Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kamp FFK-Viking

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 aug 09, 22:57

Mye er sagt allerede, så trekker frem de som virkelig markerte seg:

  • Fantastisk deilig at Kenny hadde en matchvinnende benparade på 0-0. Hadde den gått inn, så kunne alt sett anerledes ut.
  • Thomassen og Borges var begge banens beste. Thomassen er virkelig i form for tida, og Borges tar stadig nye steg. Utrolig målfarlig, og i tillegg gjør han det enkelt når han først får muligheten. Vakkert å se på.
  • Askar god, men gjør også mye rart. Litt dårlig førstetouch til tider, noen svak innlegg, og litt for ofte ute av posisjon. Brått er han helt på andre siden av banen, slik at Martinsen blir helt alene om å dekke sin side.
  • Everton jobber knallhardt, men jeg har sett ham bedre. En kam under pari i dag. Litt for nølende i avlsutningene igjen, demper i stedet for å avslutte i åpenbare scoringsposisjoner, står litt mye i offside, og tør ikke avsluttet fra utenfor seksten.

Utrolig, utrolig, utrolig, utrolig, utrolig deilig med tre poeng i dag! Det var virkelig viktig - spesielt når vi ser hvorda tabellen ser ut i dag. Uten dagens seier, så hadde vi ligget på direkte nedrykk.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 02 aug 09, 23:03

Opprinnelig postet av Holters

  • Everton jobber knallhardt, men jeg har sett ham bedre. En kam under pari i dag. Litt for nølende i avlsutningene igjen, demper i stedet for å avslutte i åpenbare scoringsposisjoner, står litt mye i offside, og tør ikke avsluttet fra utenfor seksten.

Syns også han slet mer med mottaket enn i tidligere kamper. Og som vanlig irriterer han meg ved å ikke spille ballen til medspiller (Selv om han hadde en fin stikker igjennom til Borges)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 02 aug 09, 23:16

Opprinnelig postet av Lemmy

Artig å se det intellektuelle nivået på FFK-supporterne TV2 viste etter kampen. Du kjenner liksom igjen FFK-supportere. Det herlige engasjementet, harry-stilen og den minimale fotballkunnskapen. :-)

Du skal ikke skue hunden på hårene Lemmy. Blant de intervjuede etter kampen var det en matte-professor, en hjernekirurg og en marinbiolog.

Vi har alle våre kvaliteterSmile

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 02 aug 09, 23:19

Opprinnelig postet av Jens Henrik

Digg med  seier ja.  Dessverre fikk jeg ikke dratt på stadion da jeg kom hjem fra ferie, men rakk en god del av Fotballextra.  Der mente Sandstö at begge lag var svake, og at kampen var preget av lavt tempo og mye feilpasninger.  Er det noen som har sett kampen som kan bekrefte eller avkrefte at begge lag var svake?

Det som var bra i dag var vel at spillerne ville mer, ellers så skurrer det som tidligere i år med mangel på struktur og samhandling.

Celso Borges imponerer, og Thomassen og Askar bare vokser og vokser.

Sog godt Jens!Smile

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


ketoyo

Juniorspiller

Ble medlem: 22 jan 04
Innlegg: 157

Lagt til: 02 aug 09, 23:57

Opprinnelig postet av Willy Renè

Celso Borges imponerer, og Thomassen og Askar bare vokser og vokser!

Borges spilte en stor kamp, men jeg vil påstå at Askar var banens beste spiller. Den gutten har virkelig imponert, og har knapt en dårlig kamp. Forskjellen på Askar og andre som presterer er at Askar har et "rykk" som stadig overrasker motstanderne - det er vanskelig å forutsi hvilken vei den gutten vil gå med ballen. Jeg tror Askar på sikt kan bli en internasjonal klassespiller og en av våre heteste salgsobjekter.

Og så må jeg nok en gang ta av meg hatten for Kvisvik. Han leverer noen helt fantastiske pasninger. Det er gøyalt å se fotball når man har slike spillere på laget.


