Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: FFK- Odd (28.serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 06 okt 09, 18:59

To grunner til at Dominic ikke starter:

1. Finalen er fredag 16.10. Kan godt hende Ghana går hele veien og da rekker han ikke hjem

2. Han har ikke trent med laget på en stund. Nordlie har vel knapt sett han

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 06 okt 09, 19:10

Opprinnelig postet av Rey

To grunner til at Dominic ikke starter:

1. Finalen er fredag 16.10. Kan godt hende Ghana går hele veien og da rekker han ikke hjem

2. Han har ikke trent med laget på en stund. Nordlie har vel knapt sett han

Synes vel ingen av disse er gode grunner for at han ikke skal starte?!

1: Da har han isåfall 3 døgn på seg til å komme seg fra Egypt til Norge!

2: Håper og regner med at Nordlie følger denne turneringen og ser kvalitetene til Dominic gjennom TV, slik vi andre gjør det. Egentlig samme hva han ser, gutten har 4 mål på 4 kamper. Det bør være godt nok for å hoppe rett inn på et ræva FFK lag!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 okt 09, 19:11

Opprinnelig postet av Gardarson

Om ikke Dominic starter denne kampen blir jeg veldig overrasket!

Da kan du egentlig bare bli overrasket med en eneste gang...

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 06 okt 09, 20:40

Ikke så veldig overraskende om han ikke starter, men mer irritert om han ikke får flere sjanser enn det han har fått.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 07 okt 09, 17:29

Opprinnelig postet av Plankekæll

Det står i VG at Celso Borges - som skadet seg i duell med to Stabæk-spillere søndag - ikke har pådratt seg brudd. Han kan være klar til neste seriekamp om knappe to uker.

Jaja, spiller vel liten rolle for FFK. Mannen blir uansett misbrukt på FFK.

Jeg tipper Borges starter på indreløper, noe som er den beste posisjonene for han i 4 3 3. Er det å bli misbrukt? Everton er tilbake i denna kampen veit du Smile


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 07 okt 09, 20:27

Opprinnelig postet av ffkmufc

Jeg tipper Borges starter på indreløper, noe som er den beste posisjonene for han i 4 3 3. Er det å bli misbrukt?

Nei, men han blei jo stygt misbrukt alene på topp mot Stabæk, selvom vi i hadde langt bedre alternativer i Gardar på  topp. Får håpe TN har sett at Borges er desidert best som indreløper nå. Selv om han har avslutteregenskapene får han ikke utnyttet det han er god på som spiss i 4-3-3. Håper på dette laget mot odd:

                    Kenny

Askar  Ophaug  Piiroja  Thomassen

          Gashi  Barsom  Borges

         Everton Gardar Andersson

Kvisvik inn for Andersson dersom det ikke funker på venstresida, samarbeidet mellom Kvisvik og Thomassen har funka bra tidligere i år.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 07 okt 09, 21:32

Hvis Borges blir brukt som indreløper blir han ikke misbrukt. Synd FFK ikke spiller på en måte som feks Molde gjør, da hadde Borges kommet mer til sin rett. Da tenker jeg mer slik:

12. Lasse Staw

18. Amin Askar  -  24. Jan Tore Ophaug (k)  -  9. Raio Piiroja  -  15. Joachim Thomassen

21. Ardian Gashi  -  77. Abgar Barsom

22. Celso Borges

11. Éverton  -  27. Garðar Jóhannsson  -  23. Mattias Andersson


trillan

Juniorspiller

Ble medlem: 29 okt 05
Innlegg: 165

Lagt til: 08 okt 09, 18:12
Endret: 08 okt 09, 18:13
Endret av: trillan

Tror vi skal få til 3 poeng mot Odd!

