Husk meg
Brukernavn
Passord

Valget 2009

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 11 aug 09, 20:19

Det nærmer seg valg, og FRP hadde vunnet valget sammen med de blå dersom det hadde vært valg igår. Jeg vet ikke helt hva jeg skal stemme og er meget usikker på det,,,

Hva tenker dere om valget? Skal vi gå for en FRP regjering her også slik som det har blitt i Fredrikstad eller skal vi satse på det gamle rødgrønne, eller rødregjering?


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 11 aug 09, 20:40

Opprinnelig postet av Thor Gunnar

Det nærmer seg valg, og FRP hadde vunnet valget sammen med de blå dersom det hadde vært valg igår. Jeg vet ikke helt hva jeg skal stemme og er meget usikker på det,,,

Det ville de ikke, da FrP systematisk gjør det kunstig bra på meningsmålinger, men de klarer ikke å få sofavelgerne sine til stemmelokalene når det virkelig gjelder. Og det er kanskje like greit.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 11 aug 09, 20:40

En rød-grønn regjering vil etter min mening være en bedre enn en borgerlig på veldig mange måter. Håper for all del at ikke FRP vinner valget, men det skulle ikke forundre meg med deres populistiske valgkampsaker.


Matiashs

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 20 aug 09, 00:01

Ønsker en ren Venstre-regjering, men det er nok mindre sannsynlig enn at FFK får medalje i år. Er vel stort sett fornøyd med den sittende regjeringen.

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


_insider_

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 20 aug 09, 07:29

Det som tok kaka var jo at FRP ville legge ned UP, for å få flere politifolk til å passe på de Rumenske tiggerne i Oslo. Det skulle blitt tilstander på norske veien dersom man visste at det ikke fantes politi der.

 

SNAKK om populistisk utspill. Det er jo så hårreisende at man kan få magesår. Er det mulig???


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 20 aug 09, 09:21

Opprinnelig postet av _insider_

Det som tok kaka var jo at FRP ville legge ned UP, for å få flere politifolk til å passe på de Rumenske tiggerne i Oslo. Det skulle blitt tilstander på norske veien dersom man visste at det ikke fantes politi der.

 

SNAKK om populistisk utspill. Det er jo så hårreisende at man kan få magesår. Er det mulig???

De har ikke sagt at de vil legge ned UP, men at man kanskje bør endre litt på ressursbruken. Det er faktisk noe jeg kan være litt enig i. I dag blir jo saker henlagt i hytt og pine. Pappan min hadde innbrudd hos bedriften sin. Da fikk han bare beskjed om å levere en anmeldelse for å få forsikring men at saken ble henlagt. De hadde rett og slett ikke nok penger. Samme skjer jo med folk som blir slått ned. Så da kan man stille seg spørsmålet. Er det viktigst å bruke masse ressurser på en som kjører 20 km/t for fort eller em som har slått noe ned eller voldtatt noen. Personlig synes jeg det er viktigst å legge mest ressurser i det siste.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 20 aug 09, 09:29

Når man først er inne på fart, så er det litt interessant å se at FRP ønsker å øke fartsgrensene på norske motorveier.

Samtidig ønsker de å gjøre salget av alkohol lettere, ved å tilby det i vanlige butikker. Blandingen av alkohol og høy fart er skummel, og ender ofte i ulykker.

Om FRP får økt fartsgrensene på E6 til 140, er det mange som kommer til å ligge i 150-160. Det er alltid noen som ligger 10-20 km over fartsgrensen, derfor kan jeg ikke skjønne hvorfor man skal øke den.

Men dette er vel nok en populistisk sak som skal trekke unge velgere?


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 20 aug 09, 09:39

Opprinnelig postet av Lemmy

Når man først er inne på fart, så er det litt interessant å se at FRP ønsker å øke fartsgrensene på norske motorveier.

Samtidig ønsker de å gjøre salget av alkohol lettere, ved å tilby det i vanlige butikker. Blandingen av alkohol og høy fart er skummel, og ender ofte i ulykker.

Om FRP får økt fartsgrensene på E6 til 140, er det mange som kommer til å ligge i 150-160. Det er alltid noen som ligger 10-20 km over fartsgrensen, derfor kan jeg ikke skjønne hvorfor man skal øke den.

