Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen: Godset- FFK (25 serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Drammen

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 sep 09
Innlegg: 5

Lagt til: 18 sep 09, 09:13

Opprinnelig postet av ffkmats

Dere kan da ikke mene at dere tyder den regelen så svart- hvitt der borte? Sånn som jeg ser det så står det mellom linjene at de to tilhørende supporter grupperingene (godsetunionen og plankehaugen) skal stå adskilt, med god plass mellom seg. Og at dersom man har med flagg/banner/ skriker / synger så bør man være en del av de gjengene. Dersom en ffksupporter skal bli henvist til plankehaugen fordi han har på drakt vil jo det være som at en Godset supporter ikke heller skal få ha på supporter utstyr på hovedtribunen. Man skal da få vise hvilket lag man heier på! Til og med på Norge- Skottland satt jo skottene godt repressentert rundt hele stadioen.

 

I fare for å gjenta meg selv her.. Det finnes så klart unntak, men det står krystallklart i NøFFs regelverk hva gjelder hjemme/bortesupportere, at de SKAL være adskilt. Man kan ikke begynne å synse om hvem som synger og hvem som ikke synger! Man vet jo ikke i utgangspunktet om familiefaren Raymond med guttungen på armen egentlig er en tulling som blir idiot når feks ffk eller andre lag for den saks skyld får en i trynet på overtid.. Fotball er følelser og man kan bli over gjennomsnittet engasjert. Oppsummert, handler dette om en ting: Sikkerhet...


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 18 sep 09, 17:13

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 18 sep 09, 17:16

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 18 sep 09, 18:09
Endret: 18 sep 09, 18:09
Endret av: Per Egil

Opprinnelig postet av Patrioten

Sikker på scoring.

http://dt.no/article/20090918/GODSET/126882263/1063/NYHET


- Jeg er glad for at det ble Fredrikstad. Dette er helt klart et steg opp for meg, selv om Fredrikstad har slitt denne sesongen og kjemper med SIF om å unngå nedrykk. På sikt er det imidlertid ikke mulig for SIF å konkurrere med Fredrikstad. Det er altfor stor forskjell på klubbene, sier Andersson.

Det var da voldsomt. Men hyggelig å høre for oss supportere, selvsagt.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 18 sep 09, 18:11

Det er voldsomt ja. Men det er også helt sant. FFK har jo langt større potensiale enn lille Strømsgodset.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 18 sep 09, 18:20

Potensialet blir vel ikke så stort, så lenge vi har Henriksen som ødelegger det som er?


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 18 sep 09, 23:16

Er faktisk ganske sikker for en gangs skyld at vi vinner denne kampen. Det er skjelden jeg bommer når jeg har denne magefølelsen:)


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 19 sep 09, 02:23

Driiit nå i han dere henriksen:P 

Imorgen skal vi vinne mot godset uansett hva han teite heneiksen gjør og ikke gjør:)

Gleder meg til kampen:)


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 19 sep 09, 07:12

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 19 sep 09, 07:54

Er det forventa at Borges bli anker og Ramberg indreløper? Trudde det blei omvendt jeg.

Ellers nok en gang ett kult bilde på før kampen analysa deres!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 19 sep 09, 11:11

Opprinnelig postet av Patrioten

Jan Tore og Vidar spilleklare.

http://www.f-b.no/article/20090918/FFK/996051215/1009/mrss

Herrligt. Da har vi faktisk alle tre midtstopperne i seniorstallen spilleklare. Det kan bli avgjørende nå i innspurten når karantenene kan komme tett som hagl. Raio må vel stå over en kamp neste gang han får gult kort.

Det å ha de faste stopperne på plass kan bli særs viktig mot Godset, det er et sterkt hjemmelag og vi kommer garantert til å bli spilt lavt i perioder. Da er det bra å ha duellstyrken til Raio og Ophaug. Dessuten frigjør det Pål til å konkurrere om høyrebackplassen.

 

Digresjon: Jeg synes forøvrig det er for strengt at man må stå over etter 3 og deretter så snart som 5, 7 og 9 kort. Burde vært for hvert tredje gule hele sesongen, og gule kort mer enn ti kamper tilbake burde strykes.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 sep 09, 11:29
Endret: 19 sep 09, 11:45
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Tøfflus

Digresjon: Jeg synes forøvrig det er for strengt at man må stå over etter 3 og deretter så snart som 5, 7 og 9 kort. Burde vært for hvert tredje gule hele sesongen, og gule kort mer enn ti kamper tilbake burde strykes.

