Husk meg
Brukernavn
Passord

Konserter i sommer.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 04 jul 09, 09:58
Endret: 04 jul 09, 10:07
Endret av: eliot

Er i København når Deep Purple har konsert der.  Er det noen som har sett de på sine eldre dager?  Er de vært et besøk eller blir det for patetisk?  Forøvrig gleder jeg meg til Månefestivalen.  Er mye spennende der i år. http://maanefestivalen.com/

Smile


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 04 jul 09, 10:11
Endret: 04 jul 09, 10:12
Endret av: Rey

Så vidt jeg vet er jeg ferdig med konsertene for i sommer. Ble to AC/DC konserter, med den på Nya Ullevi milevis foran den på Valle Hovin.

I september/oktober (kan vel til nøds gå som sommer) så blir det Green Day i Spektrum og Street Dogs på John Dee (De av dere som liker Dropkick Murphys bør sjekke ut Street Dogs)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 06 jul 09, 17:23

Opprinnelig postet av eliot

Er i København når Deep Purple har konsert der.  Er det noen som har sett de på sine eldre dager?  Er de vært et besøk eller blir det for patetisk?  Forøvrig gleder jeg meg til Månefestivalen.  Er mye spennende der i år. http://maanefestivalen.com/

Smile

var å så purple i oslo for 3-4 år siden. jeg å broren min kosa oss veldig ihvertfall.

husker det sto i vg dagen etter at gillan sang med 60% av den stemmen han har hatt tildigere. så nå har han sikkert mista ti % til av stemmen. hehe. husker jeg ventet på child in time. men trur han droppet den pga stemmen. jeg hadde ihvertfall ikke nølt med å tatt turen.

håper whitesnake kommer til oslo igjen snart. råeste konserten jeg har vært på.


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 07 jul 09, 13:58

Jeg skal på Tomas Ledin på hvaler:) hehe. Så blir det forhåpentligvis Prodigy i oslo.

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 09 jul 09, 16:31
Endret: 09 jul 09, 16:35
Endret av: denialsander

Opprinnelig postet av Liraren

Jeg skal på Tomas Ledin på hvaler:) hehe. Så blir det forhåpentligvis Prodigy i oslo.

Woodhands i San Fransisco, sammen med Datarock. Woodhands rocket skikkelig og jeg ble positivt overrasket; hadde aldri hørt (om) dem før, så det ble en positiv konsertopplevelse. Hør f.eks. på låta "Dancer" og tenk deg en passe sliten klubb med massevis av folk som hopper og danser - det tok ganske bra av...

Så skal jeg på Wilco og Band of Horses på Øya (Bon Iver, Grizzly Bear også) og så HÅPER jeg å komme meg til København 4. august, da The National spiller...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 13 jul 09, 12:58

Jøss, nå begynner jeg virkelig å bli ute! Har kun hørt om (og sannsynligvis hørt, men kan ikke si noe om åssen det låter) Datarock og Wilco av de du lista opp der. (Det er et eller annet med "Band of Horses" som synes å ringe ei bjelle langt baki der også).

Men jeg begynner å bli såpass desperat etter å finne et eller annet NYTT å høre på (det MÅ da være et eller annet nytt band som også klarer å lage interessant musikk?), så jeg begynte å følge linkene mens folk var nede til lunsj her. Ikke funnet noe foreløpig, dessverre. Smile

Kanskje like greit. Beatles-remasterboksene 9.9.09 kommer til å gjøre stort nok innhogg i lommeboka.

---------------------------

Hater hat!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 15 jul 09, 09:12

Hva slags musikk er du ute etter, da?  Siden hverken Band of Horses, Bon Iver eller Grizzly Bear fenget deg?  Personlig mener jeg det har kommet utrolig mye bra musikk fra ulike band de siste åra, mye innenfor "indie", men det er jo så mange kategorier musikk der at det blir vanskelig... :)

Von Bondies (mer rocka)

Santigold (mer Indie, men litt annen vri på't)

MGMT

Tegan and Sara

...and you will know us by the trail of dead

TV on the radio 

Conor Oberst (Bright Eyes eller et av de mange andre opplegga hans, klassisk Indie-pop/rock).

Death Cab For Cutie (fantastisk video!) 

Lykke Li (svensk indie)

Kings of Leon

Andre band som har fått mye tid fra meg (nytt og gammelt) er Afghan Whigs, The Whigs, Weakerthans, Clutch, Iron & Wine, Luna, Galaxie 500, The Shins, Rome, Noah and the Whale, Tilly and the Wall, My Morning Jacket, Neko Case, of Montreal, Killers, My Chemical Romance, Devo, Au Revoir Simone...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 15 jul 09, 10:04

TV on the Radio må bare være noe av det mest geniale som er laget.

MGMT har jo den fete låta "Kids", den er egentlig jævlig kul. :-)


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 15 jul 09, 10:17

Opprinnelig postet av denialsander

Hva slags musikk er du ute etter, da?

