Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen: Godset- FFK (25 serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

GoFFK

Juniorspiller
Ble medlem: 19 des 06
Innlegg: 105

Lagt til: 17 sep 09, 08:51

Hvordan er fasilitetene på Marienlyst nå?

Er den grusomme gressbakken der fremdeles, eller er det tribuner der nå?

(På skråfoto på gulesider var det gress på bortetribunen, orker ikke dette en gang til)

Hvor kommer FFK fansen til å være?


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 17 sep 09, 08:54

Det er satt opp en liten tribune på den gamle gressvollen. Her er billettinfo.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Drammen

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 sep 09
Innlegg: 5

Lagt til: 17 sep 09, 09:16

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av sif_gutt

Jeg tror mange av gutta i godset-unionen er klar for og synge andersson sangen hvis han scorer mot oss, i protest mot salget av en av våre viktigste spiller, til en nedrykkskonkurent.

 

Det hadde vært stilig, særlig om Plankehaugen tar i bruk samme sangen Cool

 

Dette er selvfølgelig bare sprøyt. INGEN i GU kommer til å synge noen Mattias-sang!! Det kan jeg garantere. Men om dere vil kopiere sangen vi hadde om han, fra oss, så er det bare å kjøre på :-) Dere er jo vant til å rappe sanger;-)   Mattias er bare en liten mygg i vår stolte historie og betyr ikke mer enn hva Kasey W betyr for dere.. Absolutt ingenting!!!

Forvent dere massivt trøkk på tribuna på søndag! Det mobiliseres på alle mulige kanter her i Drammen nå!! Mulig dere må ha hver deres roppert og hver deres tromme skal dere overdøve oss ;-)

 

Hvor denne klovnen har fått det fra at "mange i Union skal synge mattiassangen" kan man lure på he he..

 

Velkommen til Drammen!! Forvent et hælvette! (På tribuna, ikke bråk)


Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05
Innlegg: 203

Lagt til: 17 sep 09, 09:57

Hva er det egentlig med drammensere?

Får ikke vanlige folk lov å sitte på tribunen så lenge de har på seg et FFK skjerf?
"Det gjløres oppmerksom på at bortesupportere som har kjøpt sitteplass og er ikledd gjestende lags supporterutstyr vil bli henvist til klokkesvingen." 

Tror det er den eneste stadion jeg har vært borti som har et slikt forbud.
Snakk om å være gjestfrie Tongue out


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 17 sep 09, 10:16

Er det ikke vanlig å ha nøytrale plasser? Hva om man har venner fra motstander laget og vil sitte sammen da? Tåplig.

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


Drammen

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 sep 09
Innlegg: 5

Lagt til: 17 sep 09, 10:34

Dette handler selvfølgelig om sikkerhet.

Vi har en tribune bak det ene målet med ståplasser og en tribune på det borteste feltet mot deres ståtribune hvor man kan sitte. Ikke mange klubber som tilbyr både sitte og ståplasser til bortelagets supportere!!

 

Gå på hvilken som helst stadion i europa kledd i bortelagets farger og prøv å gå inn et annet sted en der bortesupportere er henvist så møter dere samme "ugjestmildhet"..

 

Det er dessuten nedfelt i NFFs lover at det ikke er lov. Bortelagets supportere skal ha egen tribune og være adskilt fra hjemmelagets supportere!


Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05
Innlegg: 203

Lagt til: 17 sep 09, 10:46

Opprinnelig postet av Drammen

Vi har en tribune bak det ene målet med ståplasser og en tribune på det borteste feltet mot deres ståtribune hvor man kan sitte. Ikke mange klubber som tilbyr både sitte og ståplasser til bortelagets supportere!!

Står ikke et ord om sitteplasser på den siden deres.

En ting er "aktive" supportere, men et uskyldig skjerf har vel aldri skadet?
Er altså snakk om å sitte på nøytral tribune og ikke mitt i GU.

Tom. i europacupen var det "vanlige" polakker med Lech skjerf som satt på langsidene...