Liker lagoppstillinga til Plankekæll! Wink

 

Hos oddrane har dem ikke begynt å snakke om FFK-kampen enda, men Glimt-kampen er i full gang! (Som er uka etter)

Opprinnelig postet av Oddranes "En fyr under tårnet"
så deilig det hadde vært å hente medaljer og sende glimt ned samtidig

-Er forøvrig enig i det siste der! Cool


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 09 okt 09, 14:03

Glimt-Odd er vel to uker etter FFK-Odd. Den er i siste serierunde, og Odd skal møte Lyn hjemme i mellomtiden.

Jeg håper dermed at Glimt ikke sendes ned i siste serierunde, av Odd. Jeg håper at akkurat det er klart minst en uke tidligere. (Innerst inne håper jeg jo at LSK går på en sprekk, taper resten og rykker ned, men av de realistiske alternativene er jo et Glimt-nedrykk å foretrekke)

 

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 09 okt 09, 14:14

Noen som vet om Borges har dratt for å muligens kunne spille landskamp, eller har han blitt her for å lege skaden?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 okt 09, 16:00

Jeg satt og så på Waschera fotball på tv 2. I dag var lasse staw der. Han kunne fortelle at han måtte ha en ny oprasjon på knæra sine, men om den ble tatt nå eller etter ved slutten av sessongen var litt usikkert, men jeg håper nå at vi ikke bruker lasse som 1 keeper siden dette kom ut. hva mener dere ?

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 09 okt 09, 17:35

Nå skal jeg ikke utrope meg som noen ekspert, men jeg synes at han bør ta opprasjonen nå. Vi har jo bråten som er frisk og vi har kenny. Hvis han tar opprasjonen nå får han jo lenger tid til oppkjøringen til neste sesong og det kan jo være like viktig det.

Så siden vi har dekkning på den plassen synes jeg han bør si takk for seg i år og starte på neste sesong


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 09 okt 09, 18:48

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Noen som vet om Borges har dratt for å muligens kunne spille landskamp, eller har han blitt her for å lege skaden?

Var ikke han såpass skadet at Odd-kampen var det tidligste vi kunne håpe på? Da er det vel drøyt å kalle ham inn til landskamper ni og fire dager før nevnte Odd-kamp. Om de så gjør, så er det en lite hensynsfull landslagssjef, må jeg si.

Men det hender jo at spillere får beskjed om å dra selv om de ikke er aktuelle for å spille engang. Men for en transatlantisk tur? Håper da virkelig ikke det. Han trenger hvile.

 

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 12 okt 09, 18:12

Noen som vet hvor mange billetter som er solgt?


TheJester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 13 okt 09, 21:03

JÆÆÆVLA irriterende at jeg må jobbe når den kampen er, og min jobb gir ikke anledning til å følge med, bortsett fra SMS fra venner o.l.

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs
http://thejester.blogg.no


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 13 okt 09, 21:05

Dommer       Ken Henry Johnsen
Assistentdommer 1     Harald Strand, TAU
Assistentdommer 2     Sven Erik Midthjell, LODDEFJORD
4. dommer     Mads Ahlsen, BORGENHAUGEN
Dommerveileder     Rune Pedersen, MOSS

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 13 okt 09, 22:00

Tipper dette laget starter mot FFK:

 

                               Arason

 

Rambekk       Hansen       Fevang        Hagen

 

       Brenne          Lekven         Bjørkøy

 

       Gulsvik          Kovacs         Bentley

 

Dokken, og Svindal-Larsen ute med kort og annet fanteri, mens Fevang tilbake igjen etter karantene. Usikkert om Sørensen starter på bekostning av Gulsvik, men etter de siste kampene kan det tyde på at Gulsvik starter. Jeg håper bare ikke at de sparer Kovacs til de eventuelt skulle ta ledelsen for deretter å putte han inn som ekstra midtstopper mot sluttenSurprised [slik Rekdal gjorde med hell da Årøy ødela alt da FFK presset på for utligning tidligere i år].

