Husk meg
Brukernavn
Passord

dine beste minner med plankehaugen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 522

Lagt til: 10 okt 09, 15:18

plankehaugen er 10 år så jeg syntest vi skal glemme alt vondt for en stund og huske tilbake på favoritt minnet vi har med PH.

 

mitt beste øyeblikk er uten tvil cupfinalen med bussene opp til ullevål og alle menneskene som sto og vinket nermest helt opp til stadion (hehe) hele den dagen der var fantastiskCool 

---------------------------

jaddajadda


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 10 okt 09, 15:36
Endret: 18 mar 11, 15:36
Endret av: Rey

Borte mot Stabæk i 2004 (terningkast 7 hos Stabæk Support)
Borte mot Viking i 2004 (togtur til Stavanger med påfølgende fest i Stavanger)

og selvfølgelig cupfinalen

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 10 okt 09, 15:53

Semin mot Start i 2006 var også rimelig diggbar. Cool

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 10 okt 09, 16:00

Lyn - FFK på Ullevaal. 2-1 til FFK etter å ha ligget under 1-0.

Video fra 2-1 scoringa til Toth.

---------------------------

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
http://www.flickr.com/photos/rasle/


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 10 okt 09, 16:56
Endret: 10 okt 09, 16:59
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av Rasle

Lyn - FFK på Ullevaal. 2-1 til FFK etter å ha ligget under 1-0.

Video fra 2-1 scoringa til Toth.

Den kampen var rå. Vi fortjente vel på ingen måte seier, men så sinnsykt deilig det var. Det var vår første borteseier (i siste bortekamp) og vi sikret plassen med den. Men siden det var fler FFK-supportere på kampen enn Lyn-supportere (var vel bortimot 7000?) så kan man vel kalle det en hjemmekamp? Får håpe på reprise i år! Cool

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 10 okt 09, 18:57

mitt beste minne er da jeg fikk navnet mitt som skulle bli kjent i Fredrikstad på godt og vondt som jeg alltid sier meg smil om munnen, men om jeg ikke skal ta med det blir det da vi slo start i cupen hjemme og den aller første kampen på nye stadion.. ellers har jeg mange mange flere minner da

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 11 okt 09, 02:52

mitt abbsolutt beste minne er FFK - Kvikk halden enda.   var noe med den kampen , var en bariere som ble brutt og en æra som ble startet som var så spesiell..

 

 

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 11 okt 09, 07:43
Endret: 11 okt 09, 07:44
Endret av: Patrioten

Opprykkene våres og fakkeltoggene etterpå, hyllesten til Eggen og den siste kampen på gamle stadion, de var elektriske.Eggens siste kamp som trener, var vel på den siste på gamle stadion?


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 11 okt 09, 13:12

1. Cupfinalen. Hele dagen med forventinger før kampen, atmosfæren og livet på kampen, da seieren var sikra, og fakkeltoget i byen. Alt var bare herlig!

2. 2-1 seieren over Lyn i siste bortekamp 2006. Ufattelig spennende kamp hvor vi eide Ullevaal i snøværet!

3. Semifinaleseieren over Start på gamle Stadion

---------------------------

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 11 okt 09, 13:22

Nummer 1 må være cupfinalen og hele opplegget rundt!

Men det er maaange andre gode minner å! Et som aldri vil bli glømt, både på godt og vondt. er bortekampen mot Start i 2005? Når vi måtte vinne for å unngå nedrykk og de kjempet om gullet. Å stå i en bakke med 70 graders helling  ( eller prøve å stå) Hver gang man hoppet endte man jo på ræva. Ikke se lenger enn til midten pga tåke og en fantastisk deilig seier. Men det enorme skåret i gleden vil man jo huske for alltid....Frown


kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03
Innlegg: 516

Lagt til: 11 okt 09, 14:51

Uten tvil bortekampen mot Stabæk i 2004.

 

Det var på den tiden alle var kjempeglade for å bare å se FFK i Tippeligaen. Det var på den tiden alle jublet som besatt og støtte laget foran hver eneste kamp. Det var på den tiden hvor FFK krabbet opp av nedrykkssumpa, og tuppet Sogndal og Stabæk ned i 1. div. Husker dere underdogen FFK sin utrolige snuoperasjon?

Zoran reiste seg opp foran alle (2000 kanskje?) tilreisende og dro i gang et nytt heiarop. "For Fredrikstad jeg synger høyt, hele natt og hele dan". Det var noe med energien  og utstrålingen hans. 9 av 10 sang med. Gamle tanter og besteforeldre som hadde dratt til Bærum, samtlige støttet Fredrikstad på tribunen. Stemningen var bare elektrisk, jeg kan ikke huske at Plankehaugen har vært i nærheten.

 

Etter kampen sto haugen igjen og sang, som om vi hadde vunnet Champions League. Resultatet ble 1-1. Jeg tror alle var stolte over å være fra Fredrikstad den dagen.

 

7-8 timer senere våket jeg, midt på natta. "For Fredrikstad jeg synger høyt, hele natt og hele dan". Melodien gikk fremdeles rundti  hodet mitt. Igjen, igjen, og igjen :)

---------------------------

Ære være plankebyen!


Plankebærær

Juniorspiller

Ble medlem: 06 aug 07
Innlegg: 95

Lagt til: 11 okt 09, 15:55

Vet nesten ikke hvor jeg skal begynne!
Turen til Stavanger og festen etterpå, Cupen i 06, kvartfinalen (Enga borte), semifinalen(Start hjemme), eller selve cupfinalen. Kvik Halden hjemme.
Noe som faktisk er blant en av mine største minner er 1-0 scoringa til Bjørkøy hjemme mot Hammarby, tror jeg aldri har vært så glad!
Jeg er bare 17 år, så jeg vet at jeg har mange gode minner som kommer til å komme!

