Husk meg
Brukernavn
Passord

Før, under og etter kamp: Lyn - FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 9 9

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 01 nov 09, 22:14

Opprinnelig postet av Lyn for alltid

Det er greit å være supporter, men et lite snev av objektivitet må man kunne forvente, Supremes!

Jo jo, sant det... Kun minimale marginer gjorde at Lyn ikke vant 6-5.Laughing

 

T - R - O - L - L

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 01 nov 09, 22:40

skal vel si meg enig med lyn supporteren at det ikke var en 5-0 kamp. men at vi var det beste laget er det vel ingen tvil om. keeperen ble korrekt utvist.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 01 nov 09, 23:30

Noen som vet hvorfor ikke Kvisvik satt på benken idag?


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 01 nov 09, 23:50
Endret: 01 nov 09, 23:54
Endret av: Jens G Best

 

"Kenny Stamatopoulos fikk rødt kort etter at han som bakerste mann felte Amin Askar. Det påfølgende straffesparket satte Daniel Wass lett bak debutant Tarjei Omenaas."

 

Hmmm... ett stykk kreativ referering i Dagsavisen ;-)

http://www.dagsavisen.no/sport/article449532.ece

 

---------------------------

Svaberget for alltid!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 01 nov 09, 23:51

Nei, det kan man lure på egentlig.

Personlig tipper jeg at han feks er småskadet eller sjuk, men hvis det er av sportslige grunner betyr det at han er ferdig i klubben tror jeg. Rart at ingen (myself included) har kommentert eller nevnt dette. Jeg har hvertfall ikke fått det med meg hvis det har blitt nevnt.

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 01 nov 09, 23:53

Opprinnelig postet av Jens G Best

http://www.dagsavisen.no/sport/article449532.ece

http://www.dagsavisen.no/sport/article449532.ece

Bare rettet på linken. Moderator får gjerne slette mitt innlegg hvis ønskelig.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 01 nov 09, 23:54

At han er ferdig i klubben er jo rimelig sikkert. Det kan jo også tenkes han ikke er veldig fornøyd med å ikke få spille  når Mathias var ute....


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 01 nov 09, 23:59
Endret: 02 nov 09, 00:00
Endret av: Jens G Best

Thanks!

Nå er linken korrekt i mitt innlegg også.

Den samme artikkelen avsluttes forøvrig med:

"Også søndagens motstander går spennende dager i møte. Fredrikstad må gjennom minst to kvalifiseringskamper for å overleve i eliteserien."

Vel... 1 + 2 er nå rimelig sikkert 3 kamper vel? Wink


---------------------------

Svaberget for alltid!


bob page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 02 nov 09, 00:10

Opprinnelig postet av scheien

skal vel si meg enig med lyn supporteren at det ikke var en 5-0 kamp. men at vi var det beste laget er det vel ingen tvil om. keeperen ble korrekt utvist.

 

Hva mener du med at det ikke var en 0-5 kamp ? Trodde vi vant 0-5, men så feil kan man ta...

---------------------------

FFK og Sarp 08 i Tippeligaen 2011


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 02 nov 09, 09:54

Det var jo en forholdsvis jevn kamp da.

Den største forskjellen var vel at der Lyn angriperene virra rundt og dribla mot ett bra forsvar, så scåra normalt ineffektive FFK'ere mot ett tafatt forsvar 5 ganger. Banespillmessig var vi vel ikke veldig mye bedre enn Lyn.

Er vel ikke så rart når hverken av lagene hadde noe å spille for.

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 02 nov 09, 14:11

Moro at dere ikke tok ironien til Lyn kællen.Smile Hadde hvertfall forventa at Plankekæll skulle ta den, ettersom han er så flink til å passe på andre som ikke skjønner ironiSmile


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 02 nov 09, 14:20

De som imponerte meg mest i denne kampen var Wass, Askar, Valencia og Ophaug.

Det var hyggelig å se at en litt utrent Valencia var mer hardtarbeidende enn på lenge og hadde mange fine innlegg og dragninger på kant. Tydelig at potensialet er der ennå.

Aller mest hyggelig var det å se pasningskvaliteten til Daniel Wass, han tredde igjennom med teknisk glimrende pasninger gang på gang, timingen var også bra. Han kan jo bli den som slår igjennom Andersson til året. Dette gjorde han bra i en kamp der han fikk unormalt god tid, mot spillere som virket mer eller mindre umotiverte, og i en kamp som ikke betydde noe. Derfor er det vanskelig å si hvor bra Wass virkelig vil være i en viktig TL-kamp. Oppløftende var det uansett av en spiller som spilte i en uvant posisjon.

Hvor var PIroija i denne kampen? Det tenkte sikkert ingen på da Ophaug hadde full kontroll. Denne mannen har vært solid for FFK, noe som er imponerende med tanke på skaden hans. En viktig jernmann!

Askar må bare fortsette der han slapp. Dette fremstår som et bedre og bedre kjøp for hver kamp som går.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 02 nov 09, 14:24

Jeg syns Askar var vår beste i går! Han har heva seg veldig etter at Tom kom, selvom han er hakkekylling på treningsfeltet i følge noen..

