Husk meg
Brukernavn
Passord

Fredrikstad; medgangssupporternes Mekka?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Plaskesak

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 08
Innlegg: 108

Lagt til: 01 aug 09, 23:45

Jeg er ikke Fredrikstadgutt, men alikevell en ihuga fan av FFK. Det faktum gjør at jeg nok har mulighet til å observere sirkus-Fredrikstad fra en litt annen vinkel enn mange andre. Jeg er prisgitt det som skrives i aviser og diverse andre nettbaserte fora, og lever ikke i et miljø der FFKs opp- og nedturer får prege hverdagen, annet enn inni mitt hode. Jeg blir stadig overasket over hvordan motgang engasjerer Fredrikstadfolk mer enn medgang. Debattforumene er rødglødende, og det avskjediges, avskaffes og drepes over en lav sko. Sesongen ifjor var en bragd, og javisst var det fest og glitter, men jeg syns det hadde fortjent enda mer oppmerksomhet og engasjement. Engasjementet syns jeg våkner igjen først nå, når vi sliter i bånn og folk igjen kan få lov til å svartmale og skrive stygt. Jeg tenker først og fremst på debatten i f-b.no, der jeg har et inntrykk at allmennheten får ytre seg. Det er noe mer ballansert, saklig og modent på dette forumet. For oss utenforstående er det fristende å spørre om Fredrikstadfolk rett og slett trives best i bånn, om det er i opposisjon det er artigst å være foppallsupporter? Engasjementet må jo være der, når vi buer ut vår egen kaptein!  Jeg undres..

---------------------------

En konge; Tore Pedersen!


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 01 aug 09, 23:49

Opprinnelig postet av Plaskesak

Jeg er ikke Fredrikstadgutt, men alikevell en ihuga fan av FFK. Det faktum gjør at jeg nok har mulighet til å observere sirkus-Fredrikstad fra en litt annen vinkel enn mange andre. Jeg er prisgitt det som skrives i aviser og diverse andre nettbaserte fora, og lever ikke i et miljø der FFKs opp- og nedturer får prege hverdagen, annet enn inni mitt hode. Jeg blir stadig overasket over hvordan motgang engasjerer Fredrikstadfolk mer enn medgang. Debattforumene er rødglødende, og det avskjediges, avskaffes og drepes over en lav sko. Sesongen ifjor var en bragd, og javisst var det fest og glitter, men jeg syns det hadde fortjent enda mer oppmerksomhet og engasjement. Engasjementet syns jeg våkner igjen først nå, når vi sliter i bånn og folk igjen kan få lov til å svartmale og skrive stygt. Jeg tenker først og fremst på debatten i f-b.no, der jeg har et inntrykk at allmennheten får ytre seg. Det er noe mer ballansert, saklig og modent på dette forumet. For oss utenforstående er det fristende å spørre om Fredrikstadfolk rett og slett trives best i bånn, om det er i opposisjon det er artigst å være foppallsupporter? Engasjementet må jo være der, når vi buer ut vår egen kaptein!  Jeg undres..

Den situasjonen og supporteradferden du beskriver kan nok passe til enhver klubb i tippeligaen. Dette er ikke spesiellt for Fredrikstad.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Matiashs

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 02 aug 09, 03:44

enig

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 02 aug 09, 12:14

Om det du skriver stemmer må vi vel være MOTGANGSsupporternes Mekka. Det er jo når vi sliter i bånn at engasjementet virkelig våkner hos folk flest og det er jo egentlig en god ting i seg selv! Det viser hvor mye laget betyr for byen.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 02 aug 09, 13:40

dessuten møter folk fremdeles opp på kamp, noe som tilsier at vi ikke er medgangssupportere..

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 02 aug 09, 14:30

Opprinnelig postet av Plaskesak

Jeg undres..

Jeg og. Kanskje spesielt over hvordan folk overvurderer egne fotballkunnskaper når de kommer med ekspert uttalelser. De mener jeg "the talk on the town", og ikke her på forumet.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Vitagen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 02 aug 09, 15:47

Jeg blir hjemme helt til Barsom blir fratatt kapteinsbindet og klippekortet.