Men dette er vel nok en populistisk sak som skal trekke unge velgere?

 

Så ved å gjøre det lettere å få alkohol gjør automatisk at folk kjører mer i fylla? man kan jo allerede nå kjøpe øl på butikke. Med den tankegangen så bør man jo da forby salg av øl i butikker da siden man kan bli full av det. Poenget er at hvis man vil bli full så klarer man det uansett.

Men det med fart skjønner jeg at de vil øke. På 80 og 90 tallet var maks fart på norske motorveier 90 km/t ofte også på to felts vei. Nå har bilene blitt mye bedre og veiene ekstremt mye bedre og det er kun snakk om de veiene på fire felts vei. De fleste av norske motorveier bygges i dag for å takkle 160 km/t det samme gjør bilene. Hvis man øker farten til 120-130 så tror jeg folk flest vil lilgge rundt den farten. Hvorfor jo fordi kjører man så mye fortere blir det mer støy som gjør det ubehagelig og man må automatisk konsentrere seg mer. Så ved å øke farten vil man fort ikke få så store forskjeller på trafikken, flere vil holde samme fart. Hvorfor skal man ikke endre fartsgrensen når både veiene og bilene blir bedre og bedre og dermed også er bygget for høyere fart en på 80 tallet. Hvorfor skal sammfunnet og verden gå fremover men ikke fartsgrenser?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 20 aug 09, 09:40

Opprinnelig postet av Lemmy

Samtidig ønsker de å gjøre salget av alkohol lettere, ved å tilby det i vanlige butikker. Blandingen av alkohol og høy fart er skummel, og ender ofte i ulykker.

Nå er jeg på ingen måte enig med FRP i ett og alt, men det at du kan kjøre fortere og få lettere tilgang på vin betyr ikke at du må blande. Jeg tror faktisk ingen tolker det slik at det er legitimt å kjøre i 140 i fylla på motorveien. Fartsgrensen på motorveien gjennom østfold er i dag 100 kmt, men i praksis går trafikken i 110-120 som veiene er bygd for. Du skal kjøre fortere enn dette før UP reagerer.

Generelt synes jeg ingen av delen er viktige politiske saker.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 20 aug 09, 14:24

Hadde det vært lettere å få tak i alkohol hadde nok jeg også kjørt i fylla. Det sier seg jo sjøl, skjønner ikke at dere kan si at det ikke har sammenhengWink


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 20 aug 09, 15:02

Opprinnelig postet av Lemmy

Når man først er inne på fart, så er det litt interessant å se at FRP ønsker å øke fartsgrensene på norske motorveier.

Samtidig ønsker de å gjøre salget av alkohol lettere, ved å tilby det i vanlige butikker. Blandingen av alkohol og høy fart er skummel, og ender ofte i ulykker.

Om FRP får økt fartsgrensene på E6 til 140, er det mange som kommer til å ligge i 150-160. Det er alltid noen som ligger 10-20 km over fartsgrensen, derfor kan jeg ikke skjønne hvorfor man skal øke den.

Men dette er vel nok en populistisk sak som skal trekke unge velgere?

Har FRP uttalt eller står det i partiprogrammet at de går for fartsgrense på 140 ? Du overdriver ikke litt nå da, Lemmy ?

En økning til 110 hadde vel vært på sin plass på E6 gjennom Østfold, og på visse andre strekninger i landet.

Når det gjelder valget så er det trist å se at Høyre fortsetter sin mangeårige selvdestrueringspolitikk, det vil si å søke samarbeide med og underkaste seg V og KRF. De opptrår med en servilitet som medfører at det ikke er noe reellt alternativ på borgerlig side. Høyre har ingen andre kampsaker enn å komme trekkende med tullesaker ala medaljeseremonier i barneskolen etc.

Det skulle vært veldig ålreit med et skikkelig alternativ, sentrumsalternativet er dødfødt med 3 minipartier som skal danne regjering, denne tiden er forbi. H er i ferd med å grave sin egen grav, de er blitt et parti uten profiler og uten en profilert politikk.

