Husk meg
Brukernavn
Passord

Tom Nordlie har signert

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 13 7

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 28 aug 09, 19:36

Betyr det at vi som er skeptiske vil få en opptur? Eller er det bare de som er positive som vil få en nedtur?

Velger nå uansett å se positivt på det. Vi kunne ha fått Arild Stavrum eller Berit Riise.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 28 aug 09, 19:39

Opprinnelig postet av oleberg

Konge melding fra Tom Nordlie:

"Du må ikke ha vært Hest, for å bli en god Jockey"Embarassed

Denne filmen anbefales. For mer og mer sans for Tom etter å ha sett denne.

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/156580

 

 

Meget god dokumentar. Har dere lyst å bli bedre kjent med Nordlie vil jeg som oleberg også anbefalle denne...


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 28 aug 09, 19:45

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Meget god dokumentar. Har dere lyst å bli bedre kjent med Nordlie vil jeg som oleberg også anbefalle denne...

Så dokumentaren og kom vel frem til at resultatene nesten må komme om de ordene ikke skal bli tomme. Om laget går på tre tap på rad, så tror jeg spillere mister noe av troen på Toms ord også. Så også ut som han brukte høyere røst jo dårligere det gikk også.

Hadde i grunn vært interessant å sett hvordan Drillo gjør samme oppgave. Er vel en enda bedre motivator, men noe sier meg at han ikke bruker helt de samme metodene.


kimito

Bedriftsspiller
Ble medlem: 10 apr 04
Innlegg: 11

Lagt til: 28 aug 09, 20:00
Endret: 28 aug 09, 20:01
Endret av: kimito

Opprinnelig postet av FFK1903
Betyr det at vi som er skeptiske vil få en opptur? Eller er det bare de som er positive som vil få en nedtur?
Tom Nordlies eget lille hattetriks er vel dette:

1. Suksess! Umiddelbart løft og masse positive tanker. Supporterne blir overbevist om at dette er fremtiden. Seriegull neste sesong!

2. Satsing! Høy stemme og kanskje noen kjente navn. En sesong med bra resultater. Kanskje til og med medalje, men det ville seg ikke helt på slutten.

3. Tæring. Skader, dårlige resultater, unnskyldninger, ulming i spillergruppa, turbulens, sparken med stor fallskjerm.

---------------------------

Det er de gule som spiller spillet (HMK Haakon 1953).


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 28 aug 09, 20:05

Drillo er selvfølgelig som du vet den totale motsatsen til Tom Nordlie. Nå er vel ikke Drillo kjent som noen stor klubbtrener. Motivasjonsbiten fungerte vel heller dårlig både i FFK og Wimbledon, men bedre for Norge og den lille tiden han hadde i Enga.

     Men det finns jo som kjent flere veier til Rom, og ihvertfall jeg føler Nordlies vei er veldig riktig for FFK nå...


kimito

Bedriftsspiller
Ble medlem: 10 apr 04
Innlegg: 11

Lagt til: 28 aug 09, 20:10
Endret: 28 aug 09, 20:11
Endret av: kimito

Opprinnelig postet av FFK1903
Så dokumentaren og kom vel frem til at resultatene nesten må komme om de ordene ikke skal bli tomme.

Jackpot! Toms tomme ord er definitivt noen stikkord å henge seg opp i.

Når det er sagt, så skal jeg slutte å heldte kaldt vann i årene deres. Det er klart at de fleste av oss lever på å drømme, så jeg skal ikke forsure stemningen mer enn jeg har gjort. Dessverre for dere tror jeg at de som har lest kommentarene mine tidsnok kommer til å huske dem.

---------------------------

Det er de gule som spiller spillet (HMK Haakon 1953).


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 28 aug 09, 20:12

Opprinnelig postet av kimito

Opprinnelig postet av FFK1903
Så dokumentaren og kom vel frem til at resultatene nesten må komme om de ordene ikke skal bli tomme.

Jackpot! Toms tomme ord er definitivt noen stikkord å henge seg opp i.

