Husk meg
Brukernavn
Passord

Dagbladet avslører "skjult" Piiroja-lønn?

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

fidq

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 05
Innlegg: 103

Lagt til: 31 aug 09, 19:41

Opprinnelig postet av Bever

Hvis Raio har 600 tusen har Morgan gjort en bra jobb for FFK samme hva dere måtte mene om det!!!

Hvis Raio tjener 600.000 i året og Gashi tjener over 2 mill (som også skrev kontrakt i 2007) så er dette sosial dumping. Jeg håper ingen har utnyttet den mest trofaste spilleren vår!

---------------------------

Varme tanker til Dagfinn Enerly....


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 31 aug 09, 19:44

Gashi tjente vel noe av de 2 mill når jan var i brann tror jeg, så han har nok ikke så mye i FFK

---------------------------

Heia FFK


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 31 aug 09, 19:46

Forundrer meg ikke om Gashi har så mye i året heller. Gashi var Morgans verk, kommentar overflødig.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 31 aug 09, 20:04

Klart dette er skattesnusk, å tro noe annet ville være grenseløst naivt. Alle mennekser er grådige, Piiroja er en fin type, men tror ikke han er noe unntak fra menneskeheten. Må såklart uttale at han ikke kjenner til dette.


fidq

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 05
Innlegg: 103

Lagt til: 31 aug 09, 20:41

Opprinnelig postet av Lex

Gashi tjente vel noe av de 2 mill når jan var i brann tror jeg, så han har nok ikke så mye i FFK

Han gikk garantert ikke ned i lønn for å komme til FFK. "Ingen" spillere som byttet klubb i 2007 gikk ned i lønn... Husk at dette var en av gullårene i norsk fotball (økonomisk sett). Han har nok en god FFK-lønn. Jeg tipper totalt godt over 2 mill.

---------------------------

Varme tanker til Dagfinn Enerly....


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 02 sep 09, 10:39

Opprinnelig postet av Kent

Klart dette er skattesnusk, å tro noe annet ville være grenseløst naivt.

Hvordan er det skattesnusk? Det er vel heller avgiftssnusk, hvis det er noe? Ikke at det er så stor forskjell, men...

Forøvrig står det mer om saken i dagens Dagbladet (iallefall på nett).

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


sruben

Knøttespiller
Ble medlem: 02 okt 07
Innlegg: 74

Lagt til: 02 sep 09, 10:57

Opprinnelig postet av denialsander

Hvordan er det skattesnusk? Det er vel heller avgiftssnusk

HVIS Piiroja får penger gjennom denne avtalen så betaler han nok ikke skatt til Norge av den summen.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 02 sep 09, 12:16
Endret: 02 sep 09, 12:18
Endret av: Willy Renè

Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av Kent

Klart dette er skattesnusk, å tro noe annet ville være grenseløst naivt.

Hvordan er det skattesnusk? Det er vel heller avgiftssnusk, hvis det er noe? Ikke at det er så stor forskjell, men...

Forøvrig står det mer om saken i dagens Dagbladet (iallefall på nett).

Huffda, det ser ut som om Dagbladet er i ferd med å grave opp noe som kan bli meget ubehagelig for de involverte parter, jeg sier HVIS det avdekkes at det er foregått noe ureglementert. I så fall kan det være brudd på flere lover, bl.a. skattebetalingsloven. Det er i så fall ikke foretatt forskuddstrekk eller beregnet arbeidsgiveravgift og lønnsmottakeren har ikke blitt beskattet for inntekten.

Involverte parter skal visstnok da være FFK ASA ? med daværende direktør og spilleren det her er snakk om. I og med at det også er en 3.-part (det estiske selskapet, agenten) inne i bildet så er det mulig at saken bør være varslingpliktig til Økokrim ifølge "Lov om tiltak mot hvithvasking......" den såkalte hvitvaskingsloven. Regnskapsfører og revisor er da her sentrale.

Denne saken bør FFK umiddelbart rydde opp i, og dokumentere overfor omverdenen at her har det ikke foregått noe ulovlig, for å unngå ytterligere spekulasjoner.

Har klubben virkelig vært part i "urent spill" så går partene en meget ubehagelig tid i møte, og skadene vil være nærmest uopprettelige.

Så er det opp til ledelsen å bevise sin uskyld, det bør ikke være noe problem hvis alle handlinger er foregått innenfor lovverkets ramme.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 02 sep 09, 12:48

Hold tyst og la saken dø, det er ikke noe vits og gjennopplive spøkelsene til Morgan. Regner med at klubben løser dette når ny kontrakt står for tur. 

