Husk meg
Brukernavn
Passord

Økonomien i FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 16 nov 09, 17:56

Haha. Hvis vi skulle mot formodning spille Tippeliga i 2010 synes jeg virkelig synd på Fyllingen.

Først rykket de ned fra 2.divisjon (avdelingen til FFK2), deretter beholdt de plassen likevel fordi FFK1 dret på draget mot Sarp. Klarer FFK1 å redde plassen i TL likevel, rykker Fyllingen ned for annen gang i år.

 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 16 nov 09, 17:59

Opprinnelig postet av Gonzales

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Altså, hvis en av dem åtte i neste års Tippeliga som ikke innfrir kravet idag heller ikke klarer det 3112. Da blir det kanskje Tippeliga på oss alikevel da? Uten at jeg verken håper eller synes vi har jo oss fortjent til det etter tidenes skandalesesong... (eller jeg håper jo litt)

Hvis ikke 08 er rangert foran oss da. Da må vel isåfall to TL klubber eller Særp miste lisensen.

Uten at jeg orker å tro veldig på at vi skal få spille tippeliga... Men jeg tror faktisk vi blir rangert først der, jeg er jaggu ikke sikker på om Sarp blir rangert foran Glimt heller, men det er det sikkert andre her som kan mer om?


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 16 nov 09, 18:04

Opprinnelig postet av Flisa

Ser at noen nevner at det er verdt å merke seg at de nye klubbene sliter og tolker det derhen at FFK _kanskje_ kan kapre en plass i siste liten!?

Den tolkningen er nok helt feil. Mente mer noe i den duren at de tre lagene som har rykket opp har måttet drive usunt økonomisk for å rykke opp. Synes det er et dårlig tegn at alle tre lagene fra Adeccoen sliter med å i det hele tatt beholde lisensen. Synes FFK bør lære av andres feil å kjøre en helt annen strategi for å rykke opp. Håper faktisk ikke at vi skulle komme til TL på bakgrunn av økonomisk surr andre steder. Jeg vil se FFK bygge nytt igjen og sakte jobbe seg oppover igjen.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 nov 09, 20:38

Er det fler enn meg sim trot Terje Høili dar derevet mrf brannslukning i FFK slik at lisensen er sikkert, noe må jo skjedd, FFK eier ikke penger.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 16 nov 09, 20:41

Opprinnelig postet av Patrioten

Er det fler enn meg sim trot Terje Høili dar derevet mrf brannslukning i FFK slik at lisensen er sikkert, noe må jo skjedd, FFK eier ikke penger.

Tror nok det er mer triksing og "tilpassing" av regninger til lisensdatoen. FFK må fortsatt være utrolig obs på hvor hver krone går hen, og en omlegging av strategi for klubben er uungåelig. Her bør man satse på et troverdig FFK som satser ungt og lokalt, og som spiller fin fotball en aristokrat verdig.  Jeg håper inderlig at klubben nå lærer og bygger opp vårt kjære lag på nytt på riktig måte.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 16 nov 09, 20:43

FFK har en lånegaranti fra kommunen som varer ut året, fordi den utløper da er det vanskelig å få nye lån for drift inn i neste år.
Det betyr ikke at klubben ikke kan ha positiv egenkapital akkurat nå.

---------------------------

Komnentatoren på Eurosport: "de er ikke så lette disse reglene i beach hockey" ja se det er en sport jeg skulle likt å sett:)

http://twitter.com/FFKprasempre


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 16 nov 09, 20:56

Opprinnelig postet av Patrioten

 "sim trot Terje Høili dar derevet mrf"

Hmm, interessant Cool. Hvilket språk? Laughing


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 16 nov 09, 21:04
Endret: 16 nov 09, 21:06
Endret av: Plankekæll

Haha. Patrioten har søla tran i tastaturet! Laughing


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 nov 09, 21:11

Opprinnelig postet av Plankekæll

Haha. Patrioten har søla tran i tastaturet! Laughing

Tydeligvis noe seiere enn det ogsåEmbarassed


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 16 nov 09, 21:17

Opprinnelig postet av Patrioten

Opprinnelig postet av Plankekæll

Haha. Patrioten har søla tran i tastaturet! Laughing

Tydeligvis noe seiere enn det ogsåEmbarassed

Hva? Seiere? Hva har vi vunnet? Wink


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 nov 09, 21:19

Seigere, nå tar jeg kveldenEmbarassed


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 17 nov 09, 09:01

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Tror nok det er mer triksing og "tilpassing" av regninger til lisensdatoen. FFK må fortsatt være utrolig obs på hvor hver krone går hen, og en omlegging av strategi for klubben er uungåelig. Her bør man satse på et troverdig FFK som satser ungt og lokalt, og som spiller fin fotball en aristokrat verdig.  Jeg håper inderlig at klubben nå lærer og bygger opp vårt kjære lag på nytt på riktig måte.

