Husk meg
Brukernavn
Passord

Hva er så galt med Tom Nordlie?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 6 1

Kilden

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 07 nov 09, 01:06
Endret: 07 nov 09, 01:08
Endret av: Kilden

Hva er så galt med Tom Nordlie?

Etter jeg har lest flere poster her, ser jeg en trend angående å være negativ til Tom Nordlie.

Jeg følger selv med FFK, men dessverre må det være noe jeg ikke har fått med meg, for jeg har ingenting mot Tom Nordlies jobb i FFK.

En ting er at vi har rykket ned, men er dette Tom Nordlies feil?

FFK under Tom Nordlie har tatt 1,5 poeng i snitt, dette ville tilsvart 45 poeng totalt i løpet av en serie, noe som hadde gitt oss en 5.plass.

 

Fint om noen kan forklare meg hva som er galt med Tom Nordlie?

Med det hadde også vært fint om det kom noen støtte erklæringer også, eller er jeg alene?

 

---------------------------

Svømmer du mot strømmen, finner du kilden!


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 01:12

Støtter deg på den.

Tror Nordli bygger et bra lag i ffk jeg.Få ut spillere som ikke jobber bra nok og inn med folk som faktisk vil spille fotball

---------------------------

You'll Never Walk Alone


TheJester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 07 nov 09, 01:14

Kanskje det bare er meg, men jeg synes faktisk at FFK var bedre under Aune. Synes vi spilte flere gode kamper, f.eks mot Brann borte, den kunne vi like gjerne vunnet. Motstanden vi møtte under Nordlie var heller ikke den sterkeste. Men som Nordlie selv sier, han "kan ikke spille for de".

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs
http://thejester.blogg.no


Kilden

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 07 nov 09, 01:26

Opprinnelig postet av TheJester

Kanskje det bare er meg, men jeg synes faktisk at FFK var bedre under Aune. Motstanden vi møtte under Nordlie var heller ikke den sterkeste.

Tja... Under Aune tok vi 0.95 poeng i snitt.

Og du sier at vi ikke hadde god motstand under Tom?

Under Tom møtte vi lag som: Molde, Stabæk og Odd (lag som tok 2, 3 og 4 plassen) + At vi møtte et Strømsgodse lag som gjempet mot nedrykk.

---------------------------

Svømmer du mot strømmen, finner du kilden!


Truger

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05
Innlegg: 92

Lagt til: 07 nov 09, 01:52

Tom Nordlie kan absolutt ikke få skylda for nedrykket. Til det har han vært her altfor liten tid, og roten til alle probleme stikker myyye dypere enn hva en trener, i det hele tatt en enkelt person, kan rydde opp i på et par måneder. Folk her som mener Nordlie har noe av skylda for nedrykket, er relativt naive...

 

Men måten Tom Nordlie trener lag på er et stort problem. Flere av spillerne har uttalt (ikke til media, enda) at å spille fotball ikke er moro lenger. Riktig. Ikke moro lenger! Selvfølgelig skal spillerne være profesjonelle og gjøre jobben sin, men samtidig er det å være en fotballspiller noe helt annet enn å være regnskapsfører. Selvtillit og trygghet betyr ekstremt mye, og når man ikke trives med å spille fotball lenger, fungerer det svært sjeldent.

 

FFK trenger en trener som vet hvor grensen går, og en trener som gjør noe annet enn å kun gi spillerne skyllebøtter uansett hva de gjør. Den personen er ikke Tom Nordlie.

 

Flere her begynner å savne tiden med Eggen, og det sier mye om tilstandene rundt FFK for tiden. Heller ikke jeg hadde protestert om Eggen junior trampet inn i lokalene som hovedtrener igjen, selv om jeg tviler på at dette er mannen som kan bringe FFK tilbake i toppen av norsk fotball - og da mener jeg ikke bare Tippeligaspill...

---------------------------

FFK, Stjernen og Wolves ;)


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 07 nov 09, 01:59

Opprinnelig postet av Truger

 

Flere her begynner å savne tiden med Eggen, og det sier mye om tilstandene rundt FFK for tiden. Heller ikke jeg hadde protestert om Eggen junior trampet inn i lokalene som hovedtrener igjen, selv om jeg tviler på at dette er mannen som kan bringe FFK tilbake i toppen av norsk fotball - og da mener jeg ikke bare Tippeligaspill...

 

Savner en tiden med Eggen eller savner en gode gamla dager - da vi var ned og jobbet oss oppover og ikke oppe og måtte kjempe for å være der. Livet er lysere i motgangCool

 

 

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 nov 09, 02:04

Støtter Trugers innlegg.