Når det er sagt, så skal jeg slutte å heldte kaldt vann i årene deres. Det er klart at de fleste av oss lever på å drømme, så jeg skal ikke forsure stemningen mer enn jeg har gjort. Dessverre for dere tror jeg at de som har lest kommentarene mine tidsnok kommer til å huske dem.

Tror du overvurderer deg selv nå...


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 28 aug 09, 20:19
Endret: 28 aug 09, 21:39
Endret av: FFK1903

 

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Tror du overvurderer deg selv nå...
  

 

Tror han er litt nærvøs fordi LSK har bare 4 poeng mer enn oss.Yell


kimito

Bedriftsspiller
Ble medlem: 10 apr 04
Innlegg: 11

Lagt til: 28 aug 09, 20:31
Endret: 28 aug 09, 21:38
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Tror du overvurderer deg selv nå...

 

Overvurderer meg selv? Jeg regner bare med at dere er nysgjerrig på hva noen som har hatt TN i klubben mener om saken, siden dere nå kaster dere over den samme dokumentaren som jeg og mange andre supportere av Sportsklubben gjorde.

At du bryr deg med å svare antyder jo at du har lagt merke til innlegget mitt. Jeg vet at jeg ikke kommer til å overbevise alle som har lyst til å tro på en vakker fremtid med en trener som de andre klubbene kanskje ikke har forstått/vært profesjonelle nok til å takle/ikke hatt de samme ambisjonene som/som har hatt han mens han fortsatt var ung (men han har lært nå).

Klart du kommer til å huske denne diskusjonen dersom det går den veien høna sparker. Men for all del. Alt kan skje. Kanskje TN får det til på sikt i FFK. Kanskje det var nettopp i Fredrikstad alt klikket på plass og TN bringer seriemesterskapet til Østfold. Det er mulig, men jeg kommer ikke til å ligge våken av bekymring.

Er mer bekymret for at dere vinner over oss i 26. runde.

---------------------------

Det er de gule som spiller spillet (HMK Haakon 1953).


kimito

Bedriftsspiller
Ble medlem: 10 apr 04
Innlegg: 11

Lagt til: 28 aug 09, 20:34
Endret: 28 aug 09, 21:38
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av eliot
Tror han er litt nærvøs fordi LSK har bare 4 poeng mer enn oss.Yell

 

Nei. Tror dere klarer dere nå. Nordlie er perfekt på kort sikt. Er riktignok ganske overbevist om at det går greit med oss også :)

---------------------------

Det er de gule som spiller spillet (HMK Haakon 1953).


Sulla

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 28 aug 09, 23:35

Opprinnelig postet av kimito

 Jeg vet at jeg ikke kommer til å overbevise alle som har lyst til å tro på en vakker fremtid med en trener som de andre klubbene kanskje ikke har forstått/vært profesjonelle nok til å takle/ikke hatt de samme ambisjonene som/som har hatt han mens han fortsatt var ung (men han har lært nå).

Som sykt nok er 68% av de som har stemt i "vil du ha TN" pollen. Historieløst er ordet.

---------------------------

It is proof of a bad cause when it is applauded by the mob. Seneca


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 28 aug 09, 23:52

Skjønner ikke hvordan lederen av Plankehaugen kan anse hva han sønnen til Matta mener om Nordlie som viktig.
Gutten var ute og klaget i avisen den gang fordi han ikke fikk nok spilletid, og vurderte klubbskifte.
Men han var vel neppe god nok som spiss? Med 1 fattig mål på over 40 kamper for Start, og nå omskolert til stopper.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


JanF.

Knøttespiller
Ble medlem: 01 jun 09
Innlegg: 60

Lagt til: 29 aug 09, 00:01

Flott pressekonferanse av Tom!

 

Er så glad for at Tom har kommet til klubben!Laughing


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 29 aug 09, 00:30

Jeg sier ikke at TN er min absolutte favoritt til å ta over FFK. Men i den situasjonen klubben er nå er han noe av den beste medisinen vi kunne få. Så velger jeg å gi han en ny sjanse når det gjelder det lange løp. Time will show.

