Husk meg
Brukernavn
Passord

Tom Nordlie har signert

Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 13 10

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 01 sep 09, 21:42

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Satt og så kampen mellom Kongsvinger og Alta. I pausen ble redaktøren for lokalavisen og styreleder i KIL intevjuet av NRK. Redaktøren gikk ganske langt i å anklage Nordlie for å ha vært uredelig og en pest og en plage. Styrelederen pyntet noe på dette, men bekreftet slitasje og at problemet var at det også gikk utover de frivillige.

Begge var klare på at den sportslige suksessen Nordlie hadde tilført klubben var beundringsverdig isolert sett.

KIL snudde forøvrig kampen med 10 mann og vant 4-2.

  Roger Risholt kåra til banens beste spiller.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 01 sep 09, 22:26

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Satt og så kampen mellom Kongsvinger og Alta. I pausen ble redaktøren for lokalavisen og styreleder i KIL intevjuet av NRK. Redaktøren gikk ganske langt i å anklage Nordlie for å ha vært uredelig og en pest og en plage. Styrelederen pyntet noe på dette, men bekreftet slitasje og at problemet var at det også gikk utover de frivillige.

Begge var klare på at den sportslige suksessen Nordlie hadde tilført klubben var beundringsverdig isolert sett.

KIL snudde forøvrig kampen med 10 mann og vant 4-2.

Den samme avisen får pepper av flere supportere for den saken. Spesielt siden det var de som skrev om det at han sa fra seg lønn. Virker som en desperat sensasjonsjagende avis, selv om det sikkert er noe riktig også.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


teflon

Juniorspiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 119

Lagt til: 03 sep 09, 23:33
Endret: 03 sep 09, 23:37
Endret av: teflon

Satt akkurat og leste det her.

Ikke akkurat morro spør du meg..

Forresten mer her.

Skikkelig sur type han redaktøren der.


suggas

Juniorspiller

Ble medlem: 23 aug 09
Innlegg: 79

Lagt til: 03 sep 09, 23:41

Sannhet med modifikasjoner ? Personlig tror jeg heller ikke at han er kontraktstiden ut i FFK. Men det rette for klubben nå. Det er vel som ordtaket sier: det er vanskelig å lære en gammel hund å sitte. 


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 04 sep 09, 00:40

Opprinnelig postet av teflon

Satt akkurat og leste det her.

Ikke akkurat morro spør du meg..

Forresten mer her.

Skikkelig sur type han redaktøren der.

Og garantert en smågal, liten mann, med ett stort mindreverdighetskompleks
Skal spare meg for å si hvor jeg tror han står politiskLaughing

Det er jo lite vi vet om interne forholdt og det utvilsomt en ansettelse vi tar en viss risiko med men.

-Han mener for det første at det ikke må stilles store krav til ansatte, for det er jo slitsomt.
Akkurat som toppfotball og suksess er for alle. Personlig har jeg hatt flere sjefer som ringer tidlig og sent, uten at det har vært ett problem.  At han blander seg i mange ting han ikke har noe med er også ett problem, men KIL har to ansatte, så det er kanskje ikke så rart han må bry seg om mer en kun treneroppgaven.

-Han mener at klausulen om at han skal kunne forhandle med klubber på høyere nivå eller landslag er ett uetisk smutthul, akkurat som ikke en ambisiøs journalist i Glomdalen hadde løpt til Oslo for en bedre betalt jobb i VG.
Samtidig hopper han glatt over det faktum at KIL ikke var i stand til å love Nordlie jobb til neste år.

-Han henger seg opp i at Nordlie kalte FFK spillerne for mental skakkjørte, akkurat som det ikke er noe alle kan se. Riktig nok er det eldste trikset i trenerboka, "se så dårlig det var, og så bra vi har blitt"

Han mener faktisk at hovedvernombudet eller arbeidsmiljøutvalg normalt burde vært koblet inn pga hva dette gjør med de ansatteLaughing


Men den andre kommentaren er drøyest, hvor han først påpeker at Nordlie har dobbelt så høy lønn som statsministeren, noe som jo er feil fordi statsministeren har en haug av tillegg som vi andre ikke har, Nordlie inkludert. At fotballspillere har det dobbelte av Nordlie igjen er selvølgelig ikke nevnt.  Selv om ingen enkelt person kan påvirke resultatet mer enn treneren.