Nå har man jo allerede løsnet på karantenereglene for gule kort. Tidligere var de etter tre, fem og hvert eneste gule kort etter det. Da ble for strengt siden antall kamper per sesong hadde økt betraktelig. Nå er det for hvert andre etter fem gule kort, og jeg synes det er et helt passende nivå. Spillere som pådrar seg haugevis av gule kort skal bli straffet for dette i løpet av en sesong, og ikke oppdra en fordel av dette.

Hyggelig lesning for øvrig at gutta er klare. Det trenger vi i innspurten.

Opprinnelig postet av ffkmufc

Er det forventa at Borges bli anker og Ramberg indreløper? Trudde det blei omvendt jeg.

Jeg synes i hvert fall det er det logiske uttaket, så får vi se om Nordlie er enig eller ei. Borges er en mye mer typisk midtbanedirigent med bedre overblikk og langt mer presise langpasninger enn Ramberg. Selv om jeg på sikt vil ha Borges offensivt (som indreløper), så må vi tenke på laget beste, og da tror jeg dette er den rette midbanetreeren for denne kampen. I tillegg tror jeg Ramberg blir for puslete og veik. Indreløper i 4-3-3 har alltid vært den idelle posisjonen for Ramberg. Det er i den rollen han har spilt sine beste kamper i FFK.

Utover det, så gir vel laget seg selv dersom alle er skadefrie.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 19 sep 09, 13:31

Opprinnelig postet av Holters

Nå har man jo allerede løsnet på karantenereglene for gule kort. Tidligere var de etter tre, fem og hvert eneste gule kort etter det. Da ble for strengt siden antall kamper per sesong hadde økt betraktelig. Nå er det for hvert andre etter fem gule kort, og jeg synes det er et helt passende nivå. Spillere som pådrar seg haugevis av gule kort skal bli straffet for dette i løpet av en sesong, og ikke oppdra en fordel av dette.

Jeg synes det er for strengt å bli utestengt en kamp for to gule kort, med tanke på hvor små ting som kan gi gult kort. Ting som å dra av seg trøya når man feirer et mål eller bruke litt for lang tid på å ta en dødball, gir gult kort, og jeg synes ikke at to slike situasjoner kvalifiserer til å måtte stå over.

Det er klart, pådrar man seg de gule kortene på grunn av stadig stygt spill eller konstant kjefting på dommeren (Ardian Gashi, jeg ser på DEG) er det velfortjent å måtte slite tribunen innimellom, men en kamp for to kort? 

Jeg synes heller ikke at det er fornuftig at den første karantenen kommer etter tre kort, mens neste karantene kommer når man har fått to til. Forseelser i august og september blir ikke styggere av at samme spiller pådro seg tre gule kort i mai og juni og sto over en kamp, så jeg synes at enten får man si at første karantene også kommer etter to kort (noe jeg altså mener er for strengt) eller heve grensene til 3, 6, 9 og 12.

Dessuten står jeg inne for at "gamle" kort bør strykes, slik at en spiller som fikk gult i for eksempel første og åttende serierunde ikke får karantene i siste runde om han pådrar seg et nytt kort i nest siste kamp. Dette henger sammen med at jeg antar intensjonen med å stenge ute spillere for gule kort er for å ta gjengangerne, de som ofte forbryter seg mot reglene. Til sammenligning blir jo prikker i førerkortet bare stående i et visst antall år (fem?).

 

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 19 sep 09, 13:36

Noen som finner noe lagstatestikk på gule/røde kort? Tviler på at vi er i fair play-toppen i år.

Ser helst at dette laget starter mot godset (sett at alle er skadefrie og fit for fight!):

              Stamatopoulos

Askar - Ophaug - Raio - Wallace

  Gashi - Borges - Thomassen

 Valencia - Everton - Andersson

 

Men at Thomassen får starte tviler jeg på, blir vel Rambo i stedet.

Sitter forsvaret  tar vi dem 0-3. Borges x2 og Andersson (med feiring ala Adebayor Laughing).

Jeg har troa! Har Opphaug trent med laget denne uka eller bare vært skada?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 19 sep 09, 13:52

Opprinnelig postet av thorsen

Noen som finner noe lagstatestikk på gule/røde kort? Tviler på at vi er i fair play-toppen i år.

Vi ligger på 4.plass angående gule kort.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 sep 09, 14:10
Endret: 19 sep 09, 14:19
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Tøfflus

Jeg synes det er for strengt å bli utestengt en kamp for to gule kort, med tanke på hvor små ting som kan gi gult kort. Ting som å dra av seg trøya når man feirer et mål eller bruke litt for lang tid på å ta en dødball, gir gult kort, og jeg synes ikke at to slike situasjoner kvalifiserer til å måtte stå over.

