Husk meg
Brukernavn
Passord

AC Milan kjøper Dominic Adiyiah (19)

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 10 8

kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 05 nov 09, 12:40

ja lett å skylde på agenter fredrikstad.Synes vi hel skal støtte dominic for at gutten faktisk vil bli i fredrikstad mer en å dra med engang en stor klubb kommer på banen.

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 05 nov 09, 12:46
Endret: 05 nov 09, 12:59
Endret av: Stoni

Opprinnelig postet av kjellemann

ja lett å skylde på agenter fredrikstad.Synes vi hel skal støtte dominic for at gutten faktisk vil bli i fredrikstad mer en å dra med engang en stor klubb kommer på banen.

 

Greit nok at han kanskje vil bli i FFK, men problemet er vel at han IKKE får fornyet Arbeids og oppholdstilatelse og dermed ikke KAN spille for FFK igjen. Hvertfall ikke før det er ordnet, hvis det kan ordnes.

Er Adiyiah klar over det selv? (at han ikke kan spille for FFK igjen pr. idag)

---------------------------

"Tap og vinn med samme sinn". Måtte det bare bli 3 poeng!!


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 05 nov 09, 12:48

Opprinnelig postet av Stoni

Opprinnelig postet av kjellemann

ja lett å skylde på agenter fredrikstad.Synes vi hel skal støtte dominic for at gutten faktisk vil bli i fredrikstad mer en å dra med engang en stor klubb kommer på banen.

 

Greit nok at han kanskje vil bli i FFK, men problemet er vel at han IKKE får fornyet Arbeids og oppholdstilatelse og dermed ikke KAN spille for FFK igjen. Hvertfall ikke før det er ordnet, hvis det kan ordnes.

Jepp og den jobben bør han henriksen dritten klare å ordne opp i.Hehe

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 05 nov 09, 13:00

I helvete hva er det du driver med Adiyiah?  Eller rettere sagt, hva er det agentene dine har lurt deg til å tro?

OMG, kreve så høy lønn uten å ha bevist noen ting på et klubblag fra en ok liga. Det er helt latterlig, og ikke minst veldig trist for FFK, som sikkert har gjort seg avhengige av dette salget allerede. Jaja.. Da får han være tolmodig i 2.div så lenge i kalde FFK :)

Hvis Adiyiah leverer varene neste sesong derimot kan prisen gå mange hakk opp! VI får forsøke å ta med oss det positive også, men akkurat nå er jeg forbanna på gutten.


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 05 nov 09, 13:02

Opprinnelig postet av kjellemann

 

 

Jepp og den jobben bør han henriksen dritten klare å ordne opp i.Hehe

Men det er vel avgjørelser på stortingsplan? Henriksen kan vel ikke trylle heller?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 05 nov 09, 13:05

Opprinnelig postet av Shadar

I helvete hva er det du driver med Adiyiah?  Eller rettere sagt, hva er det agentene dine har lurt deg til å tro?

OMG, kreve så høy lønn uten å ha bevist noen ting på et klubblag fra en ok liga. Det er helt latterlig, og ikke minst veldig trist for FFK, som sikkert har gjort seg avhengige av dette salget allerede. Jaja.. Da får han være tolmodig i 2.div så lenge i kalde FFK :)

Hvis Adiyiah leverer varene neste sesong derimot kan prisen gå mange hakk opp! VI får forsøke å ta med oss det positive også, men akkurat nå er jeg forbanna på gutten.



Helt FORBANNA utrolig! Dette ødelegger mye...

Han har jo ikke arbeidstillatelse, slik at vi må selge han uansett...... Spørsmålet er jo hvem som ønsker å gi noe for han nå...

%¤%#%%¤#¤"#%

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 05 nov 09, 13:12

Jeg har mine tvil om at der Dominic som har krevd så høy årslønn helt av seg selv. Jaja, han er 20 år og må ta egne valg, blabla, det er nok ikke så lett som vi tror.

Skjønner ikke hvordan folk kan bli sure på Dominic, får heller klandre agentene hans.

Vi får satse på at vi får i orden arbeidstillatelse til gutten så han kan fortsette å blomstre i FFK og banke inn mål i kommende sesonger ;-)


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 05 nov 09, 13:15

Opprinnelig postet av Guillermo

Jeg har mine tvil om at der Dominic som har krevd så høy årslønn helt av seg selv. Jaja, han er 20 år og må ta egne valg, blabla, det er nok ikke så lett som vi tror.

Skjønner ikke hvordan folk kan bli sure på Dominic, får heller klandre agentene hans.

