Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: FFK - Sarpsborg (1. playoffkamp)

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 14 6

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 28 okt 09, 16:01

Det kan jo være at UEFA gir NFF dispensasjon. Regner med at grunnen til at de har regelen er at Champions League sine sponsorer har krevd det, og da fordi konkurrerende kamper går ut over TV-tallene (og dermed reklameeksponeringen for sponsorene). Da skal det vel ikke by på problemer at en kamp som vel bare vekker større interesse i ett norsk fylke spilles samme kveld, skulle jeg tro.

Et bedre argument for ikke å spille onsdag er det sarpingene selv som har kommet med - onsdagskamp vil bety at de har større grunn til å hvile spillere mot Haugesund på søndag, noe som er feil overfor de andre opprykkskandidatene. Det hensynet taler klart for lørdagskamp.

Vårt eneste dugende argument er spillere som antagelig blir innkalt til landslagsoppdrag. Når det er sagt ville jeg håpet Raio hadde sagt til landslaget at sorry, denne gangen prioriterer jeg klubben. Tross alt skal Estland bare spille treningskamp.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 28 okt 09, 16:09

Hvorfor kan de ikke spille på torsdag 5 november? Ingen CL kamper da


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 28 okt 09, 17:32

Hvorfor kan vi ikke bare spille på lørdag?! Det er jo ikke denne kampen som er problemet, men eventuelt de to siste.

Da hjelper det aldri så mye om vår kamp går på onsdag og den andre kampen på lørdag. Tragisk om vi skal bli snytt for en skikkelig fest ved at denne spilles like etter jobb på onsdag... 

Vi kan ikke regne med at noen av Adeccolagene vil spille bare 3 dager etter en meget viktig kamp for opprykk! 

Uansett er det bare Celso Borges vi bør miste, og han vil vi uansett miste i 1 kamp. De andre kan holde seg hjemme. 

Her håper jeg FFK må føye seg og at vi spiller på lørdag! Uansett burde en avklaring vært klar nå!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 28 okt 09, 17:39

Denne kampen blir nok ingen fest, tror heller det blir en tøff vanskelig og tett kamp der nervene ligger langt uttapå. Og det viktige er at FFK har flest mulig av de beste spillerne tilgjengelig for å overleve i tippeligaen.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 28 okt 09, 18:53

Jeg håper at dette blir en kamp lik cupfinalen mot Sandefjord. Det hadde vært behagelig å slippe nervene hele kampen.


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 28 okt 09, 19:02

Opprinnelig postet av Shadar

Jeg håper at dette blir en kamp lik cupfinalen mot Sandefjord. Det hadde vært behagelig å slippe nervene hele kampen.



Tror ikke det er så dumt å satse +4 mål i kampen nei...

Ikke fordi jeg tror vi vinner mye men fordi begge FFK er et angrepsvillig lag på stadion mot et "enklere" forsvar, samt at Sarpsborg har alt å vinne og kommer til å satse på kontringer.

Nå tapte jeg på ALLE lappene mine i helga så du bør kanskje ikke følge rådet alikevell...

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 29 okt 09, 16:27

SMS fra FFK nå om at billettsalget starter i morgen 09:00 uansett om dato er klar eller ikke.

Dette medfører vel at de få dagene man har forkjøpsrett med sesongkort vet man ikke kamptidspunktet og om man jobber, er bortreist osv.

Vet jeg er i overkant pessimist og negativ nå, men jeg mener det er nok en svak avgjørelse av FFK å starte salget før kamptidspunkt er kjent.

---------------------------

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 29 okt 09, 16:29
Endret: 29 okt 09, 16:30
Endret av: Costanza

Opprinnelig postet av Planken

Vet jeg er i overkant pessimist og negativ nå, men jeg mener det er nok en svak avgjørelse av FFK å starte salget før kamptidspunkt er kjent.

Selv om jeg forstår at de ivrer etter å komme igang med salget, er dette en helt latterlig dårlig avgjørelse. Men da må i det minste forkjøpsretten også være der etter at kampdato og tidspunkt er offentliggjort.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 okt 09, 16:46

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 29 okt 09, 19:40

Jeg håper inderlig at kamptidspunktet blir klart i morgen. Drøyer det er det fort utsolgt før jeg vet om jeg kan komme meg hjem til kampen eller ikke ...

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 29 okt 09, 20:58

Hvorfor gjør FFK det de kan for å ødelegge rammene rundt denne kampen? Nå er det altså fredag de vil spille på! Har FFK noe imot Lørdagskamp? En fantastisk stemning i byen før kampen, selvfølgelig også etter. Nå blir det å haste ned på stadioen etter jobb, DERSOM man er så heldig å rekke det....

Kjære FFK, la dette bli en lørdagskamp. Gjerne klokken 18.00.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 29 okt 09, 21:02
Endret: 29 okt 09, 21:05
Endret av: Holters

Hørte Fredag, Mandag og Torsdag (?) for litt siden. Usikker.

Det gjør at Borges kan dra én dag senere, og dermed rekker de to første kvalkampene.

