Husk meg
Brukernavn
Passord

Tom Nordlie blir FFK-trener

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 22 2

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 25 aug 09, 08:39

Selvsagt kommer disse betenkligheten fra Holters, som ser at hans ønske om å få TKK inn i styringa på klubben blir torpedert.

Tom Nordlie er både fotballfaglig og har "baller" nok til å ikke la seg styre av sportslige leder som er mer opptatt av egen person enn klubben. Jfr uenigheten mellom han og Fjørtoft.

Når det gjelder en eventuell junior satsing eller ungdomssatsing for den del, tror jeg ikke Tom Nordlie vil stå i veien for  de unge  dersom de er treningsvillige og har kvalitet. Tror nok enkelte påpeker at spiller som Wehrman, Barsom, Kvisvik, Ophaug m.fl vil føle trusselen sterkere.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 25 aug 09, 08:40

Etter å ha opplevd TN på La Manga i noen år så gleder jeg meg pånytt. Det er der han begyner å vise sitt sanne jeg og ansikt. Så nå blir det show i kulissene. Lover å rapportere alt synlig og hørbart, gled dere.


mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 243

Lagt til: 25 aug 09, 08:42

Opprinnelig postet av pretor

... jeg er mer interessert i å bruke vinteren til å diskutere feilansettelsen av Nordlie her på forumet i påvente av ny eliteserie, enn å planlegge kampoppsettet til Adecco..

Vel, om det er de to eneste alternativene, så er jeg enig i valget... Men om Høili først skal pisse i spandérbuksene denne uka, så ønsker jeg meg heller spillerkjøp enn Nordlie.

---------------------------

Osloaristokrat // http://www.modernamuseet.no


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 25 aug 09, 08:42

Opprinnelig postet av 1947modell

Etter å ha opplevd TN på La Manga i noen år så gleder jeg meg pånytt. Det er der han begyner å vise sitt sanne jeg og ansikt. Så nå blir det show i kulissene. Lover å rapportere alt synlig og hørbart, gled dere.

Håper jeg slipper å glede meg, dvs at han er på vei ut igjen ved juletider.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 25 aug 09, 08:43

Opprinnelig postet av pretor

Jeg er for så vidt enig med deg Holters, men jeg tror desverre vi ikke har tid til noe annet enn "å pisse i buksa".. Det er synd, men jeg er mer interessert i å bruke vinteren til å diskutere feilansettelsen av Nordlie her på forumet i påvente av ny eliteserie, enn å planlegge kampoppsettet til Adecco..

Ja? KLARE oss ut sesongen? Deretter samme tullet om 1-2 år? Hente inn en ny redningsmann? Når skal denne klubben starte å tenke langsiktig? Vi kan ikke fortsette med å pisse i buksa gang på gang på gang.

Tom Nordlie er selvsagt ikke interessert i å forlate Kongsvinger for å dra til FFK på en tre månders kontrakt. Han ønsker jo selvfølgelig en lengre kontrakt med Fredrikstad, og det har jeg all forståelse for. At klubbledelsen derimot velger å innfri dette ønsket er helt utrolig.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 25 aug 09, 08:50

menmenmen... Er ikke han veldig tro til 4-3-3? Må vi skifte formasjon også da?!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 25 aug 09, 08:51

Opprinnelig postet av ffkmats

menmenmen... Er ikke han veldig tro til 4-3-3? Må vi skifte formasjon også da?!

Selvsagt. 4-3-3 med null kreativ frihet, der spillerne skal løpe etter et fast mønster som Nordlie mener er det beste. Veldig rigid spillestil og filosofi.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 25 aug 09, 08:52

Opprinnelig postet av dracula

Selvsagt kommer disse betenkligheten fra Holters, som ser at hans ønske om å få TKK inn i styringa på klubben blir torpedert.

Ja, det er nok bare derfor. Seriøst, "dracula", det er lov å bruke huet innimellom!

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08
Innlegg: 212

Lagt til: 25 aug 09, 08:53

Holters: Hvorfor kan du ikke stille opp på Stadion og fortelle synspunktene dine direkte til ledelsen da? Ta dette med i media og få til en åpen dialog, selvom Gjeldnes tydelig tidligere har sagt at klubben skal bli mindre åpen enn den var under forrige styret..

 

Jeg mener at vi som supportere av FFK, bør møte opp på Stadion med en klar beskjed til styret og admin av FFK om hva vi mener om tingenes tilstand.
Står vi supportere sammen og er sterke, er det utrolig hvor mye vi kan få til.

Tviler sterkt på at å skrive kritiske innleggdritt her inne på forumet hjelper noe som helst, det kreves handling og oppmøte på Fredrikstad Stadion for å få endringer og få frem våre synspunkter til ledelsen!

Og hvor er Plankehaugen i denne saken, pjatter med styret etter kuppet, så de kan på mange måter takke seg selv for det styret og ledelsen klubben har p.t.


