Husk meg
Brukernavn
Passord

Newcastle på kanten av stupet!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

rollz

Knøttespiller
Ble medlem: 13 aug 07
Innlegg: 52

Lagt til: 22 mai 09, 10:31

Dagen vi alle så som uvirkelig..som de svarte og hvitstripete fra Nord England ikke engang har snakket om de siste 15 årene har uvirkelig nok kommet.

Førskommende Søndag spiller en av ballrikets mest populære klubber med forhåpentligvis hjertet godt utenpå drakta for og overleve i den øverste divisjonen - ironisk nok står det en nordmann på motsatt banehalvdel som alene kan skyte The Magpies ned i divisjon 1. Mye avhenger av dagsformen til John Carew og ett Aston Villa uten noenting å spille for.

Samtidig trenger vi hjelp av ett United i gullbakrus og Chealse som kjemper om 2 plassen, da førstnevnte møter Hull hjemme og Lampard og Co tar imot Sunderland.

Siden opprykket i 93-94 sesongen har klubben sett mange store fotballstorheter komme og gå. Av spillere kan man vel først og fremst nevne, David Ginola, Tino Asprilla, Alan Shearer og Duncan Ferguson. Og av managere har både, Kevin Keagan, Kenny Daglish, Ruud Gullit og Sir Bobby Robson alle hatt sine hender ved roret uten og dra hjem tittler. Det nærmeste The toon army var og kunne kysse ett trofee kom i 2stk FA Cup finaler på 90-tallet. Man tapte begge, mot henholdsvis Arsenal og Manchester United.

Mye mer kunne vært skrevet om denne kjempen i Engelsk fotball...en kjempe ikke i form av tittler, men av en alltid trofast supporterskare, verden over, som bortsett fra små lysglimt her og der aldri har hatt noe virkelig stort og juble for - men som i vær kamp, såvel borte som hjemme har fulgt sin klubb igjennom den berg og dalbanen det har vært og være Newcastle Supporter.

Så på Søndag finner jeg igjen frem min loslitte drakt, med Shearer trykt i blått på ryggen. Jeg jekker en Newcastle Brown Ale, krysser fingrene og synger:

Who`s the team we call United! Who`s the team we ALL adore! Oh, we play in black and white - and we all know how to fight. We`ll support you even more!!!!

 

 

 

---------------------------

FCK
FFK
brigaderodhvit.com
95min med ekte kjærlighet.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 22 mai 09, 17:00

Synd om Newcastle skulle rykke ned. Var vel også nære å vinne Premier League et par år og fikk andreplasser? Det laget har jeg i flere sesonger av de siste 10-15 hatt en stall som tilsier topp 5 i Premier League, men potensialet har av en eller annen merkelig grunn ligget i dvale og aldri helt kommet til sin rett.


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 22 mai 09, 17:35

Fryktelig trist om dagen! :(

Er det flere Newcastle-fans i Fr.Stad? Hvor ser dere evt kampen på søndag?


rollz

Knøttespiller
Ble medlem: 13 aug 07
Innlegg: 52

Lagt til: 24 mai 09, 19:48

Trist, trist, trist, trist!!

---------------------------

FCK
FFK
brigaderodhvit.com
95min med ekte kjærlighet.


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 24 mai 09, 20:14

kondolerer, vi gjorde jobben vi, men villa borte er ikke no tur i skogen. Bare ikke dra en Leeds og kom dere opp igjen neste år!


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 26 mai 09, 20:10

surfa litt og fant tilfedigvis denne videoen, Newcastle - Barca

http://footylounge.com/films/musicvideo.php?vid=d0cfc1546

Hvem er høyrekanten? han er jo sinnsyk


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 26 mai 09, 20:22

Ja. det var virkelig happy days! Høyrekanten er forøvrig Keith Gillespie.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 26 mai 09, 21:20
Endret: 26 mai 09, 21:56
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Solheim
Hvem er høyrekanten? han er jo sinnsyk

Han burde jo du vite hvem er Solheim. Keith Gillespie kom igjennom ungdomsakademiet samtidig som Scholes og Neville men ble solgt til Newcastle som en del av avtalen når Cole gikk til United. Jeg hadde veldig sans for han mens han var i United (Kjempet og tapte med Kanchelski om høyrekanten) og tidlig i Newcastle perioden. Hadde også gode kamper i Blackburn, men for ustabil

EDIT: Ser nå at du ikke var gamle fyren da Gillespie slo igjennom, så er kanskje ikke så rart at du ikke husker han likevel :)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 26 mai 09, 22:43

Ja, du vet, skulle ha tid til både dumple og huske på sånne dekk..(snodig det der at man ska huske på dekk)

Men det lille jeg så av han på videoen virka han jo som en ving etter min smak, hurtig, tørr å utfordre og kommer til gode(!) innlegg. Skriver i presens og det som er, men dere skjønner tegninga.

He turned you down, he turned you down, he turned you, Shearer turned you down! Legende denne Alan gitt



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24