Husk meg
Brukernavn
Passord

Dominic, arbeidstillatelse og rot i FFK-ledelsen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Gofoten

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 05
Innlegg: 207

Lagt til: 25 okt 09, 21:08

Nok en gang viser FFK-ledelsen seg fra sin sanne side. Det viser seg nå at Dominic Adiyah ikke har arbeidstillatelse og føyer seg inn i rekken av de som har spilt ulovlig i tippeligaen denne sesongen!

Hvordan er dette mulig? Nok en gang viser inkompetansen seg. Etter at plassen er sikret i kvalikken, må det nå en stor opprydning til i klubben, både på sportslig plan og i ledelsen.

 

PS. Ikke spør om link. Bare vent....

---------------------------

"We play with 2 stoppers and 3 spisses." - Nils Arne Eggen

"Jeg er kjempefornøyd med dommerne i år, de gjør såpass mange feil at vi har noe å diskutere." - Svein Matta Mathisen


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 25 okt 09, 21:11

Nå fikk vel Dominic arbeidstillatelse i august/september i fjor. Gjelder den ikke for et år av gangen eller måtte han fornye den ved nyttår? Hvis den gjelder for et år av gangen har han ihvertfall ikke spilt ulovlig.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Gofoten

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 05
Innlegg: 207

Lagt til: 25 okt 09, 21:15

I tillegg lovte ledelsen i FFK at de skulle skaffe kona til Wallace oppholdstillatelse i Norge. Hvor tror dere henne er nå? Joda, hun er fortsatt i Moldova. 

---------------------------

"We play with 2 stoppers and 3 spisses." - Nils Arne Eggen

"Jeg er kjempefornøyd med dommerne i år, de gjør såpass mange feil at vi har noe å diskutere." - Svein Matta Mathisen


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 25 okt 09, 21:45

Opprinnelig postet av Gofoten

I tillegg lovte ledelsen i FFK at de skulle skaffe kona til Wallace oppholdstillatelse i Norge. Hvor tror dere henne er nå? Joda, hun er fortsatt i Moldova. 

Og jeg skammer meg over den håpløse restriktive, antagonistiske politikke vi benytter oss av når det gjelder oppholdstillatelse her i landet.

Akkurat som om det er så jævlig viktig at Wallace ikke får hit kona fra Moldova, av alle steder. Her får nordmenn lov til å importere thai-jenter og filippinere i stor skala, mens en som jobber her ikke skal få ha kona her. Helt vilt.


bob page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 25 okt 09, 22:44

Opprinnelig postet av Asgeir

Og jeg skammer meg over den håpløse restriktive, antagonistiske politikke vi benytter oss av når det gjelder oppholdstillatelse her i landet.

Akkurat som om det er så jævlig viktig at Wallace ikke får hit kona fra Moldova, av alle steder. Her får nordmenn lov til å importere thai-jenter og filippinere i stor skala, mens en som jobber her ikke skal få ha kona her. Helt vilt.

Det skytset der bør du vel rette mot regjeringa, og ikke FFK....

---------------------------

Adecco 2010 ?


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 25 okt 09, 22:51

Kan vi ikke bare legge ned hele klubben? Er så dritt lei nå...

---------------------------

Fredd


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 26 okt 09, 08:20

Opprinnelig postet av Fredd

Kan vi ikke bare legge ned hele klubben? Er så dritt lei nå...

Det er en langt bedre løsning at du trekker deg som supporter, slutter å se ffk og slutter å skrive om dem.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


becks723

Juniorspiller
Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 145

Lagt til: 26 okt 09, 22:51

Direkte skremmende... har gått en del rykter om det de siste dagene, hvis dette stemmer... hva skjer da?

http://www.demokraten.no/ffk/article4667307.ece


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 okt 09, 22:59
Endret: 26 okt 09, 23:01
Endret av: Holters

Får ikke fornyet den, da forbundet mener at Adiyiah ikke kvalifiserer sportslig.

Arbeids- og oppholdstillatelsen gikk vel ut i månedskiftet august/september omtrent.

FFK brukte ham sist i juli, så det bør gå greit mtp. eventuell straff.

Neppe tilfeldig at FFK slapp ham én måned tidligere til U20-mesterskapet enn de trengte.

At Dominic Adiyiah blir solgt, det er det vel ikke lenger noen som tviler på?

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 26 okt 09, 23:16

Når man trodde at bunnen var nådd for ledelsen i klubben så får man dette. Hva var vitsen med ikke å søke ny arbeidstillatelse? Her var man tydeligvis også vært klar over det, så det her er jo nesten bokstavelig talt snakk om å skyte seg selv i foten. Virker jo som om beskyldningene om en muldvarp i FFK er underdrevet. Man skulle tro det var snakk om en betalt sabotør...

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 27 okt 09, 07:59

Opprinnelig postet av Holters

Får ikke fornyet den, da forbundet mener at Adiyiah ikke kvalifiserer sportslig.

Det er en interessant betraktning fra forbundet. Dersom det han viste i U20-mesterskapet ikke kvalifiserer til å få oppholdstillatelse til å spille fotball i Norge, foreslår jeg at forbundet går inn for å legge ned norsk fotball omgående...

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 27 okt 09, 08:25

Opprinnelig postet av denialsander

Det er en interessant betraktning fra forbundet. Dersom det han viste i U20-mesterskapet ikke kvalifiserer til å få oppholdstillatelse til å spille fotball i Norge, foreslår jeg at forbundet går inn for å legge ned norsk fotball omgående...

