Husk meg
Brukernavn
Passord

Her er grunnen til hvorfor vi sliter?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 jun 09, 17:48
Endret: 15 jun 09, 17:52
Endret av: Patrioten

Grunnen er at i fjor imponerte Gerrbrand, Wehrman og Ørlund, uten de, ser jo de fleste hvor skoen trykker.

Disse var bærebjelkene i laget uten tvil.

Erstatterne med Vidar, Lasse og Ceslo, har ikke fylt skoene til de så langt

.

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 15 jun 09, 17:54

For et flott og oppklarende innlegg!

Da har vi fasiten. Takk skal du ha. Laughing

Det er vel rimelig mange flere faktorer enn dette ute og går for å si det mildt...


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 15 jun 09, 17:57

Nja, jeg er vel ikke helt enig med deg her.

Örlund kom inn ganske sent i sesongen, og Wehrman var veldig mye skadet. Vi klarte oss også bra i perioder uten dem, selvom de helt klart var to av de beste spillerne våre.

Vidar syns jeg har fylt skoene til Gerrbrand på en ypperlig måte. Ser man bort i fra kampen i går, syns jeg han har vært glimrende. Celso syns jeg også har gjort sine saker bra, og har allerede scora to mål... Lasse syns jeg også har vært helt grei, dog med noen tabber.

Jeg tror feilen ligger andre steder. Kanskje det er grunn til å stille spørsmålstegn ved treningene i vinter? Det er jo spesielt å ha en trener som uttaler at det er farlig å trene med ball... Man kan se på intern uro, med TKK/Grönis-saken og bosmanspillernes situasjon. Man kan se på hovedtreneren, eller kanskje det er dårlig humør i spillergruppa?


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 15 jun 09, 17:58

Opprinnelig postet av Patrioten

Grunnen er at i fjor imponerte Gerrbrand, Wehrman og Ørlund, uten de, ser jo de fleste hvor skoen trykker.

Disse var bærebjelkene i laget uten tvil.

Erstatterne med Vidar, Lasse og Ceslo, har ikke fylt skoene til de så langt

.

 

Synes ikke du leverer her du heller. Gå dypere ved neste korsvei.


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 15 jun 09, 18:01

Nå er det strengt tatt forover på banen vi sliter og ikke bakover da. Greit nok at de defensive spillerene har noe å si for det offensive spillet men ikke så alt for mye. Og det å påstå at Borges ikke har flyt rollen til Wehrman er da ikke en smule rart. De er totalt forskjellige i spillestilen. Wehrman er den defensive, sterke og hardtarbeidene mens Borges er den offensiive, kreative passnings- og scoringsterke midtbanespilleren.

Vidar er ikke like stabil som Gerrbrand ennå men toppnivået er absolutt på høyde. Og det er ikke mange kampene han ikke har spilt godt i år.

Staw har til tider vært litt svak men syns du virkelig det er rart? Han er ung, urutinert og har vært ute lenge med skade. La han stå, la han gjøre noen tabber og ikke minst la han få utvikle seg til å bli en stabil og god keeper av høy klasse.

Det er ikke de tre som har "skylden" for at vi har vært svake. Det er skader og mangel av bredde i troppen. Og til dels svake bytter av trener.

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 jun 09, 18:03

snakk om og være patriot da...  ingen bombe at du drar frem Ørlund til en vær tid.. jo da Ørlund var nok en god keeper, men vi kunne ikke ha han eller han ville ikke være her.

laget bærer ikke preg av at Gerrbrand og Wehrman ikke er i laget

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 15 jun 09, 18:06

grunnen heter Lasse Staw

---------------------------

CUPVINNER 06


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 15 jun 09, 18:10

I tillegg går det vel an å nevne skader og annet rask på sentrale spillere i oppkjøringen og videre utover i sesongen. Her kan jeg nevne:

  • Czwartek (borte endel uker)
  • Gerrbrand (skadet/personlige saker stort sett hele sesongen)
  • Ophaug (ute hele sesongen)
  • Shabani (ute siden hjemmekampen mot Godset i mars?)
  • Wallace (skadet, skadet og atter skadet)
  • Barsom (masse skadet)
  • Wehrman (elendig sesongoppkjøring, elendig spill i tillegg)
  • Gashi (ruskete oppkjøring, har spilt svakt i serien)
  • Jóhannsson (mye skadet)
  • Tegström (skadet annenhver kamp)

Når Éverton i tillegg er fryktelig ueffektiv, Staw er ujevn, Ramberg er av og på, Askar er opp og ned, osv osv er det vanskelig å peke på noe spesifikt.

