Husk meg
Brukernavn
Passord

Resterende seriekamper 2009

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Vedahl

Juniorspiller

Ble medlem: 19 sep 08
Innlegg: 98

Lagt til: 17 aug 09, 00:45
Endret: 17 aug 09, 00:50
Endret av: Vedahl

Etter en objektiv gjennomgang av de resterende seriekampene ser jeg følgende poengfangst ut sesongen som den mest sannsynlige: H-RBK (0p), B-TIL (0p), H-VIF (1p), B-Godset (0p), H-LSK (3p), B-Stabæk (0p), H-Odd (3p), H-Molde (0p), B-FC Lyn (3p). Det blir totalt 32p. 

Selvfølgelig slår ikke alt til, men total-fangsten tror jeg ikke havner så langt unna dette. Etter å ha kjørt en tilvarende øvelse med de andre lagene i nedrykkstriden endte jeg opp med følgende "sluttabbel":

  • AAFK..........36
  • SF..............35
  • Godset.......35
  • LSK............34
  • Bodø..........33
  • FFK............32
  • FC Lyn Oslo

Selv om det er veldig lite som skal til for å snu opp-ned på dette, blir jeg litt skremt her jeg sitter og depper etter Start-tapet. FFKs gjenværende program er meget tøft og kanskje verre enn for samtlige av de andre nedrykkskandidatene. Ingen av kampene som gjenstår er "opplagte seiere".

Håper analysen er feil og at laget klarer å klamre seg fast over sterken etter 30 kamper. Hva mener folket her inne? Hvilke lag tar den tunge veien ned til Adecco?


Matiashs

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 17 aug 09, 02:45

Det der var jo litt worst case, men ikke helt borte i natten. Allikevel vil jeg ikke kommentere noe særlig rundt det siden jeg skulle sett tilsvarende for de andre lagene.

Jeg tror faktisk at vi spiller uavgjort eller slår RBK på fredag. 

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 17 aug 09, 07:22

Håper på 3 poeng borte mot Godset, slik at FFK og Godset bytter plass.

Vet det blir vanskelig med den statistikken FFK har i Drammen, håper på at skadesituasjonen bedrer seg og at arbeidslysta kommer tilbake.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 17 aug 09, 09:12

jeg tror vi overrasker og tar mere poeng.. molde f.eks. har troa på at vi tar 1 eller kanskje alle 3..

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


teflon

Juniorspiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 119

Lagt til: 17 aug 09, 09:14

Har en lei tanke i bakhuet som jeg ikke blir kvitt etter gårsdagens kamp: FFK blir jo et feiende flott adeccolag.


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 19 aug 09, 21:21

Opprinnelig postet av Vedahl

Etter en objektiv gjennomgang av de resterende seriekampene ser jeg følgende poengfangst ut sesongen som den mest sannsynlige: H-RBK (0p), B-TIL (0p), H-VIF (1p), B-Godset (0p), H-LSK (3p), B-Stabæk (0p), H-Odd (3p), H-Molde (0p), B-FC Lyn (3p). Det blir totalt 32p. 

Odd er da mye bedre en VIF for tiden

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 20 aug 09, 07:35

Odd er gode på hjemmebane, men blir nok en tight match på stadion.

Vi skal se de dystre spådommene blir knust allerede på fredag. Bør blir mer poeng i kampen mot VIF, Godset (som aldri har hatt noe tak på oss i Drammen). Stabekk borte og molde hjemme bør det også kunne bli poeng.

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!


obbink

Juniorspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 81

Lagt til: 20 aug 09, 09:41

jeg er nok også dessverre veldig bekymret for denne sesongen. 

for hvis vi ikke begynner å ta mere poeng så havner vi i direkte nedrykk. helst ønsker jeg meg vekk fra de 3 i bånn da slipper vi kvalikk også. 

men jeg håper og tror på litt poeng fremover. 