Det er klart, pådrar man seg de gule kortene på grunn av stadig stygt spill eller konstant kjefting på dommeren (Ardian Gashi, jeg ser på DEG) er det velfortjent å måtte slite tribunen innimellom, men en kamp for to kort? 

Jeg synes heller ikke at det er fornuftig at den første karantenen kommer etter tre kort, mens neste karantene kommer når man har fått to til. Forseelser i august og september blir ikke styggere av at samme spiller pådro seg tre gule kort i mai og juni og sto over en kamp, så jeg synes at enten får man si at første karantene også kommer etter to kort (noe jeg altså mener er for strengt) eller heve grensene til 3, 6, 9 og 12.

Man blir ikke straffet forskjellig dersom man pådrar seg tre eller to gule kort. Et gult kort gir nemlig ingen straff. Det er når kortene akkumuleres over tid man blir straffet for kortene man pådrar seg. Når det enkelt kan bevises at spilleren systematisk pådrar seg mange gule kort. Jo flere kort en tenderer til å pådra seg over tid, jo hardere bør også spilleren straffes.

Sånn sett synes jeg egentlig at om man nærmer seg f.eks. 9 gule kort i løpet av en sesong, så kan det vurderes om spilleren bør stå over for hvert eneste gule kort etter dette.

En spiller som pådrar seg 8-9-10 kort (og derfor i det hele tatt er aktuell i denne problemstillingen din) er beviseilig en spiller som gjentatte ganger bryter regelverket, og dermed trolig oppnår en fordel av dette, og da bør man også irettesettes med karantener.

Opprinnelig postet av Tøfflus

Dessuten står jeg inne for at "gamle" kort bør strykes, slik at en spiller som fikk gult i for eksempel første og åttende serierunde ikke får karantene i siste runde om han pådrar seg et nytt kort i nest siste kamp. Dette henger sammen med at jeg antar intensjonen med å stenge ute spillere for gule kort er for å ta gjengangerne, de som ofte forbryter seg mot reglene. Til sammenligning blir jo prikker i førerkortet bare stående i et visst antall år (fem?).

Ja? Og kortene strykes hver sesong... Surprised

Skal du først dra sammenligninger med øvrige deler av samfunnet, så er det faktisk slik at gjengangskriminelle blir hardere straffet enn førstegangsforbrytere. Wink Sånn sett er det lett å argumentere for tre gule kort, og deretter hvert andre - eller hvert eneste - etter som frekvensen av regelbruddene øker.

Generelt synes jeg det er at altfor infløkt system du ønsker. Hvor skal man sette grensen? Må det være syv kamper mellom? Mener du at en pådrar seg kort i serierunde 1, 2, 9, 10, 17, 18, 25 og 26 er flinkere til å reglene spillet enn en som får kort i runde 1, 5, 10, 15, 20, 25, 30?

Førstnevnte ville ikke ha sonet noen ting med ditt system, da de syv kampene mellom ville ha medført at samtlige kort hadde blitt stryket, mens sistnevnte hadde sonet 2 ganger (for hvert tredje, som du ønsker), selv om han totalt har ett gult kort mindre.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 19 sep 09, 14:17

Opprinnelig postet av Holters

Sånn sett synes jeg egentlig at om man nærmer seg f.eks. 9 gule kort i løpet av en sesong, så kan det vurderes om spilleren bør stå over for hvert eneste kule kort etter dette.

Men hva er kulest? Munnbruk eller stygg takling?


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 19 sep 09, 23:07
Endret: 19 sep 09, 23:14
Endret av: Lemmy

Hvem skal på neste Ffk Kamp som er borte mot godset??

Jeg skal hvertfall ditt og heie på lagetLaughing

Er det fler her inne som skal til drammen imorgen?

Mod (Lemmy): Flyttet denne til allerede eksisterende tråd. Unødvendig å lage en egen tråd om dette, spesielt kvelden før kamp. :-)

 


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 20 sep 09, 00:30

Noen som vet om man får kjøpt billetter på godse stadion imorgen?


JanF.

Knøttespiller
Ble medlem: 01 jun 09
Innlegg: 60

Lagt til: 20 sep 09, 07:58

Opprinnelig postet av kjellemann

Noen som vet om man får kjøpt billetter på godse stadion imorgen?

Ja, det går..



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3