Gardar og Piiroja holdes trolig igjen.

Mens Thomassen sendes avgårde én dag senere.

Alt i alt betyr denne kabalen at det bare er Borges som mister en kamp.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


ika

Bedriftsspiller
Ble medlem: 29 okt 09
Innlegg: 14

Lagt til: 29 okt 09, 21:31

Tror denne kampen kan bli vanskeligere enn mange tror. For Sarpsborg 08 er det trolig en fordel med en kamp, ettersom toppnivået deres kanskje er det høyeste i Adeccoliagen. Spissparet Hoås og Wiig er på samme måte kanskje det beste spissparet som har vært i serien på lenge, og laget har flere som, i likhet med nevnte Hoås, er sugne på å vise seg fram som tidligere FFK-spillere.

Og som signaturen sier:

 

---------------------------

Fotball er fotball


Acromion

A-lagspiller

Ble medlem: 05 jun 04
Innlegg: 292

Lagt til: 29 okt 09, 21:37
Endret: 29 okt 09, 21:39
Endret av: Acromion

Bestefaren min spilte for Sarpsborg før han gikk til Lyn...

Hadde han fortsatt levd, ville han nok vært fortvilet over at jeg holder med FFK de neste par ukene! Når var det vi møtte sarpsborg i cupen sist? Midten av 90-tallet? Vi gikk videre på straffer. Bestis ved siden av meg var irritert over at jeg sto oppreist under straffekonken. Laughing

Bare en liten digresjon. Håper jeg er ønsket i Plankehaugen fortsatt, uansett resultater fremover.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 29 okt 09, 21:42

Jeg tror vi kommer til å presse uten å få mål, men at Sarp kommer til å score på de sjangsene de får.

 

 


Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03
Innlegg: 161

Lagt til: 29 okt 09, 21:48

Har sett Sarpsborg 7-8 ganger i år og må si at spissparet Hoås og Wiig til tider har imponert . Frykter spesielt Øyvind Hoås som jeg synes har holdt en god standard i de siste matchene, Martin Wiig synes jeg derimot har hatt en dalende kurve hva form angår. I tillegg til disse to har keeper Joachim Heier stått veldig bra, meget god kamp sist mot HamKam.

Øyvind Hoås scoret det siste målet på Holmen, og det første på den nye stadio'n, kan han også være mannen som sender FFK ned i Adecco'n? Tror og håper dog at vi drar det i land da vi totalt sett har et mye bedre lag. MEN, det blir skummelt......


ika

Bedriftsspiller
Ble medlem: 29 okt 09
Innlegg: 14

Lagt til: 29 okt 09, 22:03
Endret: 29 okt 09, 22:04
Endret av: ika

Opprinnelig postet av Acromion

Bestefaren min spilte for Sarpsborg før han gikk til Lyn...

Hadde han fortsatt levd, ville han nok vært fortvilet over at jeg holder med FFK de neste par ukene! Når var det vi møtte sarpsborg i cupen sist? Midten av 90-tallet? Vi gikk videre på straffer. Bestis ved siden av meg var irritert over at jeg sto oppreist under straffekonken. Laughing

Bare en liten digresjon. Håper jeg er ønsket i Plankehaugen fortsatt, uansett resultater fremover.

 

Hehe, morsom historie. Tror mange hadde vært overrasket over at Sarpsborg skulle spille kvalifisering mot FFK i 2009. Hadde noen sagt det er noen år tilbake hadde man nok trodd man ikke var til stede. Dette må være det første "derbyet" mellom disse to lagene på aldri så lenge.

Lukter skikkelig sjel og gamledager av disse oppgjørene, dog skulle jeg helst sett det var en cupkamp istedenfor en helt avgjørende kamp for videre eliteseriespill. Mange i Sarpsborg i dag er jo FFK-tilhengere, så for dem blir det ekstra rart. Dette blir et skikkelig østfoldsk lokaloppgjør med nerve og spenning. Det er helt sikkert.

---------------------------

Fotball er fotball


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 okt 09, 22:12

Sist gang FFK møte Sarpsnorg var seriesamenheng i midten av 70 tallet.

I cupen møtte vi dem tidelig på 80 tallet.

Er det noen som husker hva resultatene ble og hvem scoret?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 29 okt 09, 22:14

Vel, ikke helt riktig...

I toppseriesammenheng stemmer det, men jeg husker nå noen herlige oppgjør på 90-tallet også.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 okt 09, 22:21
Endret: 29 okt 09, 22:22
Endret av: Patrioten

Du husker bra.

Det var i 1994 og Andy Kildner scoret vinnermålet. Da spilte vi i 2.div.

Målet som kanskje huskes best kom hjemme mot Sarspborg 16. mai. Det var god gammel fotballstemning i byen, og over 4.300 mennesker møtte opp for å bivåne seriekampen på Stadion. For første gang på lang tid måtte speakeren be folk om "å trekke sammen". Først to minutter før slutt kom kampens eneste scoring da Kilner headet et innlegg i mål og nesten laget hull i nettet.

Tatt fra ffksupporter.net



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 14 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24