Det har vært masse uro i klubben med Grönis, Tor K. Karlsen, sutrete spillere, bosmanntull, dårlig vintertrening som nevnt, osv.

Skal jeg trekke frem noe positivt er det Borges, Kvisvik, Piiroja og Martinsen. Resten av spillerne må opp et par-tre hakk synes jeg. Spesielt skuffende har Gashi, Wehrman og Barsom vært synes jeg. Vår kjære armener har også vært et røverlån. Noe annet som skuffer meg er at stort sett ingen juniorer får muligheten på a-laget, selv ikke mot Nordstrand i cupen. Og ja, Grönis er jeg også fryktelig skuffet over i år. Han virker uengasjert og umotivert i mine øyne.

Dette er bare litt av hva FFK har slitt med. Og dette er veldig unyansert i tillegg.

Men som den evige optimist jeg er så både håper og tror jeg det vil snu etterhvert.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 15 jun 09, 18:12

Opprinnelig postet av TothNR1

grunnen heter Lasse Staw

Ja, det er nok den eneste grunnen til at FFK gjør det dårlig. Skjerpings!!

Hvis det går an å gi tommel NED for et innlegg vil jeg gjerne benytte anledningen her, totalt på trynet!


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 15 jun 09, 18:13

Utrolig tåpelig innlegg..Når Øhlund kom til klubben var mer enn halve sesongen unnagjort,da lå vi på sølvplass,og der endte vi...Med godt spill av Øhlund rigtignok,Da Wehrman ble skada lå vi på sølvplass,noe vi også endte på.-10 kamper senere..Patrick var god,men det har Vidar også vært,faktisk blandt våre alle beste. Alle gjør feil.som Patricks horible feil i siste kamp mot lyn i fjor,husker du den?Utrolig hvordan fakta kan ødelegge "enkle" svar.Sannheten er alltid mer kompeks.Skader,treners sykdom,rett og slett marginer(Stang ut) er noe som sikkert har spilt inn.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 15 jun 09, 18:15
Endret: 15 jun 09, 18:17
Endret av: Per Egil

Hvor lenge skal du fortsette å gneldre om Daniel Örlund, Patrioten? Han spilte ni - 9 - kamper for oss i fjor. Hvis han var en av bærebjelkene i laget, var jaggu Tommy Runar med sine syv kamper det også. I kampene Örlund sto tok vi 15 poeng, med Runar tok vi 14.

Jada, svensken var knakanes god, men han er borte nå. Get over it.

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 15 jun 09, 19:23

Grunnene til at vi sliter:

  • Vi har ikke samme flyten og flaksen som i fjor.
  • Skadene som var fraværende i fjor, har kommet med full styrke i år.
  • Dårlig stemning i klubben, pengeproblemer og kontraktsforhandlingsrot.
  • Nesten samtlige spillere presterer et hakk under fjorået.
  • Flere andre lag har flyten, som gjør at de tar flere poeng i fjor og ligger foran oss.
  • Vi har ingen goalgetter som putter målene som med Gardarsson og Tarik i fjor.
  • Lagene har blitt mer oppmerksomme på FFK i år enn i fjor.
  • ... og sikkert en haug med andre ting.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 15 jun 09, 19:40

+ at den 12. mann ikke er tilstedeværende. Vi har ikke noe fort p.g.a. dette.


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 15 jun 09, 21:13
Endret: 15 jun 09, 21:23
Endret av: Per Egil

.....og ennå viktigere, har det gått opp for Fredrikstad FK og spillerne at:

FFK med stor sannsynlighet vil kjempe for å unngå nedrykk i år ?

Hvis ikke, så kan det bli virkelig alvorlig. Hvis man luller seg inn i de tanker at "vi har jo spilt glimrende i perioder", "dommerne har snytt oss for flere straffespark", "det har vært mye uflaks og stang ut" og bla-bla-bla...., da kan det gå virkelig galt.

Nå må man se virkeligheten i vitøgat, her er det ikke snakk om uflaks, her det snakk om tre ting, udyktighet, udyktighet og udyktighet. Et lag som spiller bra i perioder, særlig mellom de to 16-metrene, "fører" kampene, men skaper ingenting. Slipper inn lettkjøpte mål og laget henger ikke sammen. Noen spillere virker som de er livredde for å mislykkes, og da ser vi jo hvordan det går, merk Martinsen og Staw i går f.eks.

