Husk meg
Brukernavn
Passord

Évertons tid renner ut...

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 18 4

TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 14 jul 09, 23:47

Opprinnelig postet av sklitakling

Hvorfor er det ingen som klarer å ta fra Everton ballen?

Jo, det er fordi han aldri utfordrer. Han går enten bakover eller på tvers mens han skjermer ballen.

Han har kanskje tippeligaens beste teknikk. Så hvis trenerne klarer å få ham til å utfordre og gå

mer direkte på mål,  er det håp. Men kan ikke si vi har sett mye bedring på det året han har vært her.

Hvis det ikke blir bedring veldig snart, går nok trådnavnet i oppfyllelse...........................................

Lett for at det blir veldig svart/hvitt, det gjelder både for dere som har gitt opp Everton og for oss som fortsatt har trua på fyren ( som ffkmats var inne på tidligere).... Men aldri utfordrer? Den skjønner jeg ikke. Ja, han fører mye ball på tvers, både når han burde spilt den fra seg og ofte når han ikke har alternativer, men at han aldri utfordrer mener jeg er helt feil. Grunnen til at det er vanskelig å ta fra ham ballen er fordi han har en kombinasjon av god teknikk, god fysikk og en helt sinnsyk balanse.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 15 jul 09, 00:00

Opprinnelig postet av sklitakling

Hvorfor er det ingen som klarer å ta fra Everton ballen?

Jo, det er fordi han aldri utfordrer. Han går enten bakover eller på tvers mens han skjermer ballen.

Han har kanskje tippeligaens beste teknikk. Så hvis trenerne klarer å få ham til å utfordre og gå

mer direkte på mål,  er det håp. Men kan ikke si vi har sett mye bedring på det året han har vært her.

Hvis det ikke blir bedring veldig snart, går nok trådnavnet i oppfyllelse...........................................

Er det ikke nettopp dette som er typisk latinskespillere, i Norge er vi så besatta av drillo at det alltid er raskeste vei til mål som gjelder. Det er på ingen måte slik i latin amerika eller Spania for den saks skyld.
Og det var akkurat dette som Alanzinho brukte 2 år på å lære seg.
Men å si at han ikke utfordrer mener jeg er feil  å si. For det gjør han, men ofte ser han bare 3-4 motspillere og ingen medspiller foran seg. Enten fordi backene eller kantspillere ikke er der de skal være, eller fordi han ikke har fult overblikk selv. Ingenting går automatisk slik du ser i Stabæk, hvor de nærmest slår i blinde fordi de vet hvor medspiller kommer.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 jul 09, 20:08

Éverton er stort sett god til alt utenom det viktigste: Å score mål, men dessverre mangler gutten også én ting til: Han har ikke noe godt overblikk. Fyren er rett og slett lite involvert i mål - både i protokollen og målgivende.

Spørsmålet er om dette kan læres?

For de individuelle ferdighetene til Éverton er rett og slett fantastiske. Han går langt utenpå de aller, alle fleste spillerne i Tippeligaen på det området. Faktisk kommer jeg ikke på en eneste en som overgår ham, og det er heller ikke bare, bare å finne en spiller som innehar så gode individuelle ferdigheter.

Så grunnmaterialet er bra.

Men kan han lære å score mål? Lære å bli god på å spille frem andre? Eller er det rett og slett medfødt?

For hadde han bare vært god på minst én av tingene, så hadde jeg ikke vært i tvil: Da måtte FFK ha beholdt ham.

Men per dags dato, så er han ikke god på disse tingene.

Vil han noensinne bli det?

Det må klokere hoder enn meg avgjøre...

Og dersom det er mulig å reforhandle en langt lavere pris og lønn, så synes jeg absolutt Everton er verdig en plass i FFKs stall!

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/pages/ffksupporternet


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 15 jul 09, 21:38
Endret: 15 jul 09, 21:38
Endret av: FFK pra sempre

Til dels enig, men det med overblikk mener jeg har en sammenheng med angrepsplan og samspill, dvs hvis du vet hvor medspillerne dine skal løpe trenger du ikke å ha øyne som midtbanespilleren Myggen hadde.
Når Gunnarson fikk ballen, visste han hvordan Nannskog ville ha den og slo nærmest blindt.  Det samspillet har ikke vi fått til i år, og det er ikke kun Everton sin skyld.
Og det kan selvfølgelig trenes inn, det var jo bl.a. dette noen av oss kritiserte Grönis for i vinter, når Stabæk drillet 11'rens sampspill i treningskamper, drev vi å eksperimenterte med det ene og det andre. Og treningene var som senere kjent veldig ofte uten ball.
Veldig ofte er spillerne rådløse når vi nærmer oss 16 meteren, og det gjelder ikke bare Everton.
Hvis det hadde vært fordi Everton er ilojal til hva treneren vil at de skal gjøre, tror jeg neppe han hadde fått så mange sjangser.

