Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp Stabæk-Fredrikstad

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

Graarud

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 01 okt 09, 00:22
Endret: 01 okt 09, 00:24
Endret av: Graarud

Problemet er etter min mening her at vi møter et lag som er svært ballsikre, og hurtige med spill langs bakken og ekstremt gode i det midtre ledd.

Verken Valencia eller Anderson har vist et snev av defensive takter. Altså INGENTING! Å satse på en da nesten 4 5 1 versjon vil skape katastrofale følger på kantene. Har du forøvrig tenkt at Gashi og Barsom skal ta dette rommet er dette en grei tankegang, men to holder ikke her! Ikke i nærheten i gang. Med Borges i tillegg som mer defensiv vil han løpes i senk. Har du sjekka hurtigheten, akselrasjonen og kondisen til Borges? ;-)

Kunne heller ikke vært mer enig med kanogvetalt i at Piroja ikke bør være førstevalget i denne kampen av nettopp samme grunn. I tillegg bør Joachim ta over for Wallace. PAC er selvskreven i en slik kamp!

Vi må huske at vi har tapt i bort i mot hver eneste kamp mot Stæbak og noe må gjøre defansivt!

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 01 okt 09, 08:42

Det skal sies at sist vi møtte dem hadde vi brukbar kontroll defensivt - Nannskog, for eksempel, fikk ikke til en dritt og gikk sur før pause. Dessverre svidde vi sjanser like effektivt i den kampen som ellers i år. Vinnermålet til bæringene var kun en framifrå enkeltmannsprestasjon, som det er vanskelig å gardere seg mot med taktiske valg.

Men jeg er også skeptisk til å skulle bruke både Andersson og Valencia, nettopp av den grunnen Graarud nevner. De bidrar lite defensivt - og mot Stabæk trengs det arbeidskapasitet, for vi kommer til å løpe en del imellom, det er garantert. Jeg synes dog vi bør ha Wallace som back, pga hurtigheten, men Thomassen kan komme til nytte på midten (enten som kant eller som indreløper), da han både løper fort og mye. Dessuten tror jeg han kan gjøre nytte for seg i kontringer. En venstreside med Wallace og Thomassen er et bra kontringsvåpen. Ikke helt der oppe med Evra og Giggs, men i Tippeligastandard slett ikke verst.

Andersson kan vel også vurderes som spiss, om vi velger 4-4-2, men Keiko velger vel som regel tre mann sentralt.

Uansett hva slags lag vi stiller; vi er avhengige av at alle 11 har en over gjennomsnittlig god dag på jobben, om vi skal snyte Stabæk for poengene.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 01 okt 09, 09:47

Opprinnelig postet av Tøfflus

Jeg synes dog vi bør ha Wallace som back, pga hurtigheten.

Hmmm.... Thomassen er betydelig raskere.


Jeg håper på dette laget slik ståa er nå:

Staw

Czwartek - Martinsen - Piiroja - Pereira

Gashi - Barsom - Borges

Askar - Jóhansson - Andersson


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 01 okt 09, 10:48

Jeg er ganske enig i laget til Plankekæll. Det er vanskelig å se for seg laget annerledes bortsett fra at Ophaug muligens bør spille, men på bekostning av hvem? Trenger vi ikke farta til Martinsen mot Nanne og co? Nå skal det sies at farta til Ophaug har imponert meg i de siste kampene. Trodde faktisk Ophaug var treig, men bare god til å løpe klokt. Mot Edwin i forrige kamp viste Ophaug noe helt annet. Mot smarte spillere som Berglund og Johan Anderson hadde kanskje ferdighetene til Ophaug kommet mer til sin rett enn "selge seg"-ulempene til Vidar. Det blir en vurderingssak.