Men er ikke enig i at Eggen jr hadde vært riktig mann for FFK. Men kunne jeg fått valget mellom Eggen og Nordlie hadde valget vært fryktelig enkelt.


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 07 nov 09, 02:34

Opprinnelig postet av Plankekæll

Støtter Trugers innlegg.

Men er ikke enig i at Eggen jr hadde vært riktig mann for FFK. Men kunne jeg fått valget mellom Eggen og Nordlie hadde valget vært fryktelig enkelt.

Tolket jeg Trugers rett så syns heller ikke han at Eggen Jr er rett man for FFK. Bekymrer meg litt de derre ryktene om Nordlie altså, hvis det er som folk sier så kan vi ikke ha han som trener, det vil være dømt til å gå galt. Hvis det er som folk sier og det er hva ståa har vært i Nordlies tidligere klubber også, så forklarer jo det en hel del om hvorfor hans trenerkarriere har blitt som den er. Han er jo så opptatt av den pedagogiske biten av trenerjerningen, kanskje er han den som aller mest hadde trengt pedagogisk veiledning og kanskje fra en annen enn gymlærer Arne. Håper ikke det er som folk sier, men magefølelsen sier meg at folket har rett.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 nov 09, 02:45

Folket (meg selv inkludert) har dessverre rett Snæbbus. Jeg har overvært, og kjenner andre som har overvært treninger og diverse. Vår trener kan dessverre ikke fortsette i FFK. Hvorfor skulle han plutselig forandre personlighet?

Han er både morsom og interessant å høre på i rolige former. Han har også tydeligvis masse kunnskap. Men så fort motgangen kommer forvandles han til et troll uten hemninger.

Forresten, jeg misforsto Trugers siste avsnitt ang Knut T. Eggen. Sånn går det når man skumleser istedet for å lese.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 nov 09, 03:27

- Historieløst av Tom Nordlie.

Hans Erik Ramberg er ikke så veldig imponert.


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 07 nov 09, 03:43

Opprinnelig postet av Plankekæll

- Historieløst av Tom Nordlie.

Hans Erik Ramberg er ikke så veldig imponert.

Neppe Kvisvik heller, eller PAC for den saks skyld. Men skal vi bli kvitt Nordlie så må han nesten si opp sjøl, vi har jo ikke råd til den fallskjermen han sitter med? Blir spennende å se hva som kommer fram de neste ukene, sitter med en følelse av at det er mye som skal fram i lyset nå.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 nov 09, 03:45

Jeg gleder meg. Det er jo snart jul, og jeg er glad i gaver.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 07 nov 09, 08:03

Det Nordlie gjorde i går var skandale!

Har forsvart Nordlie lenge, og har trudd at han har vært riktig mann for FFK. Har sansen for han i media og han har en tydelig filosofi som han følger..

MEN: I går pissa han på oss som heier på FFK. Nordlie har ikke peiling på kampledelse.

- Når han først skulle sette innpå Gardar, så bytter han ut den eneste spilleren vi har som kan slå innlegg.

- At Kvisa ikke var på benken en gang, var skandale..

- Lokale og norske spillere blei ikke brukt i en så viktig kamp.

- Byttene kom aldri..

- På slutten kjører vi Ophaug og Rajo som spisser, hvordan skal vi score da??

- Thomassen som har prestert i hele år, må sitte på benken hele kampen er en skandale!

 

Nei, det er på ingen måte Nordlie sin skyld at vi rykker ned, vi var dårligere før i sesongen, men igår PISSA han på oss!!


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 07 nov 09, 10:14

Følelsen jeg sitter med akkurat nå er ubeskrivelig vond. Fredrikstad Fotballklubb betyr dessverre alt for mye for meg, slik at jeg nærmest sitter med en følelse som om noen nær meg har dødd og er på vei til å bli begravet. Den følelsen kan faktisk bli nærmere enn det noen her inne tror.

Fredrikstad Fotballklubbs økonomiske situasjon er faktisk så alvorlig at klubben per dags dato ikke oppfyller NFF,s krav til lisens. Det er mange lik i skapet som nå vil komme frem i den nærmeste tiden. Dersom ikke Høili eller spillerinvest spytter inn mye penger så er klubben alvorlig ute å kjøre.

Adeccoliga betyr mindre tv inntekter og lavere tilskuertall.