H burde heller gjort det klart i god tid før valget og proklamert at de ville være villig til å være et regjeringsalternativ sammen med FRP, og latt V og KRF seile sin egen sjø i politikkens ingenmannsland. Synd egentlig, for V står jo for mye bra, et liberalt parti med en bra næringspolitikk.

Et regjeringsalternativ med H og FRP ville modere FRP`s mest ekstreme sider, samt gjøre H til det de egentlig skal være, et høyreparti, og ikke en marionettegruppering styrt av KRF og V.

Saker jeg er opptatt av ?

Den i 30 år mislykkede innvandrings- og integreringspolitikken som har medført en sterk økning i grov volds- og økonomiske kriminalitet. Politiet må få de ressurser som er nødvendig for at de skal kunne være den ordensmakten de er ment å være.

Omsorg for barn og eldre, jeg tenker fortsatt på Hill-Martha Solbergs uttalelser for maaange år siden at "Om 5 år har alle enerom på sykehjem"

Utdanning

Næringspolitikk

Skatt, bl.a. avliv formuesskatten en gang for alle, følg etter Europa her. Det samme med den usosiale arveavgiften, en avgift som stort sett kun betales av vanlige folk, og som gir et proveny til staten på kun 1 milliard årlig. Og så dokumentavgiften da, en avgift Kristin H. lovte før forrige valg at det var det første hun skulle fjerne, men hun skiftet mening valgnatten, et av de mange løftebrudd etter de rødgrønnes valgseier.

Jeg ønsker en avbyråkratisering av samfunnet og mer ansvar på individet.

Blant annet

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 20 aug 09, 15:10

Opprinnelig postet av Willy Renè

Det samme med den usosiale arveavgiften, en avgift som stort sett kun betales av vanlige folk, og som gir et proveny til staten på kun 1 milliard årlig.

Ikke glem også at denne avgiften gjør at bedrifter må selges. Folk har ikke råd til å ta over bedriften. Aass brygerier må nå selges trolig til utlandet fordi barna har ikke råd til å ta over pga denne avgiften. Det samme skjedde med et firma i moss som jeg nå har glemt navnet på, det ble solgt til noen svensker. Dessverre så er det noen avgiftskåte sosialister som dreper industrien i norge. Skal vist ikke være lov å tjene penger og da også kunne gi folk arbeid. Er vist best at alle er ansatt i staten. Og ikke glem at dette også er sosialt uretferdig da. Betale avgift på noe som alt er betalt skatt av minst en gang.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 20 aug 09, 16:05

Jeg finner det ikke på FRPs sider nå, men er nesten helt sikker på at jeg hørte en FRP- politiker uttalte det. Det var også en del kronikk om det i Aftenposten for noen uker siden.

Jeg mener ikke at vin i butikkene og høyere fartsgrenser automatisk betyr flere ulykker, men de fleste tenkende mennesker skjønner vel at sjansene økes betraktelig. De aller fleste trafikkulykker kommer som følge av alkohol og høy fart, det sier vel litt om at man verken bør gjøre alkohol lettere tilgjengelig eller øke fartsgrensene?

Angående innvandrings- og intergreringspolitikk mener jeg heller ikke at FRP er noe godt alternativ. Uttalelsen om å sende flyktninger til Afrika tar jeg ikke engang på alvor, men jeg syns forslaget om at alle asylsøkere skal sitte på lukket isolat frem til de får svar på sin asylsøknad er veldig ille.

Hva slags menneskebehandling er det? Om man vil ha godt intergrerte flyktninger i Norge, er ikke løsningen å lukke dem inne på et isolat over en lengre periode. De må kurses nøye i språk og om samfunnet vårt, og komme i arbeid med en gang. Jeg syns de gjerne kan hjelpe til å drifte sitt eget asylmottak, da de får litt penger og noe innføring i arbeidslivet i Norge.

Syns også det er skremmende at man kutte støtten til kulturlivet. Det er synd om kultur skal bli noe for kapitalister og folk med mye penger.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 20 aug 09, 16:30

Sosialister er for arbeid og verdiskapning, kapitalister er for mer penger i egen lommebok.

