Husk meg
Brukernavn
Passord

Justice for the Thorshov 5..

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 07 jun 09, 16:30
Endret: 07 jun 09, 16:38
Endret av: Knuty

Bønna, du også da skjønne hvor mye det skader BRHs rykte i byen ved å ikke komme med en skikkelig redegjørelse? (Ja, jeg har lest det dere skrev på sidene deres etter hendelsen, men det gir jo ingen svar på kjernen i saken.)

Det er overhodet ikke rart at dere møter stadig mer motstand når dere tror dere bare kan late som en så betydningsfull hendelse ikke har skjedd. Det må da ha vært en grunn til utestengelsen, eller en grunn til at dere vil forsvare vedkommende i ettertid.

Kan du bare forklare meg hvorfor dere ville vil utdype dette?


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 07 jun 09, 16:38
Endret: 07 jun 09, 16:39
Endret av: schpa84

Hvis du skal sammenligne dette med PH tidligere utestengelser, så tror jeg du skyter deg litt i foten. Faktum var jo at de fleste av PHs medlemmer var i mot utestengelsene og PH ble splittet etter dette. Mener du da at PH sto for samme dobbeltmoral? Det var mange som meldte seg ut av PH ettersom man følte de dolket sine egne i ryggen. Synes det blir litt dobbelmoralistisk å anklage BRH for det, når det var uenigheter angående utestengelsene til PH for to år siden.

 

Synes ikke man skylder noe forklaring på at noen tok på seg T-skjorter. Like lite som man skylder andre noen forklaring på at det er ulike meninger i befolkningen

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 07 jun 09, 16:43

Kritikk, positiv som negativ taes imot med åpne armer, så lenge den er saklig. Dette er noe vi har bevist flere ganger, sist på PHs medlemsmøte. Vi etterlyste åpenhet rundt utestengelsessaken fordi de involverte fikk minimalt med informasjon om hvorfor de var utestengte, i dette tilfellet ønsker dere forumbrukere informasjon for å stagge nysgjerrigheten deres, stor forskjell.

Jeg ville nok anbefalt å legge diskusjonen død først som sist, for dette er en sak som mest sannsynlig aldri vil bli diskutert på et offentlig forum av BRH-medlemmer.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 07 jun 09, 16:47
Endret: 07 jun 09, 16:48
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av bønna

Jeg ville nok anbefalt å legge diskusjonen død først som sist, for dette er en sak som mest sannsynlig aldri vil bli diskutert på et offentlig forum av BRH-medlemmer.

Dette har ingenting da ingenting med nysgjerrighet å gjøre, folk bør få vite hva som har skjedd, for å gjøre seg en velbegrunnet mening om man er for BRH eller ikke. Nå blir det jo bare løse spekulasjoner.

Så dere vil aldri oppklare hva som faktisk er årsaken til deres handlinger i denne saken? Enkelt spørsmål, ja eller nei?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 jun 09, 16:52

Selvfølgelig er BRH i sin fulle rett til å avstå fra å kommentere, men jeg tror de gjør uklokt i å la være. For meg virker dette bare veldig, veldig useriøst. All ros til BRH for at de prøver å få til noe bra på tribunene, men om de ikke vil kommentere den saken tror jeg de driter seg ut.

For alle ser at de har håndtert saken merkelig. Et samlet BRH utestengte fire personer, mens man på neste kamp gikk med t-skjorter hvor de ba om rettferdighet for disse fire. Logisk? Muligens, men jeg har vanskelig for å se logikken. Det er det tydeligvis flere her inne som har.

Om BRH skal virke troverdige bør de absolutt kommentere saken. Enten her på forumet, eller på sine hjemmesider.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 jun 09, 17:08

Opprinnelig postet av schpa84
Mener du da at PH sto for samme dobbeltmoral? Det var mange som meldte seg ut av PH ettersom man følte de dolket sine egne i ryggen. Synes det blir litt dobbelmoralistisk å anklage BRH for det, når det var uenigheter angående utestengelsene til PH for to år siden.

