Husk meg
Brukernavn
Passord

Keepersituasjonen

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 12 2

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 28 jun 09, 21:42
Endret: 28 jun 09, 21:42
Endret av: Plankekæll

Opprinnelig postet av dracula

Dessverre har ikke FFK nok kapital til å hente inn en toppkeeper prdato.

Dette er helt korrekt. Derfor skjønner jeg heller ikke hvorfor folk gnåler og maser.

Hadde det vært opp til meg hadde vi hentet Gianluigi Buffon, men der kan tom ikke onkel T hjelpe til.

Unge spillere, keepere og utpåspillere er som regel ustabile. Også disse to. Vi som supportere får bare finne oss i det. Jeg klager hvertfall ikke, jeg synes vi har gode keepere med utviklingspotensiale til og med.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 28 jun 09, 23:47

Hei,  tilhører vel ikke de som gnåler, sjøl om jeg hevder at Sraw/Bråthen har kosta FFK poeng.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 29 jun 09, 00:02

Opprinnelig postet av dracula
Dessverre har ikke FFK nok kapital til å hente inn en toppkeeper prdato.

Kanskje et salg av en av dem kan bringe inn nok til å hente en mer erfaren keeper? Vil likevel tro at det vi mister i poeng nå, vil vi ta igjen senere ved at disse vil utvikle seg til toppkeepere. De lærer begge for hver kamp. Bråthen går neppe ut på et innlegg før han ser at det blir et innlegg en gang til.

Jeg tror vi rett og slett må bite i noen sure epler for å smake god eplekake til slutt.


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 29 jun 09, 10:41

[quote=FFK1903]

Opprinnelig postet av dracula

Jeg tror vi rett og slett må bite i noen sure epler for å smake god eplekake til slutt.

Liker ikke eplekake Sealed


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 jun 09, 11:09

Opprinnelig postet av FFK1903

Opprinnelig postet av dracula
Dessverre har ikke FFK nok kapital til å hente inn en toppkeeper prdato.

Kanskje et salg av en av dem kan bringe inn nok til å hente en mer erfaren keeper? Vil likevel tro at det vi mister i poeng nå, vil vi ta igjen senere ved at disse vil utvikle seg til toppkeepere. De lærer begge for hver kamp. Bråthen går neppe ut på et innlegg før han ser at det blir et innlegg en gang til.

Jeg tror vi rett og slett må bite i noen sure epler for å smake god eplekake til slutt.

Kan vel ikke si at Lasse har lært av sine feil i år, det er jo ikke uten grunn at han har blitt benket.


Keano

Knøttespiller
Ble medlem: 19 sep 06
Innlegg: 45

Lagt til: 29 jun 09, 12:14

Nå skal du vel faktisk ikke se bort fra at grunnen til at Lasse er benket nå er at han sliter med hjernerystelse som han fikk i Molde.

---------------------------

There`s only ONE United


Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 293

Lagt til: 29 jun 09, 12:25

Opprinnelig postet av Patrioten

Kan vel ikke si at Lasse har lært av sine feil i år, det er jo ikke uten grunn at han har blitt benket.

Hvordan kan du si at ikke Lasse har lært av sine feil? Hvordan måler du det? Kan vel ikke forvente at han luker ut alle feil etter en gang og blir en keeper i verdensklasse med en gang vel?

Og nei, han blir ikke benket uten grunn selvfølgelig. Er enig i at Bråthen fortjente sjansen etter at Lasse har stått noen kamper under pari, noe som man absolutt ikke bør bli overrasket over at en ung keeper gjør innimellom.

Men hva synes du om Bråthen nå da? Han kunne jo tatt begge målene sist kamp... Utifra hva du har ment om keeperne før kan jeg ikke skjønne noe annet enn at du nå vil ha inn en av juniorere, for de to på a-laget har jo tabbet seg ut og ny keeper har vi ikke penger til.

 


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 29 jun 09, 12:51
Endret: 29 jun 09, 12:53
Endret av: Willy Renè

Jeg ser med skrekk og gru fram til den kampen hvor et lag skaper like mange målsjanser mot oss som vi gjorde mot Lyn. Med de keeperprestasjonene, eller nærere sagt mangel på sådanne, så vil nok baklengsmåla drelle inn.