Vi får satse på at vi får i orden arbeidstillatelse til gutten så han kan fortsette å blomstre i FFK og banke inn mål i kommende sesonger ;-)

Takk.Godt det er fler som ser det jeg ser.Jeg håper oxo på at dominic får spille mer for ffk.Har trua på han.

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 05 nov 09, 13:15

Opprinnelig postet av FFK1903
Legg merke til dette i samme artikkel:

Etter det f-b.no forstår skal det ha kommet inn agenter eller personer i saken som opprinnelig ikke hadde noe med overgangen å gjøre, som kan ha påvirket 20-åringens avgjørelse.

Her kan det være mange som er ute etter å tjene penger på et ungt talent. Dermed er det nødvendigvis ikke Adiyiah som er idioten her. Er det muligheter for å tjene penger, så dukker det opp lykkejegere fra alle kanter. Det har vi jo sett før når afrikanske spillere har blitt solgt. Man ser det også i rettsaken i Kongo. Det var ikke få som skulle sko seg på drapet der nede. "Alle" krevde jo fantasifulle erstatninger for alt mulig rart knyttet til drapet.

Her kan det altså meget vel være en 20-åring som ikke helt vet hvem han skal stole på. Alt er nytt for han, og brått så får han mange å forholde seg til. Slike agenter driter mest sannsynligvis i mennesket Adiyiah, men skal ha pengene hans, og da mest mulig.

Nå vet man riktignok ikke hva slags argumentasjon de eventuelle agentene har brukt, men er du ikke enig i at man som 20-årig fotballspiller bør ha en viss oversikt og ikke minst innsikt nok til å forstå at 12 millioner i lønn er alt for mye i forhold til det prestasjonsnivået han har vist til nå? 

Trene med Kakas gamle gamle lagkompiser, jeg vet om mange som ville betalt for det samme. Jeg mener han burde forstått at dette var i overkant.

---------------------------

Nord


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 05 nov 09, 13:22

Det er uansett ikke nå man kan kreve høy lønn...

Hadde heller spilt gratis for Ac Milan bare for muligheten å vise meg fram fram til neste kontraktinngåelse. Er man god nok kan man da begynne å kreve høy lønn...

Istedet for å være inni varmen, står han igjen i 2. divisjon i Norge... Jaja. Kanskje jeg som student skal kreve 5 millioner hos Aker dagen etter jeg går ut av høyskolen fordi jeg har A i snitt... Hmm...

(men for all del, dette er hva media skriver...) 

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 05 nov 09, 13:25

Opprinnelig postet av Martin_
Nå vet man riktignok ikke hva slags argumentasjon de eventuelle agentene har brukt, men er du ikke enig i at man som 20-årig fotballspiller bør ha en viss oversikt og ikke minst innsikt nok til å forstå at 12 millioner i lønn er alt for mye i forhold til det prestasjonsnivået han har vist til nå?

Som sagt, ingen av oss vet hva agentene har sagt. De har kanskje lovet han gull og grønne skoger og diktert hva han skal si? Dette er agenter som kun bryr seg om en ting, egne penger. De skyr alle midler for å få mest mulig.

Kanskje har de manipulert Adiyiah, kanskje har de styrt alt sammen på egenhånd, eller kanskje Adiyiah rett og slett er grådig selv. Ingen som vet, men at agenter har sine skitne triks for å lure unge og uerfarne spillere, det er det ingen tvil om dessverre, og jeg tror det er det som har skjedd her.

Hvordan ville vi reagert om vi var 20 år og ikke visste en pøkk, og en agent som du har stolt på helt til nå forteller deg om vi gjør sånn og sånn så får du tolv millioner i årslønn, kan redde både deg og familien din økonomisk. Milan er en rik klubb, så om du sier akkurat det jeg sier, så får du denne årslønnen. Hadde du tatt sjansen på å få igjennom en femdobling av lønnen? Kanskje. Kanskje ikke.

På acmilan.no står det også at agenten har takket nei til tilbudet. Altså ikke spilleren selv.


real

Bedriftsspiller
Ble medlem: 03 sep 09
Innlegg: 6

Lagt til: 05 nov 09, 13:35

Men hvordan er det med arbeids-og oppholdstillatelsen? Kan han i det hele tatt bli i FFK?


Vitagen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 05 nov 09, 13:38

Opprinnelig postet av stjernengutt

Opprinnelig postet av kjellemann

 

 

Jepp og den jobben bør han henriksen dritten klare å ordne opp i.Hehe

Men det er vel avgjørelser på stortingsplan? Henriksen kan vel ikke trylle heller?

Avgjørelser om arbeids- og oppholdstillatelse avgjøres på stortingsplan? Hvilket land bor du i?

---------------------------

Signer TKK.


Vitagen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 05 nov 09, 13:49

Forøvrig latterlig av gutten å kreve like mye i lønn som milan var villige til å betale for han.

