Husk meg
Brukernavn
Passord

Daniel Wass (20) klar for FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 6 5

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 aug 09, 22:52
Endret: 22 aug 09, 00:44
Endret av: Holters

"Was was dass?"

"Wass - har du pakket ut ditt flyttelass?"

"Wass på feil plass"

"Wass VAR dass"

"Wass? Wass?! WASS?!"

Dårligste debuten jeg har sett? Snakk om å krone en dårlig debut ved å lage straffe...

MEN skal sies at dette er en håpløs kamp å vurdere ham rent ferdighetsmessig. Han var tydelig preget og nervøs over å debutere for et nytt lag. Mange andre rutinerte herremenn som var minst like dårlige i dag. Ikke lett å komme inn i et lag som ikke fungerer som 20-åringen med få treninger bak seg.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 21 aug 09, 22:52

Kanonforsterkning.

Betryggende å høre at Jokke sa detta var førstevalget, viser hvor vi legger lista


sruben

Knøttespiller
Ble medlem: 02 okt 07
Innlegg: 74

Lagt til: 21 aug 09, 23:20

Kan lure på hvor mye de egentlig har sett mannen spille, virker mer som en "oj, han hørtes god ut" signering pga tallene på CV'en hans. Men klart, gutten skal få flere sjanser til å overbevise selvom førsteinntrykket dessverre var som en gjennomsnittlig juniorspiller.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 21 aug 09, 23:30

Å dømme Wass etter dagens kamp er intet annet enn håpløst. Alle sviktet, og de såkalt "rutinerte" leverte en kamp totalt under pari.

Kaste en 20 år gammel nyankommet høyreback utpå der og se hva han kan gjøre på et i utgangspunktet bedritent lag som spiller mot serieleder, og forvent suksess?

---------------------------

Når alt kommer din vei, er du i feil fil og kjører feil vei.


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 21 aug 09, 23:50

Kællen hadde en fryktelig kamp. MEN; forutsetningene var ikke akkurat på plass.

1      Han har ikke spillt sammen med de andre før. Jeg så ved flere anledninger at det var          usikkerhet  i  kommunikasjonen med spillerne rundt.

2    Askar var gjerne oppe ved RBK`s høyre hjørneflagg. Ingen hjelp å hente.

3   Gashi (som skal dekke Askars rom når han er på bærtur) er alltid opptatt med å dekke tomrommet som Raymond   etterlater seg, og har derfor ikke tid å avse på ventresiden.

4    Hele laget kollapset jo. Å komme inn som ny spiller i en sånn kamp må jo gå ræva.

Kan vi ikke gi ham en sjanse?

Til dere som skal karnøfle folk før de har fått tid til å vise seg fram;  Setter pæng på at dere er de samme til å geniærklære folk hvis de har 45 gode minutter.

 

 


Gjerningsmannen

Juniorspiller

Ble medlem: 07 mai 05
Innlegg: 78

Lagt til: 22 aug 09, 00:26
Endret: 22 aug 09, 00:46
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av sklitakling

Kællen hadde en fryktelig kamp. MEN; forutsetningene var ikke akkurat på plass.

1      Han har ikke spillt sammen med de andre før. Jeg så ved flere anledninger at det var          usikkerhet  i  kommunikasjonen med spillerne rundt.

2    Askar var gjerne oppe ved RBK`s høyre hjørneflagg. Ingen hjelp å hente.

3   Gashi (som skal dekke Askars rom når han er på bærtur) er alltid opptatt med å dekke tomrommet som Raymond   etterlater seg, og har derfor ikke tid å avse på ventresiden.

4    Hele laget kollapset jo. Å komme inn som ny spiller i en sånn kamp må jo gå ræva.

Kan vi ikke gi ham en sjanse?

Til dere som skal karnøfle folk før de har fått tid til å vise seg fram;  Setter pæng på at dere er de samme til å geniærklære folk hvis de har 45 gode minutter.

 ENIG. Vent iallfall til neste trening før dere jager guttungen. Møt opp edru.Og  avskriv gjerne dansken. Alle dere der ute. Alle dere kynikere som vet så uffattelig mye om fotball.  Når så du sist en nykommer som tilfredstilte dine ønsker? Er vi ffk-supportere så viktige. Så kravstore. Så fantastisk best. At vi kan hive møkk til en ung spiller. Som kommer til et nytt lag. Et nytt land. En ny by. Nye arbeidskamerater.  Hvor kul var du når var 20 år lissom?  De er mennesker. De også. Selv fotballspillere.