Jeg har sett på sammendrag av FFK-Lyn og FFK-Glimt og synes Bråthen er ganske så passiv, ukonsentrert og paralysert. Ser ikke ut som han er klar for kamp i det hele tatt. Lyn-scoringen var selvfølgelig ikke lett å ta, men han bare snudde seg og så ballen gå inn, i det hjørnet han stod nærmest. Når FFK har slike sjangser som Lyn der, så redder ofte motstanderkeeperne. Vi ser vel nesten aldri at en FFK-keeper har en matchvinner-redning?

Det virker som om FFK-keeperne ikke er 100 % skjerpet, noe galt med oppladningen ?

Med bedre keeperprestasjoner i år så hadde FFK kjempet om Europe League-plass, det kan koste klubben dyrt å satse på to så unge keepere, Bråthen bør leies ut og FFK bør skaffe en rutinert og god keeper, ala Ølund, og la Staw komme inn i visse kamper.

Hverken Staw eller Bråthen har vist seg som noe førstevalg i år.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 29 jun 09, 13:40

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #79

Hvordan kan du si at ikke Lasse har lært av sine feil? Hvordan måler du det? Kan vel ikke forvente at han luker ut alle feil etter en gang og blir en keeper i verdensklasse med en gang vel?

Fordi han tilsynelatende sliter akkurat like mye med feltarbeidet som han gjorde før sesongstart.  Eller mener du at du har sett forbedringer?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 jun 09, 14:28

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #79

Opprinnelig postet av Patrioten

Kan vel ikke si at Lasse har lært av sine feil i år, det er jo ikke uten grunn at han har blitt benket.

Hvordan kan du si at ikke Lasse har lært av sine feil? Hvordan måler du det? Kan vel ikke forvente at han luker ut alle feil etter en gang og blir en keeper i verdensklasse med en gang vel?

Og nei, han blir ikke benket uten grunn selvfølgelig. Er enig i at Bråthen fortjente sjansen etter at Lasse har stått noen kamper under pari, noe som man absolutt ikke bør bli overrasket over at en ung keeper gjør innimellom.

Men hva synes du om Bråthen nå da? Han kunne jo tatt begge målene sist kamp... Utifra hva du har ment om keeperne før kan jeg ikke skjønne noe annet enn at du nå vil ha inn en av juniorere, for de to på a-laget har jo tabbet seg ut og ny keeper har vi ikke penger til.

 

Hvis du sjekker de kampene han har spilt i år, det være seg FFK, eller U21, så ser du at tabbene kommer igjen, ikke etter hver kamp, men innimellom og gjerne de samme feilene og da ute i feltet, der er han ikke mye trygg, da har han vel ikke lært?

Når det gjelder Erik har jeg mer tro på han og synes at han bør få like mange sjanser som Lasse har fått.

Han må jo få lov til å feile og få tillitt og trygghet han også. Mener, at han bør stå sesongen ut, hvis vi ikke får noen ny keeper.

Synes Erik er en bedre keeper, virker mer trygg på streken og i feltet, holder ballen fast, ser jo nesten ut som at  han har lim i hanskene, holder den bra.

Ellers, sier magefølesen at han er bra for FFK og magefølesen skal man vel stole på?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 29 jun 09, 17:08

Magefølelsen din sier vel at Lasse Staw alltid kommer til å suge, Patrioten. Det er ikke til å legge skjul på at du har bestemt deg for at Lasse Staw er elendig.

Jeg personlig mener vi er priviligerte som får lov til å ha to såpass gode keepere i stallen vår. Vi kan selge dem for en del penger etterhvert, og jeg vil tippe de ikke krever så sinnsykt høy lønn heller. Om vi kjøper inn en ny keeper mener jeg vi bare kan gi opp som fotballklubb. Om hverken Lasse Staw eller Erik Bråthen blir ansett som gode nok til å spille, så kommer vi til å dyrke frem 2-3 gode spillere hvert tiår om de må holde et høyere nivå...

Å være ung keeper er en veldig utakknemlig jobb. Feilene blir så fatale, og det er vanskelig for en unggutt å vite at fansen og media legger skylda for et tap på dine skuldre. Det var lettere for feks. Tarik... Det var ikke like forferdelig at han ikke scora, for det var det andre som gjorde. Han fikk da tid til å utvikle seg, og ble en toppspiller. Staw og Bråthen får, ganske naturlig, skylda om de slipper inn et tabbemål. Men om vi skal drive å bytte dem ut for å heller kjøpe inn en dyr keeper, så er det etter min mening bare tull.

