Husk meg
Brukernavn
Passord

Damefotball i FFK!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

torsen

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 apr 06
Innlegg: 15

Lagt til: 22 aug 09, 20:32

Med den sporslige og økonomiske situasjonen klubben er i nå er det rene galskapen å tenke på å innføre damefotball i FFK. Klubben sliter allerde nå med bra treningsfasiliter , og de vil ikke bli bedre med innføtring av damefotball.

Interessen for den type fotball er minimal, i tillegg er de sportslige prestasjonene katastrofale. Det vil fort utvikle seg krav om de samme rettighetene som guttene har, b.la. treningsleiere, proffkontrakter etc.

Desverre har det blitt såkalt fotballpolitisk korrekt å gi jentene de samme rammebetingelsene som guttene, men ikke kreve det samme av de, som guttene må.

Sats heller på et eget smågutt og guttelag med utvalgte spillere og proffe trenere. Det er en mye bedre investering.

Dette er ikke ment som hets av damefotball, men damefotball er ikke toppidrett, det er ren og skjær bredde og mosjonidrett. Egentlig skulle damefotball hatt sitt eget forbund, for det har ikke så mye med det vi kaller fotball å gjøre.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 22 aug 09, 20:36

Forsåvidt et fordomsfullt og dårlig innlegg, men jeg er enig med deg i at FFK burde hatt et smågutt- og guttelag. Det er altfor sent å hente talentene til klubben i 15-16 års alderen. De burde vært håndplukket i 11-12 års alderen.

Sleng gjerne på litt damefotball i samme slengen, bare hyggelig det.


torsen

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 apr 06
Innlegg: 15

Lagt til: 22 aug 09, 20:42

Sikkert hyggelig med damefotball, men det har en kostnad, og klubben må prioritere sine utgifter. Jeg synes ikke damefotball skal prioriteres, men jeg har full respekt for de som mener det. Men da blir det mindre igjen til A-lag og ungdomssatsningen.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 22 aug 09, 21:11

Nei takk. Minimal publikumsinteresse, og antageligvis relativt dyrt.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 22 aug 09, 21:38

Opprinnelig postet av Plankekæll

Forsåvidt et fordomsfullt og dårlig innlegg, men jeg er enig med deg i at FFK burde hatt et smågutt- og guttelag. Det er altfor sent å hente talentene til klubben i 15-16 års alderen. De burde vært håndplukket i 11-12 års alderen.

Sleng gjerne på litt damefotball i samme slengen, bare hyggelig det.

Ja, sats på ungdomsfotballen så får Trosvik, Hafslund og de ta seg av damefotballen.

Skal den skrøpelige FFK-organisasjonen ta på seg noe som er så uinterresant for de fleste, ja da forstår jeg ikke så mye. FFK damer i Toppserien og herrelaget i adecco ?

FFK har jaggumæ problem nok å favne over det de skal favne over, om de ikke skal begynne med damefotball også !

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 22 aug 09, 22:47

Er vel gode muligheter for å få et godt tilskuertall på et damelag. Det møter jo tross alt opp 12000 for å se på noe som minner meg VELDIG om damefotball nå om dagen!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 22 aug 09, 23:07

Nei ikke damefotball på toppen av alle problemene vi har nå.


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 23 aug 09, 08:26

Trodde vi hadde "damelag" jæ....Wink

---------------------------

You`ll never walk alone...


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 23 aug 09, 09:13

Skulle tro at styret hadde mer enn nok utfordringer å jobbe med i disse tider, om de ikke skal ta på seg fler.
Ellers er jeg enig i at ett guttelag burde være førsteprioritet.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 23 aug 09, 10:24

Når har nok FFK andre ting å bekymre seg for å ta tak i, men ser man bort fra dette så er nok ikke dette nødvendigvis en så fryktelig dum ide.

Slik jeg har skjønt det skal laget bruke fasilitetene til Hafslund og regner med at de ressursene de har vil bli spyttet inn sammen med det FFK eventuelt vil bruke.

Ved å ha et damelag så vil nok kanskje interessen blant jenter øke. Ja det er mange jenter som går på kamper i dag men kanskje det blir ennå fler med et damelag. Så dette er ikke en tanke de bør skyve helt fra seg og nå får de en mulighet til å hoppe på noe som ligger klart for de.

Men dette er ikke noe de bør bruke så mye tid på akkurat nå dette bør vente til etter sesongen. De burde da kanskje også startet planleggingen av egen ungdomsavdeling selv om dette nok tar mye lenger tid å bygge opp.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 23 aug 09, 13:29

Vi har jo allerede damefotball med fru Aune som trener. Det som ble vist fredag var ikke herrefotball, når man ikke hadde en takling av RBK spillerene. Løpa fra midtbanen var lett jogg uten fart om man sammenligner med hvordan midtbanen til RBK spurtet opp for å bli med i avslutningen.

Damefotball uten tvil er allerede på plass på stadion.

 

Det går rykter om at det ikke kommer noen  spiss, og at man skal prioritere midtbanen og forsvar. Tror dette er bra.


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 23 aug 09, 20:16

Opprinnelig postet av Gardarson

Er vel gode muligheter for å få et godt tilskuertall på et damelag. Det møter jo tross alt opp 12000 for å se på noe som minner meg VELDIG om damefotball nå om dagen!

I hvertfall kunne han nr 2 på høyrekanten til RBK fort blitt forvekslet med en dame. Uten at det hjalp FFK noe da.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 23 aug 09, 20:46

Opprinnelig postet av Gardarson

Er vel gode muligheter for å få et godt tilskuertall på et damelag. Det møter jo tross alt opp 12000 for å se på noe som minner meg VELDIG om damefotball nå om dagen!

hehe, du kom meg i forkjøpet... Har ikke sett annet enn kjærringer på banen de siste månedene jeg...

---------------------------

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24