Husk meg
Brukernavn
Passord

Kjøpe seg vekk fra nedrykk?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 22 sep 09, 13:24

I artikkelen til Dagbladet står det følgende "Investorene i Fredrikstad har fortsatt sjangsen til å redde Lyn- og seg selv"

Ved å bidra til å redde Lyn fra et nedrykk så slipper man å miste de 3 poeng som man har fått mot Lyn. Er det verdt det? Eller er det et stort sjansespill?

Scenario 1. La oss si at Lyn redder seg økonomisk men at Fredrikstad likevel rykker ned da vil de millionene Fredrikstad har støtta Lyn med gå rett i søppla

Scenario 2. Hvis Fredrikstad innvesterer i av Lyn sine spillere så kan dette redde Lyn og Fredrikstad kan tjene på dette på lang sikt om de kjøper prosenter av spillere. Fortjeneste på evnt vidresalg

Scenario 3. Hvis Fredrisktad innvesterer i en av Lyn sine spillere med Lyn likevel går konkurs så vil spillerne bli fristilt og Fredrikstad "miste" eierandelene i spilleren.

Scenario 4. Innvesterer i en av spillerne til Lyn, Lyn klarer seg økonomisk, Fredrikstad beholder plassen og Lyn selger for eksempel Angang for 5-6 mil, endel millioner tilfaller Fredrikstad.

 

Er det moralsk riktig av NFF å la klubbene donere penger til konkurerende klubber for å redde sitt eget skinn? Burde det være noen regler mot dette? Og er det verdt at Fredrikstad blir med på denne investeringa?

 

---------------------------

Drillo svarte følgende på et spørsmål om det var noe magisk ved ham.

- Nei, dette er ikke noe magi. Det har med avstander, vinkler,løpskapasitet,førsteforsvarsjobbing og overganger å gjøre, og ikke med magi.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 22 sep 09, 13:31

Opprinnelig postet av A9$h

I artikkelen til Dagbladet står det følgende "Investorene i Fredrikstad har fortsatt sjangsen til å redde Lyn- og seg selv"

Ved å bidra til å redde Lyn fra et nedrykk så slipper man å miste de 3 poeng som man har fått mot Lyn. Er det verdt det? Eller er det et stort sjansespill?

Scenario 1. La oss si at Lyn redder seg økonomisk men at Fredrikstad likevel rykker ned da vil de millionene Fredrikstad har støtta Lyn med gå rett i søppla

Scenario 2. Hvis Fredrikstad innvesterer i av Lyn sine spillere så kan dette redde Lyn og Fredrikstad kan tjene på dette på lang sikt om de kjøper prosenter av spillere. Fortjeneste på evnt vidresalg

Scenario 3. Hvis Fredrisktad innvesterer i en av Lyn sine spillere med Lyn likevel går konkurs så vil spillerne bli fristilt og Fredrikstad "miste" eierandelene i spilleren.

Scenario 4. Innvesterer i en av spillerne til Lyn, Lyn klarer seg økonomisk, Fredrikstad beholder plassen og Lyn selger for eksempel Angang for 5-6 mil, endel millioner tilfaller Fredrikstad.

 

Er det moralsk riktig av NFF å la klubbene donere penger til konkurerende klubber for å redde sitt eget skinn? Burde det være noen regler mot dette? Og er det verdt at Fredrikstad blir med på denne investeringa?

 

FFK som klubb har nok ikke anledning til dette. Det må i så fall være eksterne investorer. FFK kan uansett ikke kjøpe seg til sikker plass. Og Lyn kommer ikke til å gå konk før sesongslutt.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.


Truger

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05
Innlegg: 92

Lagt til: 22 sep 09, 22:06
Endret: 22 sep 09, 22:15
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Lyn kommer ikke til å gå konk før sesongslutt.

Hvem har sagt det? Så vidt jeg vet slås Lyn konkurs om et par uker om ikke det skaffes en del millioner kroner.

Synes det er trist at klubber som Lyn havner i slike situasjoner, og det burde ikke ha noe med fotball å gjøre. Dessverre ønsker vi det også litt samtidig, for hvem av oss betaler ikke noen lapper for å se at laget vårt blir seriemestere?

Om bunnlagene (FFK, Strømsgodset, Aalesund, Bodø/Glimt) faktisk gikk inn å hjalp Lyn (vet ikke om dette er lov i det hele tatt), kan det slå tilbake på alle unntatt Aalesund, fordi de tre andre har sværtg dårlig økonomi selv.

Håper dte kommer noen investorer som redder Lyn fra konkurs, både for fotballens del, Lyns del og FFKs del, for det blir sykt tøft om vi mister tre poeng + en nærmest sikker seier i siste serierunde.

Sitter bare å lurer på når FIFA innser at penger burde ha så lite som mulig med toppfotball å gjøre, og innfører knallharde toppsatser.

Mod: Fikset sitering

---------------------------

FFK, Stjernen og Wolves ;)


thomkat

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 494

Lagt til: 22 sep 09, 22:52

Må vel være en fordel om de går konk? Mister ikke Ålesund 6 poeng da? Samtidig som bare ett lag rykker ned.......

Mulig jeg tenker helt feil nå men.....

