Husk meg
Brukernavn
Passord

Aune viser lovende takter, fortjener ros

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 03 aug 09, 11:54

Synes det var på tide med skryt her inne og, altfor sjeldent gjør vi det, mens vi er veldig gode til å klage når det er noe feil.

Personlig så mener jeg at ting tyder på at Aune vokser med oppgaven. Det krever mot de grepene han gjorde ifbm kampen mot Viking.

Han satt kapteinen Barsom på benken og lot han kun spille siste 12 min var det vel, og det var vel fordi Celco hadde løpt seg tom kunne det se ut som.

Det kan vise seg å være ett smartere valg enn det jeg etterspurte i en annen tråd her, nemlig å sette han helt ut av laget. Så faktisk ut som Barsom i alle fall prøvde å få til noe de min han var på banen. Han fikk seg en vekker, men uten at det demotiverte han helt, noe det å bli satt helt ut av laget kunne gjort. 

Videre ser det jo ut som han har de "leder-egenskapene" vi alle har etterlyst, nemlig det å kunne være en samlende og motiverende trener. For makan til omslag fra Lech-kampen skal man lete lenge etter, det er jo kun 3 dager senere og laget fremsto som ett HELT annet lag. Selvfølgelig er det langt opp til fjorårsnivå, men innsatsen er der, pasningsspillet nærmer seg og vi holdt jo faktisk nullen også. Og selv om man ser Kenny er god, så er det forsvaret og det høye presset fra 1. forsvarer som var størsteparten av grunnen.

På toppen av det hele så klarte vi å holde på en ledelse i nesten 2 omganger, det er vel neste for rekord å regne for FFK. Dette mener jeg vi klarte fordi vi Aune mante på gutta at de ikke skulle legge seg bakpå og forsvare ledelsen, men at de skulle være aggressive og gå for å punktere kampen uten å ta for stor risiko. At vi på slutten ble passive skyldes nok, og det sa Aune også, at gutta ble slitne pga tett kamp-program.

Dette mener jeg også er nye og gode takter for FFK, vi har nesten konsekvent tideligere lagt oss med 9-mann i forsvar så fort vi har fått en ledelse. Og nesten alltid fått mål i mot, som har resultert i at vi har måttet jage ett seiersmål. Det skal ikke skje på hjemmebane mener jeg. Nå håper jeg ikke denne måten å agere på er ett engangstilfelle, men en ny trend på hjemmebane.

Så alle ære til Aune og Jocke for bra jobb! For å ikke snakke om gutta på banen som viser at de ønsker å snu dette.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 03 aug 09, 12:01

Dette er ikke for å skyte hode av Aune, som selvsagt skal ha ære for at vi har tatt fire poeng på de to siste seriekampene, men at dette var stor fremgang fra Poznan-kampen er jeg veldig uenig i. Gårsdagens kamp var preget av lavt tempo, få sjanser og masse pasningsfeil fra begge lag. Rett og slett ingen god fotballkamp.

Synes FFK spilte noenlunde likt mot Viking som mot Poznan hva angår innsats og kvalitet i spillet. Forskjellen er at Poznan scoret tre mål på tre cornere og avgjorde dermed kampen innen en halvtime. Da er det forståelig at FFK "gir opp". Faktisk var det positive tendenser over FFKs spill frem til Lech begynte å score. Og kampbildet var ganske likt i går, med unntak av at nå scoret FFK først...


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 03 aug 09, 12:06

Vel da så vi nok kampen med helt forskjellige øyer. Forklaringen din og Owe Rösler blir litt merklig. Hvis om atte dersom atte FFK ikke hadde fått det første målet så hadde kampen blitt helt anderledes. 

Vel selvsagt hadde den det, men det skjedde jo ikke, og da må man se kampen utfra det forløpet kampen faktisk hadde.

Og da mener jeg at presset på ballfører og innsatsen var mye bedre denne kampen. Det var også ferdighetene til stopperene våre som faktisk ikke gjorde de barnefeilene de gjorde mot Lech.

Men mulig du har bedre fotballforståelse enn meg, jeg er jo kun en landsens gutt fra Fredrikstad;)


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 03 aug 09, 12:13

Poenget mitt er at det er liten verdi i å sammenligne FFKs spill på 0-3 eller 1-6 opp mott spillet i en normal fotballkamp. Men selv når vi gjør det så synes jeg ikke Viking-kampen representerte nok stort spillemessig fremskritt fra Poznan-kampen.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 03 aug 09, 12:46

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Vel da så vi nok kampen med helt forskjellige øyer. Forklaringen din og Owe Rösler blir litt merklig. Hvis om atte dersom atte FFK ikke hadde fått det første målet så hadde kampen blitt helt anderledes. 

Vel selvsagt hadde den det, men det skjedde jo ikke, og da må man se kampen utfra det forløpet kampen faktisk hadde.

Og da mener jeg at presset på ballfører og innsatsen var mye bedre denne kampen. Det var også ferdighetene til stopperene våre som faktisk ikke gjorde de barnefeilene de gjorde mot Lech.