Synes også at Gashi var god i går, overraskende gode pasninger fra den kanten. Han jobba jo også bra som vanlig.

Wass var også god ja, hadde litt lavere skuldre i går, enn i debuten mot RBK..

Valencia har som jeg sa i går FFKs klart beste innleggsfot, noe han viste i går også.. Kommer han i form, kan han bli meget nyttig på høyrekanten neste år..


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 02 nov 09, 14:33

Enig i alt du skriver her ffkmucf. Wass kom inn i klubben på verst tenkelige tidpunkt og fikk den verste debuten ever. I dag fikk han vist noe av det som gjør ham til en dansk u-landslagsspiller.

Gashi overrasket meg positivt med pasninger han aldri har slått tidligere i FFK. Spesielt med tanke på når han nærmer seg 16-meteren med ballen i bena, titte ned, drible, locked on target, men hva skjer?! Pasning ut til ledig spiller på siden? Smile

For ikke å snakke om det digge innlegget til Askar før straffen.

Valencia imponerer også med sykt vemmelige innlegg på dødball (i hjemmekampene så langt som jeg kan huske).

Det at noen gjør det bedre under Nordlie tror jeg har å gjøre med at han har klarere retningslinjer og enkle budskap.

En enkel rolle frigjør energi til arbeidsoppgavene. En klar tanke er motiverende.

Et kompleks og sofistikert opplegg kan tappe spillerne for energi og motivasjon da de må tenke for mye. På dette området har FFK kanskje Norges beste trener.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 02 nov 09, 14:39

Opprinnelig postet av Shadar

Gashi overrasket meg positivt med pasninger han aldri har slått tidligere i FFK. Spesielt med tanke på når han nærmer seg 16-meteren med ballen i bena, titte ned, drible, locked on target, men hva skjer?! Pasning ut til ledig spiller på siden? Smile

Det sjokkerte meg også jaSmile hadde virkelig trudd at han skulle drible seg bort i motspiller eller fyre av et svakt skudd, men i går imponerte han med overblikk og treffsikkerhet..

Mulig det hadde noe med svak motstand å gjøre, presset var jo ikke hardt.. Men uansett en god kamp av Gashi..


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 02 nov 09, 15:16

Opprinnelig postet av ffkmufc

Moro at dere ikke tok ironien til Lyn kællen.Smile Hadde hvertfall forventa at Plankekæll skulle ta den, ettersom han er så flink til å passe på andre som ikke skjønner ironiSmile

Jeg tok den ikke med en gang nei. Men skjønte jo etterhvert at det bare var tøys. Jeg burde vel kanskje kommet med en kommentar, men lot det være. Det hele kokte bort i kålen.

Jeg har vel "passet på andre" en gang tror jeg. Selv om jeg påpekte overfor Bob Page(?) at Arne Ball hadde det litt gøy her inne gjør ikke det meg til "mannen som skjønner alt". Wink

 


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 02 nov 09, 17:27

Smått surrealistisk å sitte på en stadion som tar godt over 20 000 og være en av rundt 2200. Kudos til Lyn-supporterne. De var kanskje nok til å spleise på én pizza etter kampen, men de holdt i hvert fall ut hele kampen og skapte smålatter på tribunen da de satte i gang sitt ironiske/sarkastiske show ved å juble for alt og ingenting.

Gøy var det også å se Czwartek score, og gøyal var vedkommende som styrte høytaleranlegget på t-banestasjonen ved Ullevaal som skreik "rød og hvite er de beste" da vi gikk av t-banen :o)

I følge VG skapte vi tolv sjanser mot Lyn. Kan ikke huske så mange, men hvis det stemmer så produserte vi rundt 30-35 sjanser mot Lyn over to kamper. Smått utrolig :o)


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 02 nov 09, 17:40

Vi hadde 13-14 sjanser.


Lyn for alltid

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 feb 04
Innlegg: 14

Lagt til: 03 nov 09, 11:17

Opprinnelig postet av ffkmufc

Moro at dere ikke tok ironien til Lyn kællen.Smile Hadde hvertfall forventa at Plankekæll skulle ta den, ettersom han er så flink til å passe på andre som ikke skjønner ironiSmile

 

Ironi? Wink

Uansett, veldig hyggelig å ta noen øl med FFK-gjengen på Dolly Dimple før kampen. Gjensidig respekt og hyggelig samvær, slik det skal være mellom supportere utenfor stadion. Det er også derfor jeg håper dere blir med oss ned. Bortekamp i Fredrikstad er årets høydepunkt på bortebane. Hyggelige mennesker, mange fine utesteder og kort vei til stadion.

Det er ikke mange steder bortesupporterne føler seg så velkommen som i Fredrikstad.

Som dere sikkert skjønte hadde vi hverken forhåpninger om seier eller noen spesielt verdig avslutning fra de 11 i rød-hvitt på banen. Derfor tok vi det helt ut med humor på tribunen. Sang sangene til gamle spillere, feiret på feil tidspunkt (assistentdommeren foran oss virket litt rådvill innimellom...), og ropte "Rykker ned" til dere. Ikke vondt ment ...

 



Flat Trådet Nøstet
Side 9 av 9 9

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24