 

Tror nok flere tenker, jaja, bedre å pensjonere seg og stikke en fet sum penger i lomma mens vi skylder på statens avgiftspolitikk... Stoler ikke det grann på kapitalister.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 20 aug 09, 16:33

Opprinnelig postet av Lemmy

Jeg finner det ikke på FRPs sider nå, men er nesten helt sikker på at jeg hørte en FRP- politiker uttalte det. Det var også en del kronikk om det i Aftenposten for noen uker siden.

Jeg mener ikke at vin i butikkene og høyere fartsgrenser automatisk betyr flere ulykker, men de fleste tenkende mennesker skjønner vel at sjansene økes betraktelig. De aller fleste trafikkulykker kommer som følge av alkohol og høy fart, det sier vel litt om at man verken bør gjøre alkohol lettere tilgjengelig eller øke fartsgrensene?

Angående innvandrings- og intergreringspolitikk mener jeg heller ikke at FRP er noe godt alternativ. Uttalelsen om å sende flyktninger til Afrika tar jeg ikke engang på alvor, men jeg syns forslaget om at alle asylsøkere skal sitte på lukket isolat frem til de får svar på sin asylsøknad er veldig ille.

Hva slags menneskebehandling er det? Om man vil ha godt intergrerte flyktninger i Norge, er ikke løsningen å lukke dem inne på et isolat over en lengre periode. De må kurses nøye i språk og om samfunnet vårt, og komme i arbeid med en gang. Jeg syns de gjerne kan hjelpe til å drifte sitt eget asylmottak, da de får litt penger og noe innføring i arbeidslivet i Norge.

Syns også det er skremmende at man kutte støtten til kulturlivet. Det er synd om kultur skal bli noe for kapitalister og folk med mye penger.

Med sterkt økende bedring av veistandarden er det naturlig å vurdere om fartsgrensene bør økes. Det er viktig med UP på veiene, det blir tatt fartsbøller daglig som kjører i 140 til 180, det virker preventivt at folk vet at UP er der. E6 gjennom Østfold tåler nok uten problem en fartsgrense på 110.

Tilgjengelighet av alkohol ? Kanskje det er på tide å tenke gjennom alkoholpolitikken en smule, nåværende tilgjengelighet medfører i alle fall at 12- 13-åringer raver fulle i gatene, tror noen det blir slutt på dette med en forbudstid ? På tide å tenke nytt, kanskje, jeg sier kanskje at 16-åringer bør få lov å kjøpe øl, framfor å kjøpe smuglersprit og hjemmebrent ? De får jo tak i det likevel. Hasj er ulovlig men tilgjengeligheten er visstnok ganske god ? Kanskje vinmonopolet bør nedlegges, i alle fall når det gjelder vin. Når det gjelder alkoholpolitikk så er de et vanskelig spørsmål, ingen enkle svar, se bare på USA, der er de mye strengere enn her hjemme.

Innvandring og integrering: Nå må man sannelig en gang for alle kunne se resultatene av feilslått politikk. Når fengslene er overfyllt av fremmedkulturelle, når de topper de fleste statistikker mht overfallsvoldtekter og andre grove voldsforbrytelser, mafiavirksomhet og organisert kriminalitet, skattesnusk, (drosjesaken i Oslo). Du forenkler saken noe når du snakker om menneskebehandling av flyktninger og asylsøkere, vi skal være klar over at det er mange uønskede elementer som vi egentlig skulle ønske vi ikke hadde tatt i mot. Når det gjelder innvandringspoltikken så der det merkelig synes jeg hvor mye svart-hvitt fremlegging av problematikken, det bør være mulig å se at innvandring både har positive og negative sider. Har du noe alternativ til gjeldende asylpolitikk, hvor asylsøkerne blir sendt ut fra Gardermoen med busspenger og beskjed å melde seg for politiet, og derved får vi en mengde uregistrerte innbyggere her i landet, som jobber svart og driver med kriminalitet. Jeg leste for noen dager siden, husker ikke hvor, en professoruttalelse om asylmottak i Afrika, han hadde faktisk mange gode argumenter for. Han mente det var u-hjelp i praksis, mottakene der nede ville generere mange arbeidsplasser, og etter å ha silt ut lykkejegerne så hadde de reele flykningene, de som har et beskyttelsesbehov kunne komme til Norge. Ikke dermed sagt at jeg bifaller denne løsningen, men noen ganger kan det være fornuftig å tenke i nye baner.