Det betyr at klubben må skjære ned betydelig på kostnader som administrasjon, spillere og støtteapparat. Klubben må også få ned kostnaden for å spille på Værste.

Dessverre så har klubben satt seg i en veldig vanskelig situasjon spesielt i henhold til lønn og etterlønn til T.Nordlie og R.Henriksen. I tillegg så ble det i siste liten hentet inn to dyre spillere i M.Andersson og A.Valencia med millionlønn enda klubben er teknisk konkurs. Høili betaler for spillerne men klubben sitter igjen med et stort lønnsproblem.

Hvordan er det mulig at klubben har kunnet råtnet slik på rot som den har gjort siden sølvmedaljene siden ifjor?

Har kun en mening jeg mener om det, inkompetent og dårlig ledelse over tid. Hvordan R.Henriksen med sine klønete håndteringer har blitt en leder er for meg en gåte. Han bør ihvertfall snarest ta et kurs i personalhåndtering. Det takler han ikke. Det arbeidsmiljøet han har skapt på Værste er under enhver kritikk.

R.Henriksen skal ikke få all skyld. Styret i Fredrikstad Fotballklubb. Hvilken kriterier legger man til grunn når det ansettes en leder i FFK? Vestvik virker ikke akkurat kompetent i sin væremåte han heller. Mitt endelige spørsmål blir da. Finnes det ikke flere kompetente ledere som ønsker å jobbe i Fredrikstad Fotballklubb? Finnes det ikke nok kompetente folk i Østfold så får man heller lete eksternt. Norge er større enn Fredrikstad. Og kompetente ledere finnes, ihvertfall som vil jobbe med en slik lønn.

Ser at T.Nordlie slår seg til brystet med et snitt på 1,5 mot 0,9 med Aune og mener at det ikke er hans feil at FFK rykker ned. Til det vil jeg si. Han hadde århundres mulighet til å holde FFK  i toppserien, men han maktet det ikke når det gjaldt. FFK mot Sarpsborg burde vært David mot Goliat. Utgangspunktet i FFK var bedre enn i Viking. Er faktisk helt enig med Ramberg når han sier det han gjør. At lokale spillere ikke får spille en slik kamp er historieløst. Og FFK hadde definitivt trengt roen til R.Kvisvik i en kamp som denne med sine pasninger. At han ikke engang er med i en 18 mannstropp er for meg helt skammelig. Greit nok R.Kvisvik er en klovn i media og har gjort og gjør mye rart men han har kvaliteter til å være med i en 18 mannstropp. Kunne vært helt avgjørende i en slik kamp. Jeg mener fortsatt at T.Nordlie var og er feil mann for FFK. Han sliter mer på omgivelsene enn han beriker dem over tid. Det å kjefte på spillere fungerer en stund men ikke i lengden. At han blir hentet til FFK med den spillergruppen vi har er for meg en gåte. At han i tillegg sverger til 4-3-3 med den spillergruppen vi har er også for meg en gåte. Det å gjøre om et spillersystem med kort tid igjen av en sesong er som regel ikke heldig. At en med en så lang trenerkarriere ikke ser det er også for meg en gåte.

Så til spillergruppen. De har underprestert noe veldig i år. De har latt dere påvirke av omgivelsene i for stor grad. Og det er viktig at en spillergruppe ikke får for stor makt. Når det er sagt så er det mange kloke fotballhoder der man kan lytte til. Både Ramberg, Pål og Kvisvik har kloke fotballhoder. Ingen tvil om at klubben hadde mye flyt ifjor og trodde kanskje at de var bedre enn de var. Men samtidig at den spillergruppen klarer å rykke ned er helt utrolig. At en så lojal spiler som Pål Andre uttaler seg som han gjør bør lyttes til. Han er ikke en spiller som uttaler seg i tide og i utide.

Hva vil nå skje? Regner med at Everton, Barsom, Gardar, Kvisvik, Pål, Andersson,Wallace, Raio, Borges, Stamatopoulos forsvinner. På grunn av lønn, at man ikke ønsker å spille i 1 divisjon eller at man ikke får ny kontrakt. Jeg mener at ihvertfall Pål kunne vært en nyttig spiller i førstedivissjon. Faktisk også en trent Kvisvik. Men har insett at det ikke vil skje med Nordlie som trener. Utfordringen til FFK er at mister vi for mange så vil man ikke rykke opp igjen. Er faktisk endel gode lag i Adeccoligaen. Tror vi finner både Sarpsborg og Moss i Adecco neste år, da jeg tror Kongsvinger blir for sterke. Og det kan bety problemer for FFK i disse kampene. Det har historien bevist. Er oppriktig bekymret for fremtiden til klubben i mitt hjerte. Mye må skje fort, og de valgene som gjøres nå vil være essensielt for klubbens videre drift og fremtid. Det at man rykker ned er ikke det jeg bekymrer meg mest for, men heller den vanskjøtsel og kreftsvultsen som har vokst seg stor i FFK systemet over tid. Dersom FFK skal tilbake til Eliteserien må mye skje eller så kan vi fort ende opp som Ham Kam.