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 17 sep 09, 10:49

Det det er jo bare tull. Når jeg går på VIF-FFK med min venninne som heier på VIF, da sitter vi på langsiden bak trenerbenken, i fullt supporterutstyr. Det samme gjelder på Fredrikstad Stadion, det satt flere rundt meg med RBK skjerf når jeg var på den kampen. Jeg satt da på langsiden ved trenerbenkene

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


sif_gutt

Bedriftsspiller
Ble medlem: 02 sep 09
Innlegg: 14

Lagt til: 17 sep 09, 11:04

Opprinnelig postet av Drammen

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av sif_gutt

Jeg tror mange av gutta i godset-unionen er klar for og synge andersson sangen hvis han scorer mot oss, i protest mot salget av en av våre viktigste spiller, til en nedrykkskonkurent.

 

Det hadde vært stilig, særlig om Plankehaugen tar i bruk samme sangen Cool

 

Dette er selvfølgelig bare sprøyt. INGEN i GU kommer til å synge noen Mattias-sang!! Det kan jeg garantere. Men om dere vil kopiere sangen vi hadde om han, fra oss, så er det bare å kjøre på :-) Dere er jo vant til å rappe sanger;-)   Mattias er bare en liten mygg i vår stolte historie og betyr ikke mer enn hva Kasey W betyr for dere.. Absolutt ingenting!!!

Forvent dere massivt trøkk på tribuna på søndag! Det mobiliseres på alle mulige kanter her i Drammen nå!! Mulig dere må ha hver deres roppert og hver deres tromme skal dere overdøve oss ;-)

 

Hvor denne klovnen har fått det fra at "mange i Union skal synge mattiassangen" kan man lure på he he..

 

Velkommen til Drammen!! Forvent et hælvette! (På tribuna, ikke bråk)

 

Det var mye snakk om det rett etter mattias ble solgt. kansje gu har endret innstiling. Andersson er ikke bare en liten mygg, men ifordhold mange andre spillere mener du kanskje det. med tanke på han nesten alene fikset oppryk for oss i 2006


Drammen

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 sep 09
Innlegg: 5

Lagt til: 17 sep 09, 11:37

Bra du fant ett unntak i polen da... Det forandret jo alt...

 

2.2 Billetter/billettdistribusjon

2.2.3 Supportersegregering på arenaen

Klubben må foran hver sesong, i samarbeid med politiet og eventuelt baneeier, bestemme plasseringen av egne og gjestende supportere på stadion. Supporterne skal klart skilles fra hverandre. De må derfor ikke plasseres på samme tribune eller slik at de for eksempel har mulighet til å kaste ting på hverandre. Den ideelle plasseringen er diagonal overfor hverandre. Gjestende supportere skal være slik at de har kortest mulig avstand fra nærmeste offentlige vei. Arrangøren er ansvarlig for at billettsalget ikke fører til sammenblanding av supporterne.


Drammen

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 sep 09
Innlegg: 5

Lagt til: 17 sep 09, 11:41

Og selvfølgelig finnes det unntak. Man slipper seff inn en familiefar med ungen iført ffk drakt på hovedtribuna.. Litt skjønn må man bruke!

Poenget er at det er nedfelt ved lov at supportere skal skille på stadion og da skriver så klart SIF at man skal være på den tribunen man blir henvist til om man følger bortelaget.

 


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 17 sep 09, 11:41

Møt opp i Drammen folkens!! Vi skal fylle opp borteseksjonen der!! Blir deilig å sleppe grasset vi har pleid å stått på der..


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 17 sep 09, 13:18

Opprinnelig postet av Drammen

Og selvfølgelig finnes det unntak. Man slipper seff inn en familiefar med ungen iført ffk drakt på hovedtribuna.. Litt skjønn må man bruke!

Poenget er at det er nedfelt ved lov at supportere skal skille på stadion og da skriver så klart SIF at man skal være på den tribunen man blir henvist til om man følger bortelaget.

Personlig synes jeg det er helt på sin plass å påpeke at har man ikke plass på bortesupporterfeltet, da lar man supportereffekter av alle slag ligge igjen i bilen. Klart man kan se litt rundhåndet på det (familiefar med ungen med bortelagets drakt) - men det er bare sunn fornuft å ha som klart prinsipp at bortesupporterne bør være atskilt fra resten og at sitter man et annet sted på stadion får man jenke seg.

Fotball engasjerer folk og hvor morsomt er det når bortelaget scorer utligningsmålet på overtid og en nisse står mutters alene og jubler på raden foran deg? (Et eksmpel på en slik nisse er Norges kultur-, idretts- og kirkeminister som gjorde dette på Stamford Bridge).

