Husk meg
Brukernavn
Passord

Macbook (sort - intel)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 jun 09, 22:30

Noen som har peiling på mac?

Og ja, den knela igjen.

Etter at den hang seg tok jeg strømmen, og nå kommer det bare en hvit skjerm når jeg starter den. Lasteikonet dukker aldri opp. Dersom jeg holder inne option-tasten (alt), så får jeg den samme hvite skjermen, men da dukker musa opp. Derimot dukker ikke oppstartsmenyen opp, så jeg får ikke valgt om jeg skal boote fra HD eller CD/DVD, og dermed får jeg ikke formatert og reinstallet OS.

Forslag til hva som kan være feil?

Harddisken som har tatt kvelden?

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 20 jun 09, 09:37

Jeg har aldri opplevd den feilen. Men prøv å restart et par ganger til, gi den litt tid. Hvordan mac er det du har? har du mulighet til å ta ut batteriet?

---------------------------

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.


ffkerkonge

A-lagspiller
Ble medlem: 24 apr 03
Innlegg: 467

Lagt til: 20 jun 09, 14:24

Høres veldig ut som en harddisk feil kan få låne min disk og prøve har en macbook som jeg ikke bruker for øyebliket noe defekt hehe 

---------------------------

Er det noen som klarer det er det du D


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 jun 09, 22:34
Endret: 20 jun 09, 22:43
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Dokka

Jeg har aldri opplevd den feilen. Men prøv å restart et par ganger til, gi den litt tid. Hvordan mac er det du har? har du mulighet til å ta ut batteriet?

Har restartet den mange ganger, tatt ut batteri, osv.

Den "hang" seg for et kanskje 1-2 uker siden, startet på nytt, og ingenting fornuftig skjedde. Her hjemme hadde jeg OS-plater og fikk installert på nytt. Da fungerte den bra ca. 1 dag, og brått "hang" den seg på samme måte. Nå får jeg bare liv i den, men ingen "laster" og jeg får ikke opp valgmuligheten til å boote fra CD.

Opprinnelig postet av ffkerkonge

Høres veldig ut som en harddisk feil kan få låne min disk og prøve har en macbook som jeg ikke bruker for øyebliket noe defekt hehe

Helt suverent! Skal en tur innom Eplehuset for å høre hva som kan være feil, men skal absolutt ha deg i bakhodet. Er du evt. interessert i å selge HDen dersom det viser seg å være mitt problem? ;-)

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 21 jun 09, 15:14

Dersom du ikke skal reparere selv kan det være greit å være klar over at Eplehuset i Fredrikstad ikke har eget verksted, og er upraktisk å bruke. De må sende til Oslo.

Infografikk på Tunejordet har eget verksted, og er raske. Eplehuset ville bruke 1-2 uker på å fikse min Macbook, bl.a. fordi de måtte ha den først for å bestille deler og så måtte de av en eller annen grunn beholde den helt til den var klar. Dette var uansett om jeg gikk innom i Fredrikstad eller i Oslo der verkstedet ligger. Min maskin hadde kosmetiske skader, og kunne brukes i mellomtiden.

Infografikk tok en kjapp titt og bestilte deler, jeg dro hjem og fortsatte å bruke maskinen frem til de ringte om at delene var kommet. Stakk så innom et kvarters tid en dag, og alt ble fikset.

---------------------------

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 21 jun 09, 16:38

Problemet med Infografikk er a de skriver regninger med 8 tagga gaffel.Cool


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 22 jun 09, 11:07

Så veldig ut som HD feil ja. Tror det var noe sånt sist gang jeg knela en Mac. Heldigvis når det gjelder macbook, så er den jo en drøm å fikse HD/Ram på.

Og uten tvil enig med de som drar frem Infografikk. God service hele veien. Jeg ville ha stokki innom de, fått diagnosert feilen, bestilt evt. ny HD fra komplett og skifta den selv. Tar jo typ 5 min å skifte

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 26 jun 09, 08:40

Opprinnelig postet av hasse33

Problemet med Infografikk er a de skriver regninger med 8 tagga gaffel.Cool

Haha, gjør de det fortsatt? I 2000-02 drev vi eget reklame/designfirma og brukte en del Mac - makan til priser de serverte oss...  

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 01 jul 09, 09:31

Etter å ha sjekket ut (f.eks. skulle Epleservice rundt 500,- for å kartlegge problemet, men dette var "gratis" om man da valgte å la Epleservice reparere problemet, men de anslo et firesifret beløp), så bestemte jeg meg for å bestille denne fra komplett.no. Dersom det viste seg å ikke være harddisken som var problemet, så har man jo alltids angretten. Cool

Å bytte harddisk var i seg selv en enkel skuring. Bare syv skruer må skrus ut. Men jeg bestemte meg for å støvsuge og rense laptopen i samme vending, og da var det mildt sagt langt flere skruer som måtte løsnes.

Uansett, nå fungerer macbooken igjen, og det kostet meg meg bare 584 kr å fikse problemet. Det kan jeg leve med. Cool

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 03 jul 09, 15:41

Flink gutt... Tror jeg burde ha tatt en generell rens på min og... Etter nå har vært en del av dj boksen min ute de siste måneden, har det nok dukket opp elementer den ikke er så glad i :)

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 03 jul 09, 19:40

Fra og med nå kommer jeg kun til å bruke Epleholters dataservice til rep på min MacCool



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3