Kultur, enig med deg, men hvis vi skulle få en utopisk situasjon med en H-FRP regjering så vær klar over at stortingsflertallet bestemmer, FRP vil nok i en slik situasjon også bli sett på som løftebryter, å gjennomføre alle sine løfter og utsagn kan vel intet parti før det har flertall alene. Det er det som er parlamentarisme.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 20 aug 09, 16:38

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Sosialister er for arbeid og verdiskapning, kapitalister er for mer penger i egen lommebok.

 

Tror nok flere tenker, jaja, bedre å pensjonere seg og stikke en fet sum penger i lomma mens vi skylder på statens avgiftspolitikk... Stoler ikke det grann på kapitalister.

Noe unyansert uttalelse det her ja. Vi trenger nok det du kaller kapitalister også. Ser du på en liten næringsdrivende som kapitalist, og synes du alle i dette landet skal være offentlig ansatte ?

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 20 aug 09, 16:39

Opprinnelig postet av Lemmy

Jeg finner det ikke på FRPs sider nå, men er nesten helt sikker på at jeg hørte en FRP- politiker uttalte det. Det var også en del kronikk om det i Aftenposten for noen uker siden.

Jeg mener ikke at vin i butikkene og høyere fartsgrenser automatisk betyr flere ulykker, men de fleste tenkende mennesker skjønner vel at sjansene økes betraktelig. De aller fleste trafikkulykker kommer som følge av alkohol og høy fart, det sier vel litt om at man verken bør gjøre alkohol lettere tilgjengelig eller øke fartsgrensene?

Så du mener at det er vansklig å få tak i alkohol i dag? Alle daglivarebutikker selger jo i dag øl mellom kl 10 og 20. Altså å få tak i alkohol er i dag null problem. Så dermed å også kunne selge vin under de samme betingelsen bør da ikke være noe problem. De klarer det jo i danmark. Der får du kjøpt vin i butikken og de sliter da ikke med noe sørlig mer alkohol problemer i norge verken generelt.

Opprinnelig postet av Lemmy

Angående innvandrings- og intergreringspolitikk mener jeg heller ikke at FRP er noe godt alternativ. Uttalelsen om å sende flyktninger til Afrika tar jeg ikke engang på alvor, men jeg syns forslaget om at alle asylsøkere skal sitte på lukket isolat frem til de får svar på sin asylsøknad er veldig ille.

Hva slags menneskebehandling er det? Om man vil ha godt intergrerte flyktninger i Norge, er ikke løsningen å lukke dem inne på et isolat over en lengre periode. De må kurses nøye i språk og om samfunnet vårt, og komme i arbeid med en gang. Jeg syns de gjerne kan hjelpe til å drifte sitt eget asylmottak, da de får litt penger og noe innføring i arbeidslivet i Norge.

Syns også det er skremmende at man kutte støtten til kulturlivet. Det er synd om kultur skal bli noe for kapitalister og folk med mye penger.

Når det gjelder det med motak i afrika så synes jeg dette også er helt på tryne, men de har et poeng. Det er i dag et økende problem at mange kommer til Norge. I dag kommer det 3 ganger så mange flyktniger til norge som til danmark. Det er også faktisk slik at mange som kom til tyskland eller andre europeiske land gjør alt for da heller komme til Norge som asylsøkere fordi de får det bedre her. Det med å sette de på lukket motak er ikke bare for å gjøre det vansklig. Det er et forslag for å stoppe det at folk sliper bort avtrykkene sine for å heller søke asyl her. Det er et forslag for å stoppe folk å komme hit på "ferie" til de blir kastet ut. I Tyskland så plaseres slike motak langt ute på landet milevis fra andre, hva har konsekvensen blitt, jo det er kun de som virkelig trenger hjelp som kommer. De som ikke trenger så mye hjelp prøver seg da heller i Norge.