Og så blander han dette sammen med at flere trenere har fått dobbel lønn når de sparkes, fordi de hever lønn i ny klubb samtidig med fallskjermen.  Dette sier den "velinformerte" journalisten når han vet at Nordlie ikke lenger  får lønn fra KIL, tvert i mot fikk KIL 500' av FFK som kompensasjon til den tomme kassa.
Og for først å si at det er løgn at Nordlie har sagt fra seg lønn, sier han i kommentar to, at jo da han har sagt fra seg bonus, det er bare det at da blir jo avkortning av lønn mindre jo dårligere KIL gjør det.  hehe det blir ganske komisk.
Og han synes at KIL budsjettet på hele 19 mill, er alt for høyt. Ja da snakker vi om opprykksambisjonerLaughing

At Nordlie slipper unna dette begrunner han med at Nordlie er kjendisLaughing For Nordlie har aldri fått pepper i pressenUndecided

Mange KIL supporterne synes selv at det hele er en tullete og en konstruert kommentar, og rimelig feigt. Samme journalist kritiserte nemlig aldri Nordlie når han var der.
Og en synes Roger Risholt oppsummerte Nordlies tid der best. - Fokuset nå er KIL. Tom gjorde en fantastisk jobb i klubben. Punktum

Puuh ble mye dette, men blir så provosert av sånne journalister. Har bare ett ord for det, smålighet.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 sep 09, 12:30

«Jeg skal ødelegge karrierene deres»

Tom Nordlie løy om at han gikk ned i lønn og truet samtidig spillere som ikke godtok lønnskutt.

«Jeg vet ikke hvem av dere som nekter å gå med på lønnskutt, men hvis jeg finner ut hvem det er, skal jeg ødelegge karrierene deres!»

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2699420.ece

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 04 sep 09, 12:34

Moro a gitt..

Får vel gi han en sjanse her vel.. Så får vi drite i alle dissa løgnene i glomdalen


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 04 sep 09, 12:36

Hvorfor står man ikke fram med navn? Det er jo påstand mot påstand.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 04 sep 09, 13:01

Opprinnelig postet av Holters

«Jeg skal ødelegge karrierene deres»

Tom Nordlie løy om at han gikk ned i lønn og truet samtidig spillere som ikke godtok lønnskutt.

«Jeg vet ikke hvem av dere som nekter å gå med på lønnskutt, men hvis jeg finner ut hvem det er, skal jeg ødelegge karrierene deres!»

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2699420.ece

  Nordlie får støtte av sportsjef Morten Kristiansen. 

Jeg har hørt at Tom Nordlie har oppfordret spillegruppen til å gå med på lønnskuttet,

men jeg har aldri hørt han har truet med å ødlegge fotballkarrierer, sier Kristiansen til Nettavisen.  Velger en annen overskrift jeg Holters Wink


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 04 sep 09, 14:39

Saken fra Nettavisen er norsk sportsjournalistikk  på sitt verste. Gang på gang bruker norske sportsjournalister "vi vet"-betegnelsen som utgangspunkt for saker. Det virker som om denne terskelen ligger mye lavere på sportssaker enn andre nyhetssaker.

Denne uken så vi det i TV2s sak om Sollieds livsstil, og nå denne Nordlie-saken. Ikke en navngitt kilde på disse påstandene. Balleløst både av det aktuelle mediet og de som evt. er kildene. Når det i Nordlie-sakens tilfelle ender om med flere navngitte kilder som støtter Nordlie blir det hele egentlig bare for dumt. Journalist Kvatningen i Nettavisen har jeg forøvrig sett at har servert regelrette faktafeil i andre saker tidligere.

