Husk meg
Brukernavn
Passord

Abgar Barsoms oppførsel på banen, slike spillere vi vil ha?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Sulla

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 30 okt 09, 13:16

Jonna skaden var utvilsomt uflaks, og bør sees som en enkeltepisode. Det jeg først og fremst reagerer på ved Abbe er hans velutviklede evne til å trille ut av stadion og bli liggende i ti minutter med verdens største smerter, straks han får en kakk på hælen. Dette kombinert med hans evne til selv å spille ganske stygt.

Skal man gi juling får man jammen tåle litt juling også, og ikke dra en Ramovic light hele tiden.

---------------------------

It is proof of a bad cause when it is applauded by the mob. Seneca


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 30 okt 09, 14:21

De tre siste hjemmekampene Barsom har spillt har vi vunnet. Tror dere vi ville vunnet disse uten han?


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 30 okt 09, 23:10

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Faktisk så har jeg tilgode å se at Barsom går til med stygge taklinger. Det må da være lov med kroppskontakt. Norsk fotball er fysisk, og hvis vi ikke har noen som tør og gå til i kroppen på motspillere...vel da fortsetter vi å tape kamper. Raijo er jo ikke akkurat så lite fysisk i sine taklinger han heller, men tror kanskje det kan ligge en ubevisst jantelov i at Barsom får denne kritikken og ikke Rajio.

Kan være enig i at Barsom har blitt en figur det har blitt lett å slenge dritt om. Mens Rajo på den annen side er nærmest hellig.

Når du sier at norsk fotball er fysisk, så er jeg enig i den forstand at norsk fotball ikke er spesielt teknisk. En spiller som faktisk kan behandle en ball utemerker seg umiddelbart. Men sammenligner man med Championship, eller Serie A, så er ikke TL så fryktinngytende tøff rent fysisk heller. Piiroja er vel en av de få spillerne i dagens TL som overhodet kunne tåle en mer voksen liga, hvis han bare hadde hatt litt mer ballkontroll.

Men det er jo noe av det søte med TL. Her behøver man ikke nødvendigvis å kunne løpe verken langt eller fort, om man bare kan slå en god pasning i blant (Kvisvik). Og man trenger ikke kunne sparke ball om man bare kan gå voksent til i taklingene (Piiroja). Og er man god nok til å kjefte fra seg så trenger man slett ikke være annet enn en patetisk jåledukke (Martin Andresen). På den annen side, man kan gjerne være både ung og aldri så lovende, hurtig, teknisk, i stand til å score mål og ikke minst være best når det gjelder - uten å bli funnet verdig en plass i TL (det er vel åpebart hvem jeg mener). Men det er klart, hvor avslørende ville det ikke være om man begynte å slippe til gode spillere her på berget?

Hva gjelder Barsom så herregud, la nå mannen få kjefte fra seg litt. Usportslige taklinger bør slås ned på i henhold til gjeldende regelverk, nok sagt om det. Så lenge Barsom spiller bra så er det godt at han får lov til det.

---------------------------

Alt og ingenting er like umulig,
resten er innen rekkevidde.


Al Terego

Bedriftsspiller
Ble medlem: 07 nov 09
Innlegg: 1

Lagt til: 07 nov 09, 19:16

Kanskje helt greit med nedrykk til Adecco når man kamp etter kamp aksepterer grisespill fra Abgar Barsom, tippeligaens desidert mest usympatiske og grisete spiller. Rett og slett en fare for motstanderne!

---------------------------

Al Terego


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 07 nov 09, 20:07

Greit nok at Barsom ikke er den mest sympatiske spilleren, men det er mange av de i Norge...f.eks Kippe, Hulsker etc....

Barsom er definitivt ikke noe verre enn de.


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 20:14

Opprinnelig postet av hasse33

Greit nok at Barsom ikke er den mest sympatiske spilleren, men det er mange av de i Norge...f.eks Kippe, Hulsker etc....

Barsom er definitivt ikke noe verre enn de.

Greit nok det.Men barsom er virkelig en spiller ffk bør kvitte seg med.Han hadde heller passet bedre som skuespillerSmile

 

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 11 nov 09, 14:04

Odd anmelder Barsom

Dette kommer altså fra et lag som klager på at straffen til Dokken var for streng..


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 11 nov 09, 14:11

Opprinnelig postet av Lemmy

Odd anmelder Barsom

Dette kommer altså fra et lag som klager på at straffen til Dokken var for streng..

 

Hahahaha... Er det mulig?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 11 nov 09, 14:12

Viktig å få med seg at de anmelder han til NFF. Ikke til politiet. Smile

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 11 nov 09, 14:17

Opprinnelig postet av hasse33

Greit nok at Barsom ikke er den mest sympatiske spilleren, men det er mange av de i Norge...f.eks Kippe, Hulsker etc....

Barsom er definitivt ikke noe verre enn de.

Liker ikke å ta en kanarifugl i forsvar, men synes faktisk ikke Kippe fortjener å nevnes i denne sammenhengen. Han er en gris, men han tåler som regel en smell også. Da er hans forhenværende stopperkollega, Vidar Riseth, et klarere eksempel. Full av grisespill og tjuvtriks, men samtidig med en smerteterskel som ville gjøre mange pinlig berørt.

