Husk meg
Brukernavn
Passord

Laget vårt neste år

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 09:50

Nå får vi hvertfall sett hvem som er medgangs spillere og motgangs spillere.Jeg synes virkelig at de som har kontrakt med klubben neste år oxo får bli igjen og få oss opp igjen.er de som har fått oss ned oxo:P

Jeg hater henriksen men virket på han igår at ffk har råd til å ha spillerne 1 år i adecco!

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 07 nov 09, 11:11

Mitt lag i 2009...

Staw

Pål Andre - Opphaug - Vidar M - Thommassen

Askar / Valencia - Gashi - Ramberg - Everton / Kvisvik

Tegstrøm - Trulsen / Anderson

Benk: Kvisvik, Elvestad, Rafn, Lala, Bråthen, Anderson, Valencia

Trener: Stig Inge Bjørnebye / Skullerud

Solgt: Gardar, Piroja, Borges, Wallace, Barsom, NORDLIE!

Ser forøvrig at mange her snakker om å fjerne spillere... Men vi trenger tross alt 16 spillere i troppen? Og mister vi Tegstrøm så må vi jo skaffe oss nye folk? Økonomi.... 

Men det må jo være mye å hente "billig" i Adecco.. Martin Wiig? 5-6 mill? (S08 trenger penger, vi trenger spillere som skorer i 1. divisjon...) Tegstrøm MÅ vi ta tilbake hvis vi kaster ut Gardar...

Hvis noen har 30 millioner vil jeg anbefale å investere de i Stokkelien....

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 07 nov 09, 11:11

Opprinnelig postet av Nugattistjerna

Jeg for min del håper overhypen Everton forsvinner. Samme med de aller fleste uten norsk pass. Dvs, jeg ønsker større satsning på lokale spillere. Det mest triste i dag var å se spillerne ikke blø for drakta. Tror lokale spillere hadde ofret mer enn de overbetalte FFK-spillerne som spilte i dag. Usikker på om Borges fortsetter, eneste jeg vil ha med videre.

Og det aller verste med hele greiene, Nordlie. Hva har du tilført? Nedrykk er svaret.

Ønsker denne førsteelleveren neste år (desverre i Nordlies 4-3-3)

Staw

Cwartek - Martinsen - Ophaug - Shabani

Thommasen - Elvestad - Borges

Askar - Gardar - Andersson

 

Bateman;

Spennende 11er du skisserer. Dog er PAC utgått på dato og bør legge opp. Ophaug har vært lagets svakeste spiller etter comebacket fra skaden, og er også 147år gammel så ønsker heller å satse ungt som i Vidar og Shabani. Men ingen kjøper en gammel skakkjørt forsvarsspiller så vi sliter nok med Jan Tore én sesong til...Ramberg har jeg ALDRI likt som spiller, fornuftig som person men ikke viktig for FFK laget. Få ut de eldre, og inn med yngre blod som Lala (hvis vi kjøper ham) og Rafn, Shabani, Elvestad etc.

Elvestad tok dessverre nylig korsbåndet, noe som er utrolig synd ettersom et nedrykk ville gitt ham en virkelig god mulighet til å slå igjennom i FFKs ankerrolle sentralt på midten. Men kan komme sterkt i løpet av Adecco sesongen. Borges er dog av en kvalitet som tilsier salg, det samme med Wallace og Raio. Everton blir nok for dyr (og er fremdeles uansett en så til de grader inneffektiv spiss at han aldri vil bli et "sikkert" kjøp). Hvis Gardar senker lønnskravet samtidig som han tilgir klubben for rævva personalbehandling vil han kunne bli en joker og toppscorer i Adeccon. Tegan kan jo brått også ha en fremtid i klubben...Mulig Trulsen slipper til nå? Har ennå tilgode å imponere...

Sesongens dust må jo være stakkars Andersson som kom hit til en større klubb bare for å rykke ned....!!

 

 

 

 

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 11:30

Så lenge vi blir kvitt barsom så er jeg fornøyd.Makan til dritt spiller.T.O.Med når han skal ta en corner så går han og dasser til hjørnen for å ta corneren.Han hjalp jo særp med å dra ut tiden!!!

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 07 nov 09, 11:36
Endret: 07 nov 09, 11:39
Endret av: Flisa

Opprinnelig postet av kjellemann

Så lenge vi blir kvitt barsom så er jeg fornøyd.Makan til dritt spiller.T.O.Med når han skal ta en corner så går han og dasser til hjørnen for å ta corneren.Han hjalp jo særp med å dra ut tiden!!!