Jeg tror han har evnene til å score, at alt sitter i hodet hans. En brasse spiss vet hvilket forventninger folk har til at han scorer mål og at det sammen med vissheten om at han kan forsvinne pga leiekontrakt kan gjøre han anspent.

 


Jayesno

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 apr 09
Innlegg: 14

Lagt til: 16 jul 09, 13:26

Tiden til FFK renner ut, dersom denne mannen fortsetter å spille!

  

 

---------------------------

You can buy skill, but you can't buy enthusiasm!


ommb

Juniorspiller

Ble medlem: 29 jul 08
Innlegg: 135

Lagt til: 16 jul 09, 22:50

Opprinnelig postet av Jayesno

Tiden til FFK renner ut, dersom denne mannen fortsetter å spille!

 

Bare undrer litt her...

Hvem skal egentlig spille i stedet for Everton? De gangene f.eks. Gardar og Tegan har spilt sammen har det ikke akkurat vært noen målorgier. Uten tvil så har Everton fått langt flere sjanser enn alle de andre spissene, men jeg synes ikke at de andre alternativene (de relativt få gangene vi har sett det) har vært noe bedre, heller motsatt. Så klart er det mulig at andre alternativer hadde kastet av seg med litt tid. Poenget mitt er at jeg ikke ser noen klare alternativer enn det vi har hatt i de siste kampene.

Det jeg vil angående denna saken er å se Everton sammen med Borges på topp. Har på følelsen at dette kan fungere... I tillegg er ikke behovet for Borges på midtbanen så prekært nå som vi har en Kasey som viser tendenser til fjorårsformen igjen.

Jeg mener også at vi ikke skal benytte oss av denne opsjonen. Prisen er altfor høy... Jeg synes heller at vi skal prøve å reforhandle med brasilianerne nærmere sesongslutt. Vi har uansett Everton ut sesongen. Sannsynligheten for at Everton putter 12 mål i løpet av sesongen nå er vel relativt liten slik at en eventuell interesse fra andre klubber antageligvis ikke blir så altfor stor. Jeg mener at vi skal gamble på at Everton har lyst til å være i FFK slik at han ikke går til andre klubber i TL (hvis f.eks. RBK klasker 2 mill i lønn på bordet så er det sikkert tapt, men). Alt dette er muligens litt naivt, men...

Det som gjelder nå er å overleve i Tippeligaen. Hvis Everton bidrar til dette (i samspill med Borges) på topp og vi ikke får reforhandlet prisen, andre klubber kommer til osv, så får vi bare bite i det sure eplet, men FFK har ikke penger, og da har vi uansett (forhåpentligvis) overlevd i TL og kan starte litt på nytt.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 jul 09, 23:00

Éverton skal fortsette å spille ut sesongen, han. Så skal vi ikke fornye med ham, pluss selge Trulsen, Gardar og Tegström. Muligens også Adiyiah.

Så kjøpe to nye, gode spisser. :-)


ommb

Juniorspiller

Ble medlem: 29 jul 08
Innlegg: 135

Lagt til: 16 jul 09, 23:07

Opprinnelig postet av Lemmy

Éverton skal fortsette å spille ut sesongen, han. Så skal vi ikke fornye med ham, pluss selge Trulsen, Gardar og Tegström. Muligens også Adiyiah.

Så kjøpe to nye, gode spisser. :-)

Hehe... Er uten tvil en god løsning det!

Men jeg funderer også litt på hvilke alternativer vi har ut denna sesongen. Mange som vil benke Everton, uten tvil mulig det, men jeg lurer litt på hvilke alternativer vi egentlig har. Noen sier bare "benk", men jeg har litt lyst til å høre hvilke konstelasjoner vi skal kjøre på topp?

