Husk meg
Brukernavn
Passord

Lech med ulovelige drakter..

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 19 aug 09, 17:10

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2688814.ece

 

Valencia trues med utestengelse av Europa League pga drakt sponsor. Lech spillte og med ulovelige drakter mot FFK, kanskje de blir kastet ut og vi får plassen :)


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 19 aug 09, 17:16

Er det bare jeg som føler at Norge fremstår som et neandertalerland? Øl-reklame er en ting, men et tippeselskap? Det høres jo litt gufsete ut at et statlig tippeselskap skal ha monopol på absolutt alt. Norsk Tipping gjør mye bra ved å gi penger tilbake til idretten, men å nekte fotballag fra utlandet å stille med reklame høres i grunn merkelig ut.


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 19 aug 09, 17:18

jeg blir flau hvis ffk går videre på de kriteriene der

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 19 aug 09, 17:20

Synes det er helt legetimt. Regler er til for å holdes. Om da ikke reglementet endres så..

 

Uansett regelen kan nok diskuteres, men er ikke dette som er tema her.


jarleb

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 06
Innlegg: 90

Lagt til: 19 aug 09, 17:26

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Synes det er helt legetimt. Regler er til for å holdes. Om da ikke reglementet endres så..

Uansett regelen kan nok diskuteres, men er ikke dette som er tema her.

Er helt enig med deg! En regel er en regel, hvor dum den en er en annen sak. Finnes mange lover og regler som jeg er uening i, men jeg må forholde meg til disse uansett hva jeg mener om dem.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 19 aug 09, 18:20
Endret: 19 aug 09, 18:22
Endret av: endre

Ja, regler skal holdes, men de har da vitterlig et poeng. Dette er en internasjonal turnering, og da er det vel UEFA sine regler som bør følges, ikke NFFs.
NFF viser nok engang prioriteringsfeil...

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 19 aug 09, 18:32

Men NFF må følge norske regler. UEFA kan ikke overstyre norsk lovverk

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 19 aug 09, 18:39

Hvilken kanal er det som viser kampen da?

Og greit nok at de skal følge norske regler, men det er ufattelig bakvendt om man skal begynner sånn!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 19 aug 09, 22:29

Dere kan da ikke mene at dette er greit av NFF? Skal en klubb risikere å miste millionbeløp i sponsorpenger fordi de må møte et usselt lag i lille Norge da? Den loven er latterlig i seg selv, men vi kan da ikke bestemme hva slags sponsorer andre klubber skal ha på drakta!

Skulle NFF nekte dette håper jeg UEFA nekter norske klubber å delta i Europa fram til denne regelen er opphevet! Noe som slett ikke er usannsynlig! I en Europeisk turnering bør og skal UEFA`s reglement følges! Klarer ikke NFF det får de bare ta konsekvensene.


Jegærn

Knøttespiller
Ble medlem: 09 apr 07
Innlegg: 29

Lagt til: 19 aug 09, 22:39

Er det mulig sier jeg  ????  Aldri i verden om jeg går på stadion hvis FFK tar over plassen på de premissene der. Går det ann å bli mere Ola Dunk eller !!??


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 19 aug 09, 23:22

Husker Liverpool kom til Bergen og møtte Brann i en UEFA cup kamp for en del år tilbake. For denne ene kampens skyld fikk de nye drakter, - hvor "Carlsberg" var byttet ut med "Probably...".  Genialt markedsføringstriks, og samtidig rettet de seg etter norsk lov som forbyr Øl-reklame.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 19 aug 09, 23:40

Ett Norsk lovverk for å beskytte Norske intereser slik at vi og våre barn skal få en større del av de pengene vi selv bruker på tipping tilbake til lag og organisasjoner.. Positivt, men det burde jo vært kjent av lagene og organisasjonen som da organiserer turneringen. Når selv FCK spilte treningskamp på stadion bytta de ut draktene pga carlsberg. Man MÅ inrette seg etter lovverk, ellers vil det jo bli anarki, og det kan jeg jo regne med at du ikke vil ha?


Fenrisulven

Juniorspiller

Ble medlem: 27 sep 05
Innlegg: 208

Lagt til: 20 aug 09, 09:32

Litt seint å sende klage på det nå vel...

Vi tapte og er ute, og det var også det beste laget som gikk videre - lev med det.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 20 aug 09, 10:17

Men nå kjenner jeg ikke reglene så detaljert, men er det ikke dommeren som skal godkjenne eller ikke godkjenne utstyret som bruks? de sjekker jo alltid knotter og slikt. Dommeren har jo da godkjent disse draktene.

En eventuelt passende straff er eventuelt at da x antall av det Lech tjente på kampen må gis bort til en eller annen veldedig organisasjon. For guds skyld ikke la FFK gå videre på dette grunnlaget.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24