Stussa på det samme selv. Men denne avgjørelsen er vel tatt før u20vm, og da kunne jo saken diskuteres.

Men betyr det at Lala forsvinner også? Hvis ikke Dominic fikk arbeidstillatelse, så får vel ikke Lala heller?


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 27 okt 09, 09:08

Opprinnelig postet av thorsen

Opprinnelig postet av denialsander

Det er en interessant betraktning fra forbundet. Dersom det han viste i U20-mesterskapet ikke kvalifiserer til å få oppholdstillatelse til å spille fotball i Norge, foreslår jeg at forbundet går inn for å legge ned norsk fotball omgående...

Stussa på det samme selv. Men denne avgjørelsen er vel tatt før u20vm, og da kunne jo saken diskuteres.

Men betyr det at Lala forsvinner også? Hvis ikke Dominic fikk arbeidstillatelse, så får vel ikke Lala heller?


Nå går vell dette heller på antall A lags kamper under kategorien Toppfotball i Norge og ikke nøyaktig hvor god han er da dette er skjønsmessig. Det er heller ikke forbundet som har satt denne regelen men staten Norge. Hvis jeg ikke husker feil må man spille minst 50% av kampene på A lags nivå hvis man er utenfor EØS for å få arbeidstillatelse.

Ganske sikker på at dette er riktig, bare usikker på prosenten.

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 27 okt 09, 09:15

Joda var riktig det!

http://www.udi.no/templates/Page.aspx?id=10248

Derfor har han fått et år tillatelse:

Opprinnelig postet av NFF
Politiet kan, hvis det er fremlagt anbefaling fra Norges Fotballforbund (NFF), gi en foreløpig tillatelse til å tiltre arbeidet. Utlendingsdirektoratet (UDI) avgjør deretter selve søknaden om arbeidstillatelse.


Derfor får han ikke tillatelse igjen:

Opprinnelig postet av NFF
Det kreves også en viss aktivitet på laget arbeidstillatelsen er knyttet til. Spilleren må som hovedregel spille minst halvparten av de obligatoriske kampene førstelaget spiller i det året utøveren har arbeidskontrakt, forutsatt at utøveren er skadefri og tilgjengelig for spill.

Dersom spilleren ikke har spilt minst halvparten av kampene, kan dette tilsi at utøveren ikke lenger oppfyller vilkåret om heltidsarbeid og at søknaden om fornyelse må avslås.



Kan være jeg som misforstår også.

 

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 27 okt 09, 09:26

Her mener jeg det ikke tas hensyn. Dominic har vært mye utilgjengelig på grunn av landslagsspill og er en ung spiller. Jeg regner meg ta det søkes om en ny tillatelse.

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 27 okt 09, 09:33

Opprinnelig postet av Dokka

Her mener jeg det ikke tas hensyn. Dominic har vært mye utilgjengelig på grunn av landslagsspill og er en ung spiller. Jeg regner meg ta det søkes om en ny tillatelse.


Hvis det er det som er tilfelle må FFK dokumentere at vi kommer til å bruke han aktivt fremover, og han må ha en styrkende effekt på laget for at vilkårene skal være oppfylt.


Opprinnelig postet av NFF
Ved vurderingen vektlegges årsaken til manglende aktivitet og deretter sannsynligheten for at utøveren, ut fra de foreliggende opplysningene, vil oppfylle kravet i fremtiden.

Opprinnelig postet av NFF
NFF ber klubben dokumentere spillerens kompetanse ved blant annet å sende inn spillerens merittliste, samt dokumentasjon på hvilke klubber og landslagskamper spilleren tidligere har spilt. Dette er for å kunne dokumentere at spilleren er god nok til å kunne gå inn og forsterke førstelaget. NFF bygger sin vurdering av spillerens kompetanse i stor grad på dokumentasjonen og redegjørelsen fra klubben.

Klubbene bes også redegjøre for hvorfor og hvordan de anser denne spilleren som absolutt nødvendig for virksomheten.

 

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 27 okt 09, 11:48

Nå gikk vel Dominic skadet i en preiode, si han gikk glipp av 2-4 kamper. I tillegg har han vært uaktuell i minst 14 kamper pga lansdlagsoppdrag. Tar man med de kampene han har vært innpå, 4 kamper, bør det da ikke være noe problem å få nye arbeidstillatelse?


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 27 okt 09, 12:14

Opprinnelig postet av Holters

Får ikke fornyet den, da forbundet mener at Adiyiah ikke kvalifiserer sportslig.

Verdens for tiden beste 20-åring kvalifiserer ikke sportslig for FFK og TL.

Greit, sånn er reglene. Men du verden.

Kanskje det hadde vært riktigere å si det omvendt? TL (og FFK) kvalifiserer ikke sportslig for verdens beste 20-åring.

Det hørtes da mer rimelig ut.

---------------------------

Alt og ingenting er like umulig,
resten er innen rekkevidde.


Bærra

Juniorspiller
Ble medlem: 15 aug 08
Innlegg: 116

Lagt til: 27 okt 09, 16:30

Gidder ikke å lese at ting ikke er i orden lenger! Hva slags ledelse er det vi har??? Lær dere reglene!

NÅ MÅ DET VEL SNART VÆRE SLUTT???????


ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04
Innlegg: 327

Lagt til: 27 okt 09, 16:43

Opprinnelig postet av Fredd

Kan vi ikke bare legge ned hele klubben? Er så dritt lei nå...

heehe, gjorde dagen min..



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3