FFK sliter på så mange andre områder, både sportslig og på ledersiden, at dette ikke kan bli en knallsesong uansett. Da mener jeg vi skal la keeperne våre fortsette å få tillit. Hadde vi vært i en situasjon hvor laget faktisk lå an til å gjøre en meget bra sesong, kunne jeg skjønt det bedre om enkelte hadde ropt etter ny keeper...


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 29 jun 09, 17:47

Opprinnelig postet av Lemmy

FFK sliter på så mange andre områder, både sportslig og på ledersiden, at dette ikke kan bli en knallsesong uansett. Da mener jeg vi skal la keeperne våre fortsette å få tillit. Hadde vi vært i en situasjon hvor laget faktisk lå an til å gjøre en meget bra sesong, kunne jeg skjønt det bedre om enkelte hadde ropt etter ny keeper...

Du fastslår at FFK sliter på ledersiden. Kan du konkretisere hva dette dreier seg om ? Er det noe mer håndfast enn de tabloide artiklene om "lottosaken" og liknende som deler av pressen elsker å hausse opp ? (en fjær til en hel hønsegard)

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 29 jun 09, 19:14

Opprinnelig postet av Willy Renè

Du fastslår at FFK sliter på ledersiden. Kan du konkretisere hva dette dreier seg om ? Er det noe mer håndfast enn de tabloide artiklene om "lottosaken" og liknende som deler av pressen elsker å hausse opp ? (en fjær til en hel hønsegard)

Jeg skal motstå fristelsen for å skrive listen med blundere og beskrive kompetansen til ledelsen, fordi denne tråden handler om keepersituasjonen. Men alvorlig taltCool


Anne

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05
Innlegg: 446

Lagt til: 29 jun 09, 21:18

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #79

Hvordan kan du si at ikke Lasse har lært av sine feil? Hvordan måler du det? Kan vel ikke forvente at han luker ut alle feil etter en gang og blir en keeper i verdensklasse med en gang vel?

Fordi han tilsynelatende sliter akkurat like mye med feltarbeidet som han gjorde før sesongstart.  Eller mener du at du har sett forbedringer?

Skulle hatt moro av å høre hvor mange mål lasse har sluppet inn på feiling i feltet i år, kanskje han har fått beskjed om at han skal gå, at treneren kanskje vil han skal gå og feile der fremfor og stå?? Det er faktisk den eneste måten en keeper kan utvikle dette spillet. Men vi får se hvordan Erik takler Brann borte kanskje også Odd borte samt Rosenborg hjemme. Først da kan vi se hva han står for. De kampene han har hatt til nå har ikke de kvalitestpillerene foran mål. Du vil også kanskje påstå at Lasse hadde sluppet inn de tre målene som Erik har sluppet inn de to siste kampene? Men enig, la Erik få prøve seg..


Freddy G-Paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 30 jun 09, 00:45

Opprinnelig postet av Willy Renè

Jeg ser med skrekk og gru fram til den kampen hvor et lag skaper like mange målsjanser mot oss som vi gjorde mot Lyn. Med de keeperprestasjonene, eller nærere sagt mangel på sådanne, så vil nok baklengsmåla drelle inn.

Jeg har sett på sammendrag av FFK-Lyn og FFK-Glimt og synes Bråthen er ganske så passiv, ukonsentrert og paralysert. Ser ikke ut som han er klar for kamp i det hele tatt. Lyn-scoringen var selvfølgelig ikke lett å ta, men han bare snudde seg og så ballen gå inn, i det hjørnet han stod nærmest. Når FFK har slike sjangser som Lyn der, så redder ofte motstanderkeeperne. Vi ser vel nesten aldri at en FFK-keeper har en matchvinner-redning?

Det virker som om FFK-keeperne ikke er 100 % skjerpet, noe galt med oppladningen ?

Med bedre keeperprestasjoner i år så hadde FFK kjempet om Europe League-plass, det kan koste klubben dyrt å satse på to så unge keepere, Bråthen bør leies ut og FFK bør skaffe en rutinert og god keeper, ala Ølund, og la Staw komme inn i visse kamper.

Hverken Staw eller Bråthen har vist seg som noe førstevalg i år.

 

Jeg er helt enig med det du skriver. Enten bør FFK handle inn en bedre keeper eller en måltyv av en spiss som kan kompensere for de tabbemål som måtte komme, og det tror jeg vil være billigere enn å rykke ned, noe jeg frykter hvis ikke situasjonen bedrer seg betraktelig forover og bakover..