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 03 aug 09, 00:19

Borges og Gashi var fenomenale idag, men først og fremst LAGET som skal ta æren for 3poeng, vi vinner ved hjelp av masse innsats, bra holdning og kynisme i spillet. Meget sjeldent FFK vinner 1-0 selv om det har skjedd et par ganger i år. Vi ble noe baktunge/feige tidlig i 2omg, men det kom seg på slutten.

Vidar var dog ikke helt med idag, grusomme klareringer i hytt og pine - maks stresset, posisjonerer seg feil. Nei Vidar er cover for Raio på stopperplass, på høyrebacken ser jeg helst Shabani eller PAC når de to blir friske. Askar må vi frigjøre og dyrke som ving, det er utvilsomt der potensialet hans ligger. Hvis Wallace er klar til kampen om 2 uker har Aune et virkelig luksusproblem på venstresida, med Kvisvik i grei form og Thomassen i storform...

Men å ta helt av nå gjør i hvert fall ikke undertegnede, FFK har et knalltøft program igjen, med flere virkelig vanskelige kamper. Det blir ganske sikkert bunnstrid sesongen ut, og keeper Stamatopolous kan være forskjellen på TL eller Adecco 2010!

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 03 aug 09, 00:21

Han som kommenterte kampen kom med årets overdivelse: Askàr som han kaller ham har norges beste innlegg! Er det noe den gutten må øve på er det jo innlegg! Veldig god på det meste, men når han kommer til innlegg går de stort sett i blokka, eller blir for lange!

Synes til tross for det at han var banens beste idag!


FFKFOTO

Bedriftsspiller
Ble medlem: 03 aug 09
Innlegg: 1

Lagt til: 03 aug 09, 06:19
Endret: 03 aug 09, 08:21
Endret av: FFKFOTO

 

---------------------------

FFKFOTO


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 03 aug 09, 06:28

Dette var FFKs tredje kamp på seks dager var ikke rart de ble baktunge, synes det står respekt av hvordan de kjempet kampen ut, da var nok flere nede i kjelleren.


Memyselfandi

Juniorspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 154

Lagt til: 03 aug 09, 09:39

Det må jo være godt for forsvaret å ha en forhåpentligvis mer stabil keeper bak seg enn tilfellet har vært tidligere i år. Ikke noe pepper til Staw og Bråthen, men de har vært ustabile i år. Spesielt Borges og Thomassen spilte en god kamp.

 

---------------------------

Gud forby at Ham-Kam spiller i tippeligaen igjen.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 03 aug 09, 11:16

Opprinnelig postet av Asgeir

Opprinnelig postet av Magnum

(Om å sende "hovedsakelig andrelags- og juniorspillere (...) til returkampen i Polen").

Tøys.

Deg om det.

Opprinnelig postet av Asgeir

Den eneste måten vi kan komme unna europaspill med nogenlunde ære i behold er ved å forsøke å spille god fotball og gjøre en god kamp i Poznan.

I prinsippet er jeg enig. Og i "vanlige" år ville jeg sagt akkurat det samme. Men for det første trur jeg at toget for "nogenlunde åre i behold" gikk ca. et kvarter uti den første kampen, og for det andre ønsker jeg full fokus på serien og ingenting annet resten av året.

Sesongen er egentlig ødelagt allerede. Gleden fra i fjor er avløst av krangler, intriger, ny (men altfor velkjent) frustrasjon og ny (men altfor velkjent) bånnstrid i år. Europacupen ble i realiteten ødelagt da vi trakk Lech Poznan - et relativt "uinteressant" (ukjent for det jevne publikum, generer liten interesse og ingen inntekter) og samtidig altfor godt lag. (Ikke for det - en har ikke nødvendigvis trengt å ha et godt lag for å slå FFK i år).

Jeg skulle gjerne trudd på muligheten for å komme fra dette med æren i behold og at det kunne bli en god kamp, men jeg klarer ikke. Benytt heller muligheten til å gi "reservene" og juniorer litt god matching på et nivå de aldri kommer til å oppleve i Norge.