---------------------------

Stå på guttæne


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 20 aug 09, 10:24

Som den evige optimist tror jeg på denne poengfangsten i de resterende kampene:

RBK - 1 Poeng

TIL - 1 poeng

VIF - 3 Poeng (flere skadede spillere er tilbake)

Godset - 1 poeng

LSK - 3 poeng

Stabæk -0 poeng

Odd - 3 poeng

Molde - 3 poeng

Lyn - 3 poeng

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 20 aug 09, 13:44

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Som den evige optimist tror jeg på denne poengfangsten i de resterende kampene:

RBK - 1 Poeng    3p

TIL - 1 poeng  0p

VIF - 3 Poeng (flere skadede spillere er tilbake)   3p

Godset - 1 poeng  0p

LSK - 3 poeng  1p

Stabæk -0 poeng   0p

Odd - 3 poeng   1p

Molde - 3 poeng   0p

Lyn - 3 poeng  1p

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Vedahl

Juniorspiller

Ble medlem: 19 sep 08
Innlegg: 98

Lagt til: 23 aug 09, 22:03
Endret: 23 aug 09, 22:53
Endret av: Vedahl

I den 22. runden har alle kampene hittil gått som forutsatt. FFK tapte mot RBK. Bodø slo Viking, LSK slo Godset og Molde slo AAFK. Vi kan vel regne med at Brann slår SF i morgen også.... Dermed er den forventede tabellen uendret.

Det som skremmer ekstra, er hvor utrolig tafatte guttæne var mot RBK! Nedrykks-scenarioet fremstår naturlig nok som enda litt mer sannsynlig nå... Vi får bare håpe at de reiser seg og ror dette i land. Men med Aune ved roret klarer jeg liksom ikke å se hvordan ting skal snu..


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 24 aug 09, 11:21
Endret: 24 aug 09, 14:58
Endret av: Tøfflus

Vi har igjen følgende åtte kamper:

Tromsø (B): En kamp vi pleier å tape - poeng her er for bonus å regne.

VIF (H): Mot et VIF-lag i fritt fall er vi pokka nødt til å vinne.

Godset (B): Godset er enda verre ute enn oss, dette blir krig. Ser uavgjort som mest trolig her.

LSK (H): De har kommet litt i flyt nå og har tatt steget opp fra dumpeplassene, men er fortsatt i trøbbel om de ikke vinner noen til før denne kampen. Vi, derimot, MÅ vinne.

Stabæk (B): Sammen med TIL borte den verste gjenstående. Stabæk er bedre enn i vår, om ikke i nærheten av fjorårsnivået, og uavgjort her er igjen en bonus.

Odd (H): Litt avhengig av om de fortsatt har noe å spille for, kan denne bli hard. Odd taper få kamper (men vinner heller ikke så ofte borte) - denne lukter uavgjort.

Molde (H): Et Molde-lag som antagelig vil ligge på 2. plass på dette tidspunktet og ha null å spille for. Likevel har de såpass mye kvalitet at vi ikke kan ta poeng for gitt.

Lyn (B): Ja, kan vi ikke slå Lyn når det står om nedrykk så er nedrykket fortjent.

 

Jeg tipper vi slår VIF, LSK og Lyn, taper mot TIL og Stabæk og spiller uavgjort i resten. Det gir i så fall 12 poeng, en sluttsum på 34 og det vil vel være akkurat nok.

 

MOD (Per Egil): flyttet denne til eksisterende tråd.

 

PS: Den er grei, PE. Tøfflus

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 24 aug 09, 11:38

Tar vi to seiere eller mer på de neste fire kampene, vil jeg vi er rimelig sikre.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 24 aug 09, 14:57

På ingen måte. To seire på de neste fire betyr at vi avgir poeng mot enten VIF, LSK eller Godset ... eller to av dem, om tre av poengene kommer mot TIL. Vil påstå at seks poeng er minimum det vi bør ha på de neste fire, og tar vi det må vi fortsatt ha fem-seks til på de siste fire, noe som innebærer at vi må slå Molde eller Odd i tillegg til Lyn. Det kan vi ikke ta for gitt.