Dobbeltmoralen i dette var 1. BRH (og andre) etterlyste mer åpenhet rundt utestengelsene. BRH holder lokket tett på saken når det gjelder dem selv og 2. De utestenger fire medlemmer og undertegner dette med et samlet BRH, for så å kreve rettferdighet for disse i etterkant.


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 07 jun 09, 17:47

Opprinnelig postet av Knuty

Bønna, du også må da skjønne hvor mye det skader BRHs rykte i byen ved å ikke komme med en skikkelig redegjørelse?

Vårt rykte i byen har vært elendig fra dag én på grunn av de forutinntatte holdningene som hersker i Fredrikstad. Hvorfor komme med en skikkelig redegjørelse for en gjeng som egentlig driter i hva du skriver, men kun er interessert i å henge deg på Fredrikstads interaktive torg?

Nei, dette forumet har vært en viktig bidragsyter på hvertfall ett område, nemlig det å bryte ned det som har vært av positiv tribunekultur i Fredrikstad. Zoran takket for seg fordi folk gikk mann av huse for å kritisere mannen for bagateller og flere ildsjeler rundt tribunelivet til FFK har trappet ned aktiviteten fordi de mest sannsynlig har innsett at om man ikke flyter med strømmen i Fredrikstad så vil man svømme motstrøms til man drukner.

 

---------------------------

Burn in hell, por favore..


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 jun 09, 17:55

Opprinnelig postet av bønna
Hvorfor komme med en skikkelig redegjørelse for en gjeng som egentlig driter i hva du skriver, men kun er interessert i å henge deg på Fredrikstads interaktive torg?

Det var da voldsom til generalisering av en forumbrukerne her inne? Det finnes helt klart forutinntatte folk som leser det dere skriver slik fanden leser bibelen, men det finnes da en god del som faktisk vil ha en ryddig debatt og som prøver å se saken fra begge sider. At de førstnevnte skiller seg ut er vel fordi det er de dere henger dere oppi også.

En utredelse for dette på deres egne sider ville jo da løst problemet. Dere får gitt et svar, uten å bli trukket inn i debatten her inne.


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 07 jun 09, 19:34

Opprinnelig postet av FFK1903
En utredelse for dette på deres egne sider ville jo da løst problemet. Dere får gitt et svar, uten å bli trukket inn i debatten her inne.

Så du tror at debatten automatisk ville blitt lagt død dersom det kom en redegjørelse på BRHs hjemmesider? Vi kjører korrespondansen gjennom våre kontakter i klubben siden de er de eneste som trenger å vite noe om saken. Her inne ville en slik uttalelse bare blitt gjort til offer for nok en tråd til glede for de som eventuelt skulle ønske å rakke ned på oss. Det gjelder også enkelte i moderatorteamet.

Dog, dere som har blitt så gode venner med klubben (les: overgangen fra uoffisiell nettside til "uoffisiell nettside") kan jo høre med dem selv?

---------------------------

http://www.brigaderodhvit.com


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 jun 09, 19:47
Endret: 07 jun 09, 19:47
Endret av: FFK1903

Den ville i hvert fall stoppet en del av spekulasjonene om hvorfor, ville det ikke? Dere bruker jo dette forumet til å fortelle hvorfor dere ikke vil uttale dere, men ikke faktisk gjøre det. Jeg ser ikke helt logikken... Forumet er altså godt nok til å gi en begrunnelse for hvorfor dere ikke vil gi en begrunnelse, men ikke godt nok for å gi begrunnelsen flere av oss venter på.


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 07 jun 09, 19:51

Opprinnelig postet av FFK1903
Dere bruker jo dette forumet til å fortelle hvorfor dere ikke vil uttale dere, men ikke faktisk gjøre det.


