Husk meg
Brukernavn
Passord

AC Milan kjøper Dominic Adiyiah (19)

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 10 5

Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 28 okt 09, 23:35

Dette må vel være som en drøm for Adiyiah, fra FFK til AC Milan! Ønsker Dominic lykke til videre , synd at han aldri fikk vist seg frem skikkelig i Fredrikstad


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 29 okt 09, 00:04

http://f-b.no/article/20091028/FFK/655288529/1220/NYHET

Etter det f-b.no har grunn til å tro vil FFK holde tett til i morgen om hvem kjøperen er, men etter det FB erfarer er det den italienske fotballklubben AC Milan som er kjøperen.

Rart hvordan de erfarer ting rett etter at vi har lagt ut nyheter gitt ;)


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 29 okt 09, 00:39

Opprinnelig postet av FFK1903

http://f-b.no/article/20091028/FFK/655288529/1220/NYHET

Etter det f-b.no har grunn til å tro vil FFK holde tett til i morgen om hvem kjøperen er, men etter det FB erfarer er det den italienske fotballklubben AC Milan som er kjøperen.

Rart hvordan de erfarer ting rett etter at vi har lagt ut nyheter gitt ;)

Jeg greier ikke å se hvem som har skrevet artikkelen. Noen ganger står journalistens navn klar tog synlig og andre ganger ikke. Kan man tolke det slik at mange artikler er så på trynet, med tanke på det ene aller det andre (i dette tilfellet ikke tørre å innrømme at de "stjeler" fra FFKsupporter.net nok en gang), at man ikke vil sette navnet sitt på den?

 

Til Vitagen:

Du har virkelig ikke skjønt det. Å si at 12 millioner og prosenter er for lite for en spiller som:

-ikke passer inn på laget

-ikke har levert varene når han har fått sjansen

-krever ekstra ressurser å følge opp (sosiale oppfølging, avklimatisering etc)

Hva baserer du dette på, FM 2009? Kjenner du markedet? Vet du hvordan Jokke driver forhandlinger?

FFK må ta konsekvensen av den økonomiske situasjonen de er i. Dette tror jeg du overser fullstendig. Du beskylder lederne for ikke å ha is i magen når klubben risikerer å gå konkurs hvis de ikke tar grep. Det du snakker om er å gamble unødvendig med jobbene til folk. En annen ting du glemmer når du sier:

Opprinnelig postet av Vitagen

Er 12 millioner en god pris for ffk fordi ffk er en ræva klubb i en av europas dårligste ligaer? Prisen avhenger av produktet

Er at ting har sin verdi kun i forhold til noe annet, eller; "alt er relativt". Det er umulig å si akkurat hvor god Adiyia er i ligaen til klubben som skal kjøpe ham (Les: Serie A) ved så se han i Norge, eller et U-21 VM. I TL får man sett hvor god han er i forhold til de andre i TL, og ja; prisen blir lavere av å spille i en liten drittliga.

Det du holder på med her er god gammeldags ønsketekning. Våkne opp, vi får 12 millioner for en 2.divisjonsspiller i et presset marked som det ble spådd at det skulle bli veldig vanskelig å eksportere  TL-spillere i, i en tid vi trenger pengene som verst.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 29 okt 09, 00:54

Opprinnelig postet av Shadar
Jeg greier ikke å se hvem som har skrevet artikkelen. Noen ganger står journalistens navn klar tog synlig og andre ganger ikke. Kan man tolke det slik at mange artikler er så på trynet, med tanke på det ene aller det andre (i dette tilfellet ikke tørre å innrømme at de "stjeler" fra FFKsupporter.net nok en gang), at man ikke vil sette navnet sitt på den?

Det står, men kanskje ikke så tydelig:

Av Joakim Simensen, Tor Fredrik Sparre-Enger, Maren Engebretsen og Vidar Henriksen

Fire journalister har altså klart å skrive ett avsnitt hver til artikkelen ;)


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 29 okt 09, 07:30

12 mill er en bra og forventa pris. Milan er en uventa kjøper. Moro!

Håper på en videresalgsprosent på rundt 10 %, da kan vi væra veldig fornøyd!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 okt 09, 08:21

Synes summen var skuffende, når man tenker på hvor mye penger Milan har til rådighet og hvis videresalgsprosenten bare er på 10%, kan jeg ikke skjønne annet enn at dette salget er gjort i panikk.