(Nå trur jeg jo selvfølgelig ikke at dette kommer til å skje. Du får det nok som du vil, Asgeir - med hensyn til hvilket lag vi sender, i hvert fall).

---------------------------

Hater hat!


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 03 aug 09, 11:20

Opprinnelig postet av Magnum

Jeg skulle gjerne trudd på muligheten for å komme fra dette med æren i behold og at det kunne bli en god kamp, men jeg klarer ikke. Benytt heller muligheten til å gi "reservene" og juniorer litt god matching på et nivå de aldri kommer til å oppleve i Norge.

(Nå trur jeg jo selvfølgelig ikke at dette kommer til å skje. Du får det nok som du vil, Asgeir - med hensyn til hvilket lag vi sender, i hvert fall).

Tviler på at klubben skriver proffkontrakt med 11 stk juniorspillere, for å slippe å sende a-lagsspillere nedover.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 03 aug 09, 12:20

Som sagt i mitt opprinnelig innlegg: "så sant de er kvalifisert - kjenner null til regelverket der". Wink

Kun ønsketenkning uansett...

---------------------------

Hater hat!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 03 aug 09, 12:28

Opprinnelig postet av djpete

Tviler på at klubben skriver proffkontrakt med 11 stk juniorspillere, for å slippe å sende a-lagsspillere nedover.

+ De er jo ikke meldt opp i vår UEFA-tropp, så uansett hvor mange juniorspillere FFK signerer proffkontrakt med denne uken, så kan de ikke spille uansett.

Kenny f.eks. kan ikke spille.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Tyggis

Knøttespiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 70

Lagt til: 03 aug 09, 13:35

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av djpete

Tviler på at klubben skriver proffkontrakt med 11 stk juniorspillere, for å slippe å sende a-lagsspillere nedover.

+ De er jo ikke meldt opp i vår UEFA-tropp, så uansett hvor mange juniorspillere FFK signerer proffkontrakt med denne uken, så kan de ikke spille uansett.

Kenny f.eks. kan ikke spille.


Spillere under 21år trenger ikke registreres for Europa cupen


Tyggis

Knøttespiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 70

Lagt til: 03 aug 09, 14:31

Litt morsomt at VG gir thommasen 3-er på børsen


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 03 aug 09, 15:02

Opprinnelig postet av Tyggis

Litt morsomt at VG gir thommasen 3-er på børsen

Hehe, da kan man jo lure hvordan de gjør sine "vurderinger"?

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 03 aug 09, 16:11

Opprinnelig postet av Tyggis

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av djpete

Tviler på at klubben skriver proffkontrakt med 11 stk juniorspillere, for å slippe å sende a-lagsspillere nedover.

+ De er jo ikke meldt opp i vår UEFA-tropp, så uansett hvor mange juniorspillere FFK signerer proffkontrakt med denne uken, så kan de ikke spille uansett.

Kenny f.eks. kan ikke spille.


Spillere under 21år trenger ikke registreres for Europa cupen

 

Men de må ha proffkontrakt for å spille for FFK.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 04 aug 09, 15:45

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78

Opprinnelig postet av Tyggis

Litt morsomt at VG gir thommasen 3-er på børsen

Hehe, da kan man jo lure hvordan de gjør sine "vurderinger"?

På kampen var det fotografen fra VG som gav poeng. Sikker på pga kjennskap i VG-desken. Vikarer fra Oslo Kunst og Fotoskole.Cool. Dattera mi er elev der.Sealed


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 04 aug 09, 22:24

Opprinnelig postet av 1947modell

På kampen var det fotografen fra VG som gav poeng. Sikker på pga kjennskap i VG-desken. Vikarer fra Oslo Kunst og Fotoskole.Cool. Dattera mi er elev der.Sealed

 

Ha ha, fantastisk. Vg sine karakterer speiler sjelden spillernes prestasjoner, men den 3´ern til Thomassen slo alle rekorder, må være flaut.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24