Fordi det tydeligvis er nødvendig. BRH har heller ikke tatt opp noe på dette forumet i forbindelse med denne saken, det er det andre som har gjort. Derfor er det vel også opp til oss om vi ønsker å svare eller ikke?

---------------------------

http://www.brigaderodhvit.com


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 jun 09, 19:57

Opprinnelig postet av Martin_
Fordi det tydeligvis er nødvendig. BRH har heller ikke tatt opp noe på dette forumet i forbindelse med denne saken, det er det andre som har gjort. Derfor er det vel også opp til oss om vi ønsker å svare eller ikke?

Så det er ikke nødvendig å svare på det folk faktisk lurer på, men det er nødvendig å svare på hvorfor dere ikke vil svare på det? Selvsagt er det opp til dere om dere vil svare på dette eller ikke, men prioriteringer virker jo litt rar. Ei heller virker det ryddig og seriøst. Men nok om det, om dere ikke har ønske om å forklare hvorfor, så skal heller ingen presse dere. Det virker bare litt rart fra enkelte utenforstående hvor logikken ligger i det hele, men man kan ikke alltid få greie på alt.


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 07 jun 09, 19:58

Har du i det hele tatt noe selvinsikt? Forstår du ikke at problemet ligger i at forumets moderatorer stort sett her gjør alt for å hause opp en debatt angående BRH eller andre Ultras? Det er en årsak til at man ser det som nyttesløst. For uansett hva man svarer finner dere alltid noe mer som kan betviles. Når man ser med bind for øynene er det ikke rart at man svartmaler alt.

 

Det finnes en rekke eksempler på tidligere tråder som omhandler BRH og har endt i drittslenging. Har du vanskeligheter med å forstå at man ikke lenger gidder å sløse bort sider med diskusjoner, som allerede bare har et mulig utfall? Aksepter at denne tråden er død. Gidder ikke å sløse bort mer tid på dette dødfødte prosjektet

---------------------------

Rød hvit til jeg dør:)


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 07 jun 09, 19:59

Det er jeg helt enig med deg i. Er opp til BRH sjøl om døm vil kommentere. Trur vi bare skal la detta ligge nå


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 jun 09, 20:08
Endret: 07 jun 09, 20:09
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av schpa84
Har du i det hele tatt noe selvinsikt? Forstår du ikke at problemet ligger i at forumets moderatorer stort sett her gjør alt for å hause opp en debatt angående BRH eller andre Ultras? Det er en årsak til at man ser det som nyttesløst. For uansett hva man svarer finner dere alltid noe mer som kan betviles. Når man ser med bind for øynene er det ikke rart at man svartmaler alt.

Jepp, hele moderatorteamet er selvfølgelig sykelig opptatt av å hause opp stemningen mot BRH. Det var derfor de fikk ha en tråd over lengre tid hvor de fikk publisere nyhetene sine i og samtidig fikk nettsiden publisert øverst på alle sidene her inne.

Jeg vet ikke hvem som svartmaler denne diskusjonen jeg? Dem som stiller spørsmålene eller dem som mener at det ikke er noe poeng fordi det bare blir drittslenging av det, samme hva som blir skrevet.

Syns i grunn BRH har gjort en god jobb med å øke stemningen, ikke minst de siste kampene. Da er det synd at slike saker legges lokk på, i steden for åpenhet. I det lange løp er jeg redd verken BRH eller andre tjener på dette og vil bare bli dratt opp igjen ved en senere anledning.

Men greit nok, samme det... Vil dem ikke, så vil dem ikke. Punktum.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 07 jun 09, 20:16

Opprinnelig postet av schpa84

Det finnes en rekke eksempler på tidligere tråder som omhandler BRH og har endt i drittslenging. Har du vanskeligheter med å forstå at man ikke lenger gidder å sløse bort sider med diskusjoner, som allerede bare har et mulig utfall? Aksepter at denne tråden er død. Gidder ikke å sløse bort mer tid på dette dødfødte prosjektet

BRHs medlemer er vel så skyldige ang drittslenging som andre her inne..