Midtbanen til Odd er relativt ny selv om Brenne og Lekven har spilt mye sammen i år. De har alltid hatt Svindal Larsen eller Dokken der til å ta seg av grovjobben, det har de ikke denne gangen, og det er nytt for dem. Det skal sies at Brenne og Bjørkøy burde kjenne hverandre godt fra før, men igjen; i et nytt lag med en ny vri kan kommunikasjonen lett skjære seg [får vi håpe] når det koker på stadion. Jeg ser uansett dette som et stort pluss favør FFK.Lekven er ung, og de to andre B`ene er heller ikke kjent for å vinne mye på bortebane, hvis dere skjønner hva jeg mener Laughing

Som FFKsupporter kan jeg huske mang en kamp der FFK har vært det teknisk mest dominerende laget på bortebane, men som allikevel måtte reise hjem med tap i bagasjen fordi motstanderen jobbet mye hardere. Det er det jeg tror vil skje med Odd denne gangen. FFK med Gashi, Borges og Barsom vil komme til å krige i stykker Odds "nykomponerte" midtbane.

FFKs oppgave blir deretter: å demme opp for Bentley, noe som innebærer å være tidlig oppi mann og rekte rom. Og finne en måte å putte ballen inn bak Arason [Borges, Andersson? Gjør dere dette?].

Ja, og så var det bare en ting til; guttane må passe på å skade Fevang før han skader dem (kynisk, men realistisk).

P.S. At Piroija demmer opp for Kovacs på Stadion er intet mindre enn en selvfølgeCool

 

FFKs mannskap:

 

                            Kennyboy

 

Askar      Ophaug      Piroija      Thomassen

 

      Gashi             Barsom          Borges

 

     Valencia          Everton        Andersson

 

Askar blir foretrukket på høyreback av to årsaker: Fart mot Bentley, samt at Valencia sikkert begynner å komme mer med i planene til Nordlie i takt med at han blir friskere.Jeg synes det er vanskelig å se for meg at Nordlie ikke velger Ramberg, men ser ikke helt hvem han skal ta plassen til [evt Gashi, men så stor løpskraft har ikke Nordlie hjerte til å vrake]. Det er mulig Ramberg starter hvis Borges ikke er frisk nok etter smellen mot Stabæk. Jeg har hørt at Gardar imponerer med stor innsats, men jeg ser ikke helt for meg at Everton blir satt på vingen av trenerne.

 

Realisten: 2-1

Optimisten: 4-0

[De jeg ser som potensielle målscorere til akkurat denne kampen med fet skrift]


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 okt 09, 05:10

Edit fra tråden.

Skulle vi avgi poeng i denne kampen, kan vi fort havne under streken, grunnen til det er at Tromsøs Sead R, må stå over for Tromsø mot Bodø Glimt og da har de bare Espen Isaksen keepertreneren sin tilgjenlig for kamp. Så her kan det fort gå mot tap for Tromsø. Ellers kan Strømsgodset fort få et større forsprang på oss, siden de møter Lyn som muligens er umotiverte og ikke har noe å spille for. Huff, dette blir spennende. FFK må bare vinne, de resterende kampene, ellers er det gjort. Kanskje det holder med to seierer til for en kvalvikk, mens for sikker plass, må vi nok vinne de tre siste kampene.For i den siste kampen møtes Aalesund og Strømsgodset, så de spiller selvsagt for resultatet begge to, slikt at sikrer kontrakten begge to.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 14 okt 09, 09:53

Slaget om norden tror jeg ender U, glimt er helt ute av form. Når det gjelder liin har de hatt meget god innsats nesten i alle kamper i år men konstant stang ut (uflaks/udyktighet). Ofte vært det beste laget, men tapt kampen. Kan fort bli en "bombe" i den kampen og 3poeng til liin. FFK kan selvsagt også tape for liin, flere unggutter som må prestere for å overbevise potensielle arbeidsgivere. Av den grunn er 3poeng mot odd et absolutt must for oss, molde hjemme tror jeg blir maks 1 poeng...

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 14 okt 09, 11:49

Kanskje vi skal låne Stamatopoulos tilbake til TIL for den kampen, og spille med Lasse mot Odd? Cool

 

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3