Generelt kan man vel si, på halvgod engelsk; if you wanna give it out, you gotta take it as well.

 

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 11 nov 09, 14:21

Odd gjør vel max ut av denne saken for forsøke å få andre til å havne i et dårligere lys enn seg selv. Dokken-episoden, Kovacs-episoden, samt å ha landets mest udregelige trener gjør vel sitt til at de er det laget som blir best husket for usportsligheter denne sesongen.

 Men Barsom har virkelig forandret seg under sin tid i FFK. Første sesongen fremsto han som en gentleman, som var tydelig på hvor viktig det var at fotballspillere fremsto som gode eksempler for ungdommen, han ble respektert når mottok rødt kort på stadion og gikk i garderoben uten å protestere mot dommeren og han fikk masse sympati når han fikk en smell i hodet på briskeby og måten han taklet det på.


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 11 nov 09, 14:37

Opprinnelig postet av TheDude

Odd gjør vel max ut av denne saken for forsøke å få andre til å havne i et dårligere lys enn seg selv. Dokken-episoden, Kovacs-episoden, samt å ha landets mest udregelige trener gjør vel sitt til at de er det laget som blir best husket for usportsligheter denne sesongen.

 Men Barsom har virkelig forandret seg under sin tid i FFK. Første sesongen fremsto han som en gentleman, som var tydelig på hvor viktig det var at fotballspillere fremsto som gode eksempler for ungdommen, han ble respektert når mottok rødt kort på stadion og gikk i garderoben uten å protestere mot dommeren og han fikk masse sympati når han fikk en smell i hodet på briskeby og måten han taklet det på.

Problemet er at du ikke kommer noen vei med å være "gentleman" i norsk fotball. Og det har nok desverre Barsom skjønt. Dommerene sørger for å skape et klima utpå der som nesten alltid skaper dårlig stemning mellom laga.

Den desidert beste dømminga på stadion iår var han engelskmannen mot Poznan. Han gjorde vel en eller to feil (ett feil innkast og ett feil frispark, innkastet beklaga han), og det var nesten ikke aggresjon å spore på banen.

Her har norske dommere virkelig noe å lære, og jeg mener helt seriøst at dommerene må ta mye av skylda for at det er grisespill på norske fotballbaner.

De prioriterer ikke spillere som er gode med ball! De som er gode med ball får ikke brukt teknikken sin fordi de blir klipt ned til stadighet av sluggere, og hvis de skjermer ballen og blir dytta i ryggen så de faller over ballen, ja så vinker bare dommer spillet videre. Slike situasjoner blir det blåst for i HELE verden, bortsett fra i Norge, og det sier sitt.

Hvorfor skal vi se tre etterslengere fra gjestende lag, og når så vi svarer med en kontant takling, så blir vi belønna med gult kort? Det er ikke sånn det skal dømmes! I løpet av de første fem minuttene skal dommer signalisere hvor nivået ligger, og når han ikke gjør det, og er usikker og dømmer ujamnt, hvem kan forvente at det blir pent spill utpå der da?

Jeg kan ikke tenke meg at Barsom har *lyst* til å spille i norsk fotball nok en sesong. Det er så mye ufint spill og oppførsel utpå der at det kan ta lysta fra den mest ivrige fotballspiller.

Jeg har nylig vært i England og sett Stoke, Wolverhampton, Birmingham C, Manchester C, Sheff united og Newcastle, og i alle de tre kampene var det mye, mye lavere nivå på fysikkbruk enn det pleier å være i norge. Det var ikke bare at dommern la lista lavt, det var også at spillerene faktisk holdt igjen, stort sett. Det var innsats, joa, men ikke grisespill.

Og jeg konkluderer derfor med jeg pleier å konkludere med når det gjelder dømming i Norge: Norsk fotball vil stå på stedet hvil inntil forbundet begynner å fortelle dommerene hva de skal gjøre, og hvor lista skal ligge.


Noik

Knøttespiller
Ble medlem: 06 sep 09
Innlegg: 35

Lagt til: 11 nov 09, 16:54

Opprinnelig postet av TheDude

Odd..........samt å ha landets mest udregelige trener gjør vel sitt til at de er det laget som blir best husket for usportsligheter denne sesongen.

Og det smalt fra rette ræva..

---------------------------

Evig blå


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 11 nov 09, 17:05

Opprinnelig postet av Noik

Opprinnelig postet av TheDude

Odd..........samt å ha landets mest udregelige trener gjør vel sitt til at de er det laget som blir best husket for usportsligheter denne sesongen.

Og det smalt fra rette ræva..

He-he, jeg glemte at vi hadde bytta trener....Wink, nei jeg synes faktisk Fagermo er hakket værre enn Nordlie, og det synes jeg før han ble FFK trener også. Fagermo klarer jeg liksom ikke å finne et sympatiske trekk ved selv om jeg prøver. Selvfølgelig bare basert på det jeg er igjennom media, han er sikkert en knakendes kjekk kar på privatenInnocent



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24