Det bekymrer meg at et så dårlig lag som FFK ikke har plass til en så god spiller som Thomassen, men igjen; det er vanskelig å si hvem han skal gå inn for. På backplass nærmest sidestiller jeg Thomassen og Wallace. Førstnevnte er kanskje best defensivt, har størst fart (utvilsomt) og orker mest gjennom en hel kamp. Wallace derimot er smart, slu og pasningssikker. Dessuten kommer frisparkene hans godt med. Etter min mening MÅ Wallace spille slik at han får vist seg frem for utenlandske klubber. FFK er avhengige av å få solgt ham og derfor er det ikke tvil om hvem som skal spille venstreback.

Thomassen er egentlig midtbanespiller selv om han har vist frem sitt backtalent og jeg tror han kunne gjort seg like bra på midten som Gashi. Gashi orker kanskje marginalt mer hva gjelder defensiv jobbing, men dette tror jeg Thomassen lett veier opp med litt klokere valg og bedre pasninger. Selv om Gashi er en av veldig få som står frem med riktig innstilling på bortebane så blir han som regel løpende unødvendig mye i mellom. Det beste for FFK ville vært å få Gashi solgt. Ferdighetene hans står ikke i stil til lønna, skulle de gjort det burde Gashi ideelt sett hett Makhtar Thioune. Jeg er redd FFK vil slite seg ut på Stabæks pasningsspill. 

Jeg synes Kenny Stamatopolus sto en god kamp sist mot LSK og vil nødig bytte ut rutinen hans i serieavslutningen. Staw er fremtiden og bør satses på neste sesong igjen, men inntil Kenny tabber seg skikkelig ut, så mener jeg sistnevnte bør vokte buret. 

Det blir veldig spennende å se om spissen greier å ta imot og beholde alle oppspillene. Everton har vært Eliteseriens beste på dette området og har hindret mye unødvendig ekstra arbeid for å vinne igjen ballen på nytt. Stabæk kan potensielt få skikkelig grep om matchen, mye ballbesittelse og presse FFK skikkelig bakpå store deler av matchen uten Everton. Da blir Andersson desto viktigere som er nødt til å være god til å true bakrommet og skremme Stabæk fra å stå høyt, og ikke minst blir det viktig at FFK er presise når de spiller frem Andersson. Morrisbakk Skjønsberg er veldig sterk en mot en og nærmest umulig å passere, men han har heldigvis ikke så høy fart, noe som jeg tror gir Andersson selvtillitt. På den andre siden igjen, Andersson er ikke glad i kunstgress..

 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 01 okt 09, 10:50

Hmmm ... du har nok rett i det ja. Uansett mener jeg begge bør spille.

 

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 01 okt 09, 13:50

Veldig godt skrevet Shadar!!! bra analyse av den kommende kampen. Helt enig med deg når det gjelder Thomassen, helt til han ble skada mener jeg han var sammen med Raio FFKs beste spiller. Han har potensiale til å bli bedre enn gashi. Syns forøvrig ffks  midtbane ser bra ut, særlig barsom har hevet seg enormt i det siste, trives helt klart bedre sentralt på midten. Det eneste jeg frykter nå er at Ramberg av en eller annen grunn får spille på søndag; jeg har sagt det før og gjentar det gjerne; Ramberg på bortebane, representerer for meg alt som er galt med ffk på bortebane.

---------------------------

alexx


HenrikM

Bedriftsspiller
Ble medlem: 31 okt 05
Innlegg: 4

Lagt til: 01 okt 09, 14:54
Endret: 01 okt 09, 14:55
Endret av: HenrikM

Farnerud mest sannsynlig klar mot FFK: http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stabaek/article265178.ece

---------------------------

Alltid. Uansett.


