Husk meg
Brukernavn
Passord

Publikum!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Bærra

Juniorspiller
Ble medlem: 15 aug 08
Innlegg: 116

Lagt til: 25 okt 09, 21:44

Nok en gang reiser faktisk flere tusen mennesker seg opp og går før kampen er over! Dette er en skandale! Hold dere hjemme for alltid "supportere"! En skam! Er ikke like gøy under motgang kanskje?!?


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 okt 09, 21:45

Det skjer jo hver gang, uavhengig av om det blir tap eller seier. Mange hundre som gikk 5 min før slutt mot Odd også. Det er mange som ønsker å slippe unna den verste trafikken. Og når folk betaler for kampbilletten, skal man få lov til å gå akkurat når man selv vil.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 25 okt 09, 21:45

Akkurat det samme skjer jo hvis vi leder 2-0 også...


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 25 okt 09, 21:47

Det samme skjer om det står og vipper på 2-2 også! Helt utrolig.

Jeg har for lengst slutta å irritere meg over sånt, så da slenger jeg heller et par bedritne meldinger til dem som skal ut av raden og blir ferdig med det.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 25 okt 09, 21:51

Heldigvis så lever vi i ett fritt land, så lenge mange betaler for å gå på stadion kan dem også gå når dem selv vil for min del. Fult forståelig at ikke alle gidder å bruke 45 min på å komme hjem...


teflon

Juniorspiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 119

Lagt til: 25 okt 09, 22:28

Skjønner godt at folk stikker tidlig når vi har en håpløst underdimensjonert gangbru og et veinett som ikke evner å ta unna trafikk i et fornuftig tempo. Takke faen for at vi får en bru til snart, selv om det er en viss sjangs for at stadion ikke akkurat blir stappa full av folk neste sesong(kvalik).


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 25 okt 09, 22:53

Greit nok at noen går hjem før kampen er slutt, men har de først bestemt seg for å gå så gå! Ikke stopp opp forran andre som ikke har forlatt plassen sin, bare for å se om det skjer noe, har du reist deg så gå!!!

Stjerne eksempel fra idag,  0-2, folkevandring fra seteradene, FFK får straffe, og nesten alle finner ut at; "nei, her kan jeg bare stoppe å se om de klarer å score" ... forbanna idioter!

---------------------------

Jørn Moum, frykter adeccoligaen i 2010
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 25 okt 09, 22:55

Opprinnelig postet av Costanza

. Og når folk betaler for kampbilletten, skal man få lov til å gå akkurat når man selv vil.



Jeg betaler også kampbilletten, og jeg ønsker å bruke (dvs sitte) det setet jeg betaler for i fulle 90 minutter + tilleggstid. Jeg er dritt lei av å måtte kjøre "trim for eldre" (reis opp- sitt ned - reis opp - sitt ned) siste kvarteret hver eneste kamp. Og for ikke å snakke om så er jeg enda mer lei alle de menneskene som først skal gå, men som plutselig skal stå i trappen fordi det skjer noe på banen.

Når du forsvarer rettighetene til de som har kjøpt billettene og ikke ønsker å bruke dem til fulle, så skal jaggu jeg forsvare rettighetene til meg og oss som ønsker å få mest mulig kamp igjen for pengene. Laughing

(Alt selvfølgelig skrevet med glimt i øyet, men samtidig mener jeg det jeg skriver)

---------------------------

God bedring, Dagfinn!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 okt 09, 23:00
Endret: 25 okt 09, 23:00
Endret av: Costanza

Jeg er enig med deg i det A.Scheie. Jeg har en veldig ustrategisk plass selv som gjør at jeg får trafikk med mer enn 20-30 personer som skal forbi plassen min og hjem hver kamp. Det begynner gjerne rundt 80 minutter allerede. Men jeg har blitt vant til det, og nå irriterer jeg meg bare de gangene de stanser opp og faktisk står i veien for oss som skal se.

Men mener likefullt det skal være lov å gå akkurat når man vil, så lenge man altså smyger seg ut uten at man står lenge i veien for andre.

Når kampene er avgjort, så hender det selv at jeg går 2-3 min før slutt for å slippe verste trafikken. Jeg har tross alt 12 mil reisevei til hver kamp, og vil gjerne være hjemme før midnatt...


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 25 okt 09, 23:26

Hehe... Ser den. Tror ikke dette er noe å gjøre noe med uansett... Jeg velger heller å se på det slik at det å gå før slutt eller ikke er et valg den enkelte får ta... Men alle valg har konsekvenser... Konsekvensene av å bli er at man må stå i kø. Konsekvensene av å gå tidlig er at man får tåle å høre noen slengbemerkninger...  Verre er det vel ikke..? Laughing

Når det er sagt, har jeg mer forståelse for at en som har 12 mil reisevei drar litt tidligere enn at en fra Lilseby eller Gressvk må komme seg litt raskere hjem.

Til slutt: Et tips hvis du skal i retning Oslo: Parker ved Biblioteket. Der er det alltid ledige plasser, og etter kamp går man raskt på kråkerøysiden og krysser elva ved Kråkerøybroa. Da er det bare å sette seg i bilen, gjennom St.Croix og man er halvveis til Råde før køen starter. Det har funka hver gang jeg har gjort det ihvertfall, til og med når man sitter hele kampen ut. Men er kanskje litt sent  i sesongen å komme med det tipset nå....

---------------------------

God bedring, Dagfinn!


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 25 okt 09, 23:53

min svigerfra var med meg på kampe, og til og med han greide å sitte til kampen var over.