Men, det kommer jo av den økonomiske situasjonen til FFK, så pengene kommer nok godt med, men de får jo bare 5-6 millioner, så det blir ikke mye å tette slukkene med.

Hadde det ikke vært for at FFK hadde slitt med økonomien, hadde nok salget vært langt høyere.

 


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 okt 09, 08:26

FB suger, tenk på all den oppmerksomheten ffksupporter.net går glipp av nå.

Må være surt for Holters, når han til stadighet leser og ser linker, skriver FB, skriver FB.

Synes Holters burde kontakte FB og si hva han mener om dette.

Dette er jo å stjele andres artikler.


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 29 okt 09, 08:32

Opprinnelig postet av Tiger

Opprinnelig postet av Guillermo

Opprinnelig postet av Tiger

Opprinnelig postet av Guillermo

Hørte noen rykter om 15-20 millioner ..

LOL, er ganske naiv du Laughing

Javel?

Jeg kan sette huset mitt på at han ikke går under 15 ;-)

notert:)

Da ble det et nytt hus på meg da :)

PM meg adressen da:)


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 29 okt 09, 08:43

Er så glad at vi endelig har solgt denne fyren og vi fikk 12 mill, det kan ikke være noe annet enn et godt salg. De som trur at verdien på han var 50+ har nok ikke peiling på hva de snakker om.

Han har ikke vært mere en stallfyll og har aldri prestert bra i TL. De kampene han fikk i starten av sesongen fløy han rundt på banen som en forvirret fjert og nesten alle klaget på hvor dårlig han var...men det ser ut som dere har glemt.

Han har ikke vært spesielt fremtredene i 2 div heller, desuten har jeg ikke sett noen klar fremgang med han heller..

Er ganske sikker på at han vil bli en stor skuffelse i Milan også...bare vent:)

Det vil nok snart hvise seg at 12 mill for denne karen er et godt salg, så dette salget er ikke så dumt av FFK.


Vitagen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 29 okt 09, 09:02

Opprinnelig postet av Shadar

 

FFK må ta konsekvensen av den økonomiske situasjonen de er i. Dette tror jeg du overser fullstendig. Du beskylder lederne for ikke å ha is i magen når klubben risikerer å gå konkurs hvis de ikke tar grep. Det du snakker om er å gamble unødvendig med jobbene til folk.

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg kjenner ikke den økonomiske situasjonen inngående, men de går så absolutt ikke konkurs dersom de ikke selger han nå. FFK kan gå i banken å låne penger, takket være udugelige arbeiderpartiet.

Å ta grep vil ikke si å selge Dominic. Å ta grep vil si å si opp de ansatte som ikke har noe i FFK å gjøre. Ta grep vil si å kutte kostnadene. Det er etter min mening verre å hente inn denne gevinsten for å leve på, istedet for å gjøre noen ordentlige grep.

---------------------------

Signer TKK.


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 29 okt 09, 09:14
Endret: 29 okt 09, 09:15
Endret av: Guillermo

Opprinnelig postet av Tiger

Opprinnelig postet av Tiger

Opprinnelig postet av Guillermo

Opprinnelig postet av Tiger

Opprinnelig postet av Guillermo

Hørte noen rykter om 15-20 millioner ..

LOL, er ganske naiv du Laughing

Javel?

Jeg kan sette huset mitt på at han ikke går under 15 ;-)

notert:)

Da ble det et nytt hus på meg da :)

PM meg adressen da:)

Du må slutte å redigere summen da apekatt! :P Jeg skrev "Jeg kan sette huset mitt på at han ikke går under 10 ;-)" Du skylder meg et hus, så er bare å sende meg PM med info!


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 29 okt 09, 10:07

Opprinnelig postet av Patrioten

FB suger, tenk på all den oppmerksomheten ffksupporter.net går glipp av nå.

Må være surt for Holters, når han til stadighet leser og ser linker, skriver FB, skriver FB.

Synes Holters burde kontakte FB og si hva han mener om dette.

Dette er jo å stjele andres artikler.

Dette sier kun noe om dårlige jounalister i F-B og at ffksupporter siden var nok en gang lenge før de med en nyhet ang. klubben. Det som man skal i all anstedighetens navn er å oppgi kilder......fy skam F-B !!!!!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 okt 09, 10:18

Her er nok grunnen til at FFK solgte så billig.