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 17 sep 09, 13:24

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av Drammen

Og selvfølgelig finnes det unntak. Man slipper seff inn en familiefar med ungen iført ffk drakt på hovedtribuna.. Litt skjønn må man bruke!

Poenget er at det er nedfelt ved lov at supportere skal skille på stadion og da skriver så klart SIF at man skal være på den tribunen man blir henvist til om man følger bortelaget.

Personlig synes jeg det er helt på sin plass å påpeke at har man ikke plass på bortesupporterfeltet, da lar man supportereffekter av alle slag ligge igjen i bilen. Klart man kan se litt rundhåndet på det (familiefar med ungen med bortelagets drakt) - men det er bare sunn fornuft å ha som klart prinsipp at bortesupporterne bør være atskilt fra resten og at sitter man et annet sted på stadion får man jenke seg.

Fotball engasjerer folk og hvor morsomt er det når bortelaget scorer utligningsmålet på overtid og en nisse står mutters alene og jubler på raden foran deg? (Et eksmpel på en slik nisse er Norges kultur-, idretts- og kirkeminister som gjorde dette på Stamford Bridge).

 

Jeg kamuflerer meg ikke, når jeg går på Viking Stadion så sitter jeg på langsiden med rødt-hvitt skjerf og jubler hvis FFK scorer. Det har aldri vært noe problem, og folkene rundt er stort sett voksne og hyggelige mennesker.

Det er jo selvfølgelig noe annet hvis det kommer en rølpegjeng og opptrer provoserende. Men voksne folk som kan oppføre seg, da er det vel ikke noe problem å ha supportere fra begge lag på samme tribune.

Nisse kan du selv være!Wink

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 17 sep 09, 13:42

Bortsett fra når FFK spiller der, gjelder det fortsatt at " det er bedre med en dram i timen enn en time i Drammen"

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 17 sep 09, 13:47

Opprinnelig postet av dracula

Bortsett fra når FFK spiller der, gjelder det fortsatt at " det er bedre med en dram i timen enn en time i Drammen"

Min vinmarmorerte hjerne foretrekker vinWink

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 17 sep 09, 14:16

Dere kan da ikke mene at dere tyder den regelen så svart- hvitt der borte? Sånn som jeg ser det så står det mellom linjene at de to tilhørende supporter grupperingene (godsetunionen og plankehaugen) skal stå adskilt, med god plass mellom seg. Og at dersom man har med flagg/banner/ skriker / synger så bør man være en del av de gjengene. Dersom en ffksupporter skal bli henvist til plankehaugen fordi han har på drakt vil jo det være som at en Godset supporter ikke heller skal få ha på supporter utstyr på hovedtribunen. Man skal da få vise hvilket lag man heier på! Til og med på Norge- Skottland satt jo skottene godt repressentert rundt hele stadioen.


Sing&JumpFTW

Juniorspiller

Ble medlem: 11 mai 09
Innlegg: 142

Lagt til: 17 sep 09, 15:16

Opprinnelig postet av Husgutt

Vi skulle absolutt ikke kvittet oss med Dardan Mehmeti (var det ikke det han het? ) ..

Hadde han som lærer i fjord :p. (han var under opplæring)

Han trives godt i kvik halden tror jeg. Han er vel en viktig brikke i kviks forsvar, og var med å tape 4-1(tror jeg) mot stabæk i cupen. 

Synd vi mistet Dardan. Skal love deg en ting, broren hans er VELDIG god. (spiller på laget mitt)

Han har desverre takket nei til fredrikstad jr to ganger. Får håpe han blir mer fornuftig med tiden:-)

---------------------------

Syng for fredrikstad!

07.04.1903


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 17 sep 09, 19:11

Dommer       Terje Hauge, OLSVIK
Assistentdommer 1     Steinar Holvik, SANDANE
Assistentdommer 2     Frank Andås, GJØVIK
4. dommer     Kristoffer Helgerud, TRANBY
Dommerveileder     Rune Pedersen, MOSS

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 17 sep 09, 20:52

Jostein Flo advarer FFK:)

http://www.f-b.no/article/20090917/FFK/757380916/1252

Sorry Flo men denna gangen skal vi vinneLaughing



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24