Er bare Dagbladet som driver og hauser dette, de skriver jo selv at FFK antakeligvis kommer seg juridisk unna, men at det er umoralsk og farlig for fotballen i byen. Bortsett fra f-b er det vel ingen andre medier som har tatt det opp noe særlig (bortsett fra her inne selvfølgelig). Nei... La saken dø.


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 02 sep 09, 13:18

Det verste er jo at FrP-kommunen Fredrikstad gir penger til klubben på bekostning av andre små lokale idrettslag. Som Dagbladet sier: Fredrikstad Kommune mener at disse pengene er vel anvendte penger, pga omdømmebyggingen... Jeg ler meg ihjel!!!

Gi grasrotandelen din til lokale små idrettslag! Makan til gjeng med svindlere....

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 02 sep 09, 13:33

Opprinnelig postet av Svein

Det verste er jo at FrP-kommunen Fredrikstad gir penger til klubben på bekostning av andre små lokale idrettslag. Som Dagbladet sier: Fredrikstad Kommune mener at disse pengene er vel anvendte penger, pga omdømmebyggingen... Jeg ler meg ihjel!!!

Gi grasrotandelen din til lokale små idrettslag! Makan til gjeng med svindlere....

Og hvor mye har FFK fått av kommunen?


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 02 sep 09, 13:33

Hvis avtalen ble inngått i 2004,som dagbladet skriver,så er det vil ikke Morgan som skal henges,Harry Hansen gjorde hva som trengtes da vi lå håpløs fortapt.Morgan bare oppjusterte beløpet etter å ha sjekka med alle direktørene og høili at det var en grei måte å gjøre det på.Jeg syns personlig ikke noe spesielt om slik,men vet jo at mange utenlandske fotballspillere har lignende avtaler,stort sett lovlig,penger blir overført til firmaer de har eierinteresser i.Og de kan fordele pengene i normale årslønner når de legger opp.Våre skistjerner har alltid gjort noe lignende. 

        Det som er mest dumt her er at spilleren ikke selv har blitt iformert om "planen" til agenten,og framstår som en løgner i media,uten at han nødvendigvis er det,fotballspillere har en tendens til å overlate alt for mye til agenten.

 


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 02 sep 09, 14:07

Opprinnelig postet av thorsen

Hold tyst og la saken dø, det er ikke noe vits og gjennopplive spøkelsene til Morgan. Regner med at klubben løser dette når ny kontrakt står for tur. 

Er bare Dagbladet som driver og hauser dette, de skriver jo selv at FFK antakeligvis kommer seg juridisk unna, men at det er umoralsk og farlig for fotballen i byen. Bortsett fra f-b er det vel ingen andre medier som har tatt det opp noe særlig (bortsett fra her inne selvfølgelig). Nei... La saken dø.

OK med lovbrudd ?

Du kan nok glemme at dette dysses ned, når Dagbladet driver research så kommer det nok fram i dagen, hvis det er foregått noe ulovlig vel og merke.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 02 sep 09, 14:08
Endret: 02 sep 09, 14:26
Endret av: Willy Renè

Opprinnelig postet av GodeGeir

Hvis avtalen ble inngått i 2004,som dagbladet skriver,så er det vil ikke Morgan som skal henges,Harry Hansen gjorde hva som trengtes da vi lå håpløs fortapt.Morgan bare oppjusterte beløpet etter å ha sjekka med alle direktørene og høili at det var en grei måte å gjøre det på.Jeg syns personlig ikke noe spesielt om slik,men vet jo at mange utenlandske fotballspillere har lignende avtaler,stort sett lovlig,penger blir overført til firmaer de har eierinteresser i.Og de kan fordele pengene i normale årslønner når de legger opp.Våre skistjerner har alltid gjort noe lignende. 

        Det som er mest dumt her er at spilleren ikke selv har blitt iformert om "planen" til agenten,og framstår som en løgner i media,uten at han nødvendigvis er det,fotballspillere har en tendens til å overlate alt for mye til agenten.

 

Det våre skistjerner gjør er regulert ved lov.

Dette her ligner noe annet. Og at spilleren ikke er informert ?  Naiv ?

Jeg gidder ikke å lete opp loven/forskriften men når det gjelder idrettstjerner med store inntekter i enkelte år så har de eller har hatt mulighet til å la disse pengene stå i et fond, (som jeg tror blir beskattet med formuesskatt) og uttak av fondet blir beskattet det året de blir tatt ut, med visse begrensinger om hvor lenge man kan ha det inne før beskatning osv..