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 25 aug 09, 09:01

Jeg er like sjokka som alle andre,og den gamle Tom ville jeg ikke ha,men allt tyder på at mannen har lært,har opptrådt eksemplarisk i KIL ,har vært tydelig fotballfagelig.og lett å samarbeide med,dette har jo også vår gamle venn Roger R. gitt utrykk for.Så kanskje skal vi gi mannen en sjanse?Så kan jo vi istedet ha en mening om det styret som henter han,der er jeg enig med Holters.


nilz1

Knøttespiller

Ble medlem: 12 aug 08
Innlegg: 68

Lagt til: 25 aug 09, 09:02

Hvordan kan delvis voksne oppegående menn komme med så mye sprøyt som det jeg leser i denne tråden? Å hente inn nye spillere er ikke løsningen for FFK. Til det er tiden for knapp, altså for få kamper til at det skal kunne gi frukter i form av fortsatt tippeliga spill neste sesong.

Alle dere som er glad i Fredrikstad, ønsker vel ikke å se Adecco fotball på stadion de neste sesongene? Det vil bli realiteten dersom det ikke gjøres noe drastisk umiddelbart. Det eneste som kan ha øyeblikkelig virkning på spillergruppa er å hente inn en trener med klar visjon og klare uttalte krav til spillergruppa. Derfor er Nordli rett mann til denne jobben. Skulle bare ønske han hadde kommet i sommer...

Spillerstallen er ikke nevneverdig endret fra i fjor, da ble det sølv. Skader vil alltid komme, men Grønhagen var på vei bort allerede i vinter. Som Holters skrev når den siste sykemeldingen kom, så kommer han ikke tilbake. Det ønsker jeg heller ikke, og det er flere som er av samme oppfatning.

Vi må også være klar over at de fleste spillere som blir forespurt om FFK ikke ønsker å komme hit. Det er også et tankekors, derfor må det ryddes i gangene og det så fort det er mulig skapes en samlet entusiasme rundt og i klubben som har vært fraværende siden jubeldagene med Eggen. Men, alt var ikke rosenrødt den gangen heller.

Håper Nordli er på plass i løpet av dagen og at han gjenskaper trua i spillergruppa om at dette skal gå bra. Da slår vi Tromsø på søndag og snur den negative trenden med å følge opp med seier mot Vålerenga på hjemmebane.

Så en liten fornote: Den kvelden vår kjære Dagfinn ble skadet i Kristiansand spilte Start om gullmedaljer i Tippeligaen. Kun et FFK som kjempet om fornyet kontrakt sto mellom laget fra sørlandsbyen og en lenge etterlengtet Tippeligaseier. Noen som husker hvem som var trener i Start da? Rart at ingen nevner det.....  Men det er jo ikke dritt om mannen så da glemmer man vel det - ikke sant!

Ønsker FFK, alle med hjerte for klubben og Tom Nordli lykke til i innspurten av Tippeligaen

 

---------------------------

FFK og Manchester United

Sitat fra en legende: I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste 20 minutter i mitt liv. (George Best)


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 aug 09, 09:03
Endret: 25 aug 09, 09:06
Endret av: FFK1903

Snakk om å drite i buksa for å ha noe mykt å sitte på, men som blir noe hardt og ukomfortabelt etter en stund da det størkner.

Vi kan vel i samme slengen ønske Jon Midtun Lie og Sterinar Pedersen velkommen til klubben allerede.

Det er faen ikke sikkert Nordlie redder klubben en gang, han kan ikke lykkes hver bidige gang han heller. Brått så har vi den dyreste treneren i Adeccoligaen til neste år.

Jeg ville mye heller hatt Eggen ut sesongen. Da hadde vi fortsatt med 4-4-2 og klubben kunne funnet en avtager til Grönhagen i løpet av høsten/vinteren/våren. I steden henter de en rådyr løsning som har fått sparken og skapt trøbbel i flere klubber.

Hvis dette var klubbens Plan A eller B, så kan de ryke og reise samtlige av dem. Det er faktisk skandaløst av klubben. De VET at dette blir trøbbel i lengden, men går likevel for løsningen for å redde sitt eget skinn denne sesongen. Det er tydelig at personlig interesser strekker seg langt over klubbens interesser, og da har de faktisk ikke en dritt å gjøre i klubben.

Det er så mye intern rot og uro i klubben nå, og så sender de Nordlie inn i dette? Hvis det er opprør og baluba i en koloni med mus, så sender vel for fanden ingen katten inn for å rette opp situasjonen.

Det eneste positive med dette er at Nordlie kanskje blir så vanskelig å takle, at flere av de udugelige folkene i ledelsen slutter på grunn av han. Men, hvem blir da erstattere? Ingen ved sine fulle fem går vel frivillige inn og samarbeider med Nordlie.

