Husk meg
Brukernavn
Passord

AC Milan kjøper Dominic Adiyiah (19)

Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 10 9

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 05 nov 09, 15:47

Opprinnelig postet av Guillermo
Vel, prøver igjen. Denne gangen skal du få det svart på hvitt.

http://acmilan.no/index.php/Overgangsrykter/adiyiah-overgangen-i-fare.html

Siste nytt er at Milan tilbød Adiyiah 2,5 millioner i grunnlønn pluss bonuser, men det syns agenten var altfor lite.

Ergo, det ser ikke ut som det er Dominic som har tatt dette valget. Det forundrer meg ikke en dritt om Dominic ikke har blitt informert i det hele tatt.

For meg virker det helt usannsynlig at agenten har tatt en så viktig avgjørelse på vegne av Adiyiah uten å høre med ham først, - nå kjenner jeg ikke agentpraksis, men sunn fornuft tilsier at Adiyiah har har noe han skal ha sagt før en slik avgjørelse faller. Å spekulere i manipulering og lureri kan ha noe i seg, men agenten burde vel selv skjønt at et slikt tilbud ikke slår igjennom. Nå sitter jo både FFK, Adiyiah og agenten med skjegget i postkassa. Ingen penger til noen.

---------------------------

Nord


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 05 nov 09, 16:01

Opprinnelig postet av Martin_

Opprinnelig postet av Guillermo
Vel, prøver igjen. Denne gangen skal du få det svart på hvitt.

http://acmilan.no/index.php/Overgangsrykter/adiyiah-overgangen-i-fare.html

Siste nytt er at Milan tilbød Adiyiah 2,5 millioner i grunnlønn pluss bonuser, men det syns agenten var altfor lite.

Ergo, det ser ikke ut som det er Dominic som har tatt dette valget. Det forundrer meg ikke en dritt om Dominic ikke har blitt informert i det hele tatt.

For meg virker det helt usannsynlig at agenten har tatt en så viktig avgjørelse på vegne av Adiyiah uten å høre med ham først, - nå kjenner jeg ikke agentpraksis, men sunn fornuft tilsier at Adiyiah har har noe han skal ha sagt før en slik avgjørelse faller. Å spekulere i manipulering og lureri kan ha noe i seg, men agenten burde vel selv skjønt at et slikt tilbud ikke slår igjennom. Nå sitter jo både FFK, Adiyiah og agenten med skjegget i postkassa. Ingen penger til noen.


For all del, agenten kan selvfølgelig ha hørt med Dominic, men i såfall er det stor sjanse for at han har manipulert han til å kreve mere lønn for å tjene ekstra selv.

Agenten så vel sin sjanse til å kreve en drømme-sum nettopp pga det var en såpass stor klubb som ville ha Dominic. Men den gang ei. Jeg tror det kommer inn bud på Dominic igjen, men det er vanskelig å si når og hva summen evnt blir. Det er trist for FFK og Dominic at overgangen gikk i vasken, vi hadde trengt noen millioner nå.

 


marevan

Knøttespiller

Ble medlem: 20 mai 07
Innlegg: 61

Lagt til: 05 nov 09, 16:04

Opprinnelig postet av Martin_

Opprinnelig postet av Guillermo
Vel, prøver igjen. Denne gangen skal du få det svart på hvitt.

http://acmilan.no/index.php/Overgangsrykter/adiyiah-overgangen-i-fare.html

Siste nytt er at Milan tilbød Adiyiah 2,5 millioner i grunnlønn pluss bonuser, men det syns agenten var altfor lite.

Ergo, det ser ikke ut som det er Dominic som har tatt dette valget. Det forundrer meg ikke en dritt om Dominic ikke har blitt informert i det hele tatt.

For meg virker det helt usannsynlig at agenten har tatt en så viktig avgjørelse på vegne av Adiyiah uten å høre med ham først, - nå kjenner jeg ikke agentpraksis, men sunn fornuft tilsier at Adiyiah har har noe han skal ha sagt før en slik avgjørelse faller. Å spekulere i manipulering og lureri kan ha noe i seg, men agenten burde vel selv skjønt at et slikt tilbud ikke slår igjennom. Nå sitter jo både FFK, Adiyiah og agenten med skjegget i postkassa. Ingen penger til noen.

I Norge så høres dette nokså usannsynlig ut ja. Men når det gjelder afrikanske spillere og agenter så er det ingen hemmelighet at familie i hjemlandet osv blir truet på livet om ikke fotball-sønnen gjør som agentene sier, krever penger, rettigheter osv osv. Det er en stygg bransje når store summer er i sikte.

---------------------------

"..spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd.."
-- Ivar Hoff


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 05 nov 09, 16:16

Hmm jeg sitter med vyer fra Congo her, noen som ikke har føttene på jorden.