---------------------------

Klarer vi å ungå nedrykk i år da ? Blir FFK høstens formlag ?


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 30 jun 09, 01:26
Endret: 30 jun 09, 12:03
Endret av: FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Anne

Skulle hatt moro av å høre hvor mange mål lasse har sluppet inn på feiling i feltet i år, kanskje han har fått beskjed om at han skal gå, at treneren kanskje vil han skal gå og feile der fremfor og stå?? Det er faktisk den eneste måten en keeper kan utvikle dette spillet. Men vi får se hvordan Erik takler Brann borte kanskje også Odd borte samt Rosenborg hjemme. Først da kan vi se hva han står for. De kampene han har hatt til nå har ikke de kvalitestpillerene foran mål. Du vil også kanskje påstå at Lasse hadde sluppet inn de tre målene som Erik har sluppet inn de to siste kampene? Men enig, la Erik få prøve seg..

Jeg ventet på når du skulle komme, nå som vi diskuterer Staw igjenLaughing
Men å skylde på treneren for keeperens opptreden er vel litt drøyt?
Og hvorfor skal jeg kanskje påstå noe som dumt og usakelig som at Lasse har skyld i Erik sine mål?
Det eneste jeg har påstått er at Staw ikke har vist noen nevneverdig positiv utvikling i feltarbeidet i år. Men kanskje du kan opplyse meg?

Du tar dessuten feil når du sier at keepere kun kan uvikle sitt spill under kamp, også fotballkeepere trener fotball faktisk, og det gjerne fem dager i uka. Det er helst der spillere skal lære nye ferdigheter, ikke i tippeligakamperCool

Men ledelsen tok ett valg når Ørlund forsvant, satstet på to så unge keepere som alle visste naturlig nok, ville variere i prestasjoner og gjøre tabber. Og når keepere gjør tabber blir det gjerne mål og poengtap!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 30 jun 09, 07:04

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Du tar dessuten feil når du sier at keepere kun kan uvikle sitt spill under kamp, også fotballkeepere trener fotball faktisk, og det gjerne fem dager i uka. Det er hest der spillere skal lære nye ferdigheter, ikke i tippeligakamperCool

Nå er jo noe av problemet (ifølge Anne) at keeperne ikke får trent noe særlig på feltarbeidet under treningene, da det ikke er prioritert...

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


Plaskesak

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 08
Innlegg: 108

Lagt til: 30 jun 09, 08:15

Opprinnelig postet av Lemmy

FFK sliter på så mange andre områder, både sportslig og på ledersiden, at dette ikke kan bli en knallsesong uansett. Da mener jeg vi skal la keeperne våre fortsette å få tillit. Hadde vi vært i en situasjon hvor laget faktisk lå an til å gjøre en meget bra sesong, kunne jeg skjønt det bedre om enkelte hadde ropt etter ny keeper...

Hel enig med Lemmy!  Ettersom sesongen av en rekke årsaker har blitt som den har blitt, bør vi forsøke å se på de mulighetene det gir. Vi må se på 08-09 som en "mellomsesong", med store muligheter til å spille inn et lag, og da er keeperplassen medregnet. La Erik og Lasse gjøre noen feil, la dem få 3 på børsen, og la dem måtte forklare seg for pressen etterpå. Man vokser på sånt!  Selvsagt må de oppleve NOE annet enn motgang for å vokse, men det kommer disse gutta til å gjøre. Dette er bare en trøblete overgang. De er enda store talenter, og personlig har jeg en magefølelse (og den magen er stor!) for at Staw kan bli en kandidat til landslaget når han kommer i flytsonen igjen, våren -10.

---------------------------

En konge; Tore Pedersen!


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 30 jun 09, 12:01
Endret: 30 jun 09, 12:14
Endret av: FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Holters

Nå er jo noe av problemet (ifølge Anne) at keeperne ikke får trent noe særlig på feltarbeidet under treningene, da det ikke er prioritert...

Mulig det er rett, men samtidig har jeg hørt fra flere hold at Jerry er blant de aller beste til å utvikle keepere!
Det uansett veldig lett å peke på andre når man ikke har den utvklingen man håper på. Og Anne kommer alltid på banen for å unnskylde Staw uansett hva.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 30 jun 09, 12:04

Lurer på hvem denne Anne er? Kanskje det er Lasse selv?



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 12 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3