Var fryktelig å se på... Samma de gangene han lå nede i et halvt minutt og deretter spratt opp igjen...

Har selv spilt håndball, og så blandt annet på noen av herrekampene på landslaget for en uke sia og det er en helt annen verden. En sport med så mye nærkontakt, taklinger, og hurtighet og IKKE en eneste spiller ligger nede. Enten rett opp eller rett utafor sidelinja. Jeg skjønner virkelig ikke hva folk ligger nede for. Se på Raio, hvis han får et slag eller spark så reiser han seg heller opp igjen og går det av seg. Hvorfor skal man ligge nede og vente på en jævla ispray?

Hvor ofte er det slik at en spiller ikke kommer inn på igjen etter å ha lugget nede, en gang i kampen? Hvor mange ganger ligger folk nede. 1 gang hvert femte minutt = 18 ganger?

Hvor mange ganger ligger en Premier League spiller nede?

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 07 nov 09, 11:39
Endret: 07 nov 09, 11:39
Endret av: knut

borges er vel nødt til å følge oss ned. han kan vel ikke bytte klubb før 1. april?

mitt lag i 2010

Staw

Pål - Ophaug - Vidar M - Thommassen

Askar - Borges - Ramberg

Valencia - Ringberg - Anderson

- håper vi får solgt gashi for å bli kvitt en stor lønnskostnad

- elvestad får bevise seg god nok når vi selger borges i sommervinduet

- som midtspiss i 4-3-3 har vi dessverre få alternativer i dagens tropp hvis både gardar og everton forsvinner. da må det handles.

---------------------------

med ffk til champions league!


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 07 nov 09, 11:39

Hva med Tegstrøm?


(Martin Wiig?)

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 07 nov 09, 11:41

Opprinnelig postet av Flisa

Hvor mange ganger ligger en Premier League spiller nede?

drogba er nok oppe i 18 ganske ofte ja

---------------------------

med ffk til champions league!


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 07 nov 09, 11:41

Opprinnelig postet av knut

Opprinnelig postet av Flisa

Hvor mange ganger ligger en Premier League spiller nede?

drogba er nok oppe i 18 ganske ofte ja



Sant nok... Les det andre eksempelet...

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 nov 09, 11:55

Piiroja vil vekk.

Wallace og Borges vil vekk.

Felles for de alle er misnøye med Nordlie.

Listen blir trolig lenger.

(Nei, jeg gidder ikke lenger å skjule fakta for naive, sarte sjeler her inn som ikke evner eller ønsker å innse dette selv).

Everton gjort muligens gjort nok til å vekke interesse hos andre TL-klubber. Viking er et hett tips.

Wass, Kenny og Lala er trolig sunk cost (alle lån).

Dermed står vi igjen med noe som ikke ligner et lag som er godt nok for direkte opprykk.

De elleve med dagens stall blir:

Saw / Bråthen

Askar/Shabani - Ophaug - Martinsen - Thomassen

Ramberg - Elvestad - Gashi

Valencia/Askar - Tegan/Trulsen - Andersson

Lukter det opprykk?

Nordlie ønsket å forsterke laget slik før nedrykket:

  • Et klart førstevalg som stopper, rask og kan frispille
  • Sentral midtbane
  • Indreløper
  • Anvendelig forsvarer som kan spille over hele firerem
  • Spiss (Everton?)
  • Spiss (Backup)
  • Kant (Backup)

Altså hele syv nye spillere.

Ut ifra dette, så kan vi enkelt trekke konklusjonen om at minst én av stopperne ikke var med i fremtidsplanene, minst én av indreløperne (Ramberg/Gashi/Borges), Barsom (sentral midtbane), Kvisvik (backup kant), Gardar/Tegan/Trulsen (Ny spiss og ny backup).

Nedrykket gir ikke akkurat mer mynt i kassa. Hvordan klubben skal få råd til å enten beholde eller hente inn spillere kan vi alle lure på.

Jeg kommer til å gå inn en alvorlig depresjon snart.

Én ting er uansett sikkert: Hoder rulle.

Noen har og må ansvaret og skylda for FFKs utvikling denne sesongen.

