Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sommeren 2009

Flat Trådet Nøstet
Side 32 av 44 32

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 30 aug 09, 20:22
Endret: 30 aug 09, 20:22
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av Plankekæll
Behold Ophaug, la han få en ordentlig opptreningsperiode.
Behold Trulsen, og bruk han mer!! Først da kan man se om det er noe å samle på.

Behold Ramberg, håper han våkner igjen neste sesong. Han kan bli god å ha i Adecco.

Bortsett fra brukerbildet, kunne jeg knapt vært mer uenig ;)

Ophaug blir 33 år i vinter. Er det noe å satse på? Han vil være 34 år når Tippeligaen 2011 starter og vi forhåpentligvis har rykket opp.

Truslen har fått mye gratis på grunn av en viss far, og har ikke vist noe i Tippeligaen som tilsier at han noen gang kommer til å mestre nivået. Sikkert grei å ha i Adeccoligaen, men å satse på han?

Ramberg? Han vil være 34/35 år om vi rykker ned og rett opp igjen. Blir neppe noen bedre fotballspiller innen den tid. Våkner? Fyren har jo sovet lengre enn Tornerose nå.

Nei, ved et eventuelt nedrykk, så håpet jeg Fredrikstad og Nordlie satser på fremtiden, altså de unge med potensiale (som til en viss grad utelukker Trulsen).


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 30 aug 09, 20:32

Virker som Jo-Inge Berget er klar for Molde, det er en spiller jeg skulle ønske vi hadd fått tak i..... Men det positive er jo at Lyn blir ytterligere svekket i nedrykkskampen da...


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 30 aug 09, 20:34

La unggutta som er gode nok få mest mulig TL-erfaring omgående! Vi rykker ned uansett og da er det like greit at gutter som Elvestad, Trulsen, Adiyiah osv får starte kamper for å få mest mulig erfaring fra høyeste nivå før det bærer ned i Adecco, det er jo guttene som skal være igjen å kjempe når de overbetalte bomsene forsvinner. Samtidig burde FFK selge de heteste salgsobjektene fort som faen for å kunne cashe inn, når nedrykket står for døren må vi selge de uansett og da er det kjipt å selge Wallace og Borges til spotpris til gjenværende Tippeligalag eller andre skandinaviske middelmådigheter.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 30 aug 09, 20:41

Ved et nedrykk så håper jeg inderlig Celso Borges blir leid ut fremfor å selges. Ville vært trist om han gikk til for eksempel Rosenborg, storspilte både der og i VM og blir solgt for himmelske summer som FFK kan se langt etter. Jeg regner i hvert fall ikke med at Henriksen & Co vet hva videresalgsprosenter er.


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 30 aug 09, 20:51

Opprinnelig postet av FFK1903

Ved et nedrykk så håper jeg inderlig Celso Borges blir leid ut fremfor å selges. Ville vært trist om han gikk til for eksempel Rosenborg, storspilte både der og i VM og blir solgt for himmelske summer som FFK kan se langt etter. Jeg regner i hvert fall ikke med at Henriksen & Co vet hva videresalgsprosenter er.

Det er nettopp det jeg frykter også, men jeg tror ikke FFK har økonomi til å satse på at noen vil leie han til neste år og de har i hvertfall ikke økonomi til å ha en spiller i troppen som hever over millionen i året(?). Derfor håper jeg at en klubb utenfor Skandinavia legger 15-20 mill for Borges og 10-15 mill for Wallace i løpet av morgendagen. Da går budsjettet noenlunde i balanse og vi kan starte Adecco med så og si blanke ark.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 30 aug 09, 21:10

Skjer a folkens? It ain t over til the fat lady sings, og TN har jo ikke hverken blitt dame eller begynt å synge enda;)

Alle de andre lagene skal spille kampene sine og, de andre rundt oss på tabellen storspiller jo heller ikke, så håpet lever det. Er jo en grunn til at de ikke har høstet spesielt mer poeng enn oss. Det er 6 lag som faktisk kan rykke ned. Det er små marginer for alle disse lagene som kan være avgjørende.

Nå får vi håpe at 14 dagers trening, og restitusjon får de fleste tilbake fra skader og hodene blir "reparert" Samt at TN får skikkelig overblikk over spillerstallen slik at han gjør endringer på laget eller får de som nå er på laget til å yte.

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 30 aug 09, 21:11

Opprinnelig postet av TheDude

Virker som Jo-Inge Berget er klar for Molde, det er en spiller jeg skulle ønske vi hadd fått tak i.....

Tror FFK prøvde, men det kan jo hende at han(som Knutzon) ikke ønsket å ha Nordlie som trener.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 30 aug 09, 21:14

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av TheDude

Virker som Jo-Inge Berget er klar for Molde, det er en spiller jeg skulle ønske vi hadd fått tak i.....

Tror FFK prøvde, men det kan jo hende at han(som Knutzon) ikke ønsket å ha Nordlie som trener.

Ja, for tabellsituasjon og mulighetene for europacup-spill har ingen ting med saken å gjøre. Det må være TN.

Tror faktisk TN var skyld i at Godset vant i dag og;)


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 30 aug 09, 21:16

Jeg synes det er både krise og skammelig, hvis de ikke kjøper noe nå. Går ut i media og skryter av nye midler til spillerkjøp, så greier de ikke å ordne noe.

Men hva kan du forvente av en medelsvennson til talentspeider ? Hvilke kvalifikasjoner innehar godeste Jonnson til å finne forsterkninger ?

 

---------------------------

You`ll never walk alone...