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 02 okt 09, 20:39

Raio rekker trolig ikke kampen:

http://f-b.no/article/20091002/FFK/834382862/1252

Uansett er det vel ikke denne kampen vi er mest avhengige av han, det så også ut til at Martinsen og Opphaug fungerte ok mot LSK. Raio slipper hvertfall å pådra seg gult kort slik at han må stå over mot Odd, tror han blir viktigere mot Kovacs enn mot Nannskog og gjengen.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 02 okt 09, 21:54

Du har faktisk et poeng der, selv om man skal passe seg for å "spare" spillere til de viktige kampene, alle kamper i innspurten er hver for seg helt avgjørende for det endelige sluttresultatet. Men selvsagt positivt hvis Raio kan ta Kovacs ut av kampen, foruten ham har de et rimelig begrenset angrepsspill. Hvis Gashi i tillegg tar Brenne ut av kampen lukter det 3 poeng.

Ramberg er og blir ingen favoritt på FFK, holder rett og slett ikke nivået i mine øyne. Hvorfor ikke benytte oss av løpskraften og den gode venstrefoten til Thomassen?

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 03 okt 09, 08:10

I følge fb er detta sannsynlig lagoppstilling: Stamatopoulos - Czwartek, Martinsen, Ophaug, Wallace - Ramberg, Gashi, Barsom - Askar, Borges, Andersson.

Skulle gjerne sett Gardar på topp og Borges på indreløper i stedenfor Ramberg. Vil også ha inn Valencia for Askar på kanten. Må ha spillere på kant som kan drible av en mann og legge ordentlig inn. Det som taler til fordel for Askar er at han jobber bedre hjem, til tross for at han selger seg hele tida og ikke veit hvordan han sidestiller seg.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 03 okt 09, 08:37

Rogne, Olsen, Diskerud og Høiland er garantert ikke med for Stabæk. Farnerud og Hauger er begge usikre.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 03 okt 09, 10:44
Endret: 03 okt 09, 11:09
Endret av: Shadar

Opprinnelig postet av ffkmufc

Rogne, Olsen, Diskerud og Høiland er garantert ikke med for Stabæk. Farnerud og Hauger er begge usikre.

Det er jo faktisk håp om å gjøre en god match da. De som helt sikkert er ute er alle gode spillere. Hauger og Farnerud er jo crucial for Stabækk-spillet, så hvis de halter litt i tillegg så ser dette lyst ut! Jeg tror nok at Farnerud og Hauger spiller. Jeg er usikker på backrekka deres når både Rogne og Høiland er ute. Hedenstad har vært førstevalg ved flere anledninger, og Tom Stenvoll må man regne med gjør et solid innhopp så helt skadeskutte er de ikke. Man kan nesten bare håpe at samspillet der bak svekkes av dette. Jeg tror dette laget vil starte for Stabækk:

                                      Jon Knudsen
T. Stenvoll-M.M. Skjønsberg-P. Segerstrøm-Hedenstad
J. Andersson-P. Farnerud-H. Hauger-D. Kobayashi
                          F. Berglund-D. Nannskog

 

Det er mulig at Mikkel Diskerud også får et innhopp utover i kampen hvis han kommer hjem fra landslagsopphold for USA som ventet på lørdag fra Egypt (1 time forskjell i tidssone ca?).


kjekkar

Knøttespiller
Ble medlem: 12 jul 05
Innlegg: 41

Lagt til: 03 okt 09, 12:12

Om Piiroja ikke skulle rekke kampen mot Stabæk, så tror jeg ikke det har så veldig mye å si. Tror faktisk Vidar/Ophaug er bedre i kamp mot Stabæk enn Raio/Ophaug.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 03 okt 09, 12:45

Hvem var det som spilte i midtforsvaret da FFK tapte så stort der, var det i sølvsesongen eller året før?


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 03 okt 09, 12:46

Hadde tenkt til å se Stabæk kampen, men med det sansynlige laget med Ramberg på midtbanen går det garantert mot tap. Da er det bare å reise rett hjem fra høstferie uten å dra innom gymsalen som planlagt.

 


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 03 okt 09, 12:50

Opprinnelig postet av Shadar

Hvem var det som spilte i midtforsvaret da FFK tapte så stort der, var det i sølvsesongen eller året før?