De har hentet inn juniorspillere for fremtiden og det blir hentet inn spillere som laget skal bygges rundt. En veldig god og langsiktig løsning. Så ødelegger de dette totalt ved å hente inn den mest kortsiktige løsningen av dem alle? Hvis vi ikke hadde hatt tidenes mest pinglete lokalavis her i landet, så hadde vi kanskje fått svar på noen av de kritiske spørsmålene. I steden for er avisen livredd for å havne i klammeri med klubben og journalistene prøver mer å være kompis med spillere og ledelse enn å være kritiske journalister om noe skjer.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 25 aug 09, 09:06

Tom Nordlie skal få en sjanse som alle andre dersom han ender opp som FFK-trener. Han er tross alt rimelig uskyldig midt oppe i alt dette.

Men ledelsen... De kan umulig ha tatt en eneste telefon til tidligere ansatte eller personer som har omgått aktuelle ansettelseskandidater (eller sett på CVen) når man ser på diverse ansettelser de siste årene. Her har det jaggu skjedd mye rart!

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08
Innlegg: 212

Lagt til: 25 aug 09, 09:08

P4 klokken 09.03:

Tom Nordlie avviser at han er klar for FFK og det er et godt stykke mellom partene.

Ingenting vil skje før en sluttavtale med Grønhagen er i orden.
Dessuten er han fornøyd med tilværelsen i KIL også.


Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08
Innlegg: 212

Lagt til: 25 aug 09, 09:09

Skal vi arrangere oppmøte på Stadion i dag kl 1730?


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 25 aug 09, 09:10

Opprinnelig postet av Modric

Skal vi arrangere oppmøte på Stadion i dag kl 1730?

Hvorfor det? Er vel ganske mange som er for den ansettelsen...


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 25 aug 09, 09:10

Ingenting er klart ennå.

På P4-nyhetene nå uttalte faktisk Nordlie seg. Han tar hvertfall ikke over FFK før FFK har avklart situasjonen med Grönhagen. Han kan ikke ta jobben hvis ikke FFK kvitter seg med Grönhagen. Er det lov å håpe at ledelsen nok en gang er handlingslammet og ikke avklarer Grönis-spørsmålet? Håpe, håpe... Laughing


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 25 aug 09, 09:13

Opprinnelig postet av nilz1
Så en liten fornote: Den kvelden vår kjære Dagfinn ble skadet i Kristiansand spilte Start om gullmedaljer i Tippeligaen. Kun et FFK som kjempet om fornyet kontrakt sto mellom laget fra sørlandsbyen og en lenge etterlengtet Tippeligaseier. Noen som husker hvem som var trener i Start da? Rart at ingen nevner det.....  Men det er jo ikke dritt om mannen så da glemmer man vel det - ikke sant!

Jepp, det går som regel bra i en til to sesonger. Så er slitasjen så stor både på ledelse og spillere at flere av dem har fått nok. For Start sin del ble den neste sesongen startet med to seire etter halvspilt serie og Nordlie fikk sparken. Var det verdt det? Først i år har Start kommet tilbake der de var da Nordlie var på sitt beste omtrent.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 25 aug 09, 09:15

Opprinnelig postet av pretor

Jeg er for så vidt enig med deg Holters, men jeg tror desverre vi ikke har tid til noe annet enn "å pisse i buksa".. Det er synd, men jeg er mer interessert i å bruke vinteren til å diskutere feilansettelsen av Nordlie her på forumet i påvente av ny eliteserie, enn å planlegge kampoppsettet til Adecco..

Hva med begge deler? Frown

Jeg har faktisk (som en av få?) ikke noe spesielt imot Tom Nordlie. Men jeg mener for det første at han (da spesielt hans spillestil og fotballfiolosi) ikke passer inn i Fredrikstad, og for det andre at dette nok en gang er fryktelig kortsiktig tenking fra ledelsen. Og i alle tilfeller: Når en ser på historiebøkene, så er det vel få tegn til at en ansettelse av Tom Nordlie blir særlig langsiktig...

---------------------------

Hater hat!


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 25 aug 09, 09:15

Hmmmmmmmmm, lurer på den gjengen som klager på at FFK nå ønsker TN. Er dette den samme gjengen som mener at TFA er for svak som Hovedtrener?

De fleste mener jo at vi trenger en trener som røsker tak i tingenes tilstand, jeg både tror og håper at TN er den personen.

At TN er en krevendes mann er det ingen tvil om, men at mannen har roet seg er det heller ingen tvil om.

Når det gjelder kjøp av nye spillere tror jeg nok de som sitter på "pengesekken" ikke kommer til å finansiere noen spillere som de ikke ser muligheten til å kunne selge videre.

Jeg tror at dette får FFK til å klatre de plassene som trengs for å bli i TL. Turbulensen kan ihvertfall ikke bli noe værre enn den Herr Henriksen klarer å skape hver gang han åpner øya om morgenen.

Visst du velger FFK TN er du hjertelig velkommen.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 22 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3