---------------------------

FFK & Pool


Sulla

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 11 okt 09, 16:21

1. Semien mot Start, massesuggesjon over hele stadion og fantastisk trøkk.

2. Bortekampen på Åråsen 2008, LSK var kjipe og jævlige, og det var veldig godt og kunne stå og slenge nidord til LSK-spillerne sammen med resten av PH, særlig når vi vant!

3 FFK-Hammarby, magisk stemning, må vel være noe av det beste PH og FFK-publikum har fått til.

---------------------------

It is proof of a bad cause when it is applauded by the mob. Seneca


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 11 okt 09, 16:46

Stavanger, siste seriekamp. tapa 5-2. Helt konge stemning hele kampen. Hele pausa, helt til lyktene slokket på viking stadion.

Semi mot start, sykt deilig.

Cupfinalen, det var så så så så syyyykt digg.

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


pawl

Knøttespiller
Ble medlem: 24 mai 09
Innlegg: 75

Lagt til: 12 okt 09, 21:00

FFK-Kvik Halden, en dritings Ringberg som roper "Vi e i tippeligan" og cupfinalen er åpenbare svar. 

Men for meg var også Plankehaugen en del av oppveksten, og jeg har mange gode minner fra den tiden. Et av de sterkeste er kanskje fra lanseringen av FFK-plata "På'n igjen" (var det ikke det den het?). Etter noen nervepirrende måneder med hardt arbeid var det stort for en 15-åring å endelig kunne stå på stadion med plata i hånda. Korinnspillingen med FFK-laget i studio var også en opplevelse.

Ellers er det utrolig mange morsomme minner fra alskens (mini)bussturer rundt om til obskure fotballbaner på østlandet. Jeg kommer nok aldri til å glemme den legendariske hyllesten av "Kristian Østli" på Halden Stadion. Og det var ofte en utfordring for en gjeng smågutter å arrange busstur. Det å hanskes med alkoholpåvirkede engasjerte supportere er en ting. Men det er vel ingen hemmelighet at også flere av byens mest originale skikkelser gjerne ville bli med. Og synet av en av dem (med en velkjent affeksjon for fyrstikker og sitt eget speilbilde) i fullt firsprang etter bussen sitter fortsatt på netthinnen. 

Når jeg begynner å tenke på det kommer stadig flere minner frem, så det burde vel egentlig ligge en jubileumspost i luften!:) 

 

 

 

 


Plankebærær

Juniorspiller

Ble medlem: 06 aug 07
Innlegg: 95

Lagt til: 12 okt 09, 22:41

16.mai kampen borte mot Ørn-Horten var også stor! Da 1000-2000 mennesker står på kaia i Horten og danser og synger!

---------------------------

FFK & Pool


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 13 okt 09, 13:25

1. Cupfinalen

2. Kvik Halden - FFK (opprykk)

3. Vålerenga - FFK semifinale i 2006. 

---------------------------

Nord


Marie

Juniorspiller

Ble medlem: 27 jun 06
Innlegg: 142

Lagt til: 13 okt 09, 15:48

Hvis det er noen som har gode minner/opplevelser de gjerne vil dele med flere, så mail de gjerne til post@plankehaugen.no.

Vi går med planer om å gi ut et "jubileumsnummer"


mr_max

A-lagspiller
Ble medlem: 08 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 13 okt 09, 22:05

mitt beste minne er nok den gangen jeg var med på å henge opp Markus Ringberg banneret på ungdomshuset på stadion da vi var grinete for at Markus ble solgt.

var vel 8-10 stk av oss som var med på det.

Låste oss inn på stadion, fikk lånt stige der kommer ut hovedporten på stadion og første bil som kommer rundt hjørnet her nede var onkel politi. (0100 på natten)

Flaks for oss var at det kjentfolk i bilen;) hehe.

 

Ellers er vel denne litt gull også.

VIKING-FFK vi tapa kampen men hadde overlevd tippeligaen.

På veien til stavanger i tog skulle jeg kjøpe øl til en del kompiser siden jeg var raskest(den gangen), flyr ned på rimi på Moi tror jeg det var, mens en av gutta var så drita at gikk ned rakk ikke toget, gikk glipp av kampen, sto i t-shorte og frøs og den eneeste taxien på moi tok vare på han. Fikk Guds ord og noe mat av den kvinnlige Taxisjåføren.

Applausen var stor når vi henta han på moi tilbakeveien for å si det sånn hehe da 200 supportere klappa for han inn på toget:)

 


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 14 okt 09, 00:18

Opprinnelig postet av mr_max
er vel denne litt gull også.

VIKING-FFK vi tapa kampen men hadde overlevd tippeligaen.

På veien til stavanger i tog skulle jeg kjøpe øl til en del kompiser siden jeg var raskest(den gangen), flyr ned på rimi på Moi tror jeg det var, mens en av gutta var så drita at gikk ned rakk ikke toget, gikk glipp av kampen, sto i t-shorte og frøs og den eneeste taxien på moi tok vare på han. Fikk Guds ord og noe mat av den kvinnlige Taxisjåføren.

Applausen var stor når vi henta han på moi tilbakeveien for å si det sånn hehe da 200 supportere klappa for han inn på toget:)



Haha, den episoden husker jeg godt.

---------------------------

Det ordner seg alltid for snille gutter!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24