Og det ansvaret bærer ikke Nordlie alene, selv om klubben var dumme nok til å gi ham det i kontrakten.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 nov 09, 12:47

En siste ting angående Nordlie, om han nå ender opp med å fortsette:

Dersom styret gir ham "carte blanche" til å hente hvem som helst, og stallen nok en gang ender opp med en snittalder på 28-29-30 år, så har vi virkelig ikke lært noe som helst.

Det bør snarest legges retningslinjer ovenfra og ned om at spillere som skal hentes skal ha fremtiden foran seg, og med fremtiden, så mener jeg at hovedvekten av spillere som hentes bør være 25 år og yngre, slik at man nå benytter denne tiden til å bygge et fundament for fremtiden fra grunnen, og ikke dyrekjøpe kortsiktig suksess ved å hente inn drøssevis av svensker og nordmenn som er "over the hull".

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 07 nov 09, 12:55

Det er en spiller jeg ikke orker å se i FFK-drakta igjen så lenge jeg lever, og det er Barsom! Makan til idiot skal du lete lenge etter! Han har på egenhånd ødelagt for seg selv og laget, og ikke minst for fansen med sitt skitne spill og sitt skuespill. Du skal lete lenge etter en dramaqueen i hans klasse. Jeg ble så sint i går da han gikk hardt inn i taklinger og ble selv liggende og syte selv om han nærmest overfalt flere sarpsborgspillere.

Få han vekk snarest mulig! Jeg vil ikke se den mannen igjen.

---------------------------

Drømmesituasjon: FFK rykker opp til Tippeligaen igjen...men tviler på at det kommer til å skje med det første.


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 07 nov 09, 13:35

Opprinnelig postet av Holters

Wallace og Borges vil vekk.

 

er ikke borges nødt til å være i ffk i minst 12 måneder?

---------------------------

med ffk til champions league!


ffkfan

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 apr 08
Innlegg: 8

Lagt til: 07 nov 09, 13:43

Opprinnelig postet av Flisa

Men det må jo være mye å hente "billig" i Adecco.. Martin Wiig? 5-6 mill? (S08 trenger penger, vi trenger spillere som skorer i 1. divisjon...) Tegstrøm MÅ vi ta tilbake hvis vi kaster ut Gardar..

 

Martin Wiig trivdes ikke i FFK, pga dårlig spillermiljø

---------------------------

Sarpsbor - FFK - HFK 2011 i Tippeligaen


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 07 nov 09, 13:45

Opprinnelig postet av ffkfan

Martin Wiig trivdes ikke i FFK, pga dårlig spillermiljø

Han ville nok trives bedre nå, for nå har jeg hørt at det er godt humør blant spillere og trenere! Spesielt hovedtrener er en humørsprederWink


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 07 nov 09, 13:51

Spillergruppa må ha et internt evalueringsmøte nå i etterkant  av sesongen. Dersom det kommer frem at spillergruppa ikke har trua på Tom Nordlie som trener må han slutte, selvom mannen trenger en stor fallskjerm. Det vil uansett bli billigere enn å erstatte alle spillerne som vil vekk pga. treneren (ikke pga. nedrykket). Derfra må mann starte prosessen med å finne en ny trener som har  de samme verdiene som Fredrikstad fotballklubb ønsker å bygge videre på.  Vi kan ikke fortsette med Nordlie som trener hvis spillergruppa ikke har tillit til han som trener.


ffkfan

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 apr 08
Innlegg: 8

Lagt til: 07 nov 09, 14:15

Noen som vet om det er flere Abgar Barsom drakter i Aristokraten? Innocent

---------------------------

Sarpsbor - FFK - HFK 2011 i Tippeligaen


ffkfan

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 apr 08
Innlegg: 8

Lagt til: 07 nov 09, 14:16

Opprinnelig postet av ffkmufc

Opprinnelig postet av ffkfan

Martin Wiig trivdes ikke i FFK, pga dårlig spillermiljø

Han ville nok trives bedre nå, for nå har jeg hørt at det er godt humør blant spillere og trenere! Spesielt hovedtrener er en humørsprederWink

 

Yell

---------------------------

Sarpsbor - FFK - HFK 2011 i Tippeligaen


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 07 nov 09, 14:20

Opprinnelig postet av ffkfan

Noen som vet om det er flere Abgar Barsom drakter i Aristokraten? Innocent

HahaSmile


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 14:36

Synes cwartek kunne ha fått jobben til henriksen.Og det mener jeg.Han kan fotball og økonomi.Må være mye bedre med han en henriksen

---------------------------

You'll Never Walk Alone



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24