 


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 16 jul 09, 23:19

Opprinnelig postet av ommb

Opprinnelig postet av Lemmy

Éverton skal fortsette å spille ut sesongen, han. Så skal vi ikke fornye med ham, pluss selge Trulsen, Gardar og Tegström. Muligens også Adiyiah.

Så kjøpe to nye, gode spisser. :-)

Hehe... Er uten tvil en god løsning det!

Men jeg funderer også litt på hvilke alternativer vi har ut denna sesongen. Mange som vil benke Everton, uten tvil mulig det, men jeg lurer litt på hvilke alternativer vi egentlig har. Noen sier bare "benk", men jeg har litt lyst til å høre hvilke konstelasjoner vi skal kjøre på topp?

Ja det er lett å drømme, saken er vel den at alle spisskjøp er forbundet med relativt mye risiko.
Mange er glad i å rakke ned på Everton fordi han ikke scorer, akkurat som han er den eneste spissen som ikke gjør det.
Men hvorfor Gardar er så fryktelig mye dårligere i år hadde vært interessant å vite, håper det er fordi han ennå ikke er helt match fit, og at han kommer tilbake i høst. Men det er vel Everton sin skyld det også..

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 18 jul 09, 18:13

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Opprinnelig postet av ommb

Opprinnelig postet av Lemmy

Éverton skal fortsette å spille ut sesongen, han. Så skal vi ikke fornye med ham, pluss selge Trulsen, Gardar og Tegström. Muligens også Adiyiah.

Så kjøpe to nye, gode spisser. :-)

Hehe... Er uten tvil en god løsning det!

Men jeg funderer også litt på hvilke alternativer vi har ut denna sesongen. Mange som vil benke Everton, uten tvil mulig det, men jeg lurer litt på hvilke alternativer vi egentlig har. Noen sier bare "benk", men jeg har litt lyst til å høre hvilke konstelasjoner vi skal kjøre på topp?

Ja det er lett å drømme, saken er vel den at alle spisskjøp er forbundet med relativt mye risiko.
Mange er glad i å rakke ned på Everton fordi han ikke scorer, akkurat som han er den eneste spissen som ikke gjør det.
Men hvorfor Gardar er så fryktelig mye dårligere i år hadde vært interessant å vite, håper det er fordi han ennå ikke er helt match fit, og at han kommer tilbake i høst. Men det er vel Everton sin skyld det også..

Finnes ikke alternativer til Everton,

Spørsmålet med Gardar om hvorfor han har blitt så mye dårligere er veldig vanskelig. Men har han egentlig blitt så mye dårligere?? Mener at mange av de problemene han har i år også var der i fjord. men da scoret han en del mål som nok var litt heldige, samt at laget var i en flytsone.

Tempo etc er han for gammel til og tilegne seg mere av, det samme gjelder tekkniker, Ser også at han meget ofte greier og gå ofside, noe som veldig ofte blir gjor av en spiss som har tempoproblemer, eller eventuelt liten forståelse for hvordan løpene skal taes for og unngå det. Kanskje en liten bue i løpet så var det unngått....


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 18 jul 09, 18:23

Problemet vårt er at Everton er den eneste gode spissen vi har og jeg kan ikke forstå hvem som eventuellt kan spille isteden for han.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 28 jul 09, 13:34

Det kan se ut som det begynner å løsne for Everton. Nå har han vært her i snart ett år og det ser ut som han begynner å akklimatisere seg. 3 mål siden begynnelsen av juni er ikke så værst effektivt. Hvis dette fortsetter så tror jeg han er den desidert beste spissen FFK kan håpe på å knytte til seg.

Hva er alternativet? Tror ikke Tegström, Gardar, Dominic eller Trulsen kan fylle hans sko. En spiss fra en nordisk liga som holder samme nivå har ikke FFK råd til, og kanskje er de ikke attraktive nok heller. Da er det eventuelt å hente en fra langtvekkistan som sikkert vil bruke minst ett år på å akklimatiserer seg.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 28 jul 09, 13:38

Hvis jeg skal prøve meg som spåmann kommer vi til å ikke kjøpe han og han havner isteden i en annen klubb og blir en kjemepsuksess.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 28 jul 09, 13:45

Jeg sier kjøp. Det løsner for kællen nå, og for en jævla entertainer!!  Han er jo eneste som kan skape noe på egen hånd.. er jo eneste som verdt å se på om dagen..