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 30 aug 09, 21:27

Før man begynner å kritisere Jocke, kan man stille seg et annet spørsmål: hvilke arbeidsforhold har han?

Har han blitt sendt til et annet kontinent i år for å speide? Nei. Hva forventer man egentlig å finne da? At Jocke plutselig skal finne en "hit" i Skandinavia som er billig og som vil til FFK?

Man kan sette store spørsmålstegn ved om scouting er noe som er prioritert i FFK. Hadde Jocke vært i Sør-Amerika på vinteren og tidligere i sommer, hadde man hatt spillere kartlagt til krisesituasjoner som nå. Nå er det få gode spillere fra Skandinavia som vil til FFK pga. tabellplassering, mens det kunne vært lettere å lurt unge sør-amerikanere hit.

Jocke jobber uansett utrolig mye, gjør 3-4 manns jobb i FFK. Han er feil fyr å kritisere.


scwinther

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 jun 09
Innlegg: 8

Lagt til: 30 aug 09, 21:33

Dette er utvilsomt store talenter - men hvorfor skal de være interresert i å spille 2. divisjon og junior fotball i FFK...

De to sarpingene spiller jo nærmest fast på et av de beste lagene i Adeccoligaen allerede! Jeg har nevnt det i tidligere innlegg og gjentar det gjerne. FFK investorene bør bruke penger i Østfold i stedet for i Baltikum etc. Bidra til at Moss og Sarpsborg 08 har økonomi som sikrer videre spill på nest øverste nivå og hent de beste spillerne når de er klare for Tippeligaen - IKKE før...

Slik sikrer vi fotballen i fylket og opprettholder interessen med mange lokale spillere på toppnivå.

---------------------------

Svein Cato Winther


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 30 aug 09, 21:36
Endret: 30 aug 09, 21:37
Endret av: hasse33

FFk gjorde jo en kjempejobb ved å IKKE hente Sparta Sarpsborg spilleren Thioune. Cool


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 30 aug 09, 21:38
Endret: 30 aug 09, 21:39
Endret av: FFK pra sempre

Jokke hatt sikkert hatt for dårlige arbeidsbetingelser, og kan neppe klandres.
Spørsmålet er om sportslig ledelse har forsømt seg, virker ikke som de var forberedet. Scouting er en kontinuerlig jobb!

Selv reiser jeg til Brasil i september, skal se 7-8 kamper live.
Krever bare lønn i himmelen, og sesongkort hvis tips fører til signeringCool

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 30 aug 09, 21:41

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Jokke hatt sikkert hatt for dårlige arbeidsbetingelser, og kan neppe klandres.
Spørsmålet er om sportslig ledelse har forsømt seg, virker ikke som de var forberedet. Scouting er en kontinuerlig jobb!

Selv reiser jeg til Brasil i september, skal se 7-8 kamper live.
Krever bare lønn i himmelen, og sesongkort hvis tips fører til signeringCool

Ta med en spiss, et par midtbanespillere, noen backer og en keeper, hvis du gidder.....Tongue out Mulig det er noe over det du kan ha med deg, men bare gå på grønt i tollen


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 30 aug 09, 21:48

Opprinnelig postet av hasse33

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Jokke hatt sikkert hatt for dårlige arbeidsbetingelser, og kan neppe klandres.
Spørsmålet er om sportslig ledelse har forsømt seg, virker ikke som de var forberedet. Scouting er en kontinuerlig jobb!

Selv reiser jeg til Brasil i september, skal se 7-8 kamper live.
Krever bare lønn i himmelen, og sesongkort hvis tips fører til signeringCool

Ta med en spiss, et par midtbanespillere, noen backer og en keeper, hvis du gidder.....Tongue out Mulig det er noe over det du kan ha med deg, men bare gå på grønt i tollen

 

.......og hils sambaskolene fra onkelCool

---------------------------

Pølsekøen Ultras-to i brød for faen og kaffe med melk.
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 30 aug 09, 21:59

Kan ikke love å smugle mer enn planlagt, men skal hilse fra onkel jaLaughing

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 30 aug 09, 22:10

Opprinnelig postet av Holters

Slapp av, jeg mente ikke at FFK fortjente å vinne på noe vis. Sjeldent sett FFK dårlig som i dag. Men av og til har man flaks og får et resultat mot kampens gang. De marginene hadde ikke FFK i dag.

Tromsø vant selvsagt soleklart fortjent.

Da har jeg roa meg etter en elendig kamp. Er selvfølgelig enig i at vi har alt av marginer mot oss for tida..

Men i dag spiller vi skremmende dårlig!


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 30 aug 09, 22:14

Jeg selv ønsker forsterkninger, men spørsmålet er hvem og hvor på banen all den tid nesten samtlige 11 suger balle utpå der....Og all den tid SAMTLIGE skader denne sesongen tar lenger tid å lege enn prognosert....Kan jo vedde på at hverken shabani, thomassen, wallace, martinsen, elvestad og adiyiah er tilbake til neste runde.....

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 30 aug 09, 22:22

Er ikke det her en OVERGANGSTRÅD? Ikke klage på alle dem vi har alt tråd? Ikke klage på kampen idag tråd? Ikke klage på Nordlie alt tråd?

Jeg vil lese om spillere som antakelig ikke kommer!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 30 aug 09, 22:32

Opprinnelig postet av Gardarson

Er ikke det her en OVERGANGSTRÅD? Ikke klage på alle dem vi har alt tråd? Ikke klage på kampen idag tråd? Ikke klage på Nordlie alt tråd?

Jeg vil lese om spillere som antakelig ikke kommer!

Torres kommer ikke



Flat Trådet Nøstet
Side 32 av 44 32

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3