En eventuell "svart" lønn overført til utlandet er penger som egentlig aldri er ment å komme til beskatning.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 02 sep 09, 15:10

Endel tidligere fotball spillere som i dag jobber som agenter,hadde avtaler som innebar at agentfirmaet fikk mye større andel av lønn/overgangsum en vanlig.Dette ble senere stilt til disposisjon når spilleren la opp og begynte som agenter.Dette vet jeg!Man kan mene mye om moralen i dette,men fakta i fotballverdenen er at ingen fotballklubb legger seg veldig mye opp i hvordan fordelingen er,Så hvis flood, carews agent sier at 10mil skal  overføres til hans advokatfirma,så blir det gjort.Siden dagbladet har papirer på transaksjonene er det jo ikke snakk om svarte penger,(som det florerte av på 70 og 80 tallet i norsk fotball)Kreativt ja,umoralsk, tja ulovlig,neppe..Men det forusetter jo at spilleren er innvolvert i avtalen og kan svare for seg,dvs svare at avtalen med han og hans agent er,ja nettopp mellom han og agenten.Eller si at han er en bidragsyter i det nevnte firmaet. Dette kunne ikke raio.dermed så var han ikke fullt informert om agentens detaljerte planer.

   Man kan bruke sine enorme kunnskaper i det sivile liv,uten  at man dermed forstår hvordan ting foregår i fotballverdenen..

         Det beste ville selvsagt være at agenter og fotballklubber var mindre kreative,men problemet for klubbene er da at agentene bare finner en annen klubb som godtar betingelsene.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 02 sep 09, 15:16

Ja Gode Geir, får håpe det er innenfor lovens ramme. Carew, var han forresten skattemessig bosatt i Norge, og arbeidet i Norge når han fikk overført disse pengene til "agenten" ?

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 02 sep 09, 15:34

Opprinnelig postet av Willy Renè

Ja Gode Geir, får håpe det er innenfor lovens ramme. Carew, var han forresten skattemessig bosatt i Norge, og arbeidet i Norge når han fikk overført disse pengene til "agenten" ?

Jeg brukte bare disse 2 som eksempel,fordi de er et kjent radarpar ,jeg skrev hvis..Jeg er rimlig sikker på at  disse ikke tyr til slike kreative krumspring.Men derimot et annet og langt mer kontoversielt agentfirma,Ja absolutt!De(han) har bygget seg opp på slik kreativitet..


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 03 sep 09, 09:25

f-b.no : Reagerer på lav lønn for Raio Piiroja.

Ordknappe FFK-ere

Morgan Andersen har tidligere opplyst at kontraktene med Piiroja og Sport & Net Grupp, som ble undertegnet i august 2007, var en reforhandling av avtaler fra høsten 2004.
Sentralt i forhandlingene i 2004 satt blant annet Harry Hansen. Han har sluttet i klubben, og ønsket ikke å kommentere det hele i gårsdagens FB.
FFK-leder i 2004, Bjørn Jensen, sier følgende:
– Jeg var ikke med i forhandlingene. Disse ble gjort av andre. Jeg husker derfor ikke nok av dette til å kunne si noe.
Trener den gangen, Knut Torbjørn Eggen, opplyser at han konsentrerte seg om treningen, og verken da eller senere har hatt innsyn i avtalene.
Dagens FFK-leder, Carl-Morten Gjeldnes, satt også som leder i 2007, og sier følgende:
– Klubbdirektør Runar Henriksen uttaler seg om dette på vegne av selskapet.
– Men kan du svare ja eller nei på om du kjente til at avtalene ble inngått?
– Svaret er at Runar Henriksen uttaler seg på vegne av selskapet.

FB har uten å lykkes forsøkt å få en uttalelse fra Sport ASAs ledere i 2004 og 2007 - henholdsvis Frode Kværneng og Per Kristian Olsen.


Med andre ord fortsetter sirkus FFK for fulle mugger. Denne gangen er faktisk Runar Henriksen frikjent.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 sep 09, 10:20

Da er vi i gang:

http://www.dagbladet.no/2009/09/04/sport/tippeligaen/fotball/fredrikstad_fk/raio_piiroja/7948272/

Mulig! Aldri ro i denne klubben...

Det er bare å håpe at avtalen er juridisk forvarslig, selv om det er moralsk forkastelig av klubben å drive på denne måten.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 04 sep 09, 10:36

Den var godkjent fra revisor. Var godkjent av styrene pluss SI, ifg MA. Hva pengene blir brukt til i Estland har jo ikke Norske skattemyndigheter noe med, mtp att Raio ikke vet noe om avtalen regner jeg med at den ikke blir brukt til lønn.

Men om dette er ett forsøk fra klubben om å snike seg unna utgifter er det bare enda ett bevis på hvor vannskjøtta klubben vår er.



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 6 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24