Det kan jo være at Adiyiah har fått griller i skallen etter å ha blitt toppscårer i U21 VM og har forlangt det selv da? Alle som har vært i pruteland vet jo at de ofte starter på 10x det de egentlig vil ha for varen.

Personlig mener jeg økonomene får trylle fram pengene klubben trenger på annet vis og beholde Adiyiah. Gi ham mer tillit på 1ste laget og selge ham for 3x neste sommer.

Kan selvfølgelig være at gutten ikke har det i seg og at vi bør selge asap når noen vil by i det hele tatt, men finner det litt vanskelig å tro etter U21 VM.

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 05 nov 09, 17:01

Det står på tekst-tv at FFK-direktør Runar Henriksen avviser at det er brudd i forhandlingene.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 05 nov 09, 17:13

Han sier mye rart og er ikke den beste til å stole på.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 05 nov 09, 17:34

Har vi begynt å stole på Henriksen nå? Personlig blei jeg enda mer sikker på at det var brudd i forhandlingene når jeg så at Henriksen hadde sagt det motsatte..


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 05 nov 09, 17:40

Kanskje FFK godtar mindre millioner fra Milan som går til Domis lønn?


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 05 nov 09, 17:51

Opprinnelig postet av Patrioten

Kanskje FFK godtar mindre millioner fra Milan som går til Domis lønn?

Det var det første som slo meg også! Vi sier ja takk til 8 mill, 4 ekstra går til Dominic. Samtidig vil spillerinvest ha halvparten av de 12 millionen de skulle hatt og FFK sitter igjen med 2 mill... Turen til Milano kommer på 200 000, og FFK sitter igjen med fint lite!

Nei, jeg trur vi KAN være heldige og finne en annen klubb. MEN nå som gjøkhuene harr gått ut med en salgssum, vil vi aldri kunne oppnå mer enn og antakeligvis ikke heller 12 mill. Jeg trur fort en russisk oljerik klubb kunne gitt 12 mill og kanskje en del mer, men det kan vi bare glømme nå!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 05 nov 09, 18:37

Opprinnelig postet av Gardarson
Turen til Milano kommer på 200 000,

Hvor har du det fra? Sitter de der nede og tyller i seg russisk kaviar og drikker dyr champagne 24 h i døgnet eller?

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 05 nov 09, 18:48

Hørtes faktisk lyst ut på tv2 sporten nåSmile


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 05 nov 09, 18:50

Mye vil kunne være avhenig av hvilken avtale han har med agenten i utgangspunktet. Nå vet ikke jeg om det er en bindende avtale fra før, eller om det er som noen sier, en helt ny agent som er kommet på banen.

Inntill i fjor kunne feks agenter i Brasil takke nei til tilbud som ikke var gode nok. Nå kan brasilianske spillerne, sparke agenten hvis de ønsker å akseptere ett tilbud agenten ikke ønsker.

Man skal også huske på at en meget lav lønn, som jo 2.5 mill i Milan er, kan bety at Dominic ikke blir satstet på. Altså at han er redd de bare kjøper seg ett billig flakslodd i tilfelle han slår til.

Edit: når jeg skriver dette rapporterer TV2 at forhandlingene er i gang igjen. De sier forøvrig at det kun er snakk om 11 mill til FFK som skal deles med investorene.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 05 nov 09, 19:05

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

De sier forøvrig at det kun er snakk om 11 mill til FFK som skal deles med investorene.

Det gir likevel en overgangssum på litt over 12 mill ettersom den ghanesiske klubben skal ha 10% (Avhengig av hva Tv2 har har tatt i betraktning når de kommer med tallene sine)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 05 nov 09, 19:26

NRK melder nå at salget er i boks, og summen er 1.4 mill euro.
Dvs mer eller mindre 11.8 mill nok.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 05 nov 09, 19:26

NRK sport sa at Dominic var solgt for 1,4 mill euro........Cool


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 05 nov 09, 19:26

pokker og ...litt for seint ute ...nå igjen


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 05 nov 09, 19:30

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/sport_nrk_ostfold/1.6851860

 

Gutten skrev under en kontrakt på 4 år.... Lykke til videre Dominic!

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


MR.T

Juniorspiller

Ble medlem: 31 jan 09
Innlegg: 191

Lagt til: 05 nov 09, 20:07

Enige om den personlieg kontrakten - kun legesjekk gjenstår:

 http://www.fredrikstadfk.no/content/view/2540/372/

---------------------------

mvh
Thomas Torjusen


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 05 nov 09, 20:18

Litt mer edruelig lønnskrav nå ja Cool Well, jeg ønsker Adiyah lykke til i italiensk fotball. Kan bli spennende å se hva han får til blant kyniske forsvarsspillere fulle av tjuvtriks. Dog er han vel neppe tiltenkt fast plass på A-laget med det første ...

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 05 nov 09, 20:32

Han fikk over 4 mill i året, må vel kunne si seg fornøyd med det..



Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 10 9

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24