nov 09, 16:05

Opprinnelig postet av kjellemann

Kvisvik sin lønn sier seg jo selv at han må bort.Ophaug har 870000 i året??si guttene tjener godt på å jobbe for ffk.hehe.Lasse staw har 587000 i året.Nei styret kan virkelig ikke det må å gi gutta lønn etter det de fortjener.Alt for høye lønninger iden klubben



Du må selvfølgelig se på den generelle lønnsnivået innenfor bransjen. Tilbyr vi for lite er spillerne vekk før du aner det og vi sitter igjen med en plass i 3. divisjon.

Lasse Staw skrev vell under en 4, 5 (?) års avtale for ikke så lenge sia, og med tanke på at han er første keeper og samtidig vil ha en stor rolle fremover vil jeg si at lønnen er helt ok.

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 55 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24