Litt vanskelig å definere, egentlig! Kanskje rettere sagt umulig. Ingen spesielle genre (du vet jo at jeg har ting fra de aller fleste genre i hyllene mine), bare et eller annet som fenger meg. Det viser seg ofte å ha med generelle musikalske kvaliteter å gjøre, enten det er gode melodier (f.eks. Beatles, Bad Religion, Ramones), en viss ubestemmelig "nerve" i musikken (Nirvana, Sex Pistols) eller noe annet. Og så kan jeg bli fenga til de grader av f.eks. Pink Floyd og Eminem, men synes at det meste annet av prog rock og hip hop er fullstendig värdelöst.

Det var veldig lite som fenga meg på 80-tallet, det var veldig mye på 90-tallet, og det er veldig lite på 00-tallet igjen. Kanskje jeg hopper over tiår? Jeg syns jo også at 60-tallet er mye mer interessant enn 70-tallet (sjøl om det er mye å hente der også). Smile

Jeg oppdager fortsatt innimellom "ny" musikk, men det meste av den viser seg å være "gammel". Det siste "nye" som har fenga meg i år, er Carly Simon fra tidlig 70-tall...

Opprinnelig postet av denialsander

Siden hverken Band of Horses, Bon Iver eller Grizzly Bear fenget deg?

Kom ikke gjennnom alle her om dagen før folk kom tilbake fra lunsj og forstyrra. Smile Men takk for linkene! Jeg skal sjekke ut alle sammen.

---------------------------

Hater hat!


Ramp

Juniorspiller

Ble medlem: 18 sep 07
Innlegg: 161

Lagt til: 15 jul 09, 14:16
Har sett Postgirobygget og AC/DC så langt, skal se Metallica i København senere i måneden. Kunne tenkt meg å se Kaizers Orchestra og Skambankt på Månefestivalen, men er desverre ikke hjemme. Månen ser ut til å ha senkra sammen et bra program i år..

---------------------------

-FFK
-Manchester United
-Stjernen

Jeg sier som marle: "Syntes det er skremmende lite selvsensur på folk om dagen..."


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 15 jul 09, 14:26

Anbefaler forresten Vinjerock 30. juli-2. august. Da har man vel akkurat kommet seg fra Månefestivalen, men tror det blir ganske bra.

Marit Larsen, CC Cowboys, Tommy Tokyo, Bo Kaspers og Big Bang er vel de største artistene. Skal dit sjæl, gleder meg passe til Big Bang. :-)


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 19 jul 09, 00:32

Var å så på Deep Purple her i København.  Storkosa meg.  Steve  Morse på gitar var utrolig.  Gillian sin stemme holdt til mange av de gamle låtene.  Highway star,  blacknight,  hush for å nevne noen.  Salen kokte når de slo over til Smoke on the water.  Kanskje jeg drar å ser dem på Spektrum nå til høsten.Cool  Ian Paice holdt en trommesolo som seg hør og bør.  Roger Glover spiller bass som aldri før.  Keyboard og gitarist spilte mot hverandre og  fikk publikum til å svare på Morse sine riff.  Rett å slett god stemning.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 21 jul 09, 09:46

Opprinnelig postet av Lemmy

Anbefaler forresten Vinjerock 30. juli-2. august. Da har man vel akkurat kommet seg fra Månefestivalen, men tror det blir ganske bra.

Hvis du skal dit bør du få med deg "Little Hands of Asphalt" som spiller fredag kl. 12:00.  Det er veldig fin og rolig indierock, som burde gi en knallfin start på dagen. :)

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 27 jul 09, 13:37

Flere enn meg som var på Månefestivalen?

Var helt fantastisk. Årets høydepunkt var etter min mening Kill It Kid som åpnet hele festivalen på fredag. Blir spådd som de nye "store", og det er ikke rart. Unge, men fantastisk dyktige. Helt utrolig stemme på vokalisten. Anbefales, anbefales!

Timbuktu var også fett. Samme med Farmers Market.

Kaizers var bra, Tommy Tokyo. Juniortrener Even Juliussen, som også er tidligere bandmedlem, fikk også en sang dedikert til seg.

Noe som også var sinnsykt fett var Katzenjammer. Utrolig kule damer, med tøff musikk! Alt i alt var Månefestivalen en gedigen suksess! :-)


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 27 jul 09, 13:45

merker at jeg gleder meg til øya nåCool

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


lineker

Juniorspiller

Ble medlem: 21 mai 06
Innlegg: 99

Lagt til: 01 jan 10, 08:10

Sjekk denne ! NÅ i HD kvalitet..blir jo bare bedre og bedre jo fler ganger man hører den :)

 http://www.youtube.com/watch?v=ikjDzye1BrQ

---------------------------

Go Tottis!!!


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 23 mar 10, 16:29

Fler som skal til Telenor arena 13. og/eller 14.april?

Noen som vet om DonkeyBoys gjør noen konserter i Norge i år?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 23 mar 10, 20:44

De skal spille på Glommafestivalen i følge Radio Fredrikstad ihvertfall. Regner med det er nære nok :-)

Ellers gleder jeg meg til West Coast Riot. Flogging Molly OG Dropkick Murphys blir veldig bra :-)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 23 mar 10, 22:03

jeg skal opp til telenor arena den 14 :)

blir KONGE !!!!!!!!!

---------------------------

metallica 14 april yiihaaa


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 15 jun 10, 13:58
Da har jeg kjøpt dagspass til Øya. Robyn og Die Antwoort baby!! hehe.. også skal jeg på Måne selvsagt. Ille kos

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3