Kvam

Juniorspiller
Ble medlem: 21 aug 06
Innlegg: 214

Lagt til: 02 aug 09, 20:42

Opprinnelig postet av Vitagen

Jeg blir hjemme helt til Barsom blir fratatt kapteinsbindet og klippekortet.

Da kan du vel komme på neste kamp da? For Barsom verken startet eller hadde kapteinsbindet i dag..

---------------------------

Norgesmestere 2006!!


Vitagen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 02 aug 09, 22:15

Jepp! Gladnyhet


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 06 aug 09, 12:10

Jeg er enig i noe av det Plaskesak sier her, ihvertfall essensen.  Men tror ikke det er spesielt for Fredrikstad , men generellt for småbyer og småsteder.   Der elsker man å rakke ned på andre.

Det Plaskesak skriver om avskjedigelse, drap mm er jo helt rett.  Ikke bare i FB, men også her er det enkelte som ikke kan få sagt nok hvor mye de vil spillere, ledere eller andre personer tilknyttet FFK til livs.

Og derfor er også FFK konstant preget av intriger, bråk og ryktemakeri.   Og at man faktisk omtaler mennesker, navngitte, med familie og barn på den måten enkelte gjør er jo rett og slett tragisk.  Man kan fex godt mene at treneren eller Henriksen ikke er rett mann for jobben, men man må være edruelig når man uttaler seg.  Og dersom man ikke sitter med førstehåndskunnskap om interne stridigheter i FFK så bør man ikke uttale seg bastant på rykter.

Å bue ut egen spiller som har hatt en dårlig dag på jobb er så patetisk og trist at jeg knapt finner ord for det.  FFK taper og vinner som et lag, som en organisasjon fra supporter og helt opp til administrerende direktør.  Buing mot egen spiller kan faktisk koste et mål imot og poeng når slikt oppfattes av spillerne på banen.  Det forstyrrer konsentrasjon, bryter ned innstilling mm.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Truger

Juniorspiller

Ble medlem: 14 feb 05
Innlegg: 92

Lagt til: 07 aug 09, 16:58

Opprinnelig postet av DeKjök

Å bue ut egen spiller som har hatt en dårlig dag på jobb er så patetisk og trist at jeg knapt finner ord for det.  FFK taper og vinner som et lag, som en organisasjon fra supporter og helt opp til administrerende direktør.  Buing mot egen spiller kan faktisk koste et mål imot og poeng når slikt oppfattes av spillerne på banen.  Det forstyrrer konsentrasjon, bryter ned innstilling mm.

Tror ikke folk flest buet mot Barsom fordi han har hatt én dårlig dag på jobben, da hadde det vært pipekonsert i 90 minutter mot hele klubben nesten hele denne sesongen.

Det folk piper mot er hans totale mangel på sportslighet, hans klysete fremtoning og det faktum at han har hatt et titalls dårlige dager på jobben! Men denne diskusjonen tilhører antakeligvis en annen tråd her.

 

Ellers er jeg stort sett enig med deg og Plaskesak - men jeg må innrømme at jeg faktisk til tider trives best som supporter når FFK er i opposisjon og vanskeligheter. Det er når klubben for alvor blir testa, at engasjementet mitt bruser. Er neppe alene om å være den som til stadighet holder med underdogen :)

---------------------------

FFK, Stjernen og Wolves ;)


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 09 aug 09, 09:41

Jeg vil påstå at supportere som buer på egne spillere, er motstanderens 12.mann.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 09 aug 09, 10:54

Dette på samme måte som oppførselen til Wehrman og dels Barsom i media.

Kan jo også slenge med alle de ryktemakerne som sprer negative holdninger til FFK, som selvsagt TV2 og andre henger seg på.

Ps , personlig buer jeg ikke på FFK spillere på stadion uansett, men lufter meninga andre steder.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24