FFK sin økonomiske situasjon er definitivt skjør, men ikke like kritisk som TV2 har hevdet hele høsten.

Det er andre klubber som ligger betydelig dårligere an.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 17 nov 09, 10:02

Det som flere av oss trodde skulle bli en avsløring av f-b, visste seg å være dette, "Ansatte i FFK må søke for å være med videre"

Den sier ingen ting om hvor mange stillinger som forsvinner.

---------------------------

Eurosport kommentator: "de er ikke så lette disse reglene i beach hockey"

http://twitter.com/FFKprasempre


Svennis

Bedriftsspiller
Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 12

Lagt til: 17 nov 09, 11:21

Tror man skal være forsiktig med å innbille seg at dette friskmelder økonomien i FFK. Lisensnemnda bygger på tallene som ble sendt inn 31.8., og det har skjedd mye siden da, ikke minst med FFK. Fortsatt er det vel ingen som har peiling på hva det økonomiske resultatet blir for 2009, og hvis underskuddet blir i størrelsesorden 30 - 40 mill, vil det selvfølgelig gå ut over egenkapitalen. Å blåse opp verdien på spillerstallen for å få positiv egenkapital er heller ikke så enkelt når man har rykket ned til Adeccoligaen.

For Sarpsborg 08 er situasjonen motsatt: Økonomien nå ser mye bedre ut enn pr. 31.8., ikke minst pga inntektene under kvalik-kampene. At laget likevel blir plassert i kategori 1 skyldes vel også forhistorien og de store økonomiske problemene i våres og i sommer da det ikke en gang var sikkert at laget ville kunne fullføre sesongen.

 


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 17 nov 09, 11:33

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Det som flere av oss trodde skulle bli en avsløring av f-b, visste seg å være dette, "Ansatte i FFK må søke for å være med videre"

Den sier ingen ting om hvor mange stillinger som forsvinner.

Det skal angivelig offentliggjøres neste uke.

---------------------------

Nord


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 17 nov 09, 11:33

Nå kan jo tydeligvis Tromsø bli flyttet ned til 2 divisjon så jeg i en sak. Hvis det skjer, og vår økonomi holder, blir vi flyttet opp igjen?

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Røvern

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 374

Lagt til: 17 nov 09, 12:26

Er ganske sikker på at vi blir flyttet opp igjen ja hvis Tromsø går konk. Nå kommer det nok ikke til å skje, men skal aldri si aldri. Smile

---------------------------

FFK
-fortsatt i tippeligaen!!
-norgesmester 2006!!


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 17 nov 09, 12:32

Opprinnelig postet av Røvern

Er ganske sikker på at vi blir flyttet opp igjen ja hvis Tromsø går konk. Nå kommer det nok ikke til å skje, men skal aldri si aldri. Smile

Nei, det skjer nok neppe. Da vil nok banker og politikere komme dem til unnsetning som tidligere.

---------------------------

Eurosport kommentator: "de er ikke så lette disse reglene i beach hockey"

http://twitter.com/FFKprasempre


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 17 nov 09, 12:38

Det er snakk om 30 mill denne gangen da. Lyn klarte det jo, men det var pga veldig snille folk... Er det like mye patriotisme der oppe i Nord`?

Og hvis det skulle skje at de ryker ned, er da FFK kapable til å holde på en TL plass rent økonomisk?

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 17 nov 09, 12:55

Opprinnelig postet av endre

Det er snakk om 30 mill denne gangen da. Lyn klarte det jo, men det var pga veldig snille folk... Er det like mye patriotisme der oppe i Nord`?

Tromsø et av de få laga i TL som ikke er aksjeselskap, noe de skal endre på nå. 30 mill er innenfor rekkevidde da. At FFK skal komme seg opp igjen pga. at andre ikke får lisens, det er bare ønsketenkning som kan legges vekk med en gang.

Vet ikke hvordan det er med de nyopprykkede, men Godset, Start og Stabæk har alle eiere i ryggen som vil sikre positiv egenkapital før årsskiftet.



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 4 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24