Men mulig du har bedre fotballforståelse enn meg, jeg er jo kun en landsens gutt fra Fredrikstad;)

Jeg var faktisk veldig imponert over Viking i går, frem til scoringen. De lå kompakt med lagdelene og gav FFK lite rom å spille i. Men etter scoringen hadde de ingen ting å komme med. Virket ikke som de hadde en plan-B.

Du har sikkert bra fotballforståelse, men jeg tror ikke midtstopperne til FFK har tilegnet seg mye ferdigheter på 3 dager. Noen ganger lykkes du, og noen dager ikke. I går var de nok også bedre forberedt på hva de kunne vente. Er nok litt mere usikkerhet rundt kamper mot lag i andre ligaer som man ikke kjenner. En helt annen "trygghetsfølelse" i en TL kamp på stadion.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 03 aug 09, 12:54

Håper du har rett i at Aune tar grep, og jeg likte at han stilte krav før kampen. 
Når man har bitt ydmyket slik vi ble mot polakkene, skulle det bare mangle at man ikke reiste seg. Ellers tror jeg neppe spillerne hadde kunnet leve med seg selv.
Men meget positivt at vi holdt nullen, det er noe å bygge videre på, men en enslig svale gjør ingen sommer osv

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 03 aug 09, 14:37

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Vel da så vi nok kampen med helt forskjellige øyer. Forklaringen din og Owe Rösler blir litt merklig. Hvis om atte dersom atte FFK ikke hadde fått det første målet så hadde kampen blitt helt anderledes. 

Vel selvsagt hadde den det, men det skjedde jo ikke, og da må man se kampen utfra det forløpet kampen faktisk hadde.

Og da mener jeg at presset på ballfører og innsatsen var mye bedre denne kampen. Det var også ferdighetene til stopperene våre som faktisk ikke gjorde de barnefeilene de gjorde mot Lech.

Men mulig du har bedre fotballforståelse enn meg, jeg er jo kun en landsens gutt fra Fredrikstad;)

Jeg var faktisk veldig imponert over Viking i går, frem til scoringen. De lå kompakt med lagdelene og gav FFK lite rom å spille i. Men etter scoringen hadde de ingen ting å komme med. Virket ikke som de hadde en plan-B.

Du har sikkert bra fotballforståelse, men jeg tror ikke midtstopperne til FFK har tilegnet seg mye ferdigheter på 3 dager. Noen ganger lykkes du, og noen dager ikke. I går var de nok også bedre forberedt på hva de kunne vente. Er nok litt mere usikkerhet rundt kamper mot lag i andre ligaer som man ikke kjenner. En helt annen "trygghetsfølelse" i en TL kamp på stadion.

Er veldig enig i din vurdering kanogvetalt. Viking hadde gjort hjemmeleksa si og gjorde det vanskelig for FFK. De var veldig bevist på at vi liker å bruke backene offensivt i samspill med vingene, der var Viking hele tiden flinke til å sikre og ikke gi oss rom, noe som tvang oss innover på banen og da blir det fort trangt. Dermed ble det aldri noen sjanserik kamp, noe jeg vil tru var en del av Röslers plan. Rösler har sikkert sett hvordan flere lag har lagt seg bakpå på stadion, utnyttet noen få kontringer og effektivt sabotert vårt offensive spill, heldigvis klarte ikke Viking å score først og vi kunne ta en særdeles velsmakende seier!! :)

Europacupkampen på torsdag syns jeg bar preg av at vi aldri virkelig trudde på seier, når de i tillegg scoret tidlig så gikk jo luften totalt ut av oss, pinlig! Kampen i går var langt bedre, selvfølgelig mot en langt svakere motstander, likevel, det er jo en motstander som ligger et stykke foran oss på tabellen, så mener vi bør være strålende fornøyd med gjennomføringa av gårsdagens kamp. Vi spilte kontrollert, ga Viking kun en sjanse ved Ijeh og skapte middels mye framover noe jeg mener skyldes god defensiv strategi fra Rösler, men offensivt var Viking ingenting i går. Totalt sett et stort steg i riktig retning og jeg håper vi kan bygge videre på dette mot Start så bør vi ha gode muligheter for poeng der også, det er jeg overbevist over. Laughing

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


teflon

Juniorspiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 119

Lagt til: 03 aug 09, 15:43

Kremt. Jørn Andersen ble ledig idag..


Truger

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05
Innlegg: 92

Lagt til: 07 aug 09, 18:30

Opprinnelig postet av teflon

Kremt. Jørn Andersen ble ledig idag..

Ja, for han er nok bra for lagmoralen...

Håper å aldri se det sutretrynet som trener for FFK. Etter et sensasjonelt opprykk blir han sparket fordi han er for distansert i forhold til spillergruppa. Da er det ille. Virkelig ille.

---------------------------

FFK, Stjernen og Wolves ;)



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3