16. november er en såkalt offentliggjøringsdag for hvilke klubber som får lisens for neste sesong, hvem som må ordne egenkapital innen 31.12. og hvem som ikke får lisens.

Det vil følges opp med prosedyrebestemmelsene og innebærer at FFK må ha positiv egenkapital 31.12. for å få lisens, og at klubben vil få endelig svar på sin lisenssøknad 14. januar neste år.

Oi,oi, her trengs det penger fort FFK.

 

http://fotball.adressa.no/forstediv/article154300.ece


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 29 okt 09, 10:21

VG kommer med litt andre opplysninger http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/italia//artikkel.php?artid=582409. Salg rundt 15 mill kr,  Milan vurderer et bud samtidig som Joachim Jonson sier at man er 90 % enige.

Ja, hva skal man tro?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 okt 09, 11:21

Synes det er dårlig at FSI skal ha halvparten av pengene, når FFK sliter økonomisk, dette burde gi rett klubben.

Tror ikke de trenger disse pengene like mye som FFK nå.


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 29 okt 09, 11:26

Du kan kalle det mye rart, men dårlig er det vel ikke? De har gjort FFK en tjeneste sånn at FFK får spilleren, og tjener penger på han. Da kan de vel ha krav på de pengene de har rett til? Kan da ikke forvente at de bare skal tape og tape på det her


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 29 okt 09, 13:26

Opprinnelig postet av FFK1903

Opprinnelig postet av Shadar
Jeg greier ikke å se hvem som har skrevet artikkelen. Noen ganger står journalistens navn klar tog synlig og andre ganger ikke. Kan man tolke det slik at mange artikler er så på trynet, med tanke på det ene aller det andre (i dette tilfellet ikke tørre å innrømme at de "stjeler" fra FFKsupporter.net nok en gang), at man ikke vil sette navnet sitt på den?

Det står, men kanskje ikke så tydelig:

Av Joakim Simensen, Tor Fredrik Sparre-Enger, Maren Engebretsen og Vidar Henriksen

Fire journalister har altså klart å skrive ett avsnitt hver til artikkelen ;)

Ja, jeg så det nå etterpå! hehe, det er ikke lett å se det når hele fire navn er gjemt midt i artikkelen Embarassed


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 okt 09, 14:08

Opprinnelig postet av ffkmats

Du kan kalle det mye rart, men dårlig er det vel ikke? De har gjort FFK en tjeneste sånn at FFK får spilleren, og tjener penger på han. Da kan de vel ha krav på de pengene de har rett til? Kan da ikke forvente at de bare skal tape og tape på det her

Så du synes det er bedre enn at FFK ikke får fornyet spillerlisesensen sin pga at de ikke har penger?


knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03
Innlegg: 522

Lagt til: 29 okt 09, 14:32

Opprinnelig postet av Patrioten

Opprinnelig postet av ffkmats

Du kan kalle det mye rart, men dårlig er det vel ikke? De har gjort FFK en tjeneste sånn at FFK får spilleren, og tjener penger på han. Da kan de vel ha krav på de pengene de har rett til? Kan da ikke forvente at de bare skal tape og tape på det her

Så du synes det er bedre enn at FFK ikke får fornyet spillerlisesensen sin pga at de ikke har penger?

enkelt å være moralsk med andres penger

---------------------------

med ffk til champions league!


jag

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 70

Lagt til: 29 okt 09, 15:55

Det er heldigvis ikke bare FFK som ikke har sett potensiale i Adiyiah. Kanskje er det ikke så rart som mange tror at vi nå lar han gå:

Stig Thorbjørnsen: "... - Det er et merkelig tilfelle. Han har ikke sett bra ut i Fredrikstad - med dårlig touch og manglende spilleforståelse. I U20-VM har han åpenbart kommet lettere til. Det kan være verre å møte norske stoppere enn U20-stoppere av varierende kvalitet der nede.

- Det er ikke sikkert Milan gjør rett her, men han er en billig spiller for dem og de tar sjansen. Jeg ser for meg et utlån, for han er per i dag ikke i nærheten av å holde nivået. For Fredrikstad er dette som å vinne i Lotto. Jeg vil tro de nesten hadde gitt ham opp."

 

Hele artikkelen kan forøvrig leses her.



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 10 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3