Det var i fjor. Husker godt den kampen. Det var dårlig vær, Gardar scora tidlig, Runar sto i mål. Trur det var Ophaug og Rajo som spilte sammen i midtforsvaret den kampen.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 03 okt 09, 12:54

Håper på dette laget:

Sta.... (usikker på hvem av de to)

Askar   Ophaug   Martinsen   Wallace

Gashi   Barsom   Borges

Valencia   Jóhannsson   Andersson

Dessverre tror jeg dog FB har tippet riktig med sin lagoppstilling.

Jeg vil heller ha Askar på backen, da jeg syns Czwartek er langt unna å være god nok. Sjeldent man ser ham være aggressiv i førsteforsvarerjobben eller spille opp langs bakken. Askar har dessverre ikke vært mye bedre i det siste, men jeg går uansett for ham.

Celso Borges spille på midtbanen. Den diskusjonen har vel vært oppe før, men jeg er desto mer klar på dette når vi spiller i 4-3-3. Både for Celso sin skyld og ikke minst for lagets beste. Han er den på midtbanen som kan strø rundt seg med pasninger, og vi trenger en som kan få gitt noen baller kantene våre kan jobbe med.

Det gjør det naturlig at Gardar spiller på topp. Jeg syns han har fått ufortjent få sjanser, faktisk. Mot LSK var han involvert i målet, og i flere av de kampene hvor han kun har fått 10-15 minutter har han skapt halvsjanser inne i boksen. Her får vi også en spiss som er dyktig på å jobbe hjem, samtidig som vi får dødballkraft både defensivt og offensivt.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 03 okt 09, 12:56

Opprinnelig postet av tomroar

Hadde tenkt til å se Stabæk kampen, men med det sansynlige laget med Ramberg på midtbanen går det garantert mot tap. Da er det bare å reise rett hjem fra høstferie uten å dra innom gymsalen som planlagt.

Nuvel.. Jeg da Ramberg har tatt seg kraftig opp med Nordlie (som har stor tro på Ramberg). Etter trenerskiftet har Ramberg blitt mye tøffere i spillestilen og kliner til i dueller, i tillegg til sin vante utmerkede nærteknikk. Han var en av de bedre i store deler av kampen mot LSK. Det må være en grunn til at trener etter trener velger å bruker ham. Den siste der går til alle de innbitte Ramberg-hobby-haterne som det finnes alt for mange av. Det er litt ragarockers over Ramberghatet der ute. Det kjennes godt å legge lagskylden over på en spiller som virker (og kan være) både veik og bleik ved første øyekast. 

Å skylde på Ramberg for manglende oppmøte blir litt tynt etter min mening. Si det heller som det kanskje er, at interessen har dabbet av litt etter dalende resultater og utenomsportslig kløning fra ende til annen. Jeg skal innrømme selv at jeg synes det er vanskelig å være like entusiastisk nå som før.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 03 okt 09, 12:57

Opprinnelig postet av ffkmufc

Det var i fjor. Husker godt den kampen. Det var dårlig vær, Gardar scora tidlig, Runar sto i mål. Trur det var Ophaug og Rajo som spilte sammen i midtforsvaret den kampen.

du rippe opp i den kampen? Husker jeg var på Nadderud. Fikk tidlig trua da Gardar scora et nydelig mål, men så rakna vi jo totalt. Stabæk fikk vel straffe etter en takling fra Czwartek, og Tarik ble bytta ut. Etter kampen ble det også klart at Tarik forsvant til Heerenveen.

Etter min mening en av de verste FFK-opplevelsene i fjor.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 03 okt 09, 12:58

Opprinnelig postet av ffkmufc

Det var i fjor. Husker godt den kampen. Det var dårlig vær, Gardar scora tidlig, Runar sto i mål. Trur det var Ophaug og Rajo som spilte sammen i midtforsvaret den kampen.

Det var Rajo og Ophaug ja, men det var vel ikke dårlig vær? Det var det vel året før når vi vant 3-2 og reklameskiltene fikk seg en god luftetur?

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3