---------------------------

Kopierer vi 2006 sesongen i år tro ? Med nedrykkstrid og våres 12. cupfinaleseier ?
-------
Do join my mafia at http://apps.facebook.com/inthemafia/status_invite.php?from=709870754


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 07 jun 09, 20:18

Det må da være lov å stille saklige spørsmål rundt denne håndteringen. Jeg var ikke vitne til selve hendelsen, men som de fleste her inne som støtter BRH argumentere for så var dette selvforsvar og noen har til og med sagt at dette selvforsvar i den grad at man hadde sluppet unna en straff i eventuelt en rettsak. Så når ting har blitt oppsumert så ender det med at folk blir utestengt. Trenger ikke være særlig raketforsker da for å komme frem til at dette må da være utrolig uretferdig å utestenge de som bare forsvarte seg selv. BRH er jo gjennom tidligere hendelser også de som selv har kjempet mest for det de kaller uretferdige utestengelser.

At man utestenger folk som har forsvart seg selv må vel da kunne kalles en smule uretferdig eller?


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 08 jun 09, 01:01

Opprinnelig postet av FFK1903

Den ville i hvert fall stoppet en del av spekulasjonene om hvorfor, ville det ikke? Dere bruker jo dette forumet til å fortelle hvorfor dere ikke vil uttale dere, men ikke faktisk gjøre det. Jeg ser ikke helt logikken... Forumet er altså godt nok til å gi en begrunnelse for hvorfor dere ikke vil gi en begrunnelse, men ikke godt nok for å gi begrunnelsen flere av oss venter på.

Da hadde spekulasjonene stoppet? Morsomt... Det finnes vel omtrent ingen tråder som BRH blir nevnt i som ikke inneholder spekulasjoner.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 08 jun 09, 10:05

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Det finnes vel omtrent ingen tråder som BRH blir nevnt i som ikke inneholder spekulasjoner.

 

Undres på hva det kan komme av...

av en eller annen grunn velger jeg å sitere Mini: fakta ødelegger enhver diskusjon.

Kanskje på tide å bringe noe vettugt til bordet i steden for å sitte i sitt lille hjørne av verden og synes synd på seg selv, føle at at alle er mot en og at ingen vil være venner med en.

 

Registrerer at BRH velger å ikke kommentere eller redegjøre, i grunn helt greit det, ingen er pliktig til å uttale seg, men da kan man jo heller ikke komme i ettertid og klage over spekulasjoner og spørsmål vedrørende fakta når man i i aller høyeste grad er med på å holde diskusjonen i gang...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...

"Jeg er litt lei meg over at jeg ikke fikk være sammen med jentene inne i garderoben da de skreik av glede." Gro Hammerseng
- Da er vi to Gro...


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 08 jun 09, 13:35

Opprinnelig postet av bønna

Opprinnelig postet av Knuty

Bønna, du også må da skjønne hvor mye det skader BRHs rykte i byen ved å ikke komme med en skikkelig redegjørelse?

Vårt rykte i byen har vært elendig fra dag én på grunn av de forutinntatte holdningene som hersker i Fredrikstad. Hvorfor komme med en skikkelig redegjørelse for en gjeng som egentlig driter i hva du skriver, men kun er interessert i å henge deg på Fredrikstads interaktive torg?

Nei, dette forumet har vært en viktig bidragsyter på hvertfall ett område, nemlig det å bryte ned det som har vært av positiv tribunekultur i Fredrikstad. Zoran takket for seg fordi folk gikk mann av huse for å kritisere mannen for bagateller og flere ildsjeler rundt tribunelivet til FFK har trappet ned aktiviteten fordi de mest sannsynlig har innsett at om man ikke flyter med strømmen i Fredrikstad så vil man svømme motstrøms til man drukner.