---------------------------

"beating, often with blunt weapons, asphyxiation with a gas mask"


Vitagen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 22 aug 09, 00:31

Skandale å ikke kjøre Pål på høyreback.


Gjerningsmannen

Juniorspiller

Ble medlem: 07 mai 05
Innlegg: 78

Lagt til: 22 aug 09, 00:43

Ja, og han er skadefri, spilt en haug av kamper den siste tiden og bare den sinnsyke kællen som stenger igjen høyresia? Da håper jeg du ender opp i trener- teamet. Sånn at du kan røska opp litt. Fortelle folk et sannhetens ord. "Han Pål spiller back på fredag. La gå at han sliter med en skade, Han er best".

---------------------------

"beating, often with blunt weapons, asphyxiation with a gas mask"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 22 aug 09, 00:45

Opprinnelig postet av Vitagen

Skandale å ikke kjøre Pål på høyreback.

Jeg elsker Czwartek og synes han er en finfin fyr, og skulle gjerne hatt ham i klubben i all evighet, men vi må bare innse at han ikke holder nivå lenger... I tillegg så er det vel ingen skandale at trenerne ikke benytter en skadet spiller? For Czwartek er faktisk det...

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 22 aug 09, 00:49

Ingen av de beckene som er der  dag, ikke den nye heller har løpene til Pål..


Vitagen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 22 aug 09, 00:59

Opprinnelig postet av Gjerningsmannen

Ja, og han er skadefri, spilt en haug av kamper den siste tiden og bare den sinnsyke kællen som stenger igjen høyresia? Da håper jeg du ender opp i trener- teamet. Sånn at du kan røska opp litt. Fortelle folk et sannhetens ord. "Han Pål spiller back på fredag. La gå at han sliter med en skade, Han er best".

Jeg skulle nok ledet laget bedre enn hva tiltaksløse Aune og svensken får til.

Jeg trodde ikke Pål var skadet, han så nemlig frisk og rask ut under oppvarmingen og i pausen. Pål er full av rutine; at han ikke har spilt a-lagsfotball på lenge hadde ikke spilt noen stor rolle - han ville uansett ha spilt langt bedre enn det Wass gjorde.

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Vitagen

Skandale å ikke kjøre Pål på høyreback.

Jeg elsker Czwartek og synes han er en finfin fyr, og skulle gjerne hatt ham i klubben i all evighet, men vi må bare innse at han ikke holder nivå lenger... I tillegg så er det vel ingen skandale at trenerne ikke benytter en skadet spiller? For Czwartek er faktisk det...

Er uenig i at han ikke holder nivå lenger. I fjor var Pål bedre enn han som beklageligvis ble benyttet som landslagsback - nemlig Høiland. Vil ikke tro at Pål har falt ned fra landslagsnivå siden da.

 


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 22 aug 09, 02:02

desverre, han var akkurat som fryktet.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 22 aug 09, 08:36

Pål er skadefri ja, men har vært lenge ute med skade.

Greit at han ikke starta i går, men neste kamp bør han nesten være selvskreven på høyrebacken..


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 22 aug 09, 08:53

Opprinnelig postet av Anne

Ingen av de beckene som er der  dag, ikke den nye heller har løpene til Pål..

Wass skal ha gode offensive kvaliteter. Det har jo alltid vært PAC sin svakhet.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 22 aug 09, 10:08
Endret: 22 aug 09, 10:14
Endret av: dracula

Synes virkelig at F-B idag igjen viser manglende  både fotballmessig og menneskelig forståelse.

Greit at Wass ikke  var kvass på linje med de fleste FFK spillere.

Det ser ut som om F-B hopper elegant over at begge RBK første mål kommer etter markeingssvikt o.a på den andre siden, hos Barsom og Kvisvk.  I 1.omgang føler jeg som tilskuer på kampen meg tryggere på høyresiden med Wass og Askar enn Barsom /Kvisvik forsvarsmessig.

Så kommer den fatale straffen som har meeeeegeeeet meget tvilsom, snill dommer (typisk RBK-sommer), etter denne fikk selvsagt Wass en reaksjon, men å gi han 2 for kampen som helhet.