Forslagene til FRP gjelder da ikke integreringen, men altså å stoppe alle lykkejegerne som kommer de som bare prøver seg og dermed fylle opp motakene frem til de reiser hjemme eller stikker av. Det koster Norge tross alt ganske mye å ha folk på asylmotak, så hvorfor skal vi påta oss flere kostnader en nødvendig. Norge har jo i dag problemer med nok sykehusplasser, sykehjemsplasser, barnehageplasser osv. Er det da riktig at vi skal åpen alle dører for å ta de i mot når vi ikke nå kan hjelpe de som alt bor her. Er ikke det viktigste å hjelpe de som alt bor i Norge?

Jeg sier ikke at FRP har noe fasitt men å bagatilisere forslagene blir feil for de tør faktikst å ta opp problemer og legge frem forslag for å få i gang en debatt. Siv snakket jo også om at enkelte steder var i ferd med å bli for muslimisert og hva skjer, joda folk skjeller henne ut og sier at de ikke har peilig på hva som skjer i Norge. Ikke mange mnd sener hva skjer da? Joda nå blir folk banket opp fordi de leier hender i en "muslimsk" bydel. Dette blir da også fulgt opp av en person som sier at homofile kan drive med slikt på vestkanten for der bor det ikke så mange muslimer. Slik jeg ser det har hun et godt poeng. Det skal ikke være slik at i Norge så skal den Norske kulturen forsvinne helt og man må tenke på hvilken kultur som gjelder i de forskjellige bydelene.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 20 aug 09, 16:47

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Sosialister er for arbeid og verdiskapning, kapitalister er for mer penger i egen lommebok.

 

Tror nok flere tenker, jaja, bedre å pensjonere seg og stikke en fet sum penger i lomma mens vi skylder på statens avgiftspolitikk... Stoler ikke det grann på kapitalister.

Sosialister er nok for arbeid men ikke verdiskapning. De ønsker at alt skal være styr av staten. Hadde de vært for verdiskapning hadde de gjort mer for de som ønsker å satse alt for å starte en bedrift og slutte å skatte i hjel de som faktisk har klart å skape noe. Formueskatt er et slik eksempel. Hvis jeg har en bedrift som på papiret er vært en milliard kr så må jeg betale 1,1 millioner i formueskatt selv om bedriften har gått med 100 millioner i underskudd.

Hvis jeg også si har startet et firma, har pansatt mitt eget hus, foreldrene mine sitt bil og alt for å få til dette så går endelig bedriften med overskudd hva skjer da. joda jeg må betale skatt på overskuddet og hvis jeg også da tar ut noeutbytte for å dekke lånet må jeg betale utbytteskatt. Jeg kan ikke akkurat si at dette er med på å fremme ønske om verdiskapning.

Kapitalister er for mindre statsstyring og mer privat næring. Husk alle land er helt avhengig av folk som jobber i det private. Man kan ikke ha et land hvor alle er ansatt i staten.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 20 aug 09, 16:55

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Sosialister er for arbeid og verdiskapning, kapitalister er for mer penger i egen lommebok.

 

Tror nok flere tenker, jaja, bedre å pensjonere seg og stikke en fet sum penger i lomma mens vi skylder på statens avgiftspolitikk... Stoler ikke det grann på kapitalister.

Det virker som om du mener det kun er to typer mennesker i dette landet, sosialister og kapitalister, det snille og det slemme laget. AP ynder å si at "vi har bygget landet". De som virkelig har bygget landet er alle "kapitalistene", mange med små familieeide virksomheter, som har betalt skatter og avgifter, generert inntekter til det offentlige, skapt arbeidsplasser som du og jeg nyter godt av, altså en grunnlag for den gode velferden vi har her i landet.

"Sosialistene" har hatt ett ønske om "å ta pengene der de er", de vil si hos "kapitalistene", for å unngå knoppskyting og vekst. (Dette var litt svart-hvitt også fra min side)

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 20 aug 09, 16:58

Synes det er skremmende at ca 1/3 av Norges befolkning lar seg rive med på missnøyen og den navlebeskuende bølge.

Har faktisk større forståelse for DNSAP i Tyskland i 20/30 år sjøl, om jeg også tar avstand fra deres politikk.

Uannsett godt valg, hvor jeg håper at vi alle har lengre hukommelse enn vår egen lommebok.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24