Husk meg
Brukernavn
Passord

Rekruttering av nye spillere

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 08 jul 09, 17:03

Ja, vet at han spilte på Tune som småpjokk og senere gikk til Berg. Men jeg prøver å finne ut hvor han er født. Og det var vanskeligere enn jeg hadde trodd...

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 08 jul 09, 19:32

Sikkert på sykehuset i Fredrikstad en gang i 1989. Tongue out


scwinther

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 jun 09
Innlegg: 8

Lagt til: 08 jul 09, 20:14

Han er født i Tune og faren Roar har vel også spilt for FFK om jeg ikke husker feil...

---------------------------

Svein Cato Winther


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 09 jul 09, 19:05

Opprinnelig postet av foyn

Thioune har vært den klart beste fotballspilleren som har vært i sarp i de årene han har vært der. Ser ikke bort fra at den kampen i østfoldhallen er eneste matchen ffk har sett han og dermed avskrevet han. Vi som har sett thioune over en lengre periode har ikke kunnet unngå å se at han har vært en uslepen diamant.

Jeg skal ikke legge meg for mye bort i debatten her, for det har jeg ingen forutsetninger for. Jeg kan vel si at jeg synes forslaget om et tettere samarbeid mellom FFK og Sarp 08 høres spennende ut. Generelt har jeg større tro på lokalt samarbeid enn lokal "krig" om talentene.

Men det jeg vil tillate meg å mene, kun sett fra sidelinjen, er at det høres for meg veldig typisk ut om FFK har sett nevnte Thioune i en neste kamp og så avksrevet ham. Det virker sørgelig velkjent. Nå mener jeg imidlertid ikke å si at det primært skyldes talentløshet i FFK. Det er nok en bedre forklaring at FFK er nødt til å søke både lokalt og globalt og således har et bredt nett ute hvor veldig mange spillere vurderes fortløpende.  Det som lett skjer da er at i stedet for at veldig mange spillere følges tett over tid så ser man etter første og beste grunn til å stryke navn fra en liste som likevel er for lang. Som en arbeidsgiver med alt for mange søkere til én stilling; det første man gjør er å redusere søknadsbunken ned til et oversiktelig antall. Da skal det lite til før en søknad om ikke ser 100% solid ut ved første øyekast legges bort.

Ulempen med å være i en slik situasjon er at man alt for lett forkaster uslepne diamanter. Jeg synes forslaget som legges fram her høres fornuftig ut for FFK. Så kan uslepne diamanter i større grad grovslipes før FFK satser på dem, uten at de forsvinner andre steder straks diamanten begynner å skinne.

Jeg vil også mene det er til det beste for FFK at det finnes et stort og frodig fotballmiljø i Østfold. Kan FFK på noe vis hjelpe Særp08 og andre lokale klubber med å klare seg, så vil det på sikt være gunstig for FFK også.  

Så jeg er enig i at lokalt samarbeid fort kan gi en vinn-vinn situasjon, og rent generelt er langt bedre enn lokal konkurranse hvor hver klubb sitter på sin tue og anser andre lokale klubber først og fremst som konkurrenter. FFK trenger at hele Østfold har en god fotballkultur, ikke bare at Fredrikstad by har det.


scwinther

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 jun 09
Innlegg: 8

Lagt til: 10 jul 09, 13:11

Tusen takk!!! Dette siste innlegget fortjener å avslutte debatten. Håper at noen i FFK systemet med innflytelse leser innleggene her og bidrar til at FFK følger opp de oppfordringene som jeg innledet med og som foregående innlegg så fint konkluderte med.

---------------------------

Svein Cato Winther



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3