Totalt bak mål som vanlig F-B.

Den jeg savnet mest i forsvar var uten tvil "Totte", Ophaug er  på sine beste stunder hakket svakere, og i år har han minst vært 2 hakk lavere.

Ps. Mener også selvsagt at det PAC holder en høyere standard enn det Wass viste idag. U landslagsspillere er ikke stjernespillere hevrken iNorge eller Danmark. Vi får håpe at Wass kan holde Thommasen standard når han føler den tryggheten rundt seg som må til. Spørsmålet er jo om "hylekoret" med F-B i spissen gir han sjangse.

Greit svak debut, egentlig som ventet, men 2ér, krigstyper og hylekor viser egentlig bare hvilket nivå "kritikerne " ligger på!

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 22 aug 09, 10:10

Opprinnelig postet av dracula

Synes virkelig at F_B idag igjen viser manglende  både fotballmessig og menneskelig forståelse.

Greit at Wass ikke  var kvass på linje med de fleste FFK spillere.

Det ser ut som om F-B hopper elegant over at begge RBK første mål kommer etter markeingssvikt o.a på den andre siden, hos Barsom og Kvisvk.  I 1.omgang føler jeg som tilskuer på kampen meg tryggere på høyresiden med Wass og Askar enn Barsom /Kvisvik forsvarsmessig.

Så kommer den fatale straffen som har meeeeegeeeet meget tvilsom, snill dommer (typisk RBK-sommer), etter denne fikk selvsagt Wass en reaksjon, men å gi han 2 for kampen som helhet.

Totalt bak mål som vanlig F-B.

Den jeg savnet mest i forsvar var uten tvil "Totte", Ophaug er  på sine beste stunder hakket svakere, og i år har han minst vært 2 hakk lavere.

 

Veldig enig. F-B er helt usmakelige her, og på linje med Aune.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 22 aug 09, 10:59

Straffa til Rosenborg var soleklar, Wass var mildt sagt svak defensivt. Offensivt er det potensiale. En ny Askar?

Ellers var venstresida vår med Raymond og Abbe helt horribel i går, mye dårligere enn siden med Askar og Wass. Og det skal en del til da både Askar og Wass var dårlige.

Jeg synes midtbanen også var håpløs, Gashi var ok minus, Ramberg var langt under pari, Askar gjør sin svakeste FFK-kamp, og Kvisvik? Vel, han burde skamme seg. Makan til slett innsats!! Ophaug hadde også en kølsvart dag på jobben.

Når over halvparten av spillerne har en svart dag på jobben, og i tillegg treneren ikke gjør noen grep kan det bare ikke gå veien. Nå er det nesten så jeg har gitt opp resten av sesongen, jeg klarer nesten ikke å se lys i tunnellen i det hele tatt. Laget har vel aldri vært svakere i løpet av snart seks år i Tippeligaen, og det sier det meste!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 22 aug 09, 11:14

Opprinnelig postet av Plankekæll

Straffa til Rosenborg var soleklar,

Da anbefaler jeg deg en titt på f eks VG TV. For å si det slik så var den kanskje like klar som straffen da Everton skulle hatt i 1. omgang. Hadde FFK fått den, og Lago 2 gule, så hadde nok dette kanskje sett litt annerledes ut.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 22 aug 09, 11:20

Jeg har sett den nok ganger, og den er helt klar.

Men å diskutere med deg kanogvetalt har jeg prøvd før, det blir som å stå å pisse i motvind. Så det gidder jeg ikke. Bare nevner Startkampen på hjemmebane, og noen situasjoner der.

Jeg synes også det var to helt klare gule kort til Lago, som dermed burde vært utvist.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 22 aug 09, 11:32

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Plankekæll

Straffa til Rosenborg var soleklar,

Da anbefaler jeg deg en titt på f eks VG TV. For å si det slik så var den kanskje like klar som straffen da Everton skulle hatt i 1. omgang. Hadde FFK fått den, og Lago 2 gule, så hadde nok dette kanskje sett litt annerledes ut.

Straffen er billig, men klar. Wass setter ut foten og treffer beinet til Iversen. Det gjør man ikke ustraffet mot en så rutinert ringrev som Iversen, som selvsagt forstår at dette vil bli straffe. Klønete gjort av Wass.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 6 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24