Men uansett så må det være lov til å påpeke alt tullet som blir skrevet og sagt angående denne trenersigneringen. Ta f.eks. uttalelsene til Jesper Mathisen. I mine øyne er det en ikke-sak som er blåst opp av mediene. Hvorfor skulle man i det hele tatt bry seg om hva en høyst middelmådig TL-spiller mener om TN? Middelmådige spillere får sjelden spille, og vil som regel derfor ofte også være de som syter og klager høyest. Folk klager over en inkompetent ledelse, men om man hadde tatt slike utspill til følge, da kunne man snakket om inkompetanse da.

Sterke trenere vil dessuten alltid etterlate seg noe misnøye i løypa etter seg. Skulle likt å se "skjøre" norske spillere få seg en hverdag under regimene til folk som Mourinho, Ferguson eller Hitzfeld.

Vi går en spennende høst i møte ...

---------------------------

math


trillan

Juniorspiller

Ble medlem: 29 okt 05
Innlegg: 165

Lagt til: 29 aug 09, 01:11

Opprinnelig postet av keiko99

Velkommen keiko... endelig er det 2 av oss

 

Hahaha!!

 

Velkommen skal du være, Keiko2!

---------------------------

Født, oppvokst og bor ved Lillestrøm med et hjerte bygd sammen av FFK


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 29 aug 09, 02:40

[quote=trillan]

Opprinnelig postet av keiko99

Velkommen keiko... endelig er det 2 av oss

Neste "positive" førstesideoppslag i FFK vennlige f-b blir vel "Bitter navnestrid mellom Keiko99 og Tom Nordlie om Keiko-navnet" 

Journalistene der har jo lagt lista ganske høyt for intelligente artikler ;)


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 aug 09, 07:28

Har tjent fett

Om Tom Nordlie ikke alltid har hatt like stor suksess i sitt omfattende trenervirke har han rasket med seg en del lukrative sluttavtaler, når det ikke har gått så bra. Skriver Demokraten.

I 2001 fikk han rundt to millioner i sluttpakke da han forlot Vålerenga, i 2006 «cashet han inn» omtrent tre millioner på å forlate Start og i 2008 fikk han nye millioner for å forlate Lillestrøm midt i sesongen.

Ifølge skattelistene fra ifjor hadde Nordlie en skattbar inntekt på 3.302.380 kroner ifjor.

Hvor stor fallskjerm tror dere han får i FFK?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 aug 09, 07:33

Synes det er rart at Plankehaugen ikke har skrevet noe om han på hjemmesiden sin, ikke engang ønsket han velkommen til FFK. Var det foresten noen fra Plankehaugen på Stadion i går, som ønsket han velkommen?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5508

Lagt til: 29 aug 09, 08:35

Ser Nordlie uttaler at det ikke er farlig å rykke ned.

Og det har han jo rett i, selv om det medfører:

At inntektene vil reduseres betydelig, slik at klubben vil gå konk om de ikke reduserer kostnader dramatisk

Spillerlønninger er den største utgiftsposten, så de mest verdifulle spillerne må selges

Administrasjonen må slankes, dvs flere ansatte sies opp

Kanskje at  Spillerinvest synes de har bidratt nok for en stund(TN 2mill ++)

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 29 aug 09, 08:53

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Ser Nordlie uttaler at det ikke er farlig å rykke ned.

Og det har han jo rett i, selv om det medfører:

At inntektene vil reduseres betydelig, slik at klubben vil gå konk om de ikke reduserer kostnader dramatisk

Spillerlønninger er den største utgiftsposten, så de mest verdifulle spillerne må selges

Administrasjonen må slankes, dvs flere ansatte sies opp

Kanskje at  Spillerinvest synes de har bidratt nok for en stund(TN 2mill ++)

Og du forstår ikke at det er en mental greie? Han fikk spillerene til å senke skuldrene i både Viking og Kongsvinger med samme taktikk, gikk vel ganske bra det?



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 13 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3