---------------------------

Elleve røe og vite kællær


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 22 sep 09, 22:54
Endret: 22 sep 09, 22:54
Endret av: Costanza

Opprinnelig postet av thomkat

Må vel være en fordel om de går konk? Mister ikke Ålesund 6 poeng da? Samtidig som bare ett lag rykker ned.......

Mulig jeg tenker helt feil nå men.....

Bodø/Glimt og Strømsgodset vil tjene poeng på Lyn-konkurs sammenlignet med oss, så det vil være tilnærmet krise for oss dersom det skulle skje. Og det er riktig at bare ett lag rykker ned, men det laget blir jo da sannsynligvis oss. Lyn går ned uansett, enten via konkurs eller direkte nedrykk. Vi blir rammet aller hardest sportslig av eventuell Lyn-konkurs.


thomkat

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 494

Lagt til: 22 sep 09, 23:05

Da tror jeg at jeg leste den "nye" tabellen litt feil Costanza.....

 

---------------------------

Elleve røe og vite kællær


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 23 sep 09, 08:28

Saken er at vi har en kamp tilgode mot Lyn og denne bør vi vinne mens Bodø Glimt og Strømsgodset har rotet bort poeng mot de tidligere i sesongen. Hvis Lyn går konk rykker vi ned som det eneste laget, eller da er sansynligheten for at vi klarer oss mye mindre enn den er i dag.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 23 sep 09, 13:54

Jeg gjorde nettopp en kjapp opptelling av hvem Lyn hadde tatt poeng mot og hvem de ennå ikke har møtt. Den siste gruppen omfatter Odd, TIL, LSK, Godset og oss selv. Om vi antar (som rimelig er) at Lyn taper alle disse kampene, så vil AaFK og vi tape seks poeng. Godset taper fire og Glimt taper bare tre. Det laget som kommer best ut av alle vil være Start, som kun har tatt ett poeng på to kamper mot Lyn. Stabæk vil også tjene på at Lyn strykes, da de har spilt to uavgjorte og vil ta kraftig innpå Molde om Lyn strykes. Med andre ord - vi bør absolutt håpe at Lyn får fullføre sesongen, slik at vi også får en god sjanse til tre enkle poeng i siste kamp.

Roter vi bort poeng mot Lyn faller selvsagt poenget i fisk, men om vi klarer å tape mot et fortapt og svekket Lyn i siste serierunde når vi selv trolig MÅ vinne, da vil nedrykk uansett være like fortjent som Starts for to år siden (God tur ned Soler osv).

 

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 23 sep 09, 18:49

Opprinnelig postet av A9$h
Diverse scenarioer....

Det beste scenario som jeg ser det er; Onkel Terje (seff) kjøper Dahm, Angan og Berget til oss, slik at de kan gå til oss etter sesongslutt. Vi forlenger ikke med Gardar og Everton.
Vips 2 norske unggutter i stallen, på plasser vi trenger folk + at lyn overlever. Problem solved :)

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


TheJester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 23 sep 09, 18:58
Endret: 23 sep 09, 18:58
Endret av: TheJester

Opprinnelig postet av endre

Opprinnelig postet av A9$h
Diverse scenarioer....

Det beste scenario som jeg ser det er; Onkel Terje (seff) kjøper Dahm, Angan og Berget til oss, slik at de kan gå til oss etter sesongslutt. Vi forlenger ikke med Gardar og Everton.
Vips 2 norske unggutter i stallen, på plasser vi trenger folk + at lyn overlever. Problem solved :)

Berget eies vel av Udinese om jeg ikke tar helt feil. Kun på lån i Lyn.

EDIT: En modell som forøvrig Hereenveen og FFK burde fulgt.

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs
http://thejester.blogg.no


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 23 sep 09, 19:03

Sant det, glemte jeg jo helt bort...
Men et lån av Berget og kjøp av de to andre vil fortsatt redde Lyn :)

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
______________________________________
http://twitter.com/endre82
Forøvrig Østfoldmester i Hattrick.org


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 23 sep 09, 19:28

Opprinnelig postet av endre

Sant det, glemte jeg jo helt bort...
Men et lån av Berget og kjøp av de to andre vil fortsatt redde Lyn :)

Dahm er da en høyst middelmådig stopper med relativt lite potensial i mine øyne. Finnes mange langt mer spennende stoppere. Jo Inge Berget passer ikke inn i Nordlies 4-3-3-formasjon. Han er en typisk offensiv midtbane/hengende spiss, og ingen indreløper, spydspiss eller vingtype. Angan ser jeg også for meg som en typisk arbeidssom 4-4-2-spiss, tror ikke han passer spydsspiss uten partner eller ving.

I tillegg ønsker jo Nordlie bare nordmenn - til nød skandinavere - som gjerne er aldrende...

Den mest spennende spilleren å hente fra Lyn som vi absolutt har behov for må være Magne Simonsen. Spennende høyreback, men han ønsker seg nok til utlandet.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


TheJester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 23 sep 09, 23:12

Opprinnelig postet av Holters

Den mest spennende spilleren å hente fra Lyn som vi absolutt har behov for må være Magne Simonsen. Spennende høyreback, men han ønsker seg nok til utlandet.

Hvis han lærer seg å score på riktig mål så ;)

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs
http://thejester.blogg.no



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24