 

Fullstendig feil Bønna. Dere har skapt dere et dårlig rykte ene og alene selv, med deres oppførsel og talentløse medie strategi fra dag en. Hvis dere ikke ønsker at folk skal vite hvem dere er og sladder ansiktene deres i avisen, så skaper dere kun usikkerhet rundt dere selv. Som jeg har sagt tidligere, tør man ikke stå for det man er, bør jaggu la være uansett om naboen/arbeidsgiver kan kjenne dere igjen. Skyld ikke på alle andre og dårlige unnskyldninger. Ikke værre enn at man lar være å stille opp på bilder og holder en lav og ryddig profil. Begynner dessverre nå å bli en lang liste over uheldige episoder rundt BRH som dere faktisk har skapt selv. Det som dere dessverre ikke skjønner er at det skader merkenavnet Fredrikstad Fotballklubb og det renomeet PH faktisk har(om dere liker det eller ikke )

Slutt å dra opp Zoran hver gang. Zoran var en dyktig forsanger ingen tvil om det. Men han hadde også en oppførsel til tider som ikke er forenlig med en jobb som forsanger. Man kan være engasjert ja. Men ikke slik at man skal "ta" egne supportere eller bli rabiat for den minste ting uavhengig om man kommer fra et annet land, eller er Dinamo tilhenger og er vant til helt andre ting enn norske tilstander på tribunen. Det er fakta uansett om BRH liker det eller ikke. Zoran fikk flere sjanser av Ulf Berg og PH. Ble nærmest en sommer happening at Zoran leverte sitt PH medlemskap for så å bli med igjen. Ingen som nekter Zoran å være med i PH med han må da følge de retningslinjer ( som også BRH må ) som gjelder og som er satt av PH. Reaksjoner følger dessverre oppførsel, og kommer sjelden uten grunn.

BRH lager liv i PH nå, ingen tvil om det. Nesten de eneste som lager liv.Men det har dessverre blitt slik at de som bidro før har sluttet å synge like mye som før pga BRH sin oppførsel/synge samme sang i x antall minutter, mange som sto i PH før ønsker ikke lenger å stå der, og det er en generell dårligere stemning/glede ved å gå på kamp. Kan alt dette legges på BRH? Nei, men dessverre ganske mye. Jeg er ikke tvil på at om BRH med sine 20-30 tilhengere hadde blitt flyttet vekk fra PH tribunen så hadde det blitt bedre liv og at mange av de som har falt fra ville komme tilbake. Er jeg faktisk helt overbevist om. Så en så viktig bidragsyter for den totale stemningen er BRH ikke. Men sånn ting har blitt så er de det. Jeg skriver ikke for å kritisere dere i BRH, men dette er dessverre fakta.

Til Torhov saken. Helt ærlig BRH, er dere virkelig så blottet for selvinnsikt at dere ikke skjønner at dere dummer dere totalt ut ved å ikke uttale dere mer i saken enn det dere har gjort? Dere skriver på hjemmesiden deres at dere ble angrepet uforskylt. Hvordan kan dere da utvise 5 personer på bakgrunn av "selvforsvar"? Uskyldig + Selvforsvar = Utvisning.? Rimer ikke helt. Men igjen fortsett deres oppførsel og skyld på alle andre. Dere har ene og alene skapt deres rykte.  Har ingen problemer med Ultras supportere som kan oppføre seg på en skikkelig og voksen måte, det har dere dessvere til nå bevist i sin fullhet at dere ikke kan.

Morsomt forresten at dere føler dere uthengt her inne. Gikk igjennom endel innlegg fra tidligere, og dere er vel i flertall av usakligheter, angrep på andre, kalle egne supportere både det ene og det andre etc. Men dere tåler så absolutt ikke at andre kritiserer dere. Det har dere bevist før og beviser dere igjen nå.

 

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24