 

---------------------------

math


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 04 sep 09, 15:58

Holters fortsetter sitt korstog mot Nordlie, og framstår mer og mer som Don Ouijote.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 04 sep 09, 16:02

må du skjerpe deg hr forum politi. Det må da faen meg være lov til å være kritisk til treners disposisjoner og handlemønster. Og kom ikke med at gi mannen tid. Tom Nordlie har slitt ut halve fotball Norge på 10 år og har en være måte som er en halvkriminell 17 åring vedig.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 04 sep 09, 16:03

Har Holters skrevet artikkelen for Nettavisen?? Skjerp deg.


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 04 sep 09, 16:14

Opprinnelig postet av dracula

Holters fortsetter sitt korstog mot Nordlie, og framstår mer og mer som Don Ouijote.

 

Nå er det vel strengt tatt du som fremstår som at du har et korstog mot noe her.....?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 04 sep 09, 16:17
Endret: 04 sep 09, 18:41
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av eliot

Velger en annen overskrift jeg Holters Wink

Opprinnelig postet av dracula

Holters fortsetter sitt korstog mot Nordlie, og framstår mer og mer som Don Ouijote.

Opprinnelig postet av Plankekæll

Har Holters skrevet artikkelen for Nettavisen?? Skjerp deg.

Himmel og hav da, jeg har da verken valgt overskriften eller konstruert noe av det jeg siterte. Jeg bare kopierte inn ingressen og overskriften fra en sak hos Nettavisen, slik jeg tross alt pleier å gjøre i mange saker. At det stadig dukker opp grums rundt Tom Nordlie bør vel være en tankevekker for alle og enhver, og ikke noe å lange ut etter meg for?

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 04 sep 09, 16:25

Grums er vel litt å ta i. En sak fra Nettavisen som bruker anonyme kilder og som blir motsagt av sentrale navngitte personer, virker utrolig vagt. Nettavisen Sport er vel som Se og Hør å regne. Leser aldri noe av møkken de skriver som ikke blir bekreftet i andre store medier. Denne personen som lekker fra FFK og slike journalister burde hatt skuddpremie...

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 04 sep 09, 16:29

Nettavisen/TV2 er og blir Se og Hør.

Dette er fra VG:

Nordlie: - Minner om en svertekampanje

Oi, da har vel jeg plutselig et horn i siden til Holters da? Surprised

Her blir det masse ord mot ord, og hvem man skal tro på får vel bli opp til hver enkelt. Som regel pleier sannheten å ligge et sted midt i mellom.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 04 sep 09, 17:02

Se på denne, dette hevder sjefsredaktøren i Glåmdalen som åpenbart tror en fotballklubb er det samme som en barnehage.

* At Nordlie har ringt klubbledelsen til alle døgnets tider.
* At han for åpen scene stadig vekk har truet med å si opp.
* At Nordlie skjeller ut sine spillere og selv under treningskamper kontinuerlig kan ta i bruk et helt spekter av banneord for å karakterisere det han mener ynkelige prestasjoner.
* At han forteller andre i klubben hvor udugelige de er.
* At han tidvis kan skape frykt og utrygghet i deler av spillergruppa og støtteapparatet.
* At han har engasjert seg i forhold som ligger utenfor trenerens ansvarsområde.
* At han har slengt ting rundt seg i klubbens lokaler.

Den første er jo bare komisk, sitter man i klubbledelsen må man regne med en og annen telefonsamtale etter 16. Resten høres bare ut som en krevende trener som vet hva han vil, har ambisjoner og engasjerer seg. Men uansett så kommer jo dette fra en som ikke har noe med klubben å gjøre, så hvis man tar det med en klype salt, så ser man at denne gjøken koker suppe på spiker.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 04 sep 09, 17:48

Opprinnelig postet av dracula

Holters fortsetter sitt korstog mot Nordlie, og framstår mer og mer som Don Ouijote.

Jeg vil nå påstå at ditt "korstog" mot TKK er minst million ganger verre. Hva med å bruke forumet til å diskuttere sak fremfor å drive jentekrangel ala ungdomsskolen internt?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 04 sep 09, 17:58

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=1913

Anbefaler folk å lese denne....



Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 13 10

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24