Dette kommer til å bli like stygt for nervene som i 2004 eller kanskje til og med 2005.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 29 aug 09, 01:27

Opprinnelig postet av Tøfflus

På ingen måte. To seire på de neste fire betyr at vi avgir poeng mot enten VIF, LSK eller Godset ... eller to av dem, om tre av poengene kommer mot TIL. Vil påstå at seks poeng er minimum det vi bør ha på de neste fire, og tar vi det må vi fortsatt ha fem-seks til på de siste fire, noe som innebærer at vi må slå Molde eller Odd i tillegg til Lyn. Det kan vi ikke ta for gitt.

Dette kommer til å bli like stygt for nervene som i 2004 eller kanskje til og med 2005.

Ok, var ikke det jeg mente. Kan omformulere meg litt til å si at det ser veldig stygt ut hvis vi ikke tar to seiere på de fire neste. Da tror jeg det blir vanskelig og få nok poeng til å overleve.


Vedahl

Juniorspiller

Ble medlem: 19 sep 08
Innlegg: 98

Lagt til: 30 aug 09, 21:34
Endret: 03 sep 09, 22:50
Endret av: Vedahl

Nok en kav elendig kamp av guttæne (0-2 mot TIL). Sandefjord har tatt fire poeng mer en forutsatt mot Brann og Viking, og er dermed så godt som ute av nedrykksstriden. AAFK tok to poeng mindre en forutsatt mot Bodø, som på sin side nå ligger et poeng foran skjema. Oppdatert "sluttabell" blir dermed: 

  • VIF.............39
  • SF..............39
  • Godset......35
  • AAFK.........34
  • Bodø.........34
  • LSK...........33
  • FFK............32
  • FC Lyn Oslo

Nordlie-effekten er imidlertid ikke med i regnestykket :-) 

Håper og tror at denne er sterk nok til å kunne gi de nødvendige poengene. Skal guttæne få 34 poeng må de ta 1,71 poeng i snitt på de siste sju kampene. Snittet hittil i år er 0,96. Så selv med en betydelig Nordlie-effekt, blir oppgaven knallhard... [Fy f... detta kommer til å ta på nervene fremover....]

Edit: LSK trukket ett poeng fra 34 til 33. Hadde forutsatt U hjemme mot Stabæk :)


freddy g-paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 30 aug 09, 22:50

Opprinnelig postet av Tøfflus

På ingen måte. To seire på de neste fire betyr at vi avgir poeng mot enten VIF, LSK eller Godset ... eller to av dem, om tre av poengene kommer mot TIL. Vil påstå at seks poeng er minimum det vi bør ha på de neste fire, og tar vi det må vi fortsatt ha fem-seks til på de siste fire, noe som innebærer at vi må slå Molde eller Odd i tillegg til Lyn. Det kan vi ikke ta for gitt.

Dette kommer til å bli like stygt for nervene som i 2004 eller kanskje til og med 2005.

 

 

Ikke for meg. Alt annet enn nedrykk er bonus for meg etter denne begredelige kampen mot TIL. Bare å glemme det folkens, nedrykket er et faktum, som jeg spådde tidligere i sesongen....

---------------------------

Adecco 2010


GoFFK

Juniorspiller
Ble medlem: 19 des 06
Innlegg: 105

Lagt til: 03 sep 09, 08:51

Kort innpå med noe litt offline, men likevel aktuelt:

Har noen av dere en link til en side hvor man kan beregne tabellen ved å legge inn fremtidige resultater for resten av sesongen. Mener det var en slik side som var helt suveren her et sted. Vil gjerne teste noen scenarier å simulere hvordan det går til slutt.

Sorry om jeg postet dette feil sted, fortsett debatten om kampen, jeg tror Ramberg kommer til å spille, han og TN ser ut til å blitt kompiser ut fra TV-bildene.....

Dette blir en tøff høst, kanskje den tøffeste i tippeligaen.....


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 03 sep 09, 11:20

Har ikke en slik side, men på 100% fotball kan man trykke seg fremover runde for runde til 30serierrunder og tabellen oppdaterer seg selv etter historiske statistikk, tidligere møter etc. Og da klarer FFK seg med 1poengCool

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


suggas

Juniorspiller

Ble medlem: 23 aug 09
Innlegg: 79

Lagt til: 03 sep 09, 23:34

Tror nok det. 1 poeng men ikke mer. ikke bra for hjertet dette her.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3