Og siden ffk sendte en assistentrener i forhandlinger, er det sikkert ikke noe håp om at det blir noe særlig cash av en dominic-overgang. hurra hurra.

Tipper FFK banker sarp, og taper de to andre kampene sammenlagt.. hello adecco

---------------------------

Signer TKK.


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 05 nov 09, 14:07

Opprinnelig postet av Vitagen

Forøvrig latterlig av gutten å kreve like mye i lønn som milan var villige til å betale for han.

Og siden ffk sendte en assistentrener i forhandlinger, er det sikkert ikke noe håp om at det blir noe særlig cash av en dominic-overgang. hurra hurra.

Tipper FFK banker sarp, og taper de to andre kampene sammenlagt.. hello adecco



Henriksen var også med...







Cry

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 05 nov 09, 14:09

Avgjørelser om arbeidstillatelser og oppholdstillatelser avgjøres av Utlendinsdirektoratet.

---------------------------

alexx


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 05 nov 09, 14:10

Opprinnelig postet av Vitagen

Forøvrig latterlig av gutten å kreve like mye i lønn som milan var villige til å betale for han.

Og siden ffk sendte en assistentrener i forhandlinger, er det sikkert ikke noe håp om at det blir noe særlig cash av en dominic-overgang. hurra hurra.

Tipper FFK banker sarp, og taper de to andre kampene sammenlagt.. hello adecco

Vel, prøver igjen. Denne gangen skal du få det svart på hvitt.

http://acmilan.no/index.php/Overgangsrykter/adiyiah-overgangen-i-fare.html

 

Siste nytt er at Milan tilbød Adiyiah 2,5 millioner i grunnlønn pluss bonuser, men det syns agenten var altfor lite.

Ergo, det ser ikke ut som det er Dominic som har tatt dette valget. Det forundrer meg ikke en dritt om Dominic ikke har blitt informert i det hele tatt.


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 05 nov 09, 14:34

Dominic vil vise seg i FFK?? Har han ikke hatt et år på å gjøre dette? Dominics spillestil passer overhode ikke til Tippeligaen, han har utvilsomt et stort talent, men hvis dette med penger stemmer så har ham og hans agenter feil fokus, det er ikke nå som 20-åring at du skal tenke på pengene, nå bør han tenke å utvikle sitt potensiale til maksnivå, så vil de fete kontraktene komme i kraft av hans prestasjoner. Dominic vil aldrig utvikle seg i FFK eller FFK2 som han faktisk har spilt mest for. Om 6 måneder vil ingen bry seg katta om hva han presterte i U-20 vm. Spill i Milan innebærer trening med noen av verdens beste spillere og et fantastisk trenerapparat med fysiske trenere,tekniske trenere osv, sjansene for å bli en god fotballspiller er til de grader til stede!! Forsetter han i FFK, et bunnlag i en mikke mus liga over flere år vil han stagnere og ende opp som så utallige mange afrikanske og sør-amerikanske stortalenter har gjort før han, de ender opp på bakgårdsligaer og under det igjen, er det noen som husker Kuadio og Fofana? Mcdonald og Jose Garro hvor er de nå???????

---------------------------

alexx


Vitagen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 05 nov 09, 14:36

Opprinnelig postet av Guillermo

Opprinnelig postet av Vitagen

Forøvrig latterlig av gutten å kreve like mye i lønn som milan var villige til å betale for han.

Og siden ffk sendte en assistentrener i forhandlinger, er det sikkert ikke noe håp om at det blir noe særlig cash av en dominic-overgang. hurra hurra.

Tipper FFK banker sarp, og taper de to andre kampene sammenlagt.. hello adecco

Vel, prøver igjen. Denne gangen skal du få det svart på hvitt.

http://acmilan.no/index.php/Overgangsrykter/adiyiah-overgangen-i-fare.html

 

Siste nytt er at Milan tilbød Adiyiah 2,5 millioner i grunnlønn pluss bonuser, men det syns agenten var altfor lite.

Ergo, det ser ikke ut som det er Dominic som har tatt dette valget. Det forundrer meg ikke en dritt om Dominic ikke har blitt informert i det hele tatt.

Det der er bare synsing. Jeg driver ikke med synsing.

---------------------------

Signer TKK.


marevan

Knøttespiller

Ble medlem: 20 mai 07
Innlegg: 61

Lagt til: 05 nov 09, 14:46

Jeg tipper at man kan få en rimelig bra synsing fra Morgan om hva som har skjedd her. Han har fått føle på kroppen hvordan slike agenter jobber....

---------------------------

"..spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd.."
-- Ivar Hoff



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 10 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24