Laget spiller og fremstår som et bunnlag.

Hvis ikke klubb og spillere erkjenner dette soleklare faktum, så kan etterhvert det blå lyset begynne og brenne sterkere og sterkere.


MOD (Per Egil): Flyttet denne til en eksisterende tråd. Det er ikke nødvendig å starte flere krisetråder hver gang vi taper en kamp. De samme tingene blir diskutert om og om igjen, så benytt gjerne eksisterende tråder til å lufte frustrasjonen.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 15 jun 09, 21:17

Everton er på gang og blir ffks garantist for mål fremover. Samtidig får piroja det ville uttrykket i ansiktet igjen og stenger igjen forsvaret. Føler meg helt trygg på at dette ordner guttene ...

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 15 jun 09, 22:10

Opprinnelig postet av Willy Renè

.....og ennå viktigere, har det gått opp for Fredrikstad FK og spillerne at:

FFK med stor sannsynlighet vil kjempe for å unngå nedrykk i år ?

Hvis ikke, så kan det bli virkelig alvorlig. Hvis man luller seg inn i de tanker at "vi har jo spilt glimrende i perioder", "dommerne har snytt oss for flere straffespark", "det har vært mye uflaks og stang ut" og bla-bla-bla...., da kan det gå virkelig galt.

Nå må man se virkeligheten i vitøgat, her er det ikke snakk om uflaks, her det snakk om tre ting, udyktighet, udyktighet og udyktighet. Et lag som spiller bra i perioder, særlig mellom de to 16-metrene, "fører" kampene, men skaper ingenting. Slipper inn lettkjøpte mål og laget henger ikke sammen. Noen spillere virker som de er livredde for å mislykkes, og da ser vi jo hvordan det går, merk Martinsen og Staw i går f.eks.

Laget spiller og fremstår som et bunnlag.

Hvis ikke klubb og spillere erkjenner dette soleklare faktum, så kan etterhvert det blå lyset begynne og brenne sterkere og sterkere.


MOD (Per Egil): Flyttet denne til en eksisterende tråd. Det er ikke nødvendig å starte flere krisetråder hver gang vi taper en kamp. De samme tingene blir diskutert om og om igjen, så benytt gjerne eksisterende tråder til å lufte frustrasjonen.

Per Egil moderator:

Jeg er sterkt uenig med deg at du flytter dette innlegget til "Her er grunnen til hvorfor vi sliter".

Mitt innlegg handler om publikums, og ikke minst FFK`s kriseforståelse.

Dette må da være et helt annet tema etter mitt syn.

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 16 jun 09, 09:20
Endret: 16 jun 09, 09:44
Endret av: schpa84

Opprinnelig postet av TothNR1

grunnen heter Lasse Staw

Ganske enig i at Lasse gjør det meget svakt, men problemet i laget hviler ikke bare på han. Det er nok mange og fler sammensatte årsaker til hvorfor vi sliter

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


sruben

Knøttespiller
Ble medlem: 02 okt 07
Innlegg: 74

Lagt til: 16 jun 09, 09:39

Ser at trådstarters post ble ganske upopulær her. Men fakta er vel at han er setter fingeren ganske direkte på de virktigste årsakene. Når et lag ikke presterer og leverer som forventet så er selvsagt problemet alltid sammensatt og en drøss med faktorer spiller inn, både mentale faktorer og de 11 utpå banen. Men hvis man ikke skal skrive en 100 siders politisk korrekt utredning så syns jeg han treffer ganske bra.

  • Lasse Staw gjør det meste bra, men gjør ofte 1-3 store brølere nesten hver kamp. Slikt blir - og har det blitt - ekstra baklengsmål av!
  • Vidar Martinsen gjør fremskritt (ikke på søndag), men fatter ikke at noen her seriøst kan mene at han fyller skoene til Patrick pr idag. Han sliter jo til tider noe helt enormt med posisjonering og markering!!
  • Midtbanen har ikke på den samme kontrollen som Wehrman/Gashi hadde ifjor.
  • Spissenes uttellingsprosent er en vits sammenlignet med ifjor.

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 16 jun 09, 14:11

Det som trøster meg er at lagene under er mye dårligere enn FFK.

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


sruben

Knøttespiller
Ble medlem: 02 okt 07
Innlegg: 74

Lagt til: 16 jun 09, 14:17

Kanskje de tenker det samme om oss? Smile Skummelt å tenke at "vi er for gode til å rykke ned" Smile



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24