 

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 07 nov 09, 10:53

Hva er så galt med Tom Nordlie?

Enkelt og greit: Kampledelse og laguttak...

Har opprette tråden manglende og dårlige bytter tidligere og kunne sikkert å laget en helt ny tråd fra gårsdagen...

Og NÅR har vi skort de siste ti minuttene med Piroja og Opphaug på topp? Hva med å sende Gashi og Barsom på topp som faktisk er vant til å stå forann mål... Herregud...

(men for all del, spilllegruppa med flere landslagsspillere kan umulig få godkjent for kampen i går...)

Er forøvrig dritt lei av alle bortforklaringene til Nordlie. Ser du Aune og Grønhagens første 8 runder + 1 runde cupen har de faktisk 1,55 i snitt... Men er ikke de som er poenget. Nordlie har hele tiden hatt forklaringer og prøvd å uskyldiggjøre det å rykke ned. En ting er sikkert, vi ansatte Nordlie for å klare oss. Han har ikke gjort det han ble ansatt for!

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 nov 09, 11:01

Opprinnelig postet av Flisa





Er forøvrig dritt lei av alle bortforklaringene til Nordlie. Ser du Aune og Grønhagens første 8 runder + 1 runde cupen har de faktisk 1,55 i snitt... 

Snedig måte å regne på. Også tar vi med 1 runde av cupen!!!


freud

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 07
Innlegg: 115

Lagt til: 07 nov 09, 11:06

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Flisa





Er forøvrig dritt lei av alle bortforklaringene til Nordlie. Ser du Aune og Grønhagens første 8 runder + 1 runde cupen har de faktisk 1,55 i snitt... 

Snedig måte å regne på. Også tar vi med 1 runde av cupen!!!

En annen måte å regne på er at Nordli tok oss fra 13. til 14. plass! Kvisvik har et poeng!

---------------------------

En drøm er oppfyllelsen av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevissst ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevisst, infantilt ønske

…. og jeg som drømmer om FFK-gull !


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 07 nov 09, 11:17
Endret: 07 nov 09, 11:17
Endret av: Flisa

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Flisa





Er forøvrig dritt lei av alle bortforklaringene til Nordlie. Ser du Aune og Grønhagens første 8 runder + 1 runde cupen har de faktisk 1,55 i snitt... 

Snedig måte å regne på. Også tar vi med 1 runde av cupen!!!

Var jo litt for å sette det på spissen... Man må jo ta med samme antall kamper uansett...

Men si det slik da, regner du S08 som en tre poengers kamp, har Nordlie 1,33 i snitt, mens G/A hadde 1,375 de første 8...

Poenget er at det helt tåpelig å slå seg på brystet og si se hva jeg har fått til når han ikke har gjort det han ble ansatt for...

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 07 nov 09, 11:18

Opprinnelig postet av freud

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av Flisa





Er forøvrig dritt lei av alle bortforklaringene til Nordlie. Ser du Aune og Grønhagens første 8 runder + 1 runde cupen har de faktisk 1,55 i snitt... 

Snedig måte å regne på. Også tar vi med 1 runde av cupen!!!

En annen måte å regne på er at Nordli tok oss fra 13. til 14. plass! Kvisvik har et poeng!

Ja og Hareide utrettet ikke en dritt i Ørgryte. Lå på nedrykk og havnet på nedrykk.

Formtabellen i Vg på mandag over siste 6 kamper viser FFK på en 4 plass. Dog synes jeg Nordlie gjorde mange feil igår. Men når folk plutselig mener Kvisvik, Ramberg og chwartek burde startet blir det idiotisk. Tviler på om det var noen i det hele tatt som hadde dem i sin forhåpentligvise lag før kampstart. Men å være etterpåklok er vi verdensmestere i...


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 11:20

Det blir for dumt å skylde på kun nordli. Alle man får ta skylda for dette

Det som har skjedd har skjedd.Man får bare se framover nå og håpe på det beste

---------------------------

You'll Never Walk Alone



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 6 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3