Og han er fra MOSS. Det sier bare litt.

 

Seff forstår jeg dem som har noe viktig eller har lang vei hjem.

Det har hendt at jeg har ddratt tidlig pga jobb og andre ting. Men 2-3 tusen mennesker hver kamp?


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 25 okt 09, 23:56

Folk gidder ikke kø, rett og slett.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 25 okt 09, 23:59

men den køen over brua tar meg faktisk 5 min. er det så ille?


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 26 okt 09, 00:45

Opprinnelig postet av Plankehue
men den køen over brua tar meg faktisk 5 min. er det så ille?

Har du med deg egen bru? Blir man igjen å hyller laget i noen ekstra minutter så tar det brått fem minutter med kø bare for å komme på selve brua. En gang var det noen av oss som gikk over Kråkerøybrua, og et par som gikk over gangbrua - for å møtes på torget. De som gikk over gangbrua brukte omtrent like lang tid!

Noe av problemet kunne ha vært fjernet om ikke altfor mange stopper opp like etter brua for å begynne å prate og generelt bare stå og kope. Hadde disse spredt seg, så hadde det vært en jevn strøm over brua.


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 26 okt 09, 02:12

Opprinnelig postet av FFK1903

Opprinnelig postet av Plankehue
men den køen over brua tar meg faktisk 5 min. er det så ille?

Har du med deg egen bru?

 

Nop, jeg pleier alltid å bli igjenn 5 min etter alle har gått og hylle guttane ;)

Jeg syns bare ikke det tar så ille lang tid.

kansje jeg bare ikke registerer tiden Tongue out


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 26 okt 09, 08:24

Du registrerer nok ikke tiden nei. Står man igjen fem minutter bruker man ca tjue minutter fra du går fra stadion til du er på andre siden av gangbrua. Dette har jeg prøvd så mange ganger nå, så det vet jeg. Det går omtrent akkurat like fort/sakte å gå den lange omveien om Kråkerøybrua.

Går man derimot 2-3 minutter før kampslutt slipper man å stå i kø.

Går man i det dommeren blåser i fløyta tar det brått fem-ti minutter ekstra. Dette avhenger selvsagt av hvor man sitter på stadion.

Jeg gleder meg til den nye brua er ferdig siden jeg parkerer i området rundt NTP og Brynildsen fabrikker. Men den skulle vel stå ferdig 1. november 2010 mener jeg. Altså ennå en sesong uten en ekstra bru. Fantastisk. Etter 2010-sesongen har FFK spilt FIRE sesonger på ny stadion med helt horrible muligheter for publikum til å komme seg raskt over til sentrum. Ikke rart at folk går før kampslutt, det gjør jeg til tider selv også. Det kommer jeg også til å fortsette med.


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 26 okt 09, 19:11

Det er ikke så ille langt rundt kråkerøybrua.   Eneste problemet er idiotene som ikke klarer å tenke seg om og kjører fra stadion på veien nede ved brygga hvor det går masse folk. Det er utrolig at folk ikke kan gå 500m. Greit nok om du er litt skrøpelig til beins, men i bilene som kjører helt fra stadion  sitter det mest folk som lett kunne gått. (det er masser av muligheter i sentrum F.eks gratis i det nærmeste parkeringshuset)      Og hvis du først har funnet ut at 500m er for langt  kjør for guds skyld den normale veien.

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 26 okt 09, 20:52

Opprinnelig postet av tgtgtgtg

Det er ikke så ille langt rundt kråkerøybrua.   Eneste problemet er idiotene som ikke klarer å tenke seg om og kjører fra stadion på veien nede ved brygga hvor det går masse folk. Det er utrolig at folk ikke kan gå 500m. Greit nok om du er litt skrøpelig til beins, men i bilene som kjører helt fra stadion  sitter det mest folk som lett kunne gått. (det er masser av muligheter i sentrum F.eks gratis i det nærmeste parkeringshuset)      Og hvis du først har funnet ut at 500m er for langt  kjør for guds skyld den normale veien.

Hva i alle dager er problemet med at det kjører noen biler der nede? Er veien bygd for fotgjengere eller biler? Så mange er det ikke som går der, at ikke de klarer å gå på den ENE siden av veien! Er det noen som skulle vært irritert er det de som kjører der, men må kjøre i 5 km/t fordi noen egoister må gå MIDT i veien....


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 26 okt 09, 21:00

Opprinnelig postet av tgtgtgtg

 Det er utrolig at folk ikke kan gå 500m. Greit nok om du er litt skrøpelig til beins, men i bilene som kjører helt fra stadion  sitter det mest folk som lett kunne gått.

Hvordan vet du om hvem som lett kunne ha gått og hvem som ikke kunne ha gått ? Det er ikke allting som synes så lett, du kan nok ikke se at undertegnede har protese i både hoft og kne og ankel. Men jeg merker det når jeg går lange strekninger. Jeg parkerer oppe ved drosjetråkka, og kjører gjennom Storgata som regel når jeg skal hjem.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 26 okt 09, 21:13

Nei Nei det er dette med veivalget hvorfor kjøre på det som blir en gangvei når det er en fin vei like ovenfor. Når man i tilleg er utålmodig så er det lett å irritere seg.  Det er ikke snakk om å kjøre ut. det er snakk om den lille Grusveien som går nesten på brygga.   

Det kan umulig være flere flere hundre biler med funksjonshemmede.   Det er ikke så vanskelig for oss "normale" å gå littegrann.  Tenker det ville hjulpet på traffikken.

Har selv vært med handikappede på stadion og skjønner at mange ikke kan gå

 

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3