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 28 jul 09, 13:52

Mange klager på at FFK ikke har spisser som scorer mål.

FFK har scoret 21 mål(+ ett selvmål). Borges har scoret 4 men bare 2 av dem som spiss tror jeg. FFK sine spisser har da scoret 8 av 21 mål. For lagene vi har møtt har spisser kun scoret 10 av 28. Dermed har FFK sine spisser scoret oftere enn lagene vi har møtt. Det er greit å si at det ikke er bra nok, men det er også greit å sammenligne med andre lag i den ligaen man spiller i, og de kampene man spiller-

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 28 jul 09, 14:17

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Mange klager på at FFK ikke har spisser som scorer mål.

FFK har scoret 21 mål(+ ett selvmål). Borges har scoret 4 men bare 2 av dem som spiss tror jeg. FFK sine spisser har da scoret 8 av 21 mål. For lagene vi har møtt har spisser kun scoret 10 av 28. Dermed har FFK sine spisser scoret oftere enn lagene vi har møtt. Det er greit å si at det ikke er bra nok, men det er også greit å sammenligne med andre lag i den ligaen man spiller i, og de kampene man spiller-

Det der skjønte jeg nada av! For lagene vi har møtt? Snakker du om ett lag, eller akkurat i da kampene vi har møtt de diverse lagene? Det er jo i såfall totalt irrellevant siden det kun er en kamp per lag! Hos lag som Molde, Odd, Rosenborg, Brann +++ har vel spissene scort majoriteten av målene.... 

Når det er sagt blir må jeg si som jeg alltid har sagt angående Everton, KJØØØØØØØØP! Uansett pris, uansett lønn (satt på spissen). Han er vårt eneste skikkeelige angrepsvåpen. Uten ham vil vi bli konstant presset bakover!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 28 jul 09, 14:19

Hvilke klubber er det dette?

Man kan sammenligne direkte med andre klubber, men man kan også ta en sammenligning mellom antall sjanser og antall mål. Da tror jeg FFK kommer sist i effektivitet. Spissene kan være dårligere i FFK selv om de har scoret flere mål enn andre spisskollegaer i andre klubber.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 jul 09, 14:23
Endret: 28 jul 09, 14:24
Endret av: Ymer

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Mange klager på at FFK ikke har spisser som scorer mål.

FFK har scoret 21 mål(+ ett selvmål). Borges har scoret 4 men bare 2 av dem som spiss tror jeg. FFK sine spisser har da scoret 8 av 21 mål. For lagene vi har møtt har spisser kun scoret 10 av 28. Dermed har FFK sine spisser scoret oftere enn lagene vi har møtt. Det er greit å si at det ikke er bra nok, men det er også greit å sammenligne med andre lag i den ligaen man spiller i, og de kampene man spiller-

Meget lettvint måte å se ting på. Det handler om å sette sjansene. FFK og spissene våre sløser mest med sjansene i hele Tippeligaen. 21 scoringer er absolutt for dårlig sett i forhold til sjansene, akkurat som 3 mål av Everton er svakt med tanke på alle sjansene han har brent..
Og vi har såvidt jeg vet møtt alle laga i TL, så hvorfor skrive "oftere enn de laga vi har møtt"?

Edit: Litt for sein...


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 28 jul 09, 14:39

Opprinnelig postet av Gardarson

For lagene vi har møtt?

Jeg snakker om de kampene FFK har spilt til nå denne sesongen i TL

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 28 jul 09, 14:51

Opprinnelig postet av Ymer

Meget lettvint måte å se ting på.

Ja det er jeg enig i men fakta er og blir fakta. Mitt poeng er ikke at spissene er effektive, men at resten av laget og spesielt midtbanen må ta mye av ansvaret for den svake uttellingen i målprotokollen. Jeg ser mange TL kamper på TV og ofte har angripene lag 4-5 spillere innenfor motstanderens 16-meter når de scorer(snakker ikke da om dødball). F.eks på søndag da høyre back Lustig setter en retur i mål.  FFK angriper med en eller to mann, og det er lett for forsvaret å demme opp for. Det blir ikke noe offensivt trykk. Noe av problemet er at man har en midtbane med 2 spillere(Wehrman og Kvisvik) som ikke er alt for flinke til å flytte beina, og når Barsom har en "off" dag på jobb blir det stusselig.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 18 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3